Aihe: Mailoja aloittelijalle - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Mailoja aloittelijalle

Etusivu Foorumit Välineet Mailoja aloittelijalle

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • En tunne mailat mutta uskoisin että Wilsonit olisivat aika hyvä laatu kaikki. Tuli muuten mielen että näyn Espoon Golf balancessa Wilsonin setti puoli hintaan (uusi) muistaakseni joku 220€ Kannatta ehkä käydä katso ja kokeilemassa.

Itse hommasin heti alussa puolisetin, jota sitten rupesin heti täydentämään ja lopuksi myin kaikki rautamailat pois. Mailat oli Wilsonin pro staff- mallia ja oma mielipide on, että en pitänyt niistä yhtään. Lavat tuntui jo silloin liian isoilta. Ostin Cobran 3100 rautasetin, josta pidin huomattavasti enemmän. Tuolla onlinegolfissa on myös tällainen setti:

http://www.golfonline.co.uk/ram-concept-golf-set-steelgraphite-p-2830.html

Ostasin mielummin tuon, koska lähtee niin edulliseen hintaan enkä usko, että ovat ainakaan Wilsoneita huonommat. Wilson tekee hyviä kalliimpia mailoja, mutta jotenkin tuntuu, että nämä kokosetit ovat surkeita. Sen näkee mielestäni viimeistelyssäkin.

It’s up yours???

Nimetön

kiiski kirjoitti: (28.5.2009 0:24:39)

Ostasin mielummin tuon, koska lähtee niin edulliseen hintaan enkä usko, että ovat ainakaan Wilsoneita huonommat. Wilson tekee hyviä kalliimpia mailoja, mutta jotenkin tuntuu, että nämä kokosetit ovat surkeita. Sen näkee mielestäni viimeistelyssäkin.

It’s up yours???

Mainitsemaasi settiä ei enää myydä :I Jotain muuta ehdotusta samasta / muista nettikaupoista?

Axelsco:lla on ainakin edullisia golfmaila settejä avajaistarjouksena. Itse ostin tuolta etäisyysmittarin ja palvelu oli nopeaa.

Nimetön

Noodle kirjoitti: (16.5.2009 17:17:35)

kebax kirjoitti: (10.5.2009 23:46:04)
    Mä haluaisin vastaata että hommaa kunnollinen puolisetti…

Itsekin melkein aloittelija, mutta en ymmärrä tätä puolisettisuositusta. Kokosetti maksaa muutaman kympin enemmän, eli 1 greenfee ja ajokustannukset.

Aloittelijalle suositellaan lyömään kaikilla raudoilla samalla tavalla, jolloin kohtuullisen harjoittelun jälkeen tulee eri mailojen pituuseroksi noin kymmenen metriä. Sillä osuu griiniin jos tähtäys on kohdallaan. Jos on vain joka toinen maila käytössä, joutuu säätämään lyöntipituuksia samalla kun svingikin on vielä epävarma ja toisto epätäsmällistä. Turhaa vaikeutusta aloittelijalle.

Saman huomion minäkin olen tehnyt. Aloittelijoilla helposti tuo 10 metrin ero
    saavutetaan siten, että r7 on keskimäärin pisin ja r6 siitä vain 10 m lyhyempi
    ja r5 n. 20 m lyhyempi. Väitetään, että kokosetin kantaminen olisi hyvää harjoitusta
    aivoille. Siinä voi pitkään miettiä, millä mailalla sen satunnaisen 30-100 metrin matkan lyö. Mutta toki aloittelijoitakin on monenlaisia.

No en voi puhua kuin omasta puolestani, mutta tämä ratkaisu oli minulle paras.

Mene lähimmälle golfprolle/proshoppiin/vastaava ja ilmoita että haluaisit käytetyn mailasetin johon pitää kuulua mailat x,y,x jne. Luultavasti saat paremman setin tällä tavoin. Mulla eka setti makso 230e sis raudat 4-SW, puu 5, putteri ja uusi wilsonin bägi.
    (Puu 5 ja putteri olivat käytettyjä, raudat oli kanssa mutta niistä sitä ei huomannut)

En usko, että tuon ekan setin täytyy oikeasti olla uusi tai jotain tiettyä merkkiä. Tuossa vaiheessa golfia välineillä ei imho ole niin suurta merkitystä. Mutta tähänkin asiaan pro liikkeessä voi antaa neuvoja. Esim tarvitsetko graffiti vai rautavarret rautoihin jne

Mutta tässä minun ajatuksia. Noihin linkittämiisi setteihin en ota kantaa.

