Aihe: Maailman typerin urheilulaji? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Maailman typerin urheilulaji?

Etusivu Foorumit Yleistä Maailman typerin urheilulaji?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 95)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Otetaanpa elävä esimerkki nopeasta pelaamisesta, joka tulee ja pelastaa suomalaisen golfin:

Kaksi kaveriani olivat Talmassa pelaamassa kantobageineen, lähtivät 1. teelle sovittuna aikana. Ensimmäiset lyönnit lyötyään, paikalle saapui kaksi rouvaa golfkärryn kanssa. Rouvat aloittivat siis 10 minuuttia etuajassa ja löivät ensimmäiset kolme väylää jatkuvasti jaloille. Kaverit pelasivat ihan hyvää par-tahtia ja etenivät melko ripeästi kentällä. Nelosväylällä molemmat kaverit pelasivat lyhyen par-3 väylän yhdellä päälle ja ottivat lipun pois greenillä. Takaa tulevista toinen rouva pamautti samantien avauksensa noin 40 metrin päähän kavereistani, eikä minkäänlaista FORE-huutoa. Paheksuvia katseita vaihdettiin ja rouvat ajoivat kärryllä pelaamalleen pallolle. Kavereita syytettiin kovaan ääneen hidastelusta ja että Caddiemasterille on jo ilmoitettu asiasta. Uhkailiin vielä porttikiellolla ja kyseltiin kuka idiootti on GF-kortit antanut. Rouvat nappasivat pallot taskuunsa ja ajoivat suoraan vitosväylälle.

Kysymys: Kumpi ryhmä osoitti välinpitämättömyyttä ja aiheutti hengenvaarallisen tilanteen?

Kuvitellaan että slotti olisi nykyisen 10-minuutin sijasta 5 minuuttia. Vaikka pelaisi elämänsä kierrosta, niin auta armia jos yksikin pallo hieman harhautuu ja joudut sitä hakemaan->syntyy ohitustilanne->koko kentän rytmi alkaa tökkimään. EN siis puolusta hidasta peliä, mutta jatkuva pelin nopeuttaminen ei voi olla kenenkään etu (paitsi tietysti kentänomistajan, joka saa lisää tuloja). Tosiasia on nyt vaan on että ihmiset pelaavat eri tahtiin, ilman että joku hidastelee tahallisesti. Ihmisillä on jo kävelyvauhdissa huomattavia eroja, ikääntyneet liikkuvat usein hitaammin (paitsi jos ovat kärryllä liikkumassa).

Kuinka moni on osallistunut seuransa koulutustilaisuuteen missä on käsitelty ajankäyttöä golfkierroksella ja mahdollisuuksia pelin nopeuttamiseen? ( *viittaa* )

Muutoin olen sitä mieltä, että hitaasta pelistä vouhotetaan aivan liikaa. Saattaa toisaalta olla, että asia on ongelma kehä-3:n sisällä ja ympäristössä. Siellä kun tuntuu tuo hektisyys olevan muutenkin yksi päällimmäisistä asioista. Itselläni on onni kuulua (urheilu)seuraan, jonka pelaajat ovat tunnetusti piirikuntansa nopeimpia golfareita – kiirehtimättä.

Jestas mitä tätienergiaa kärryillä…
    Uteliaana kysyn: Odottiko tädit 18griinin vieressä puumailat tanassa seurassaan caddiemasterin pomo vai saivatko kaverisi edelleen pitää ’GF-kortit’ taskussaan.

Normaali kävelyvauhdilla onnistuu se kuuluisa n 4 tunninkierros ja jos on tarve kävellä hitaasti tai pitää kaffetaukoja niin päästää takana tulevat ohi.
    Ohittaminen ja ohi päästäminen on todella yksinkertainen tapahtuma.

