-
JulkaisijaArtikkelit
-
Bulls Hit kirjoitti: (3.11.2011 21:50:42)
Sen verran sotkeudun verkkoosi, jotta varsinkin normigolfpallot tuppaavat kulumaan snadisti jo alusta alkaen pinnaltaan. Tämä tekee palloista karheita, joka taas aiheuttaa yllättävän pikaisesti verkon kulumista ja eipä kestä kauaakaan kun ensimmäinen pallo pakenee kohti suurta tuntematonta. Lujaa.
Fiksausehdotus: Laita melkein millainen kankaan suikale hyvänsä siihen verkon osumakohtaan pystyraidaksi, n. 30cm kaistale riittää. Lähelle lyödessä siihen osuu lähes aina ja takana oleva turvaverkko pelastuu.
Toisaalta teitä taitaa olla molemmilta puolilta lyöviä, joten lyöntien suuntaus keskelle tai raidat molemmille.
Kiitos vinkeistä, kaikille, mutta erityisesti Bulls Hitille. Minä nimittäin en oikein uskonut että tuon verkon läpi voisi lyödä, verkko kun kuitenkin on punottu ja aika paksu. Pitkin hampain suostuttelun (osin komentelunkin) jälkeen suostuin eilen asentamaan verkon taakse noin 30 cm:n päähän halppispressun. Eilen asennuksen jälkeen sitten hujautin kokeeksi ekaa kertaa driverillä, kun vasta nyt sain aikaiseksi porata mattoon kumitutin reijän ja viides pallo läpi verkon ja läpi pressun. Onneksi oli pressu takana, joka vaimensi liikevoimaa sen verran että suurempi vahinko jäi tapahtumatta, mutta oli aika veret seisauttava hetki tajuta että nyt lähti pallo aika vihaisesti jonnekkin mistä ei ole mitään aavistusta. Nuppini vauhti pyörii siinä 100 mph, eli noin 160 km/h, siis kaiketi reilut 200 km/h lähti pallo verkon ja pressun lävitse kohti tiiliseinää joka oli kuuden metrin päässä. Siitä kiva kimmoke, niin jätän ajattelematta, mitä olisi voinut tapahtua.
Huomenna sitten liitetään verkon eteen toinen verkko ja pystyraidat harkinnassa.
Henkka kirjoitti: (5.12.2011 18:43:28)
Bulls Hit kirjoitti: (3.11.2011 21:50:42)
Sen verran sotkeudun verkkoosi, jotta varsinkin normigolfpallot tuppaavat kulumaan snadisti jo alusta alkaen pinnaltaan. Tämä tekee palloista karheita, joka taas aiheuttaa yllättävän pikaisesti verkon kulumista ja eipä kestä kauaakaan kun ensimmäinen pallo pakenee kohti suurta tuntematonta. Lujaa.
Fiksausehdotus: Laita melkein millainen kankaan suikale hyvänsä siihen verkon osumakohtaan pystyraidaksi, n. 30cm kaistale riittää. Lähelle lyödessä siihen osuu lähes aina ja takana oleva turvaverkko pelastuu.
Toisaalta teitä taitaa olla molemmilta puolilta lyöviä, joten lyöntien suuntaus keskelle tai raidat molemmille.
Kiitos vinkeistä, kaikille, mutta erityisesti Bulls Hitille. Minä nimittäin en oikein uskonut että tuon verkon läpi voisi lyödä, verkko kun kuitenkin on punottu ja aika paksu. Pitkin hampain suostuttelun (osin komentelunkin) jälkeen suostuin eilen asentamaan verkon taakse noin 30 cm:n päähän halppispressun. Eilen asennuksen jälkeen sitten hujautin kokeeksi ekaa kertaa driverillä, kun vasta nyt sain aikaiseksi porata mattoon kumitutin reijän ja viides pallo läpi verkon ja läpi pressun. Onneksi oli pressu takana, joka vaimensi liikevoimaa sen verran että suurempi vahinko jäi tapahtumatta, mutta oli aika veret seisauttava hetki tajuta että nyt lähti pallo aika vihaisesti jonnekkin mistä ei ole mitään aavistusta. Nuppini vauhti pyörii siinä 100 mph, eli noin 160 km/h, siis kaiketi reilut 200 km/h lähti pallo verkon ja pressun lävitse kohti tiiliseinää joka oli kuuden metrin päässä. Siitä kiva kimmoke, niin jätän ajattelematta, mitä olisi voinut tapahtua.