Itse minä ostin Bay Hill by Palmer BH4, ne ovat erinomaiset golmailat, kaikki mailat toimivat hyvin, draiveri, putteri, hybridit ja raudat. Nyt mulla on golfsetti kymmeneksi vuodeksi eteenpäin eikä uutta tarvitse miettiä, sen sijaan että rupeaisin sähläämään vanhojen mailojen kanssa, eikä sekään tule yhtään sen halvemmaksi, ennekuin on kaikki mailat koossa yhtäkkiä huomaakin että hinta oli vähintään tupla ja aikaakin on polttanut paljon. Myös täytyy muistaa että kehitys menee eteenpäin koko ajan.

Nimetön

lgt kirjoitti: (4.6.2009 11:33:54)
    Itse minä ostin Bay Hill by Palmer BH4, ne ovat erinomaiset golmailat, kaikki mailat toimivat hyvin, draiveri, putteri, hybridit ja raudat. Nyt mulla on golfsetti kymmeneksi vuodeksi eteenpäin eikä uutta tarvitse miettiä, sen sijaan että rupeaisin sähläämään vanhojen mailojen kanssa, eikä sekään tule yhtään sen halvemmaksi, ennekuin on kaikki mailat koossa yhtäkkiä huomaakin että hinta oli vähintään tupla ja aikaakin on polttanut paljon. Myös täytyy muistaa että kehitys menee eteenpäin koko ajan.

’Sopivuus: Keskitason pelaajat ja paremmat – tasoitus 15 – nolla’ Satuitko threadin otsikkoa vilkaisemaan?

_Niko_ kirjoitti: (27.5.2009 23:29:39)
    Olisiko pätevä aloittelijalle?

Tuollaiset paikallisittain lausuttuna paskat täyssetit ovat aloittelijoille täydellinen ratkaisu. Oppivathan rotia ja nöyryyttä.

Toinen vaihtoehto on lukea vaikka tämä ketju uudestaan ja alusta lähtien.

_Niko_ kirjoitti: (28.5.2009 20:23:38)

Mainitsemaasi settiä ei enää myydä :I Jotain muuta ehdotusta samasta / muista nettikaupoista?

Suomessa ainakin Golf Balance myy tota ja hintakin on halvempi kuin UK nettikaupasta.

Ajattelin lainata tätä keskustelua, kun kyse on kuitenkin aloittelijan mailoista.
    Olen kiinnostunut ostamaan nykyisten dynatourien tilalle uudet mailat, vaikka tasotukseni ei ole hirveästi tippunutkaan toistaiseksi. (ajan puutetta, edellinen tasoituskierros vuodelta 2006) Tarkoitus olisi tiputtaa tasoitus tuonne bogituupparin tasolle, eli karvan alle 20.

Nyt hakusessa olisi laadukkaat, mutta helpohkot raudat. Tarkoituksena olisi laittaa rahaa noin 300e settiin, joten vaihtoehtoja on rajallinen määrä. Olen kuitenkin kiinnittänyt huomioni kahteen rautasettiin; Niken Slingshot 4D:hen ja Mizunon MX-19:n. Molemmat ovat suurten valmistajien valmistamia mailoja, mutta varsinaista vertailua näiden settien kesken on omien tietojeni puitteissa hankalaa tehdä. Mielipiteitä, kysymyksiä?

En tarvitse enää mielipiteitä tuohon edelliseen viestiini, meni suunnitelmat uusiksi tänään callawayn demopäivillä. Fittaukseen mennään.

PS. Järkyttävän helpoilta mailoilta tuntui X-22 Tour ja normaali X-22. Big Bertha Diablo ei tuntunut niin helpolta kuin X-22 Tour, tosin normaali BB oli huonoin maila mitä kokeilin.
    Yllätyin, kuinka helppo maila X-22 Tour oli, vaikka mitä ilmeisimmin maila on suunnattu 0-5 taisoituksen omaaville pelaajille.

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #309565 kohteessaMailoja aloittelijalle

Etusivu Foorumit Välineet Mailoja aloittelijalle