Wilsonmies kirjoitti: (8.10.2007 12:18:18)
    Takaa tulevista toinen rouva pamautti samantien avauksensa noin 40 metrin päähän kavereistani, eikä minkäänlaista FORE-huutoa. Paheksuvia katseita vaihdettiin ja rouvat ajoivat kärryllä pelaamalleen pallolle.

40m välimatkaa ja ilman fore-huutoa? 40m on mun mielestä niin kaukana, että tuossa vaihdeltiin pitkiä katseita aivan turhaan…

Otetaanpa elävä esimerkki nopeasta pelaamisesta, joka tulee ja pelastaa suomalaisen golfin:

Kaksi kaveriani olivat Talmassa pelaamassa…

Sori vaan, mutta se on ihan turha esittää näitä iänikuisia esimerkkejä elävästä elämästä. Ei niistä ole kukaan kiinnostunut.

Kentällä on suositusaika pelin etenemisen suhteen ja sitä tulee noudattaa parhaan kyvyn mukaan. Ei se nyt perkule ole vaikeaa pelata 18 reikää alle neljään tuntiin.

Pelinopeudesta: kysehän on vain siitä, että osaa käyttäytyä = valmistautua ja ennakoida tilannetta. Onnistuu isolta hcp:ltä. Olen vanha köpöttävä ukko, mutta yksin pelaan kierroksen tyhjään kenttää 2 h 15 min, pojan kanssa kahdestaan 2 h 40 min, vaimon (toinen vanha köpittäjä) kanssa 2 h 50 min, kolmistaan 3 h 10 min ja kun neljännen tuttavan heittää joukkoon mukaan niin helpsoti 3 h 30 min. Eikä siinä tarvita muuta kuin, että kukin on valmiiksi miettinyt mitä tekee kun pallolleen tulee, ei lyödä n+1 harjoituslyöntiä, ei ruveta kertomaan pitkiä juttuja omalla lyöntivuorolla ja kävellään reippaasti. Onnistuu oihan varmasti kaikilta fysiikaltaan normaaleilta alle 65 v.

Toisaalta: kaikissa olosuhteissa pitäisi hyväksyä 4 tunnin pelikierros, joka on melko väsitämätön, kun kenttä on täynnä neljän ryhmiä – hyvin käyttäytyviäkin.

En malta olla vetämättä yhtäläisyyttä lasketeluun ja sen harrastajakunnan kehittymiseen. Joskus 70-luvulla 95% osasi käyttäytyä rinteissä, lasketteleminen oli mukavaa ja turvallista. Nyt ehkä 30% osaa käyttäytyä – ylhäältä päälle laskevia, hissijonoissa kiilaajia ja taitotasoonsa nähden liian kovaa laskettelevia riittää.

Minä ainakaan en ymmärrä
    a) miksi golfista pitäisi tulla koko kansan harrastus
    b) miten joku kuvittelee, että nämä käyttäytymisasiat pysyisivät ojennuksessa jos golfista tulee koko kansan harrastus.

Maailman typerin urheilulaji? Golf on peli ja jossain määrin kuntoilua meille vanhuksille – urheilulaji, tuskin.

Kaksi kaveriani olivat Talmassa pelaamassa kantobageineen, lähtivät 1. teelle sovittuna aikana. Ensimmäiset lyönnit lyötyään, paikalle saapui kaksi rouvaa golfkärryn kanssa. Rouvat aloittivat siis 10 minuuttia etuajassa ja löivät ensimmäiset kolme väylää jatkuvasti jaloille. Kaverit pelasivat ihan hyvää par-tahtia ja etenivät melko ripeästi kentällä. Nelosväylällä molemmat kaverit pelasivat lyhyen par-3 väylän yhdellä päälle ja ottivat lipun pois greenillä. Takaa tulevista toinen rouva pamautti samantien avauksensa noin 40 metrin päähän kavereistani, eikä minkäänlaista FORE-huutoa. Paheksuvia katseita vaihdettiin ja rouvat ajoivat kärryllä pelaamalleen pallolle. Kavereita syytettiin kovaan ääneen hidastelusta ja että Caddiemasterille on jo ilmoitettu asiasta. Uhkailiin vielä porttikiellolla ja kyseltiin kuka idiootti on GF-kortit antanut. Rouvat nappasivat pallot taskuunsa ja ajoivat suoraan vitosväylälle.

