-
JulkaisijaArtikkelit
-
mihin golfkärryä ei saa viedä: 1) viheriölle 2)hiekkaesteeseen 3)ruohotiiauspaikalle ?
Tee vaan ihan itse se greencardkurssin sääntö/etikettikoe. Tiedot löytää saadusta materiaalista.
jr.golfer kirjoitti: (7.7.2009 14:24:33)
mihin golfkärryä ei saa viedä:
1) viheriölle
2)hiekkaesteeseen
3)ruohotiiauspaikalle ?Klubiravintolaan.
Kapteenin parkkipaikalle, oli siellä auto tai ei.
Vessaan.jr.golfer kirjoitti: (7.7.2009 14:24:33)
mihin golfkärryä ei saa viedä:
1) viheriölle
2)hiekkaesteeseen
3)ruohotiiauspaikalle ?
Sen verran voi helpottaa vaikeaa tehtävää, että kärryjen kahvoja ei ainakaan saa viedä sinne minne ne eivät kuulu;)
Tuohon ei kai voi muuta todeta kuin, että ’hankkikaa kärryjä mistä kahvat ei lähde irti’. Ei kai kukaan noita kärryjä vie, ainakaan 37 kappaletta. Mielestäni on käsittämätöntä, että osakkeen omistajalle kärryt maksaa 3 Egee. Osakkeenomistajathan nuo kärryt omistaa – vai liekö liisatut.
Finnwin kirjoitti: (7.7.2009 19:09:47)
Tuohon ei kai voi muuta todeta kuin, että ’hankkikaa kärryjä mistä kahvat ei lähde irti’. Ei kai kukaan noita kärryjä vie, ainakaan 37 kappaletta. Mielestäni on käsittämätöntä, että osakkeen omistajalle kärryt maksaa 3 Egee. Osakkeenomistajathan nuo kärryt omistaa – vai liekö liisatut.Tuohon ei kai voi muuta todeta, kuin että kantobägin käytöstä mikään kenttä ei veloita mitään. Vielä ei ole omiin karvaisiin korviin kuulunut semmoistakaan, että oman taiteltavan kärryn käytöstä olisi jotakin kierrosmaksua veloitettu.
Eikös osakkeenomistajat omista sen kentänkin ja senkin käyttö maksaa?
sardiini kirjoitti: (7.7.2009 20:04:17)
Finnwin kirjoitti: (7.7.2009 19:09:47)
Tuohon ei kai voi muuta todeta kuin, että ’hankkikaa kärryjä mistä kahvat ei lähde irti’. Ei kai kukaan noita kärryjä vie, ainakaan 37 kappaletta. Mielestäni on käsittämätöntä, että osakkeen omistajalle kärryt maksaa 3 Egee. Osakkeenomistajathan nuo kärryt omistaa – vai liekö liisatut.Tuohon ei kai voi muuta todeta, kuin että kantobägin käytöstä mikään kenttä ei veloita mitään. Vielä ei ole omiin karvaisiin korviin kuulunut semmoistakaan, että oman taiteltavan kärryn käytöstä olisi jotakin kierrosmaksua veloitettu.
Eikös osakkeenomistajat omista sen kentänkin ja senkin käyttö maksaa?
Hmmm! Täytyykin esittää yhtiökokouksessa, että noista kantobägeistä pitää myös saada maksu. Kyllä jalanpainaumat ovat syvemmät kun paino lisääntyy 15%. Ja lisäksi jää yhtiöltä tienistit saamatta:)
Kuka nyt ryhtyisi kärryjä mukanaan raahaamaan, kun on jo kertaalleen ne yhtiövastikkeissa maksanut.
Osakkeen omistaja maksaa yhtiövastikkeen kerran vuodessa, eikä joka kerta erikseen lisää kierrokselle lähtiessä.
Finnwin kirjoitti: (7.7.2009 20:27:10)
Kuka nyt ryhtyisi kärryjä mukanaan raahaamaan, kun on jo kertaalleen ne yhtiövastikkeissa maksanut?
Minä ainakin ja useastakin syystä.
1) Kentästä riippuen auton voi joskus joutua jättämään kauaksikin kärryparkista, jolloin oma kärry on varsin näppärä.
2) Edes vieraskentillä ei tarvitse maksaa kärryistä.
3) Oma kärryn ja bägin yhdistelmäni on täydellisesti tasapainossa. Toistaiseksi vastaan tulleissa lainattavissa/vuokrattavissa kärryissä yhdistelmä on pahasti takapainoinen, jolloin vetokahvaa pitää koko ajan painaa alaspäin.
