Aihe: Mielipiteitä käytöksestä - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Mielipiteitä käytöksestä

Etusivu Foorumit Yleistä Mielipiteitä käytöksestä

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kertokaapas viisaammat mitä mieltä olette seuraavasta tapahtumasarjasta. Pelasimme kaverini kanssa tänään kierroksen ja odottelimme jonkin aikaa edellä menevän neljän hengen ryhmän etenemistä. Tämä sopi meille kivasti ja fiilis oli hyvä (itsekin sain 23 pistettä etuysiltä). Kuudennella väylällä ryhmä tarjosi meille yllätykseksemme ohitusta mikä oli mukavaa ja kiitimme heitä siitä vaikka olisimme voineet odottaa. Takanamme oli toinen ryhmä joten menimme kuitenkin ohi jos se olisi vaikka helpottanut heitä. Jossain seitsemännen ja kahdeksannen reiän kohdalla tapahtui kummia ja neljän porukka ilmeisesti jakautui 2×2:ksi ja ysiltä avattuamme yhtäkkiä joku huusi takaa ja kysyi saavatko he avata kanssa. Hieman hämmentyneenä menimme kallion taakse suojaan ja etenimme siitä sitten yhdessä eteenpäin. Porukkaan tupsahti isä ja nuori poika jotka eivät kyllä puhuneet mitään liittymisestä. Oletimme heidän odottelevan avauslyöntinsä jälkeen mutta yhtäkkiä pappa huusikin ’varokaa’ ja kundi löi pallon kaverini pään yli. Hivenen ihmeissämme jatkoimme matkaa katsellen kun voimakaksikko hävitti palloja vasemmalle ja oikealle. Lopulta he jättivät griinin väliin ja siirtyivät suoraan kympille mainiten jotain nopeudesta. Me pidimme tauon ja jatkoimme peliä. Muutaman väylän päästä odottelimmekin jo heidän takanaan. Noin väylältä 13 lähtien tuntuikin siltä, että koko ajan joku joutui odottamaan jotakin muuta. 17:llä toista jonoa oli sen verran, että otimme omaan ryhmäämme jäljessä tulleet seniorit jotka olivatkin oikein mukavia ja kaksi viimeistä reikää heidän kanssaan meni sujuvasti. Kertokaapas nyt kenen käytös oli millaista. Meitä ainakin hämmensi tuo ohitus ja ’vastaohitus’. Voi olla, että töppäsimme itsekin ko. tilanteessa, mutta missään vaiheessa emme olleet kentän hidasteena. Mitä olisitte itse tehneet?

Tämmöistäkin vaan sattuu joskus golfkentillä. En edes muista onko itselle osunut vastaavia tapauksia kohdalle.

Tietämättä sen enempää mitä porukkaa ko. pelurit ovat niin on mahdotonta selvittää mitä juuri tässä tapauksessa olisi pitänyt sanoa tai tehdä. Ehkä ko. isä ja poika kaipaisivat opastusta kuinka kentällä on tapana käyttäytyä.

Olivatko he kenties Teille tuttuja oman/saman seuran ihmisiä? Vai olitteko itse vieraskentällä pelaamassa. Tunsivatko mahdollisesti kerallanne pelanneet seniorit kyseisiä pelaajia?

Vieraan ei juurikaan kannata ryhtyä ketään opettamaan, tai edes kommentoimaan muiden pelaamista. Yleensä siitä seuraa vain turhaa suukopua. Jos taas oman seuran vasta-alkajat aiheuttavat tällaista hämminkiä, niin voisi toki pyytää esim. seuran kapteenia hienovaraisesti opastamaan asianomaisia oikeanlaiseen menettelyyn.

Olin itse vieras, kaverillani on paikkaan pelioikeus. Kuvittelisin että isä ja poika ovat paikallisia koska he muistaakseni varasivat lähdön seuraavallekin päivälle.

Tilanne ei sinänsä meitä ärsyttänyt (poislukien se läheltä piti pallo) vaan lähinnä hämmensi. Mukavat seniorit olivat paikallisia, mutta emme me heille viitsineet asiasta tilittää. Muutenkaan ei ole tapana soittaa poskea eikä neuvoa muita, aloittelija kun olen (siksi alkup. kysymys).

Pelimiehistä en tiedä – molemmat pelasivat keltaisilta ja droppasivat palloja miten parhaaksi näkivät. Ehkä kyseessä oli lämmittely/harjoituskierros, mutta olen minä parempiakin lyöntejä nähnyt (ja tämä ei sinänsä ole mollausta – onhan kaikilla huonot päivänsä).

Mielestäni tuo oman lähdön luominen kesken kierroksen ei kuitenkaan ollut korrektia.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #344568 kohteessaMielipiteitä käytöksestä

Etusivu Foorumit Yleistä Mielipiteitä käytöksestä