Kysymys: Kumpi ryhmä osoitti välinpitämättömyyttä ja aiheutti hengenvaarallisen tilanteen?

Kyllä nämä edellä pelanneet kaverin laahustivat, jos eivät päässet mummojen jaloista pois. Toisaalta yhtä hyvin olisivat voineet pyytää mummot ryhmäänsä tai päästää ohitse. Toki uhkailu ja huutaminen oli mummojenkin taholta turhaa, mutta hyvä että soittivat CM:lle asiasta. Se on parempi tapa toimia, kuin ryhtyä kentällä opettamaan hidastelijoita.

Lyhyellä par-3 väylällä ei 40 metrin päähän greenistä jäävä pallo vielä aiheuta tarvetta fore-huutoon. Todennäköisesti mummo löi pallonsa tarkoituksella tuohon, sillä tuskin kukaan pyrkii greenille, jos siellä on edelliset puttaamassa. Saattoi toki olla että mummot tuossa ’vihjaisivat’ lyönnillään että juuri tuollaisella lyhyellä par-3:lla on mainio paikka päästää takaa tulevat ohitse.

Et muuten kertonut tarinaan jatkoa. Todennäköisesti kertomus jatkuisi niin että ’mummot avasivat 5. väylältä ja olivat jo greenillä puttaamassa kun ystäväsi pääsivät saman väylän tiiauspaikalle. Ja, sen jälkeen kyseisen nuoret ’herrasmiehet’ eivät mummoja kentällä päässeet enää näkemään.’ Mummot kiersivät kentän 2.5 tuntiin ja ystävillesi riitti nautintoa koko reilun neljän tunnin ajaksi.

Kommentti varsinaiseen aiheeseen: Tilander kirjoittaa, harvinaista kyllä, ihan asiaa. Mutta lähtee turhaan AP:n tasolle yrittäessään todistella jotain jollekin.

Toiseen: Aloittelijoita sitä pääosin koulutetaan, kun puhutaan hitaasta pelistä. He kun eivät ole asioita vielä oppineet luontevasti tekemään. Ja käyttävät siksi huomaamattaan aikaa turhuuksiin. Ja siis kaikkien muidenkin aikaa, ei vain omaansa.

Se kun on paljon kivempaa lyödä sitä palloa, kuin seurata kaveria, joka arpoo mailaansa vielä pallolla vaikka siihen oli jo viisi minuuttia aikaa pallolle kävellessään.

Nimetön

Ehkä parhaan käsityksen hitaasta pelistä saa pelaamalla itse joskus ryhmässä, joka ei oikein pysy muiden vauhdissa. Havaintojeni mukaan hitaasti pelaavat pääasiassa vähän pelaavat ja aloittelijat. Heillä mailavalinta, tilanteen analysointi ja lyöntiin keskittyminen vievät selvästi kauemmin aikaa kuin esim. 20 vuotta pelanneilla. Eikö olekin hämmästyttävää? Minulla on myös kokemusta siitä, miten he reagoivat valvojan huomautuksiin. Yleinen reaktio on ärtymys ja ymmärtämättömyys siitä, miksi he muka pelaavat hitaasti. Tämä johtuu siitä, että he ovat pelanneet kykyjensä mukaisella vauhdilla eivätkä ole mielestään tahallisesti hidastelleet. Peli nopeutuukin tämän jälkeen yleensä keinotekoisesti pallon taskuun menojen kautta. Asiallinen ohjaus varmasti auttaa asiaan, mutta turha meuhkaaminen kannattaa jättää väliin.

Sitten jotain aiheesta. Golf kuuluu (mielestäni) viiden hienoimman urheilulajin joukkoon maailmassa.