Huomenna sitten liitetään verkon eteen toinen verkko ja pystyraidat harkinnassa.
Joo kuullostaa aika tutulta kun juniori löi toissa talvena Vig harkkahallissa. ensin meni läpi yhdestä hyvästä verkosta, sen jälkeen toisesta, sen jälkeen jostain pressusta, tämän jälkeen noin reilun sentin paksuisesta lastulevystä, sitten olikin jonkun kipsilevyn vuoro ja pallo löytyi seinän takana olevalta keilaradalta. Jollain oli mennyt kuulemma keilaus pilalle kun oli pelästynyt, kiva kun on sellainen automaatti joka laskee pisteet;). No ei se mitään, jos olisi vaan tapahtunut kerran, mutta kun meni toisenkin kerran. Eka meni draiverilla ja toka muistaakseni R3:lla. Mä en valitettavasti koskaan siinä onnistunut viimeistään pyshtyi kipsilevyyn;)
Hmm. Monimutkaistui entisestaan. Vaikkakin meillä on Juniorin kanssa varmasti huomattava ero pallon lähtönopeudessa, silti meni taas pohdinnat uusiksi. Taidan käydä Sotkasta ostamassa jonkun halppismaton ja pistää sen roikkumaan verkon taakse. Luulisi ainakin kestävän kun ensin on verkko, sitten pressu ja lopuksi matto.
Henkka kirjoitti: (5.12.2011 18:43:28)
Onneksi oli pressu takana, joka vaimensi liikevoimaa sen verran että suurempi vahinko jäi tapahtumatta, mutta oli aika veret seisauttava hetki tajuta että nyt lähti pallo aika vihaisesti jonnekkin mistä ei ole mitään aavistusta. Nuppini vauhti pyörii siinä 100 mph, eli noin 160 km/h, siis kaiketi reilut 200 km/h lähti pallo verkon ja pressun lävitse kohti tiiliseinää joka oli kuuden metrin päässä. Siitä kiva kimmoke, niin jätän ajattelematta, mitä olisi voinut tapahtua.Huomenna sitten liitetään verkon eteen toinen verkko ja pystyraidat harkinnassa.
Hehheh. Sorry OT, mutta täällähän se mielestään ’yksinoikeuden’ lyönnin kehityksestä kirjoittamiseen omaava mainostaa huikean 10 vuoden kehityksen tulokseksi 100mph mailanpään nopeutta. Kannattaa ehkä käyttää ne rahat ja aika muuhun kun simulaattoreihin
Mutta itse aiheeseen: luulen että verhokankaat voisivat toimia tässä tapauksessa stopparina. Olisivat edullisemmatkin?
On täällä hauskaa porukkaa,ensin vittuillaan silmät pyöreinä ja toisessa ketjussa huudetaan moderaattoria apuun…
Onhan kumma, jos ei löydy verkkoa, joka pysäyttää lujaakin lyödyn pallon. Ulkomailla justiinsa lyötiin lämmitelläksämme verkkoon, joka oli ripustettu säitten armoillle ja niihin kävi palloa pieksämässä kovalyötisempiäkin kavereita kuin me. Henkka! Kalastuslehti pois, sillä mikään muikkuverkko ei palloa pysäytä. Kannattaa kysyä ammatiliikkeistä apua. Esim. Verkkokauppa.com
get in the hole! kirjoitti: (6.12.2011 14:32:20)
On täällä hauskaa porukkaa,ensin vittuillaan silmät pyöreinä ja toisessa ketjussa huudetaan moderaattoria apuun…Päin vastoin. Ensin kysytään Forumin linja ja sitten mennään sen mukaan.
sdriver kirjoitti: (6.12.2011 12:14:27)
Hehheh. Sorry OT, mutta täällähän se mielestään ’yksinoikeuden’ lyönnin kehityksestä kirjoittamiseen omaava mainostaa huikean 10 vuoden kehityksen tulokseksi 100mph mailanpään nopeutta. Kannattaa ehkä käyttää ne rahat ja aika muuhun kun simulaattoreihinMitä helvettiä sinä nyt oikein sössötät.
a) Minä en ole missään edes vihjannut ettäkö minulla olisi yksinoikeus mihinkään. Itse aloit aukomaan minulle päätäsi ja nyt sitten on nenä auki ja itkettää.
