Aihe: Mailahuput ovat turhia.. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Mailahuput ovat turhia..

Etusivu Foorumit Yleistä Mailahuput ovat turhia..

Esillä 18 viestiä, 51 - 68 (kaikkiaan 68)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • kebax kirjoitti: (28.9.2007 21:51:08)
    No ei se mailahuppukaan täysin turha ole. Pistää sen tohon oikian kyrnäspään ja kyljen väliin. Sitte koittaapi swingata silleen ettei se putoo.

Nii jos on vasuri.

januz kirjoitti: (28.9.2007 22:50:54)

kebax kirjoitti: (28.9.2007 21:51:08)
    No ei se mailahuppukaan täysin turha ole. Pistää sen tohon oikian kyrnäspään ja kyljen väliin. Sitte koittaapi swingata silleen ettei se putoo.

Nii jos on vasuri.

Hyvä huomio! Siinä tapauksssa tehdään samat temput vasemman kyrnäspään ja kyljen kanssa.

kebax kirjoitti: (28.9.2007 23:05:22)

januz kirjoitti: (28.9.2007 22:50:54)

kebax kirjoitti: (28.9.2007 21:51:08)

Nii jos on vasuri.

Hyvä huomio! Siinä tapauksssa tehdään samat temput vasemman kyrnäspään ja kyljen kanssa.

No juu, hetki meni ennen kuin tajusin millasesta drillistä oli kyse…

KL

Henkka kirjoitti: (27.9.2007 12:34:00)
    Tulipa muuten mieleeni tositarina vaikka hassulta kuulostaakin. Kuten alkuosakin. Näin tuossa pari-kolme vuotta sitten Wanhalla Peuralla Ladypelaajan jolla oli suojukset raudoissakin. Vähän hidastahan se oli, mutta näytti oikein söpöltä. Ja ne rautojen mailanhuput myös.

Minullakin on rautamailojen suojukset. Käytän niitä aina kantobägin kanssa, koska inhoan kävellessä syntyvää mailojen kolinaa. Samaten laitan suojukset kaikkiin mailoihin autokuljetuksen ajaksi, myös kärrybägissä.

Tuo kärrybägi on muuten GO:n Grip-Lok, jossa muutama reiän reunus on jo niin kulunut, että jotkut mailat pääsevät hakkaamaan toisiaan vasten. Näissä mailoissa käytän suojusta myös kierroksella, jotteivät hiljalleen syö viereisten mailojen varsia, kuten täällä on jo ehditty toteamaankin.

Kukin tyylillään, koristeena en huppuja kuitenkaan pidä, vaikka jotkut niistä aika hauskannäköisiä ovatkin.

Ballmarker kirjoitti: (27.9.2007 9:32:08)

Chip Greenside kirjoitti: (26.9.2007 20:04:43)
    Tottakai pitää olla huput! En itse ainakaan haluaisi pelata mailalla, joka olisi kuin potkittu litranmitta. Omassa driverissäni ei ole maalipinnassa naarmun naarmua …

Omassa driverissani ja monessa muussakin mailassa on naarmuja ja kolhuja, mutta en ole niiden huomannut mitenkään lyöntiä haittaavan. Jos ja kun maila toimii, ei sillä ole mitään väliä miltä se näyttää. Päinvastoin: mitä enemmän kolhuja sitä enemmän hauskoja muistoja.

Mailahuput voivat olla hyödyksi kuljetettaessa mailoja autossa. Itse jätän ne aina pelaamaan mennessäni auton takakonttiin.

En ajele autollanikaan tallinseiniin enkä portinpieliin enkä potki ovia lommoille, vaikka tiedänkin, että pikkulommot eivät mitenkään kulkuun vaikuta.

Jos ja kun auto toimii, ei sillä ole mitään väliä miltä se näyttää. Päinvastoin: Mitä enemmän kolhuja, sitä enemmän hauskoja muistoja, niinkö?

Chip Greenside kirjoitti: (29.9.2007 20:27:30)
    Jos ja kun auto toimii, ei sillä ole mitään väliä miltä se näyttää. Päinvastoin: Mitä enemmän kolhuja, sitä enemmän hauskoja muistoja, niinkö?

Juuri niin.

Putterinhupun otin takaisin käyttöön kun lyöntipintaan tuli kolhu wedgestä. Aika pehmeää rautaa on putteri.

