Aihe: Mailahuput ovat turhia.. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Mailahuput ovat turhia..

Etusivu Foorumit Yleistä Mailahuput ovat turhia..

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 68)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • mitä hemmettiä sää (kormik) oikein ruikutat, koskahan sää olet tällä foorumilla asiallisen viestiketjun tavannut. KUKA saatanan lukija haluaa lukea mitään asiallista paskan jauhamista. Hauskaahan täällä ollaan pitämässä

On täällä asiaakin puhuttu! Se ’hanuri hellänä’-ketju (vai mikä se oli) on täyttä asiaa.

Tämä viestiketju on aika turhaa, mutta on aika naurettavaa jos mies joka leuhkii pelanneensa 40+ vuotta, mutta ei vielä ymmärrä miksi huppuja käytetään. Tänä päivänä tärkein funktio on varren suojaaminen, koska huppuja tarvitsevat mailat ovat komposiittivartisia ja ne eivät ole hyvillään kolhuista. Eikä siinä mailanpään nättinä pitämisessäkään ole mitään vikaa.

Voiskohan Tillander jo lopettaa ettei hänestäkin tule Sami Ahokasta. Onneksi viimemainitun sairaita jorinoita ei ollut viemässä tilaa paremmilta jutuilta.

timdebe kirjoitti: (26.9.2007 18:55:16)
    TTänä päivänä tärkein funktio on varren suojaaminen, koska huppuja tarvitsevat mailat ovat komposiittivartisia ja ne eivät ole hyvillään kolhuista.

Jos tuo on tärkein funktio mailahupulla, niin miksi kaikki mailahuput eivät ole varsia suojaavia? Eli ei nyt tainut osua ja upota 🙂

En nyt sanoisi että puumailojen pinnan suojeleminen on aivan turhaa, tietysti on niitä kellä se on jo valmiiksi täynnä ns. kynttilälyönneistä aihetuneita jälkiä eikä hupulla ole mitään virkaa kun varsikin on valmiiksi säpäleinä…

timdebe kirjoitti: (26.9.2007 18:55:16)
    Tämä viestiketju on aika turhaa, mutta on aika naurettavaa jos mies joka leuhkii pelanneensa 40+ vuotta, mutta ei vielä ymmärrä miksi huppuja käytetään. Tänä päivänä tärkein funktio on varren suojaaminen, koska huppuja tarvitsevat mailat ovat komposiittivartisia ja ne eivät ole hyvillään kolhuista. Eikä siinä mailanpään nättinä pitämisessäkään ole mitään vikaa.

Voiskohan Tillander jo lopettaa ettei hänestäkin tule Sami Ahokasta. Onneksi viimemainitun sairaita jorinoita ei ollut viemässä tilaa paremmilta jutuilta.

Kaikkee sitä täytyykin lukea. Tehän paskantärkeät eliittigolffarit hukkaatte näitä elintärkeitä ’huppujanne’ oikein urakalla, jos ne olisivat niin kovin tarpeellisia, niin eipä niitä olisi klubin löytötavarakori pullollansa

poa annua kirjoitti: (26.9.2007 19:34:28)
    Tehän paskantärkeät eliittigolffarit hukkaatte näitä elintärkeitä ’huppujanne’ oikein urakalla

Yhden ainoan hupun olen koskaan hukannut, tämä tapahtui tänä vuonna loppukesästä, kisakierroksella (Fifth Element tour, lyöntipelikierros) ensin rangella huomattuani että komposiittikruunuinen draiverinuppini oli hajonnut ja tämän jälkeen lyötyäni Oulun Vaaran kakkosella pallon paska-avauksen jälkeen 200 metristä griinin yli ja hukkaan. Ei juuri yksi ikuvanha putterin huppu enää lisää vaivannut.

En kävellyt takaisin. En etsimään tuota huppua enkä lyömään uutta palloa. Perkele.

Tottakai pitää olla huput! En itse ainakaan haluaisi pelata mailalla, joka olisi kuin potkittu litranmitta. Omassa driverissäni ei ole maalipinnassa naarmun naarmua ja niinpä sillä onkin ilo paukutella upeita avauksia keskelle väyliä. Uskon driverinkin olevan samaa mieltä ja siksi palvelevan herraansa ja mestariaan moitteetomasti.

Toki varsikin on tärkeä, mutta nupissa se tunto on herkimmillään, ainakin minulla. Tästä syystä nuppia on syytä vaalia huolellisesti, jotta se on panee parastaan asialle päästyään.

Arvoisa Mika Hekkanen sinäpä et taidakkaan olla ’tietsämies’, nostan sinulle ’huppua’ erittäin ansiokkaasta toiminnastasi. Näin miehekästä toimintaa en ole aikoihin tavannut

Myy

Doztojevzki kirjoitti: (26.9.2007 11:25:16)
    Johtaja XXL taitaakin olla joltain muulta galaksilta. Vie terveisiä Zaphodille.