Typerä urheilulaji on esimerkiksi keihäänheitto. Joku suomalainen(nimeä en muista) on kuulemma maailman paras ko. lajissa. Hänen kerrotaan ansainneen kauden aikana palkintorahoja ja sponsorituloja yhteensä 300.000€.

Jos esim. jollakin pohjois-amerikkalaisella on niin hyvä heittokäsi ja terve pää, että niiden avulla voisi nousta maailman parhaaksi, valitsisi tämä henkilö vaikka baseballin lajikseen. Siinä tienaakin satakertaisen määrän keihäänheittoon verrattuna, jos on maailman paras. Ei kai silloin kukaan hyväkätinen ja älykäs ryhdy keihästä heittämään.

Urheilullisesti lahjakas voi tietenkin valita myös golfin, jossa maailman paras tekee monisatakertaisen tilin kepinheittoon nähden. Ei kovin typerää!

Mikä tässä sitten on typerää, sen voi jokainen itse päätellä.

Chip Greenside kirjoitti: (8.10.2007 20:02:05)
    Typerä urheilulaji on esimerkiksi keihäänheitto. Joku suomalainen(nimeä en muista) on kuulemma maailman paras ko. lajissa.

Oliko Matti Nykänen?

Johtaja XXL kirjoitti: (8.10.2007 20:08:47)

Typerä urheilulaji on esimerkiksi keihäänheitto. Joku suomalainen(nimeä en muista) on kuulemma maailman paras ko. lajissa.

Oliko Matti Nykänen?

Tuon nimen olen minäkin kuullut, saattaisi on hän.

Chip Greenside kirjoitti: (8.10.2007 20:13:48)

Johtaja XXL kirjoitti: (8.10.2007 20:08:47)

Oliko Matti Nykänen?

Tuon nimen olen minäkin kuullut, saattaisi on hän.

Jaa Nykänen. Pojas..eikun tytöstä polvi paranee (kts. lehti 10/2007)

Jaa niin tähän itse topikkeliin koitin kerran jo vastatakin. Koitan uurestaan, tosin tuskin sen paremmin asiassa onnistuen. Elikkäs oon sitä mieltä että golf saa ihmiset käyttäytymään typerästi yli kaikkien rajojen – olit sitten tosigolfari, aloittelija, väyläntukko, klubijäärä, proffa, golfin vastustaja, puunhalaaja tai muuten vaan enemmän/vähemmän asiasta pihalla. Golf tuntuu pitävän kaikkia pilkkanaan. Sitäpäs en kyllä tietä onko se fiksua saaha ihmiset näyttämään typeriltä. Vai onko se peräti typerää? Tais olla aika typerä kysymys. Muttei mikään ihme sillä minähän oon aasi. Veikkaan kuitenkin että golfin lumo ei tule koskaan hiipumaan vaan laji herättää ikuisesti kysymyksiä typerysten mielessä.

Lavantauti kirjoitti: (7.10.2007 22:39:45)

Ja teille kahdelle muulle puupäälle:
    Mä en voi käsittää mitä helvetin ’golfista nauttimista’ on seistä keskellä väylää joka taatanan reiällä venttaamassa että griini vapautuu. Mä en vaan voi käsittää. Ja mulla on sitäpaitsi lehmän …

Hyvä kun noteerasit kirjoitukseni. Kommentillasi ei tosin ole korrelaatiota siihen mistä kirjoittelin. Kyselin mm ongelman yleisyydestä. Vastaapa joutessasi kysymykseen siitä monastiko törmäät kaveriin, joka tekee neljäkin harjoitussvingiä (kuten mulle kerran tänä suvena kävi) . Eli viekö peliseurasi (tarkoitan myös niitä, jotka pelaavat edelläsi) kallista aikaasi kerran vai parikymmentä kertaa kesässä?