b) 100 mph on minulle ihan riittävä mailanpään nopeus. Ja vaikkei olisikaan, miten se liittyy mihinkään? Aika lapsellinen kommentti.
c) Mistä olet saanut päähäsi että käytän rahojani simulaattoreihin? Missä olet edes kuullut minun puhuivan simulaattoreista? Olen näin toki tehnyt, mutta tuskin olet sellaisen törmännyt. Se että olin eri mieltä kanssasi toisessa ketjussa, jonka jälkeen päätit alkaa silmittömästi sohimaan joka suuntaan minne vaan oli mahdollista, on aloittanut minut käyttämään simulaattoria?
Muutamaa kaveriasi lukuunottamatta olemme kyllä huomanneet että sanottavaa sinulla ei juurikaan ole, jokapaikkaan pitää kuitenkin ehtiä vittuilemaan niille jotka ovat kanssasi eri mieltä. En ole oikein päässyt selvyyteen johtuuko se siitä että olet vielä lapsi, vai vähän yksinkertainen. Epäilen että kyse on edellämainutusta ja se on hyvä koska siihen auttaa aika. Ei aina, mutta usein.
Ja lakanaa on harkittu, se tuskin vaan on riittävän paksu jo verkko ja pressukaan ei kestänyt.
Tässä tulee toistettua itseä, mutta miksei sympaattisen sällin juttuja vois toistaa.
Laita siihen osumakohtaan vain ylhäältä kiinitetty kangas – esim. lakana – taitettuna vaikka muutamaan kertaan. Kun tämä ressukka kudoksenkappale ei ole alaosastaan pingotettuna kestää se yllättävän hyvin jopa juniorin paukuttelua.
Sinne verkon taakse et tarvitse mitään. Paitsi ehkä anopin kutomaan uutta verkkoa pahojen päivien varalle.Henkka kirjoitti: (6.12.2011 16:28:24)
sdriver kirjoitti: (6.12.2011 12:14:27)
Hehheh. Sorry OT, mutta täällähän se mielestään ’yksinoikeuden’ lyönnin kehityksestä kirjoittamiseen omaava mainostaa huikean 10 vuoden kehityksen tulokseksi 100mph mailanpään nopeutta. Kannattaa ehkä käyttää ne rahat ja aika muuhun kun simulaattoreihinMitä helvettiä sinä nyt oikein sössötät.
a) Minä en ole missään edes vihjannut ettäkö minulla olisi yksinoikeus mihinkään. Itse aloit aukomaan minulle päätäsi ja nyt sitten on nenä auki ja itkettää.
b) 100 mph on minulle ihan riittävä mailanpään nopeus. Ja vaikkei olisikaan, miten se liittyy mihinkään? Aika lapsellinen kommentti.
c) Mistä olet saanut päähäsi että käytän rahojani simulaattoreihin? Missä olet edes kuullut minun puhuivan simulaattoreista? Olen näin toki tehnyt, mutta tuskin olet sellaisen törmännyt. Se että olin eri mieltä kanssasi toisessa ketjussa, jonka jälkeen päätit alkaa silmittömästi sohimaan joka suuntaan minne vaan oli mahdollista, on aloittanut minut käyttämään simulaattoria?
Muutamaa kaveriasi lukuunottamatta olemme kyllä huomanneet että sanottavaa sinulla ei juurikaan ole, jokapaikkaan pitää kuitenkin ehtiä vittuilemaan niille jotka ovat kanssasi eri mieltä. En ole oikein päässyt selvyyteen johtuuko se siitä että olet vielä lapsi, vai vähän yksinkertainen. Epäilen että kyse on edellämainutusta ja se on hyvä koska siihen auttaa aika. Ei aina, mutta usein.
Ja lakanaa on harkittu, se tuskin vaan on riittävän paksu jo verkko ja pressukaan ei kestänyt.
Mitenköhän tuo verkkko on ripustettu?
Ota maila ja työnnä sillä verkkoa.
Verkon pitää joustaa kevyesti vähintään 30cm mielellään 50cm.
Kohdat missä verkko joustaa alle 10cm menee pallo läpi niin että monot vinkuu
Vain veltto verkko pystyy kuolettaamaan palloa.
Minulla verkko seissyt ulkona 3,5 vuotta ja vain 3 reikää ja nekin aivan
kannatuksen vierestä.