Johtajan mukana on toiselta galaksilta lähetty sellaisia materiansiirtovehkeitä – me tietämättömät täällä pienellä planeetallamme kutsumme niitä pesukoneiksi ja luulemme niiden syövän aika ajoin sukkia, tumppuja ja muuta pikkusälää…

Minä olen jo aikoja sitten keksinyt uusiokäyttöä parittomille sukille ja lapasille, joiden parit on riistetty toiselle galaksille ilahduttamaan pikku ystäviämme tuolla kaukana: niitä voi hyvin käyttää mailojen huppuina. Näin voin jatkaa pikku maneereitani ja puumailatkin säästyvät automatkoilla suuremmilta kolhuilta. Yhtään sukkahousun lahjetta en ole onnistunut kadottamaan avaruuteen, joten valitettavasti ei löydy kokemusta niiden hyötykäytöstä mailojen suojuksina 😉

Ei ole kyllä minä Tämmöselle hupun korville vedän, ei sitä muuten uskalla näytellä. Tuli tänään ostettua(ei kyseisestä liikkeestä).

Aplel kirjoitti: (26.9.2007 21:36:03)
    Ei ole kyllä minä Tämmöselle hupun korville vedän, ei sitä muuten uskalla näytellä. Tuli tänään ostettua(ei kyseisestä liikkeestä).

Hävettää. Minäkin ostin tänään neliön. Tai kuution. Joka tapauksessa uuden draiverin.

Myy

Mika Hekkanen kirjoitti: (26.9.2007 21:43:43)
    Hävettää. Minäkin ostin tänään neliön. Tai kuution.

…jaa menit ja ostit ’klonkun’….kyllä siihen kannattaa vetää joku sukka päälle – siis myös lyödessä… tai siis ainakin silloin! ;o)

Aplel kirjoitti: (26.9.2007 21:36:03)

Hävettää. Minäkin ostin tänään neliön. Tai kuution. Joka tapauksessa uuden draiverin.

No jopas sattui!. pähkäilin pitkään (ehkä puolitoista tuntia), ja kyseinen ’kuutiopää’ sattui hollille, ja otin sen Stiffillä varrella, Minkä ihminen voi jos jotain haluaa, vaikkei sillä mitään tekisi, mutta halu kokeilla on kova tosin yli 200€ hintaan.

Asiaan palatakseni. Putterini vartta on lyhennetty. Hukkasin sen hupun. Putteri ’söi’ puolessa vuodessa bägin reunat karseaan kuntoon. Käytän vastakin huppua putterissa.

Chip Greenside kirjoitti: (26.9.2007 20:04:43)
    Tottakai pitää olla huput! En itse ainakaan haluaisi pelata mailalla, joka olisi kuin potkittu litranmitta. Omassa driverissäni ei ole maalipinnassa naarmun naarmua …

Omassa driverissani ja monessa muussakin mailassa on naarmuja ja kolhuja, mutta en ole niiden huomannut mitenkään lyöntiä haittaavan. Jos ja kun maila toimii, ei sillä ole mitään väliä miltä se näyttää. Päinvastoin: mitä enemmän kolhuja sitä enemmän hauskoja muistoja.

Mailahuput voivat olla hyödyksi kuljetettaessa mailoja autossa. Itse jätän ne aina pelaamaan mennessäni auton takakonttiin.

Nythän on niin, ettei Lassille itsellekään varmaan ole kovin keskeistä onko jollakin mailahuppu tai ei. Piti vaan päästä avautumaan jostakin ’nykygolfiin’ liittyvästä asiasta. Tosin tämäkin juttu oli kirjoitettu kaiketi ’kieli poskella’, niin kuin hän itse joskus kirjoituksiaan kuvasi.

Jos internet olisi keksitty kymmeniä vuosia sitten, niin olisikohan tilanne seuraava: Lassi fiilistelisi päivästä toiseen keskustelupalstoilla uusia uusia golfvälineitä, kuten vaikkapa Balata-golfpalloja ja uusinta teknologiaa rapakon takaa: Puu 1 on valmistettu metallista! Samalla joku Titanicin uppoamisen aikoihin golfin aloitellut vapaaherra kauhistelisi blogillaan, että eihän nykygolfissa ole enää mitään järkeä kun nuoriso hakkaa kumisia superpalloja mitä ihmeellisimmillä metallivartisilla mailoilla! Kunnon golfpallo on nimittäin guttaperkaa ja sen sisuksissa pitää olla höyheniä!!! Nimittäin linnun höyheniääääääää!!!!!!!

Jokamiehen psykoanalyysiopas kertoo melko selkeesti, mistä tässä on kyse.
    Halu riisua mailat hupuistaan viestii kirjoittajan tarpeista riisua cädimasterit, pelikaverit, valvojat ja kaikkein syvimpänä toiveena jopa itsensä.

Chip Greenside kirjoitti: (26.9.2007 20:04:43)
    Tottakai pitää olla huput! En itse ainakaan haluaisi pelata mailalla, joka olisi kuin potkittu litranmitta. Omassa driverissäni ei ole maalipinnassa naarmun naarmua ja niinpä sillä onkin ilo paukutella upeita avauksia keskelle väyliä. Uskon driverinkin olevan samaa mieltä ja siksi palvelevan herraansa ja mestariaan moitteetomasti.