Chip Greenside kirjoitti: (29.9.2007 20:27:30)
    En ajele autollanikaan tallinseiniin enkä portinpieliin enkä potki ovia lommoille, vaikka tiedänkin, että pikkulommot eivät mitenkään kulkuun vaikuta.

Se etten viitsi sählätä mailahuppujen kanssa ei tarkoita että mailoja mitenkään erikoisesti paiskottaisiin. Mieluummin päinvastoin. Olen vaan halunnut jättää pois turhan huppujumpan, kun siitä ei ole mitään käytännön hyötyä. Se on vain turhaa, peliä hidastuttavaa askaretta.

Koskaan ei mailoihini ole tullut sellaisia vaurioita jotka olisin mahdollisesti välttänyt suojien avulla. Käytön jälkiä niistä toki löytyy. Vanhimmat mailat kun ovat noin kymmenen vuoden takaa ja uusintakin (ajuria) on käytetty jo viisi kautta. Grippien uusiminen, puhdistukset ja muutama pikku viilaus ovat riittäneet mainiosti kunnossapidoksi. Setti tuntuu niin hyvältä että se kelvannee vielä ainakin kymmenen vuotta.

Mailahuput tulivat muotiin joskus 90-luvulla. Pelaamisen kanssa niillä ei ole mitään merkitystä, mutta yleisö näkee kauemmaksikin minkälaisia mailoja bägiin on suvaittu hankkia. Huppujen myyjät osaavat kertoa monia muita hyviä puolia, vaikka tärkein niistä lienee kassakoneen kilinä. Mikä onkin varsin tärkeä pointti.

Kun nyt autoihin ryhdyit vertaamaan, niin hupuista on yhtä paljon hyötyä kuin peltisen kurkkupurkin paksuisesta jatkeesta pakoputken päässä tai arpanopista roikkumassa vanhan Corollan sisäpeilissä. Kertovat kuitenkin jotain niiden käyttäjistä..

Vähän asian vierestä, mutta on uskomatonta kuinka rupusessa kunnossa jotkut tuovat mailansa gripin vaihtoon. Itse naamioisin tällaiset (rauta)mailat jonkunlaisen suojan sisään.

Jylan kirjoitti: (30.9.2007 22:45:21)
    Koskaan ei mailoihini ole tullut sellaisia vaurioita jotka olisin mahdollisesti välttänyt suojien avulla.

Jaa. Minä jätin yhden ainona kerran sadesäällä pelatessa huput pois ja saman tien oli jälkiä draiverin lakkapinnassa.

Ilmeisesti on luokkaa heikompilaatuiset mailat mulle myyty… =(

Nimetön

[
    Olen vaan halunnut jättää pois turhan huppujumpan, kun siitä ei ole mitään käytännön hyötyä. Se on vain turhaa, peliä hidastuttavaa askaretta.

Turha huppujumppa varmasti hidastuttaa peliä, mutta tarkoittaako yllä oleva että hupun ottaminen pois lyöntiä ennen ja takaisin laittaminen lyönnin jälkeen hidastaa peliä?

Jos hupun kanssa säätää esim. kävellessä tai toisen alkaessa valmistautua lyöntiinsä niin peliä se ei hidasta. Asenteesta tuokin on kiinni, ihan niin kuin hanskan kanssa sählätessä saa aikaa kulutettua jos haluaa. Hyvä asia että olet jättänyt huput pois jotta peli olisi ripeämpää.

Itse ainakin haluan että mailat eivät kolise bägissä, ja että huput suojaavat mailoja edes hieman jos bägirattaat sattuvat joskus kaatumaan.

O. Suma kirjoitti: (1.10.2007 13:06:09)

[
    Olen vaan halunnut jättää pois turhan huppujumpan, kun siitä ei ole mitään käytännön hyötyä. Se on vain turhaa, peliä hidastuttavaa askaretta.

Turha huppujumppa varmasti hidastuttaa peliä, mutta tarkoittaako yllä oleva että hupun ottaminen pois lyöntiä ennen ja takaisin laittaminen lyönnin jälkeen hidastaa peliä?

Jos hupun kanssa säätää esim. kävellessä tai toisen alkaessa valmistautua lyöntiinsä niin peliä se ei hidasta. Asenteesta tuokin on kiinni, ihan niin kuin hanskan kanssa sählätessä saa aikaa kulutettua jos haluaa. Hyvä asia että olet jättänyt huput pois jotta peli olisi ripeämpää.

