-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mä lähdin vähän testailemaan lyhyitä teräsvartisia draivereita, ja tulin rakentaneeksi maailman tähän asti ylivoimaisesti parhaan draiverin! Ensin hakkasin tämmösellä: – Wishon 949 MC, 9ast, 460cc, neutral. Varsi TX-90, flex X, tipattu tuuma, pituus about 44, sw D4 Tämän kanssa tuli semmoinen fiilis että varsi voisi olla lyhyempi ja nuppi pienempi. No, rakensin nopsasti tämmösen: – KZG RBT 9 ast, 360cc, varsi X100, flex X, tipattu tuuma, pituus 43, sw D4 Tämä oli ihan susi. Nuppi oli hieman suljettu ja x100 oli tipattunakin jostain syystä löysä kun mikäkin puutarhaletku. Ei toiminut ollenkaan ja roiskin palleja mihin sattuu. Pienempi nuppi miellytti kuitenkin silmämunaa lyhyessä varressa. Vimosena mutta ei vähäisempänä: – Wishon 949 MC, 10 ast, 400cc, lapa 0,5 astetta auki (Tänks Hekkanen!), varsi Nippon 950 FW, flex X (Tänks Maukonen, vaikka varsi olikin aivan törkeän kallis), kärki tipattu taas se sama tuuma, pituus 43, sw D3. Ja voihan uittu! Sehän toimi! Mä löin eilen ja toissapäivänä tällä rangella yhteensä apout 80 kuulaa ja kaikki oli ensinnäkin sewetarissa, toisekseen ne olis varmaankin ollu jokainen kentällä pelissä. Hihuleista ei tietoakaan! Pallit lähti hyvällä kaarella pienellä fadella. Mitoista en tiedä, eikä kiinnosta, mutta tuskimpa pari tuumaa pituudessa 5-10:tä metriä enempää karsii. Ja se avonainen lärvi on oikea kultakaivos ja ilon lähde!! Mua ei ahdista mikään muu niin paljon kun suljettu lapa. Suosittelen! Jos ei ihan teräsvartista, niin ainakin 43 tuumasta draiveria kaikille. Ihan kaikille.
Lavantauti kirjoitti: (17.10.2008 19:06:40)
… Suosittelen! Jos ei ihan teräsvartista, niin ainakin 43 tuumasta draiveria kaikille. Ihan kaikille.
43” draiveri saarraa asettaa varrelle ja/tai nupille massavaatimuksia kun lisäpainojen määräkän ei aivan mahoton voi olla. 44” onnistunee helpommin.
kebax kirjoitti: (18.10.2008 10:08:48)
Lavantauti kirjoitti: (17.10.2008 19:06:40)
… Suosittelen! Jos ei ihan teräsvartista, niin ainakin 43 tuumasta draiveria kaikille. Ihan kaikille.
43” draiveri saarraa asettaa varrelle ja/tai nupille massavaatimuksia kun lisäpainojen määräkän ei aivan mahoton voi olla. 44” onnistunee helpommin.
Joo golf mailojen rakentelu on vaikea laji.
Mulla on 3 Callya ja 2 muuta titaanidriveria joisssa pariin vaihdettu stiffi varsi ja esimerkiksi Bangin 575 ccm ei toimi ollenkaana stiffillä blue varrella, mutta 10,5 asteinen Cally kuin unelma..siis silloin kun kulkee. Rautavartinen vanhempi Cally toimii kuin junan vessa, mutta hyvin lyhytvartisena ja reguna sillä lentää max. 220-240 m, mutta poikkeuksetta suorempaan kuin muilla.
Mikä filosofia on Wilsonin Snipe driverissa kun varsi tulee niin vinossa lapaan ja lapa jää ikäänkuin taakse..antaako se jotain etua ?
Pitkävartiset driverikokeilut olen jättänyt taakse..osumia tulee harvoin ja duffeja paljon..myöskin liian lyhyt varsi on paha…ainakin mulle. Liian pieni nuppi on ikävä…mulle 460 ccm on minimi.
Tässä mun 2 senttäni tähän aiheeseen.
PS: Viimekierroksella onnistuin säätelemään lapaa avaamalla hyvin drawksi tai fadeksi lyönnit …90% varmuudella.