PS. Puolta tuntia ei lasketa ja anteeksipyyntösi puupääksi nimittelystä on hyväksytty.

solamies kirjoitti: (7.10.2007 21:34:27)

KL kirjoitti: (7.10.2007 20:40:50)

Hienoa saada tuommoinen vuosikymmenten pelikokemukseen perustuva kannanotto.
    .

Kun kerran lienen harrastuksen aloittamisajankohdassa kutakuinkin samalla viivalla Wilsonmiehen kanssa niin tässä hieman sivustatukea.

Mitä pelinopeuteen tulee olen edelleen sillä kannalla, ettei golfia kannata aloittaa jos siihen ei ole aikaa eikä rahaa. Pelasin kaudella hieman yli neljäkymmentä kierrosta ja peräti kahdesti otin hieman happea, kerran peliseuran ja kerran hoputtajien vuoksi. Joten olisiko mahdollista, että ongelman yleisyyttä ylikorostetaan?

Kaikkein humoristisin on väite siitä, että pelinopeus (hitaus) olisi uhka lajille.
    Uudet harrastajat, jotka ovat ratkaisevassa asemassa tässä suhteessa, tietävät sen, että golfkierros vie matkoineen noin puoli päivää. Sitä he eivät taas tiedä, että kun ovat peliä pelanneet 15 vuotta, alkaa jo neljäkin tuntia omalla kentällä tuntua pitkältä ajalta. Siksi pelinopeudella ei ole juurikaan mitään merkitystä lajin tulevaisuuden kannalta. Se häiritsee vain niitä, jotka eivät kykene ottamaan toisia huomioon riittävästi tai ovat kykenemättömiä viestittämään toivomuksiaan peliseuralleen tai caddiemasterille.

Mielestäni uhka lajille on ne pelaajat, jotka eivät anna ohittaa.

Taannoin pelasin 1 h 30 min 9 reiän ja jos olisi pelannut 20 minsaa nopeammin ysin olisin kernaasti vielä pelannut takalenkin. Ohitin kaikkiaan 4 porukkaa.

Tuolla 1 h 30 min lenkillä pysyi hyvin hiki pinnassa koska en pelannut aivan suoralinjaista peliä ja tuulipuvun housut pitivät hyvin lämmöt vaikka kerran hieman odottelinkin pidempään. Lievä kylmettyminen vaikuttaa heti peliin.

Ainoastaan yhdellä ohituksella tuli hieman kritiikkiä; Nimittäin pelasin pikaisesti paariin kuutosväylän ja odottelin siinä ennen kernille lyöntiä edellisen porukan puttailuja ja kun siirryin seiskalle oli tämä porukka drivejään aukomassa..pyysin lupaa avata samalla kertaa ja olin suu ammollani kun yksi tyypeista sanoi..etkö olisi voinut antaa hieman meille tilaa avata ?! Siis tulin merkattua siirtymää pitkin heidän bäkiensä taakse ja se oli heidän mielestä töykeää. Sain toki avata ja pelini eteni.

Niin ja vielä..pelasin parhaan kierrokseni kun sateen takia kenttä oli melkein tyhjä ja vauhti pysyi yllä; 2 h 30 min…18 kololle. Tämä tapahtui kuukausi sitten.

Jääkiekkotaustallani pikku hiki ilmeisesti pitää tunteen oikeasta urheilusta yllä…siihen voinee vaikuttaa myös oikealla pukeutumisella. Tämäkin aspekti on osa tätä urheilulajia. 50 minsaa on rekkani 9 kololle. Siinä sai jo 18 hcp:llä hieman juosta.

Lavantauti kirjoitti: (7.10.2007 22:39:45)
    Aplel voisi olla nyt hiljaa. [B]Täällä puhutaan asioista, joiden suhteen sinä olet vielä neitsyt. Sinä et pääse vielä oikealle kentälle venttaamaan lyöntivuoroa. Tykkimäkeä ei lasketa.