Itse ainakin haluan että mailat eivät kolise bägissä, ja että huput suojaavat mailoja edes hieman jos bägirattaat sattuvat joskus kaatumaan.

Vittu jos mailahuppu hidastaa peliä niin eiköhän silloin ole parempi olla pois koko kentältä! Vai mitä Jyllanni?

Ymmärrän hyvin jos joku haluaa suojella mailojaan viimetteisen päälle ja tuskin siitä välttämättä mitään hidastuksia tulee, jos osaa hoitaa valmistelut ennen lyöntivuoroaan. Kaikki eivät sitä kuitenkaan osaa, joten huppusulkeiset toistuu ennen jokaista lyöntiä.

Itse koen huput turhakkeina, vaikka ne kenties joissain tilanteissa suojaavat mailojen kiiltävää lakkapintaa ja varsia jne. Hyväksyn omalta kohdaltani pienen kulumisenkin, kai niiden mailojen pitää vähän kuluakin kun niillä jatkuvasti pelataan.

Nykyään en vetele hanskoillakaan. Ne kuluvat helposti puhki, unohtuvat taskuun, klubille tai märkänä bägiin haisemaan jne., ja uusia sai ostella muutaman viikon välein. Kun pelaa paljailla (käsillä) ei ole koskaan hanskat hukassa.

Mä oon käyttäny aina mailahuppuja koska mailojen pinta hajoo herkästi ja sen kyllä välillä huomaa rautamailoissa!! Käytän suojusta jopa putterissa! oma on kaikkien valinta. Kylmällä säällä myös huput lämmittää lapoja ja lyönnit lähtee paremmin.

56º wedg3 kirjoitti: (1.10.2007 16:54:14)
    Kylmällä säällä myös huput lämmittää lapoja ja lyönnit lähtee paremmin.

Onko sulla siis lämmitettävät huput vai miten selität tuon lämmityksen ? Onko ne liitetty moottoroidun bägin tupakansytyttimeen tai johonkin ?

Myy

double-eagle kirjoitti: (1.10.2007 17:35:35)

Onko sulla siis lämmitettävät huput vai miten selität tuon lämmityksen ? Onko ne liitetty moottoroidun bägin tupakansytyttimeen tai johonkin ?

Siis eikö sulla Jukkis ole tuollaisia sähköllä lämmitettäviä huppuja!?! :-0 Kyllä niillä olis käyttöä siellä pohjoisessa…

P.S. Jos aioit hankkia, niin kannattaa todellakin miettiä myös sitä kärrypuolta. Itse olen ainakin todennut sellaisen pitkän sähköjohdon hankalaksi kierroksella ja klubillakin tuppaa olemaan kaikki pistorasiat varattuina, kun ovat nämä kaikenkarvaiset apuvälineet selvästi lisääntyneet golfurheilussa… ;o)

double-eagle kirjoitti: (1.10.2007 17:35:35)

Hupunlämmittimet saa virtansa tavallisesta fillarin dynamosta jota pyörittää golfkärryn pyörä tuottaen tarvittavan energian. Mitä lujempaa vauhtia pukkaa kärryä, sitä lämpimämmät on lavat. Tai vetää. Ja kylmällä ilmallahan sitä tulee lujempaa pukattua. Tai vedettyä. Tämän pitäisi olla selvää poronhoitoalueella pelaaville. Siellähän on jo aamupakkaset alkaneet.

Tällaisia dynamoita aikoinaan asennettiin punavalkoisiin KinBageihin, Sinivalkoisiin KinBageihin niitä ei saa. Nehän oli tarkoitettu risaperseproletaareille joita kustiin silmään mennen, tullen, kummallakin puolen Perämerta.

Ballmarker kirjoitti: (27.9.2007 9:32:08)

Mailahuput voivat olla hyödyksi kuljetettaessa mailoja autossa. Itse jätän ne aina pelaamaan mennessäni auton takakonttiin.

Itseäni jäi kyllä nyt kummastuttamaan, että mitä teet siellä takakontissa? Ja toisaalta, mitä peliä ne mailahuput sillä aikaa pelaavat?

Esillä 18 viestiä, 51 - 68 (kaikkiaan 68)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #473016 kohteessaMailahuput ovat turhia..

Etusivu Foorumit Yleistä Mailahuput ovat turhia..