Yksi virhe tuli kun kantapäät oli alempana kuin päkiät….milli teellä vinoon on 10-20 m väylällä vinoon.Lavantauti kirjoitti: (17.10.2008 19:06:40)
Ja voihan uittu! Sehän toimi! Mä löin eilen ja toissapäivänä tällä rangella yhteensä apout 80 kuulaa ja kaikki oli ensinnäkin sewetarissa, toisekseen ne olis varmaankin ollu jokainen kentällä pelissä. Hihuleista ei tietoakaan! Pallit lähti hyvällä kaarella pienellä fadella. Mitoista en tiedä, eikä kiinnosta, mutta tuskimpa pari tuumaa pituudessa 5-10:tä metriä enempää karsii. Ja se avonainen lärvi on oikea kultakaivos ja ilon lähde!! Mua ei ahdista mikään muu niin paljon kun suljettu lapa.Tarkoittaako tämä sitä, että jäsenyytesi Shhy:ssä on vaarassa???
Huomasin että kun driveriin laittaa Grafalloyn stiffin BLUE varren se alkaa pelittämään…oli sitten 460 ccm Big Bertha tai Big Big Bang 525 ccm. Tänään händäriin…vaikka Bang oli ollut koko kesän naftaliinissa ja i6 oli grippivaihdon takia kuivumassa.
-no eagle- kirjoitti: (18.10.2008 19:45:13)
Huomasin että kun driveriin laittaa Grafalloyn stiffin BLUE varren se alkaa pelittämään…oli sitten 460 ccm Big Bertha tai Big Big Bang 525 ccm. Tänään händäriin…vaikka Bang oli ollut koko kesän naftaliinissa ja i6 oli grippivaihdon takia kuivumassa.Laita se Bang vain kiltisti takaisin sinne naftaliiniin, tai älä ainakaan käytä kisoissa…
KL kirjoitti: (18.10.2008 10:35:09)
Tarkoittaako tämä sitä, että jäsenyytesi Shhy:ssä on vaarassa???
En usko että jäsenyys vielä siihen kaatuu että saa draivin keskelle väylää. Se 2-lyönnin r8 on täysin samanarvoinen vetäistynä hihaan.
Lavantauti kirjoitti: (19.10.2008 10:38:10)
KL kirjoitti: (18.10.2008 10:35:09)
Tarkoittaako tämä sitä, että jäsenyytesi Shhy:ssä on vaarassa???
En usko että jäsenyys vielä siihen kaatuu että saa draivin keskelle väylää. Se 2-lyönnin r8 on täysin samanarvoinen vetäistynä hihaan.
No sitten. Olin jo vähän huolissani.
Mites lyöntien korkeus (vrt. ”vanha maila”), eikös jossain teoriassa lyhyempi varsi kaipaa vähän lisää loftia?
Ja mikäs siinä TX-90:ssä tökki muu kuin liika pituus?
Ajattelin itsekin tuommoisen kokeeksi väsätä; Ashton MS-5 HW + TX-90. Mietin vain vielä, että ottaisko 10,5* vai 11,5*.
asa kirjoitti: (19.10.2008 18:56:50)
Mites lyöntien korkeus (vrt. ”vanha maila”), eikös jossain teoriassa lyhyempi varsi kaipaa vähän lisää loftia?Ja mikäs siinä TX-90:ssä tökki muu kuin liika pituus?
Ajattelin itsekin tuommoisen kokeeksi väsätä; Ashton MS-5 HW + TX-90. Mietin vain vielä, että ottaisko 10,5* vai 11,5*.
Mulla on graffavartinen 44,25-tuumainen draiveri, loft 9. Siinä on Diamanan Red, joka on nostava varsi. Lyönnit on kuitenkin aavistuksen verran matalampia tällä 10-asteisella teräsvehkeellä. Eilen pelattiin oikein kentälläkin ja eipä siinä pituudessakaan ollut valittamista. Aikaisempi arvio 5-10m lyhyemmistä on aika lähellä.
Suosittelen teräsvarteen alle 110 mph:n nopeuksille ehdottomasti 10,5:ttä, jopa 11,5:ttä. Sähän haet kuitenkin ns. ’fairway-finderia’ etkä mitään pommittajaa.
Eikä siinä TX-90:ssä mitään vikaa ollut, se oli vaan Vasemman Pakin maila enkä mä kehdannut katkaista sitä ilman lupaa. Siinä oli 9-asteinen nuppi ja se puski aika matalaa kaarta, siksi otin seuraavaan nuppiin asteen lisää.
