14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Miesten suhtautuminen naisgolfareihin?

Etusivu Foorumit Yleistä Miesten suhtautuminen naisgolfareihin?

Esillä 2 viestiä, 76 - 77 (kaikkiaan 77)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Girl-81 kirjoitti: (3.5.2009 22:49:35)
    Nuoremmista pelaajista olen toisinaan ollut huomaavina jopa pientä paheksuntaakin siitä, että taas tuli nainen eli hidasta tulee.

    Mitähän perusteltua syytä tällaista olisi etukäteen epäillä? Tosiasiassahan naispelaajat pysyvät huomattavasti paremmin väylillä ja etenevät sujuvammin kuin nuo keski-ikää nuoremmat herrat, jotka ovat tulleet kentälle golfia pelaavien sekaan kilpailemaan draiviensa pituudessa, minkä seurauksena palloja etsitään milloin raffeista, milloin metsistä.

    Minulla on pääasiassa vain hyviä kokemuksia miesten kanssa pelaamisesta. Itse pelaan usein keltaisilta jos muut pelaajat ovat miehiä koska pelaaminen nopeutuu huomattavasti. En ole koskaan saanut miehiltä mitään negatiivisia kommentteja kun teen niin, pikemminkin he ovat tyytyväisiä. Olen pelannut paljon tuntemattomien kanssa -eli siis marssinut klubille ja pyytänyt laittamaan johonkin ryhmään. Olen joskus, mutta siis todella harvoin, huomannut että miesporukka on hiukan ’epäilevä’ tai ei niin lämmin idealle, mutta ensiasenteet katoaa aika nopeasti kun on reipas asenne, hymyilee paljon ja pääsee näyttämään tiiatessa että kyllä me naisetkin osataan pelata siinä missä miehetkin 😉

    Joskus on sattunut kohdalle mies, jonka ego ei kestä kun nainen pelaa paremmin, mutta kyllä sellaisia naisiakin varmaan löytyy. Joku taisi aikaisemmin mainita, että pelkää miesten yrittävän iskeä -ja kyllä sitäkin sattuu mutta tapahtuuhan sitä muuallakin kun golf kentällä. Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos..

    Naisjaoston/toimikunnan tapahtumiin en ole erityisemmin osallistunut. En vain ole kokenut niitä mielenkiintoisiksi..

    Alkuaikoina kun olin vielä hiukan arka huonon tasoituksen takia tein niin että pyysin caddiemasteria laittamaan minut huonompi tasoisempaan porukkaan. Caddiemasterit osasivat myös hyvin ehdottaa mihin ryhmään kannatti mennä koska tunsivat pelaajat ja tiesivät ettei heillä ole mitään alottelijoita vastaan. Tein myös niin että varasin aivan tyhjän lähdön, jolloin muut pelaajat tiesivät etukäteen mikä tasoitukseni oli -eikä tullut yllätyksenä ekalla tiillä.

    Henkilökohtaisesti minulle on ihan sama onko kanssapelaaja mies, nainen, juniori tai seniori, kunhan hän osaa käyttäytyä. Pelaamisen pitää olla hauskaa ja siitä pitää päästä nauttimaan! Olen pelannut paljon tuntemattomien kanssa ja kokemukset on pääasiassa erittäin positiivisia. Itseasiassa en muista huonoa kokemusta, johon liittyisi miespelaaja/ia -vain kuusikymppinen nainen jonka joka toinen sana oli kirosana ja juniori jonka maila jouduttiin hakemaan puusta huonon lyönnin takia. Toisaalta niissä kierroksissa oli ihan oma komiikkansa..

    Nykyään pelaan pääasiassa mieheni ja äitini kanssa, koska he pelaavat tasoituksella 54 ja 42 eivätkä halua pelata vielä tuntemattomien kanssa. Jatkossa pelataan varmasti niin yhdessä kuin erikseen. Nautin heidän kanssa pelaamisesta koska voin itse ottaa aika rennosti ja keskittyä heidän kannustamiseen. Mutta välillä menemme isäni kanssa pelaamaan hiukan parempi tasoisten pelaajien kanssa, jotta voimme keskittyä enemmän omaan peliin ja ottaa kunnon kisat.

    Minua ei ärsytä mikään muu kuin se ettei huudeta forea tarpeeksi usein. Olen nimittäin saanut draivin 50cm päähän päästä eikä huudettu -oli se mies tai nainen niin se ei ole hyväksyttävää. Muuten minulla ei ole mitään valitettavaa -ei naisista eikä miehistä! 🙂

Esillä 2 viestiä, 76 - 77 (kaikkiaan 77)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #396276 kohteessaMiesten suhtautuminen naisgolfareihin?

Etusivu Foorumit Yleistä Miesten suhtautuminen naisgolfareihin?