4) Omassa kärryssäni on paikkoja tiitikulle ja palloille. Lisäksi siinä vakiosti roikkuu muutakin tarpeellista tilpehööriä, kuten pallo-/mailaharja, lyhyiden tiitikkujen purkki ja mailapyyhkeen koukku.
5) Sadekelillä tykkään käyttää sateenvarjotelinettä. Sekin on säädetty omaan kärryyni sopivaksi, joten kiinnittäminen kestää noin minuutin. Vuokrakärryihin kyseinen teline ei välttämättä edes istu.Voihan tuon noinkin nähdä, mutta
1. Niin kaukana ei parkkipaikka ole vielä ollut, etten olisi bägiäni jaksanut kantaa kärryille.
2. Pyytääkö joku vieraskenttä GF pelaajilta vielä kärrymaksuja?
3. Tämä on kyllä paha ja olen samaa mieltä
4. No, nyt puuttuu enää jouluvalot kärreistä ja avot:)
5. En ole kyseistä laitetta koskaan käyttänytJoka tapauksessa jokainen tietysti valitsee itselleen sopivimman tavan toimia. Minun tapani ja näkemykseni vaan on erilainen.
Finnwin kirjoitti: (7.7.2009 23:55:54)
2. Pyytääkö joku vieraskenttä GF pelaajilta vielä kärrymaksuja?
Eipä ole enää muutamaan vuoteen kärrymaksua tullut vastaan, joten oma kärry on maannut jo kauan kellarin pahnanpohjimmaisena.
Silloin kun vielä omaa kärryä käytin sen likaantuminen märällä kelillä aiheutti joka kerta suunnattomasti ylimääräistä työtä. Ensin piti putsata kärry ja seuraavana päivänä imuroida vielä auton takakontti. Pari-kolme euroa on ihan siedettävä maksu tuon välttämiseksi.
Ballmarker kirjoitti: (8.7.2009 6:00:37)
Finnwin kirjoitti: (7.7.2009 23:55:54)
2. Pyytääkö joku vieraskenttä GF pelaajilta vielä kärrymaksuja?
Eipä ole enää muutamaan vuoteen kärrymaksua tullut vastaan, joten oma kärry on maannut jo kauan kellarin pahnanpohjimmaisena.
Ainakin Hiekkaharjussa sai kärrystä maksaa kaksi euroa vielä tällä viikolla.
Ballmarker kirjoitti: (8.7.2009 6:00:37)
Finnwin kirjoitti: (7.7.2009 23:55:54)
2. Pyytääkö joku vieraskenttä GF pelaajilta vielä kärrymaksuja?
Eipä ole enää muutamaan vuoteen kärrymaksua tullut vastaan, joten oma kärry on maannut jo kauan kellarin pahnanpohjimmaisena.
Silloin kun vielä omaa kärryä käytin sen likaantuminen märällä kelillä aiheutti joka kerta suunnattomasti ylimääräistä työtä. Ensin piti putsata kärry ja seuraavana päivänä imuroida vielä auton takakontti. Pari-kolme euroa on ihan siedettävä maksu tuon välttämiseksi.
No joo, mikä pakko on mennä Rollsilla golfkentälle. Minulle auto on kuljetusväline ja farmarin takaosassa on muovimatto. Mitä nyt kerran pari vuodessa suihkuttelen, imuroitua tulee hieman useammin. Syynä kyllä on golfvälineiden sijasta pääasiassa kaikki muu likainen, kuten saappaat, joita joudun kuljettelemaan. Suunnattomasti siivottavaa ei ole omien golfkärryjen vuoksi ollut koskaan. Tänäkin vuonna olen muistaakseni n. 50 kierrokseen pari kertaa joutunut siivoamaan pyörät ennen autoon laittoa.
Jos kierrätte muailmaa, tulee omia kärryjä ennen pitkää kovasti ikävä. Tapaamani pohjanoteeraus oli Revontuligolf, jonka kärryt olivat joltakin kaatopaikalta kaapattu. Lisäksi ne oli ketjutettu, niin että et päässyt ilman suurta vaivaa valitsemaankaan hirveän huonon sijasta edes huonoa. Minulle sattui kärry, jonka pyöriä ei 20 vuotta sitten tapahtuneen valmistamisen jälkeen ollut koskaan rasvattu. Siitä lähtien minulla on omat kärryt vaikka katolle ripustettuna, kun lähden maakuntaan pelaamaan.
Näppärät kokoontaittuvat kärryt maksoivat Stadiumissa peräti 29,50 ja ovat toimineet jo yli vuoden moitteetta. Kerrottakoon vielä, että lainakärryissä minua otti aina melkoisesti päähän vinoon vääntyvä bägi, jota ei juuri koskaan saanut pysymään suorassa ja se mitä satuit tarvitsemaan, oli taatusti aina siellä allapäin. Nyt kaikki löytyy juuri siitä mistä pitääkin.