Neitsyt? En ollutkaan telkkarissa ja minua silellä vedetty p……..n!. Ja kumman luulet olevan sinun jaloissasi enemmän, minun ensikesänä joka olen kaksi kesää hahjoituskenttiä kiertänyt, vai sellaisen joka parinviikon pelikokemuksella käy GC kurssin ja tulee sinne OIKEALLE KENTÄLLE? Vaikka noita harjoituskenttiä ei täällä arvosteta hevonpaskan vertaa,niitä tahkoamalla oppii nopean pelirytmin, ja ISOIMMILLE kentille siirryttäessä vain matka kasvaa pelirytmin nopeuteen se ei vaikuta.

Teitkö itse näin kun aloitit?. Hakkasit kaksi kesää harjoituskenttiä, sitten suoritit (lue käväsit hakemassa) Green Cardin. Ja siirryit isommille kentille olematta tukkona kenellekkään.

double-eagle kirjoitti: (9.10.2007 7:47:36)

Jääkiekkotaustallani pikku hiki ilmeisesti pitää tunteen oikeasta urheilusta yllä…siihen voinee vaikuttaa myös oikealla pukeutumisella. Tämäkin aspekti on osa tätä urheilulajia. 50 minsaa on rekkani 9 kololle. Siinä sai jo 18 hcp:llä hieman juosta.

Ja jos tuota ’pikku hikeä’ ei ole meneekö kroppasi jotenkin tahmeaksi, kankeaksi eikä esim lyönnit lähde niin helposti?.

Ainakin omalle kropalleni on tärkeää että otsa ja kainalot ovat hieman kosteat.

solamies kirjoitti: (7.10.2007 21:34:27)

Kaikkein humoristisin on väite siitä, että pelinopeus (hitaus) olisi uhka lajille.
    Uudet harrastajat, jotka ovat ratkaisevassa asemassa tässä suhteessa, tietävät sen, että golfkierros vie matkoineen noin puoli päivää.

Kyllä mä seison edelleen kommenttini takana. Vain aloittelijat ja puupäät ovat tyytyväisiä nykytilanteesaan. Miksi ihmeessä kierroksen pitäisi kestää matkoineen puoli päivää? Miksi aloittelijoille pitää edes vihjata että se voisi kestää niin kauan?
    50 rundia vuodessa puoli tuntia nopeammin –> kokonainen vuorokausi lisää aikaa esim. perheen kanssa. Kyllä se mulle ainakin kelpaisi.

Aplel kirjoitti: (9.10.2007 8:34:10)

double-eagle kirjoitti: (9.10.2007 7:47:36)

Ja jos tuota ’pikku hikeä’ ei ole meneekö kroppasi jotenkin tahmeaksi, kankeaksi eikä esim lyönnit lähde niin helposti?.

Ainakin omalle kropalleni on tärkeää että otsa ja kainalot ovat hieman kosteat.

Kyllä olen 193 cm pitkä ja selkäni jäähdyttyä olen täysin koppura..lyönti menee jäykäksi eikä ns. läpi…tähän tietysti useat harjoitusswingit voisivat auttaa. Niin ja juuri oikeanlainen pukeutuminen. Tämä ilmenee parhaiten siinä, että rangella pystyn ajoittain aivan käsittämättömään varmuuteen, kun lämpö pysyy päällä ja tasaseen tahtiin mättää palloja…se vain harvoin tapahtuu kentällä…varsinkaan kisassa.

Lavis on muuten oikeassa jokainen säästetty 10 minuuttia merkkaa paljon. Mielestäni monien peliä nopeuttaisi se, että jättäisi 4-5 mailaa pois harkkarundeilla…arpominen vähentyisi mailojan suhteen ja olisi kevyempi vetää/kantaa päkiä.

Aplel kirjoitti: (9.10.2007 8:25:50)

Teitkö itse näin kun aloitit?. Hakkasit kaksi kesää harjoituskenttiä, sitten suoritit (lue käväsit hakemassa) Green Cardin. Ja siirryit isommille kentille olematta tukkona kenellekkään.