Toki varsikin on tärkeä, mutta nupissa se tunto on herkimmillään, ainakin minulla. Tästä syystä nuppia on syytä vaalia huolellisesti, jotta se on panee parastaan asialle päästyään.

Todennäköisesti kolhuinen driverin nuppi ja varsi toimii samoin kuin golfpallo.

Aikoinaan huomattiin että kuluneet pallon lensivät pidemmälle ja tarkemmin kuin uutuuttaan sileät pallot. Siksi niihin ryhdyttiin tekemään koloja eli dimple’jä jo uutena.

Lienee selvää että myös pienille koloille kulunut driverin nuppi saavuttaa paremman nopeuden ja suuntautuu lyötäessä tarkemmin. Voisin jopa uskoa että asiaa selvitellään johtavien mailavalmistajien laboratorioissa. Kenties ensikaudella saammekin nähdä suuria kuutionuppeja, jotka ovat varustettuja dimple’illä kuten pallot konsanaan. Ainakin sivuiltaan ja takareunasta. Kenties myös mailan varteen, lähellä lavan liittymäkohtaa porataan pieniä reikiä, vahvistamaan sitä ja samalla nopeuttamaan svingiä.

Omat havaintoni tukevat tätä asiaa. Olen huomannut että vanhalla, kovassa peli ja harjoituskäytössä olleella, jo kuluneella ja hieman kolhiintuneella driverilla pallo lentää huomattavasti paremmin kuin aivan uutena.

Näillä aamuilla alkaa tuntua siltä, että vouhotus erilaisten huppujen kanssa on taakse jäänyttä elämää.

Maila on koitoksissa kolhiintunut ja varsi pahasti löystynyt; mitäpä siihen enää huppuja vetelemään.
    No, ehkä joskus esteettisistä syistä, tai entisten aikojen muistoksi!

Rusku kirjoitti: (27.9.2007 11:51:04)

Maila on koitoksissa kolhiintunut

Toi on kyllä paha. Jos siinä on iso kolhu tai lommo, kukaan ei välttämättä pelaa sun kanssa, ne pelästyy..

On minulla yksi huppu. Hybridissä. Se on ainut huppu jota en ole kentälle tiputtanut, tai muuten vaan kadottanut. Varmaankin ostaisin uudet, jos minua pikku kolhut ja elämän aiheuttamat arvet häiritsisi, mutta minusta ne ovat muistoja ja minä pidän muistoista.

Tänään kuitenkin tehdään huomisen muistoja ,notta jokainen voi sitten huomenna itse valita haluaako niitä tämän päivän kolhuja ja naarmuja huomenna enää muistella. Jos ei halua, ni siitä vaan ostamaan huppuloita ja muita suojia tärkeiden asioidensa suojaksi. Huomenna ainakin itse taas valitsen, valitsinko tänään oikein. Ja tuskin tulen ostamaan huomennakaan uusia huppuja mailoihini. Hybridissänikin on huppu vain sen takia että jotkut asiat vaan roikkuvat elämässä mukana vaikka väkisin. Halusi tahi ei. Vaikka ei se huppu minua kyllä häiritsekkään. Eikä se jos se olisi jo jonnekkin tippunut.

Tulipa muuten mieleeni tositarina vaikka hassulta kuulostaakin. Kuten alkuosakin. Näin tuossa pari-kolme vuotta sitten Wanhalla Peuralla Ladypelaajan jolla oli suojukset raudoissakin. Vähän hidastahan se oli, mutta näytti oikein söpöltä. Ja ne rautojen mailanhuput myös.

Lavantauti kirjoitti: (27.9.2007 12:30:17)

Toi on kyllä paha. Jos siinä on iso kolhu tai lommo, kukaan ei välttämättä pelaa sun kanssa, ne pelästyy..

Oikeassa olet. Tosin jo rupinen bägini yleensä riittää pelästyttämiseen…

Myy kirjoitti: (26.9.2007 21:59:27)

Hävettää. Minäkin ostin tänään neliön. Tai kuution.

…jaa menit ja ostit ’klonkun’….kyllä siihen kannattaa vetää joku sukka päälle – siis myös lyödessä… tai siis ainakin silloin! ;o)

Ja lyödessä mielellään melkopaksu semmoinen. Ääni on todella helvetillisen ruma tänään sitä vierestä kuunnellessa, kun pari kaveria kokeili tuota ’klonkkuani’, ja puheet sen anteeksiantavuudesta on paskaa, huonolla osumalla samanlainen kun tavallinen paitsi ’ehkä’ rumempi.

No ei se mailahuppukaan täysin turha ole. Pistää sen tohon oikian kyrnäspään ja kyljen väliin. Sitte koittaapi swingata silleen ettei se putoo.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 68)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #473052 kohteessaMailahuput ovat turhia..

Etusivu Foorumit Yleistä Mailahuput ovat turhia..