Prboy kirjoitti: (8.7.2009 7:05:12)
No joo, mikä pakko on mennä Rollsilla golfkentälle. Minulle auto on kuljetusväline ja farmarin takaosassa on muovimatto. Mitä nyt kerran pari vuodessa suihkuttelen, imuroitua tulee hieman useammin.Enpä ole Rollsilla koskaan liikkunut – enkä autoni takakonttia imuroinut kuin kerran vuodessa sen jälkeen kun jätin omat golfkärryt kellariin.
Finnwin kirjoitti: (7.7.2009 20:27:10)
Kyllä jalanpainaumat ovat syvemmät kun paino lisääntyy 15%.
Minen kyllä rupea 15% lisäpainoa kantamaan, vaan meinaakko, et mulla olis tiiliskivä bägissä taifuunin varalta?
Kyselläänpä ajankuluksi perusteluja etiketille. Sääntöjähän nää ei ole?
1. ei griinille. ok, ton ymmärrän, ’pyhä’ paikka jonka kuntoa kuuluu kaikkien golffarien vaalia. Välillä olisi kiva oikaista mutta ei kun ei.
2. ei. Jättää tietysti renkaanjäljet, jotka voi sitten haravoida. Miksi joku haluaisi vetää kärryt bunkkeriin?
3. ruohotiiauspaikalle ei. En kyllä tiedä miksei, ei se tiipaikka siitä huonommaksi mene. Jotain perusteluja tähän nyt…JA sitten ihan oma ihmetyksen aihe. Erään pelikaverin kanssa jo asiasta väiteltiin, hänen mielestä on sääntö, mun mielestä vaan etiketti. Ei kyllä tiennyt miten rangaistaan ’säännön’ rikkomisesta.
Eli ei kärryjä griinin ja griinibunkkerin välistä. Jos tilaa on metrikaupalla niin miksi ei? Ymmärrän bunkkerin reunan suojelemisen, ei siitä nyt sovi ihan vierestä kävellä mutta jos tilaa on niin turha kiertely vaan hidastaa peliä.yarski kirjoitti: (1.8.2009 18:37:40)
JA sitten ihan oma ihmetyksen aihe. Erään pelikaverin kanssa jo asiasta väiteltiin, hänen mielestä on sääntö, mun mielestä vaan etiketti. Ei kyllä tiennyt miten rangaistaan ’säännön’ rikkomisesta.
Eli ei kärryjä griinin ja griinibunkkerin välistä. Jos tilaa on metrikaupalla niin miksi ei? Ymmärrän bunkkerin reunan suojelemisen, ei siitä nyt sovi ihan vierestä kävellä mutta jos tilaa on niin turha kiertely vaan hidastaa peliä.
Säännöstä ei ole kyse enkä ole etiketistäkään tuota löytänyt, mutta syy on aika ilmeinen. Se bunkkerin ja griinin välimaasto on usein suunniteltu siten, että pallon on mahdollista jäädä siihen bunkkeriin valumisen sijaan. Jos siitä jatkuvasti kuljetaan (kärryjen kanssa tahi ilman), niin pinnan laatu väkisinkin muuttuu huonompaan suuntaan ja pelaaminen siitä kohdin vaikeutuu. Mukavampi on chipata hyvältä ruoholta kuin kaljuksi tallatulta, kauempaa bunkkerista lyömisestä puhumattakaan.
Mutta kumpi mahtaa kuluttaa tuota paikkaa enemmän, kärryjen vetäminen siitä vai kantobägi selässä siitä kulkeminen?
Minunkaan sääntökirjassa ei puhuta mitään gr-bunk välistä kulkemisesta. Eli ei sääntö.
Erillistä ’etikettikirjaa’ en omista enkä ole sellaisesta kuullut.
’Golfin kuvitettu sääntökirja’ kyllä kertoo keskiaukeamalla ’älä koskaan kulje kärryinesi viheriön ja hiekkaesteen välistä’
Kumpi pahempi, jalat+kärryt vai jalat+kantobägi… mielenkiintoinen kysymys. Itse sanoisin, että joko siitä saa kulkea molemmilla tai sitten ei kummallakaan tavalla.…pinnan laatu väkisinkin muuttuu huonompaan suuntaan ja pelaaminen siitä kohdin vaikeutuu…
Jep, tuosta olen samaa mieltä. Kelpaa perusteeksi…
Yleisesti:kärryt ovat kentän kannalta pahempi kuin kantobägi ja mihin kärryt saa viedä osa etikettiä, kuten jälkien korjaus? Kärryt taittavat koko matkalta ruohoja ja renkaan tuppaa menemää samasta kohtaa ahtaissa paikoissa, kuten greenin ja punkkerin välissä. Melkein väitän, että ilmarengaskärryt ovat kentän kannalta paremmat kuin kärryt missä on leveät muovirenkaat.
