Aihe: Mailahuput ovat turhia.. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Mailahuput ovat turhia..

Etusivu Foorumit Yleistä Mailahuput ovat turhia..

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 68)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ..sanoo Tillander: Oma huppujen vastainen protestiliikkeeni on hyvässä vauhdissa, sillä olen johdonmukaisesti kieltäytynyt, monen kauppiaan hämmästykseksi, kaikista mailasuojuksista. Juuri näin, olen täydellisesti samaa mieltä! En ole koskaan käyttänyt mailoissani suojuksia enkä tule ikinä käyttämäänkään. Kuten Tillander ansiokkaassa tarinassaan kertoo ne ovat täysin tarpeettomia mainosmerkkejä sekä tilaa ja aikaa vieviä turhuuksia. Omassa vakiporukassakaan kukaan ei ole enää aikoihin viitsinyt nyhjätä mailahuppujen kanssa. Kun hieman viitsii funtsailla asiaa niin on jopa huvittavaa kuinka useimmat pelaajat ovat sopulien lailla omaksuneet huppusulkeiset maneereikseen. Ehkä tällainen pieni detalji kertoo myös kuinka vähän ihmiset ajattelevat pelaamiseen liittyvistä turhuuksista. Eikä tämä huppujuttu ole edes ainoa kaltaisensa..

Mä oon omasta autostani repinyt kaikki merkit pois. Kuka sitä nyt ilmaiseksi omaa Audiaan mainostaa..

jyrke kirjoitti: (26.9.2007 7:58:04)
    Mä oon omasta autostani repinyt kaikki merkit pois. Kuka sitä nyt ilmaiseksi omaa Audiaan mainostaa..

Eli, otatko ne merkit pois aina kun pysähdyt ja sitten liimaat takaisin joka kerta kun lähdet liikkeelle?

Jep, eihän ne kalliit draiverit ja puumailat yhtään siellä takakontissa kolhiinnu eikä myöskään bägissä kun mailoja nostellaan ja laitetaan takaisin. Yhden puumailan lyöntipintaan tuli kivat kolhut kun ei suojaa ollut ja bägi kaatui vinolla pinalla. Samoin yksi draiveri meni pohjasta halki kun tuuli kaatoi koko bägin metallista roskista vasten.
    Ei kannatta siis käyttää, jos käyttää niin ostaa sitten erikseen niitä merkittömiä tiikerinpäitä yms.

Mulle ei tuota pienintäkään tuskaa ’mainostaa’ SMT:tä, Suomen Matkatoimistoa.

Mulla on kahdessa mailassa suojahuppu, spoonissa ja hybridissä – ja syy siihen on, että ne suojaavat mailan grafiittivartta ( niin tai hybridissä se ei suojaa, kun on niin lyhyt..). Ja kun käytän kantobägiä, niin kyllä ne mailat siellä aikalailla välillä kolisee. Putterin suojahuppu ei ole koskaan kierroksella mukana, vaan auton takaluukussa.

Niin, ja kyllä ne mailamerkit/mainokset on näkyvissä ilman huppuakin.

Miten on, kuinka arka grfiittivarsi on noille rautamailojen kolistelulle?

Eivät ole. Mailahuppujen perimmäinen käyttötarkoitus periytyy primitiivisistä, vuosituhansien takaisista käytösmalleista. Ei ole todellakaan sattumaa, että miehekkään 300 m draivin jälkeen ’maila’ survaistaan voimalla ’mailahupun’ pohjaan, poltetaan tupakka ja jatketaan raukeana pallolle. Olen tarkkaillut pelikavereiden käyttäytymistä tässä asiassa ja monella, uskokaa tai älkää, värähtää ylähuuli kuin orilla, kun huppua asetetaan hollille. Miettikääpä tätä seuraavan kerran mailahuppua venytellessänne.

Mulla on draiverissa magneettinen huppu. Jos Tillander sais edes vähäksi aikaa testiin samanlaisen, ei olisi Lassi-pojalla enää paluuta huputtomaan elämään. On se niin viilee..

En jaksanut koko tarinaa lukea loppuun, mutta ainakin alussa Lassi tarttui huppujen tuomaan, kiistatta suurimpaan ongelmaan, painoon. Huputhan painavat järjettömästi.