Mun piti alunperin hommata siihenkin TX-90 mutta Maukosella ei ollu niitä, niin otin sitten hätäpäissäni sen Nipponin. Eipä haittaa jälkikäteen ollenkaan ja jos tulee tylsää niin voi talven kunniaksi tehdä vielä yhden tommosen draiverin TX-90:llä…
No niin, tänään tuli postissa nupit (Ashton MS-5 hw) sekä 10,5 (210g) ja 11,5 (208g). Harmikseni 10,5 FA on H1.2* , joten taitaa 11,5 ja sq jäädä itselle.
Testit näyttäis kuitenkin tällä lumitilanteella siirtyvän myöhempään ajankohtaan.
Jos jotakuta kiinnostaa tuo 10,5 nuppi niin halvalla lähtee..asa kirjoitti: (5.11.2008 19:14:46)
No niin, tänään tuli postissa nupit (Ashton MS-5 hw) sekä 10,5 (210g) ja 11,5 (208g). Harmikseni 10,5 FA on H1.2* , joten taitaa 11,5 ja sq jäädä itselle.
Testit näyttäis kuitenkin tällä lumitilanteella siirtyvän myöhempään ajankohtaan.
Jos jotakuta kiinnostaa tuo 10,5 nuppi niin halvalla lähtee..= Nuppi kiinni 1,2 astetta?
JOS lapa on LH niin vastaus kysymykseesi on kyllä!
Anton. kirjoitti: (6.11.2008 13:21:34)
asa kirjoitti: (5.11.2008 19:14:46)
No niin, tänään tuli postissa nupit (Ashton MS-5 hw) sekä 10,5 (210g) ja 11,5 (208g). Harmikseni 10,5 FA on H1.2* , joten taitaa 11,5 ja sq jäädä itselle.
Testit näyttäis kuitenkin tällä lumitilanteella siirtyvän myöhempään ajankohtaan.
Jos jotakuta kiinnostaa tuo 10,5 nuppi niin halvalla lähtee..= Nuppi kiinni 1,2 astetta?
JOS lapa on LH niin vastaus kysymykseesi on kyllä!
Hook/kiinni 1,2 astetta. ja RH.
asa kirjoitti: (6.11.2008 18:57:33)
Anton. kirjoitti: (6.11.2008 13:21:34)
asa kirjoitti: (5.11.2008 19:14:46)
No niin, tänään tuli postissa nupit (Ashton MS-5 hw) sekä 10,5 (210g) ja 11,5 (208g). Harmikseni 10,5 FA on H1.2* , joten taitaa 11,5 ja sq jäädä itselle.
Testit näyttäis kuitenkin tällä lumitilanteella siirtyvän myöhempään ajankohtaan.
Jos jotakuta kiinnostaa tuo 10,5 nuppi niin halvalla lähtee..= Nuppi kiinni 1,2 astetta?
JOS lapa on LH niin vastaus kysymykseesi on kyllä!
Hook/kiinni 1,2 astetta. ja RH.
Yrittänyttä ei laiteta.
9-asteinen nuppi Pitää olla mailassa jossa aletaan kokeileen rajoja. Varsi on myös silloin oltava mahdollisimman jäykkä. Aina on toiminut tämä oma Draiveri mut tosta rakennuksesta,minkälaisia versioita teillä on 3/5 puut rakennettu.
Rappaaja kirjoitti: (7.11.2008 21:28:04)
9-asteinen nuppi Pitää olla mailassa jossa aletaan kokeileen rajoja. Varsi on myös silloin oltava mahdollisimman jäykkä. Aina on toiminut tämä oma Draiveri mut tosta rakennuksesta,minkälaisia versioita teillä on 3/5 puut rakennettu.Jäi tietenkin kertomatta että pelaan molemmat mailat teräsvartisena. Mutta kiinnostusta olisi rakentaa mailat erillaisiin vaihtoehtoihin,kun tästä ei enää ihminen nuorru.
Lavantauti kirjoitti: (17.10.2008 19:06:40)Mä löin eilen ja toissapäivänä tällä rangella yhteensä apout 80 kuulaa ja kaikki oli ensinnäkin sewetarissa, toisekseen ne olis varmaankin ollu jokainen kentällä pelissä.
Mä haluan kanssa tollasen draiverin. Mailastahan se aina on kiinni.
MakeeK kirjoitti: (8.11.2008 23:31:15)
Mä haluan kanssa tollasen draiverin. Mailastahan se aina on kiinni.
Ei se Make ihan aina oo.
Joskus se saattaa olla myös kiinni siitä, ettei ymmärtänyt homman pointtia..Mä selvennän asian yksinkertaisimmille lukijoille (..ja tämä ei ole sitten nettietiketin vastaista pikkusieluista toimintaa)..