Pressulla pätee sama ohje. Halpa muovipressu ei kestä mitään.Keväällä taas hakataan
Verkko roikkuu pikkusen reilun parin metrin korkeudella niin että maassa on sitä makkaralla noin puolen metrin verran. Varmaan vapaasti roikkuessa tosiaan kuolettaisi liike-energian paremmin. Jotain pitää kyllä tehdä. Taidan ottaa BH:n suositteleman lakanan huomenna mukaan. On se jo perkele jos lakanasta, verkosta ja pressusta menee läpi.
Muutoin on kyllä todettava että hupaisa harrastus tämä autotalligolf. Bilteman 9,90 € chippikori, likipiti saman hintainen puttimatto, Van Halenin CD ja lauantaipäivä ilman työtä ei ollut hassumpi tapa viettää aikaa.
Henkka kirjoitti: (10.12.2011 21:39:51)
Verkko roikkuu pikkusen reilun parin metrin korkeudella niin että maassa on sitä makkaralla noin puolen metrin verran. Varmaan vapaasti roikkuessa tosiaan kuolettaisi liike-energian paremmin. Jotain pitää kyllä tehdä. Taidan ottaa BH:n suositteleman lakanan huomenna mukaan. On se jo perkele jos lakanasta, verkosta ja pressusta menee läpi.
Mitä kumman rastasverkkoa olet oikein ostanut? Minulla oli aikanaan lyöntihäkin sivuverkkoa ja se oli ylhäältä ja alhaalta kiinni rautaputkissa siten, että verkko kuitenkin oli löysällä. Verkko oli käytössä monta kesää eikä mitään mennyt läpi.
Kannattaa lukea verkon mukana tuleva ohje. Varsinkin se pienellä tekstillä.
Vain rautamailoille ja puoli svingiä.
Jos ei ohjeita ole, niin verkko takaisin kauppiaalle.
Huonon (heikkon) verkon käyttö sisätiloissa on hengenvaarallinen.Täysillä pellolle
Ei ole mitään rastasverkkoa, vaan ihan oikeaa lyöntiverkkoa joka on asevelihintaan ostettu nimeltämainitsemattomasta golfliikkeestä ylijäämätavarana (hieman käytettynä). Aivan uudenveroista, mutta puoli-ilmaista, joten käyttöohjetta en lähde kyselemään, enkä tavaraa palautamaan
Sympaattisen jätkän vinkki on ollut paras. Lakana tosiaan on selkeästi vahvinta ja turvallisinta. Ja tosiaan, nyt parin kuukauden käytön jälkeen, pallot tosiaan karhenevat. En olisi tuotakaan uskonut, mutta pitää vaan alkaa ottamaan nämä uskon asiat vakavammin. Väittävät että joskus se kuulemma palkitsee.
Henkka kirjoitti: (15.12.2011 18:59:46)
Ja tosiaan, nyt parin kuukauden käytön jälkeen, pallot tosiaan karhenevat. En olisi tuotakaan uskonut, mutta pitää vaan alkaa ottamaan nämä uskon asiat vakavammin. Väittävät että joskus se kuulemma palkitsee.Hanki urattomat mailat, niin pallot pysyvät sileinä. Eihän sillä spinnillä verkkoon lyötäessä ole mitään merkitystä.
Henkka kirjoitti: (15.12.2011 18:59:46)
Sympaattisen jätkän vinkki on ollut paras.
Sympaattinen jätkä on lakanoitten pöllyttämisessä pro!
ts kirjoitti: (4.11.2011 9:18:09)
KL kirjoitti: (4.11.2011 8:58:40)
Eriomainen ehdotus. Noita suikaleita olen nähnyt ainakin Vierumäen vanhassa hallissa. Toimivat myös tähtäyskohteina.
Tähän joutuu pienen varoituksen sanan heittämään. Tähtäyskohde on tietty hieno asia, mutta onpa sillä saanut itsensä suohonkin aika moni. Halleissa ei pitäisi yrittää osua yhtään mihinkään, jos ei tasan tarkkaan tiedä mihinn ja miten.
Ei muuten, mutta hauska katsella kun ihmiset osuvat nätillä drawlla haluaamaansa kohteeseen 40m päässä hallin seinässä…. 200m lyönnissä
Justiinsa näin.
-
JulkaisijaArtikkelit