Tämän tietävät varsinkin kantobägin kanssa kentällä liikkuvat. Takaysin puolessa välissä huppujen tuoma paino vetää riskimmänkin nuoren miehen tuskasta linkkuun. Välilevyt huutavat hoosiannaa ja buranaa menee. Pahimmassa tapauksessa jonnekin pullahtaa tyrä ja kausi on sitä myöten viturallaan. Ladyille ja junnuille ei huppuja voi suositella ollenkaan. Niiden fysiikka ei kerta kaikkiaan huppuja kestä!

Kalliiksi tulevat huput myös kärryjen vetäjille. Olen omin silmin kuullut, kun kärryn omistaja vei kärryn huoltoon niitten pitäessä perkeleellistä kitinää ja sen lisäksi ohjaus puolsi. Maahantuojan kärrynhuoltaja livahti kärryn alle taskulamppu hampaissaan ja pian alkoi kuulua pahanenteistä viheltelyä.
    – Laakeri paskana! Käytättekö mailoissa huppua?
    – Kyllä käytän.
    – No sitten ei takuu korvaa eikä edes vakuutus. Mutta kyllä tästä vielä kalu tehdään. Ensi kaudeksi!

Myöhemmin kävi ilmi, että myös akseli oli vääntynyt. Tämä johtui siitä, että bägissä oli ollut pari hybridiä joissa myös oli ollut huppu. Tätä ei huoltomiehelle uskallettu kertoa.

Toisaalta ihmeteltiin myyjän vastuuta. Miksei kärryä myytäessä oltu kerrottu, ettei kärryn rakenne tule kestämään mailasettiä joissa käytettään huppuja. Olisiko Lassille myyty samanlainen kärry?

Rauski kirjoitti: (26.9.2007 8:13:48)
    Samoin yksi draiveri meni pohjasta halki kun tuuli kaatoi koko bägin metallista roskista vasten.

mikä draiveri menee noin helposti halki 😀

Joka kerta ihmettelen että miten saan ahtaan hupun sujautettua valtavaan nuppiini. Kaikesta huolimatta se istuu hyvin kun olen saanut sen työnnettyä pohjaan asti. Pienemmissä nupeissa huppu luiskahtaa itsekseen pois kesken kierroksen, joten niissä en enää ole huppua käyttänyt. Riskipeliä, tiedän, mutta minkäs teet.

Huppuja turhempaa on ainankin täällä käytävä keskustelu niiden tarpeellisuudesta..

GP 1201 kirjoitti: (26.9.2007 10:38:38)
    Huppuja turhempaa on ainankin täällä käytävä keskustelu niiden tarpeellisuudesta..

Onko tässä ketjussa mielestäsi keskusteltu huppujen tarpeellisuudesta?

Lynx ja se repesi komposiitin ja sen metallipinnan saumasta oikein kunnon klommo ja parin sentin repeämä. Siis se roskis oli kaatunut jo aiemmin siihen maahan ja Draiverin pohja osui rautajalan päähän. Vähän sama kun olisi lyönyt Draiverin pohjan 3 tuuman naulan kantaan, veikkaan että suoja olisi auttanut aika kivasti, siis sellainen oikea mailasuoja ei nää muut huput mistä joissakin viesteissä on ollut puhe.

Olen ratkaissut tuon mailahuppujen panot sillä, että en todellakaan käytä niitä vaan olen siirtynyt sukkahousuihin.

Nyt paha kysymys palstan miehille (naisethan tämän jo tietävät) , mitä denieriä on paras käyttää mailansuojukseksi jotta se myös suojaa eikä saa painaa liikaa?

Jamasa Lupe kirjoitti: (26.9.2007 10:59:07)
    Olen ratkaissut tuon mailahuppujen panot sillä, että en todellakaan käytä niitä vaan olen siirtynyt sukkahousuihin.

Nyt paha kysymys palstan miehille (naisethan tämän jo tietävät) , mitä denieriä on paras käyttää mailansuojukseksi jotta se myös suojaa eikä saa painaa liikaa?