– Lyhyemmällä varrella osuu paremmin palliin.
– Mailanpäänhitaus kasvaa hieman ja osumasektori kapenee samassa suhteessa.. Tämä on hyvä.
– Lyhyemmällä varrella osuma on parempi koska sillä ei tule alitajuisesti revittyä niin kovaa kun pitemmällä varrella. Ja kas, hajonta on pienempi ja pallo löytyy avauksen jälkeen pelistä eikä outista, vedestä tai vasemmalta metiköstä..Lavantauti kirjoitti: (9.11.2008 7:58:18)
MakeeK kirjoitti: (8.11.2008 23:31:15)
Mä haluan kanssa tollasen draiverin. Mailastahan se aina on kiinni.
Ei se Make ihan aina oo.
Joskus se saattaa olla myös kiinni siitä, ettei ymmärtänyt homman pointtia..Mä selvennän asian yksinkertaisimmille lukijoille (..ja tämä ei ole sitten nettietiketin vastaista pikkusieluista toimintaa)..
– Lyhyemmällä varrella osuu paremmin palliin.
– Mailanpäänhitaus kasvaa hieman ja osumasektori kapenee samassa suhteessa.. Tämä on hyvä.
– Lyhyemmällä varrella osuma on parempi koska sillä ei tule alitajuisesti revittyä niin kovaa kun pitemmällä varrella. Ja kas, hajonta on pienempi ja pallo löytyy avauksen jälkeen pelistä eikä outista, vedestä tai vasemmalta metiköstä..eikös samaa asiaa voi testata kun ottaa ajuria alempaa kiinni tyyliin Anthony Kim?
Itse ainakin otan ajuria kiinni tuumaa alempaa jolloin maila tuntuu paljon ’varmemmalta’.Mailan yläpäähän pitäisi jäädä jokaisella ilman säätämistä, automaattisesti, apaut 10mm tyhjää. 43-tuumainen draiveri gripataan siis 42,5 tuumaiseksi. –> Mä en usko että sulla on 6 senttiä yläpäässä tyhjää kun draiverilla lyöt?
(.. ja sitten on se svingipaino…)
Lavantauti kirjoitti: (9.11.2008 10:10:51)
Mailan yläpäähän pitäisi jäädä jokaisella ilman säätämistä, automaattisesti, apaut 10mm tyhjää. 43-tuumainen draiveri gripataan siis 42,5 tuumaiseksi. –> Mä en usko että sulla on 6 senttiä yläpäässä tyhjää kun draiverilla lyöt?(.. ja sitten on se svingipaino…)
Juu, mää ihmettelin viime kesänä kun hanska meni rikki sen takia kun otin kiinni niin ylhäältä kuin pystyin. sitten muka tein hienon tarkaisun ja otin tuumaa alempaa kiinni ja ihmettelin kun alkoi lyönnit osua palloon ja väylälle. en siis tehnytkään mitään mullistavaa ideaa, kele. Näin sitä oppii uutta vaikka on pelannut jo monta vuotta.
Taitaa olla sama idea mailalla kuin mailalla?Jamasa Lupe kirjoitti: (9.11.2008 10:27:29)
Taitaa olla sama idea mailalla kuin mailalla?
Jess söör! Musta tuntuu että mr.Kim on vaan niin perjsjalka että se grippaa sen vuoksi alempaa. JA koska se on koko elämänsä tottunu grippaamaan alempaa, se ei halua muuttaa voittoja tuovaa systeemiään teettämällä lyhyemmät mailat.
kebax kirjoitti: (18.10.2008 10:08:48)
Lavantauti kirjoitti: (17.10.2008 19:06:40)
… Suosittelen! Jos ei ihan teräsvartista, niin ainakin 43 tuumasta draiveria kaikille. Ihan kaikille.
43” draiveri saarraa asettaa varrelle ja/tai nupille massavaatimuksia kun lisäpainojen määräkän ei aivan mahoton voi olla. 44” onnistunee helpommin.
Niin teräsvarrella tuossa ei toki juuri ongelmia ole.
Kokeilkaa tosta, pituuslyöjät käyttää tota.
Godzi kirjoitti: (9.11.2008 14:01:38)
Kokeilkaa tosta, pituuslyöjät käyttää tota.
Käyttääkö pituuslyöjät lyhyissä terasvartisissa draivereissaan noita nuppeja (joiden speksejä ei ole ainakaan ihan tosi kätevästi nähtävillä)?
-
JulkaisijaArtikkelit