Omia kärryjä en omista, molemmat bägit kyllä.
yarski kirjoitti: (1.8.2009 18:37:40)
Eli ei kärryjä griinin ja griinibunkkerin välistä. Jos tilaa on metrikaupalla niin miksi ei? Ymmärrän bunkkerin reunan suojelemisen, ei siitä nyt sovi ihan vierestä kävellä mutta jos tilaa on niin turha kiertely vaan hidastaa peliä.
Yleensä sanotaan tai lukee kyltissä: ’Älä vedä kärryjä greenin ja bunkkerin välistä.’
Ohjetta pystyy noudattamaan helposti, kun ei vedä kärryjä tuosta välistä, vaan työntää siitä :)) Kolmipyöräisiä normaalistikin työnnetään, joten ihan ilman mitään kommervenkkejä voi toimia.
Fantti kirjoitti: (2.8.2009 9:10:14)
… Omia kärryjä en omista, molemmat bägit kyllä.Meinaatko ettei kantobägiä voi vetää? Ehhehe.
Tästä tuikin mieleen semmottis juttu että mä mielummin kannan bägiä selässä kuin raahaan kärryjä perässäni. Toki autolla ajelen aikas useesti jolloin välttyy kaikelta rasitukselta. Mutta tommoista isoa bägiä mulla ei oo ollut vuosiin ja aikas hassulta mun puolisetti näyttäis sellasessa staff bägissä.
No nyt kun sivuraiteilla ollaan niin oon tässä miettinyt sähkökärryjen hommimista. Siinä olis kärryistä jotain hyötyäkin mutta äijän tulis edes vähän kuntoiltua autoon verrattuna. Kantobägistä en kyl luovu joka on näppärä pelastuslautta jos tulee vaikka tekniikasta johtuva bailout-tilanne. Kantobägin muuten luulis vievän vähemmän sähköä kun ei paina niin paljoa, että siinämielessä riittää kyl perille asti.
Ei kun niin tulikin sitten mieleen että kuinkakohan iso riski tollasella sähkökärryllä on loukata etikettiä. Meinaan jos sellainen vaikkapas pillastuu ja syöksyy kernille, esteeseen tahikka kapteenin parkkiruutuun.
Kantobägin ongelma on vähäinen säilytystila urheilujuomille ja vaatteille sekä lapojen kolisiminen. Pitäisi tilata sukat lapoihin,jotta taottuihin jäisi vähemmän jälkiä:-). Välillä tuntui, ett selkä jumiintuu kantaen helpommin. Vähän fiilksen ja tarpeen mukaan bägejä vaihtelen. Nyt on tourbägi ja kentän rattaat.
Tyhjälle kentälle kantoversio on ehdoton, hyvällä säällä.
Kärryistä saa ulkomailla melkein aina maksaa 5 – 8 jöröä, vaikka olis kalliimpikin GF.
No niin, eihän tässä mitään probleemia ollutkaan. Kun kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä täytyy olla sallittua. Yhteenveto:
– kärryjen veto bunk-gr välistä on kiellettyä. Työnnä kärryjä. Kai kärryt voi kantaakin.
– kantobägillä siitä voi mennä, kunhan kantaa tai työntää bägiä edellään. Vetäminen on ei-noin-saa-tehdä. Vai onko, missään ei kyllä ole kielletty vetämästä (kanto)bägiä. Puhutaan vain kärryistä.
– sähkökärryt liikkuu itsestään, niillä saa mennä mistä vaan.
Mutta mitä jos ne sähkökärryt tosiaan pillastuu… ja ajaa itsensä vesiesteeseen. Minkä säännön soveltamisella jatketaan, jos jatketaan. Oikosulkua tiedossa eikä kärryt enää pääse ylös vedestä. Eikä ne vesiesteen kultakalatkaan tykkää sähköshokkihoidosta…
Virallisia kärrysääntöjä odotellessa =)kebax kirjoitti: (2.8.2009 14:11:05)
No nyt kun sivuraiteilla ollaan niin oon tässä miettinyt sähkökärryjen hommimista.
ja vielä pitemmälle raffiin…
Tunausvihje: laita isompi akku ja semmoinen pikkuinen minijääkaappi. Pysyy kuntojuoma ja holariskumppa viileenä koko kiekan ajan. Työkaveri tunas tommosen semmoisesta 3-pyöräisestä sähkökärrystä, jääkaappi ja isompi akku ovat vierekäin taka-akselin päällä. -
JulkaisijaArtikkelit