No sukkahousuissahan se Paksupekkakin esiintyy mutta en käsitä miten se mailanhuppuihin liittyy? Denieristä en osaa sanoa muutakuin että tymäkät byysat pitää olla jos niihin mailatkin tungetaan.

Paksiksen byysia en ole livenä nähnyt, enkä totisesti haluakaan, mutta kuvasta päätellen olivat melko ohutta materiaalia, arvatenkin juhlabyysat eikä hän tietääkseni niihin mailoja tunkenut.

Kysymys on paha, kuten sanoitkin.

Eriksson kirjoitti: (26.9.2007 10:34:06)
    Joka kerta ihmettelen että miten saan ahtaan hupun sujautettua valtavaan nuppiini.

Hyvä Eriksson. Se huppu on tarkoitus laittaa mailan nupin suojaksi.

Johtaja XXL kirjoitti: (26.9.2007 9:43:34)
    Olen omin silmin kuullut, kun

Johtaja XXL taitaakin olla joltain muulta galaksilta. Vie terveisiä Zaphodille.

Joo, ihmettelin itsekkin minkä helvetin takia perheeseen siunaantuu aina vain lisää noita mukuloita?
    Kortsua olen aina käyttänyt. Vain kustessa ja naidessa olen sen päältä pois ottanut!
    Mailahuppua en koskaan päällä pidä. Ainostaan lyödessä sen päälle laitan. Silti lyönnit menee aina järjestään vituralleen 😉

Ja kärryistä kannattaa ottaa ne pyöreät kapistukset, renkaat, sieltä alta pois. Aivan turhaa painolasti muuten kun sitä bägiä kantaa.

Jylan kirjoitti: (26.9.2007 0:12:17)
    ..sanoo Tillander:
    Oma huppujen vastainen protestiliikkeeni on hyvässä vauhdissa, sillä olen johdonmukaisesti kieltäytynyt, monen kauppiaan hämmästykseksi, kaikista mailasuojuksista.

Juuri näin, olen täydellisesti samaa mieltä!

No näinkin, mutta kun autoon mättää mailaa ja ne hetken hakkaa toisiinsa syntyy naarmut kyllä nopeesti. Pidän yleensä yhdessä huppua niin se vähentää muidenkin kolinaa Kin Bagissä.

double-eagle kirjoitti: (26.9.2007 15:27:33)

No näinkin, mutta kun autoon mättää mailaa ja ne hetken hakkaa toisiinsa syntyy naarmut kyllä nopeesti. Pidän yleensä yhdessä huppua niin se vähentää muidenkin kolinaa Kin Bagissä.

No niin, siinä se tuli. Viimeinen niitti. Tähän asti olen vain takavasemmalta ihaillut Jukkaa mutta ei pysty enää. Kin Bag on NIIN cool. Respect.

Jyrkkä Draw kirjoitti: (26.9.2007 16:10:02)

No niin, siinä se tuli. Viimeinen niitti. Tähän asti olen vain takavasemmalta ihaillut Jukkaa mutta ei pysty enää. Kin Bag on NIIN cool. Respect.

Varsinkin mun sinivalkoinen Uumajasta 1993 haettu sport malli ( sonder edition ) ! Onhan se raskas vetää, mutta niin hieno se sisäänvedettävä ’laskuteline’…oli pakko saada ja 1000 kruunua ei ollut kova hinta siitä.

double-eagle kirjoitti: (26.9.2007 16:18:59)

Jyrkkä Draw kirjoitti: (26.9.2007 16:10:02)

Varsinkin mun sinivalkoinen Uumajasta 1993 haettu sport malli ( sonder edition ) ! Onhan se raskas vetää, mutta niin hieno se sisäänvedettävä ’laskuteline’…oli pakko saada ja 1000 kruunua ei ollut kova hinta siitä.

Jumalauta. Sonder edition on klassikko! Mikään hinta ei ole siitä liikaa.

V***u tää on turhin viestiketju aikoihin. Kaikkea se muppet ukko saa kolumnillaan aikaiseksi

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 68)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #473040 kohteessaMailahuput ovat turhia..

Etusivu Foorumit Yleistä Mailahuput ovat turhia..