Aihe: mailojen loftin vääntäminen? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

mailojen loftin vääntäminen?

Etusivu Foorumit Välineet mailojen loftin vääntäminen?

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • No niin olis mailanikkareille kysymyksiä. oon miettiny, että pitäiskö väännellä mailojen lofteja ja lisätä varsiin mittaa, jotta saisin mailojen välisiä mittoja tasotettua ja nyt haluaisinkin tietää onko lapojen loftien kääntämisestä apua, muuttuko lavassa muukin kuin lofti ja ylipäätänsä mahdollisimman paljon tietoa asiaan liittyen, jotta ei tuu tehtyä mitään tyhmiä päätöksiä. sen verran oon ymmärtäny, että lapaa deloftatessa lapa sulkeutuu ja päinvastoin, mutta jos oon väärässä korjatkaa ja vastauksia vaan tulemaan. kiitos

Mikäli ongelmana on tosiaan vain epämääräiset lyöntimittojen erot mailasta toiseen, on hyvinkin oletettavaa, etteivät rautasettisi loftit ole täysin linjassa. Yhden asteen heitto tekee 2 metrin eron lyöntipituuteen tavallisten kuolevaisten lyöntimitoissa, todella pitkälyöntisillä jopa vähän enemmän.

Jos taas koko setin lofteja aletaan vääntää suuntaan tai toiseen, muuttuvat myös mailojen bouncet jopa ratkaisevasti. Parinkin asteen vähentäminen lofteissa saa mailan pohjan muodon sellaiseksi, että lapa kaivautuu jo liiankin helposti maahan. Loftin vähentämisen vaikutus ei ole yhtä ratkaiseva, vaikka pari astetta tulisi rautojen bounceen lisää ei se vielä yleensä tee mailan pelattavuudesta merkittävästi erilaista.

Varren mitalla on lyöntimittoihin aika häviävän pieni vaikutus, itse en juuri koskaan suosittele lyöntimittojen pidentämispyrkimyksiä varsia pidentämällä.

Loftin vähentäminen lisää myös offsettiä ja loftin lisääminen vähentää offsettiä.

januz kirjoitti: (31.7.2008 7:35:49)
    Loftin vähentäminen lisää myös offsettiä ja loftin lisääminen vähentää offsettiä.

..ja offset = paholaisen keksintö.

Mitäs mieltä olet Hekkanen? Minulla rauta7:llä rullineen menee sellaine aika tarkkaan 150-155 metriä. Mutta rauta8:lla 130? Eli eroa on aika paljon. rauta9 110-120, pitcheri 100-110metriä. Voiko se johtua tosiaan tuosta loftista?

mac

askitformore2 kirjoitti: (1.8.2008 8:28:13)
    Mitäs mieltä olet Hekkanen? Minulla rauta7:llä rullineen menee sellaine aika tarkkaan 150-155 metriä. Mutta rauta8:lla 130? Eli eroa on aika paljon. rauta9 110-120, pitcheri 100-110metriä. Voiko se johtua tosiaan tuosta loftista?

Rauta7:llä 150-155 metriä! ja Puu 3:lla hyvänä päivänä 170-180 metriä?

askitformore2 kirjoitti: (1.8.2008 8:28:13)

Voi, sen verran iso on 8i:n ja 7i:n lyöntimittojen ero.

… toisaalta ei 155 metrin 7i:n pahemmasti pitäisi edes rullia …

(Mika Hekkanen

Voi olla että matka on jonkun mielestä lyhyt(ja ehkä muisti ei ihan ole kohdallaan) mutta kun on tällä hetkellä ainakin pakko lyödä todella rauhallisesti ja silloin se jää noille mitoille. Mieluummin sellainen varma lyönti kuin peräsuoli ulkona pallo 90 metriä outissa!!! Onneksi tällä hetkellä toimii draiveri kuin unelma… Jos nyt en hommaa uusia rautoja niin käyn paikallisessa pajassa mittauttamassa nuo loftit yms..