En. Mä kävin ensin rangella pari kertaa, sitten kurssin ja rupesin pelaamaan isoilla kentillä enkä ole koskaan ollut tukkona kenellekkään.

Lavantauti kirjoitti: (9.10.2007 8:36:22)

Kyllä mä seison edelleen kommenttini takana. Vain aloittelijat ja puupäät ovat tyytyväisiä nykytilanteesaan.

Ja tämäkin usein vain sen vuoksi, ettei tiedetä muusta/paremmasta. Samassa ryhmässä oleville voi näyttää esimerkkiä tai sanoa asiasta, mutta valitettavan usein aloittelijat pelaavat keskenään, kun eivät kehtaa ulkopuolisten kanssa lähteä vielä kiertämään. Tällöin opitaan huonoille tavoille. Usein kentällä nähty ongelma on, että yksi lyö ja muut katsoo vierestä. Katsomisen jälkeen lähdetään sitten kohti omaa palloa, jos vielä muistetaan missä se on.

Juosta ei tarvitse, hiki ei tarvitse olla tai muutenkaan kiirehtiä, kunhan vaan peli sujuu. Mietitään maila valmiiksi. Mennään omaa palloa kohti, jos se ei ole näkyvissä. Seurataan loppuun asti, minne oma ja pelikaverin pallo päätyy.

ps. ”Paras” selitys miksi ei päästetä ohi, on että kun edessä menee kans hidas ryhmä (ja sen edessä 4 tyhjää väylää). Meinasi tulla oikein painia #6 tiiboxissa, kun kentän sheriffi kävi ilmoittamassa heille, että nyt päästätte takana tulevat ohi ja odotatte (homma olis muuten onnistunu #5:lla ilman mitään ongelmia, mutta kun ei…).

-BoaKyy- kirjoitti: (9.10.2007 9:06:00)

Lavantauti kirjoitti: (9.10.2007 8:36:22)

Kyllä mä seison edelleen kommenttini takana. Vain aloittelijat ja puupäät ovat tyytyväisiä nykytilanteesaan.

ps. ”Paras” selitys miksi ei päästetä ohi, on että kun edessä menee kans hidas ryhmä (ja sen edessä 4 tyhjää väylää). Meinasi tulla oikein painia #6 tiiboxissa, kun kentän sheriffi kävi ilmoittamassa heille, että nyt päästätte takana tulevat ohi ja odotatte (homma olis muuten onnistunu #5:lla ilman mitään ongelmia, mutta kun ei…).

Joo juuri tämä oli myös selitys neljän naisen ryhmässä jonka ohitin #5 boxilla vaikka olivat jo tukkona #3 greenillä…sanoivat että olisivat antaneet tietä jo aiemmin, mutta kun edelläkin on porukka…mutta jos haluat voit koittaa ja niin kerkesin vielä ohittaa kaksi muutakin ennen ysiä. Teoriassa yksinäinen pelaaja siis voisi pelata 1 h 10 minsaan ysin jos ohittaminen olisi automaatio kun iso porukka huomaa yksittäisen odottelevan 5 minuuttia lyöntiään.

Jos typeryyden mitta on hikoilun määrä niin golfia typerämpiä urheilulajeja ovat mm. shakki ja bridge, jotka on jossakin vaiheessa luokiteltu urheiluksi, mutta ei kuitenkaan liikunnaksi. Eipä ole A-P Lahtikaan kirjoitellessaan paljoa hikoillut, kun tuotos on ollut kovin typerää.

Kannattaisiko tuolla asenteella harkita lajin vaihtoa sellaiseen, jossa otetaan aikaa ja saa ohittaa. Näitä ovat esim. juoksu ja maastohiihto. Moottoriurheiluakin suosittelisin, mutta kun ei meinaa mopokaan pysyä käsissä…

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 95)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #472243 kohteessaMaailman typerin urheilulaji?

Etusivu Foorumit Yleistä Maailman typerin urheilulaji?