askitformore2 kirjoitti: (1.8.2008 13:29:38)

(Mika Hekkanen

Voi olla että matka on jonkun mielestä lyhyt(ja ehkä muisti ei ihan ole kohdallaan) mutta kun on tällä hetkellä ainakin pakko lyödä todella rauhallisesti ja silloin se jää noille mitoille. Mieluummin sellainen varma lyönti kuin peräsuoli ulkona pallo 90 metriä outissa!!! Onneksi tällä hetkellä toimii draiveri kuin unelma… Jos nyt en hommaa uusia rautoja niin käyn paikallisessa pajassa mittauttamassa nuo loftit yms..

Puhutaanko nyt ihan varmasti 7i:stä tai 7w:stä.
    Jos 7i, niin kerro, että miten se todella rauhallisesti lyötynä lentää 155metros.

Siis miten pallo 7i:llä todella rauhallisesti lentää 155m, ei miten se 7i lentää…….
    ja hymiö perään.
    Täytyy toi hymiö laittaa tälleen kirjoittamalla kun ne hymiökuvat täällä joitain haittaa

mac

askitformore2 kirjoitti: (1.8.2008 13:29:38)

(Mika Hekkanen

Siis se ei todellakaan ole mikään lyhyt mitta R7:lle, ihmettelen vaan kovasti miksei se pallo lennä Puu3:lla sen pidemmälle? Pitäisi lentää reilusti yli 200 metriä suhteessa R7:aan!

Jos 7i, niin kerro, että miten se todella rauhallisesti lyötynä lentää 155metros.

No otan 7i käteen. Asetun pallon lähelle lasken mailan, keskityn ja lyön. Ja rullien kanssa se menee ei ilmassa… Heh…

askitformore2 kirjoitti: (1.8.2008 14:34:02)

No otan 7i käteen. Asetun pallon lähelle lasken mailan, keskityn ja lyön. Ja rullien kanssa se menee ei ilmassa… Heh…

No kuinkas paljon se nyt sitten ilmassa lentää? Mitoista rullien kanssa ei kannata tehdä mitään päätelmiä vaan pelkästä carrystä.

Veikkaisin semmoisen 140-145 yleensä ilmassa. Vaikea arvioida…

askitformore2 kirjoitti: (1.8.2008 15:26:34)
    Veikkaisin semmoisen 140-145 yleensä ilmassa. Vaikea arvioida…

R7:lla siis rullia 10-15m!!! No ei hitossa tai sitten lyöt melkoisia kylkkäreitä. Toi rullimäärä alkaa olla jo lähellä draiverin normaalikaaren rulleja. Meikäläisellä lentää r7 suunnileen saman eli noin 155 m ja rullia tulee 0,1-1m.

Sanoin että vaikea arvioida kun en ole mikään v…. mittauslaite. Lyöntini on todella matala ennemmin kuin korkea kaari joten niitä rulleja mulle tulee, voi olla että ei noin paljon eli lentää ilmassa sitten enemmän. Joka tapauksessa kysymyksessä on nyt enemmän se että 7 ja 8 välillä on eroa liikaa, sekä rauta 5 joka ei mulla toimi kovin hyvin…

askitformore2 kirjoitti: (2.8.2008 16:29:15)
    Sanoin että vaikea arvioida kun en ole mikään v…. mittauslaite. Lyöntini on todella matala ennemmin kuin korkea kaari joten niitä rulleja mulle tulee, voi olla että ei noin paljon eli lentää ilmassa sitten enemmän. Joka tapauksessa kysymyksessä on nyt enemmän se että 7 ja 8 välillä on eroa liikaa, sekä rauta 5 joka ei mulla toimi kovin hyvin…

Vinkki: rullien määrää voi varovaisesti yrittää määritellä arvioimalla alastulojäljen ja pallon lopullisen sijainnin välistä etäisyyttä.

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311746 kohteessamailojen loftin vääntäminen?

Etusivu Foorumit Välineet mailojen loftin vääntäminen?