Aihe: Lyönnin suuntaus / stanssi ??? - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Lyönnin suuntaus / stanssi ???

Etusivu Foorumit Yleistä Lyönnin suuntaus / stanssi ???

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Moi! Onpa tässä viime aikoina iskenyt oire, johon en ole aiemmin törmännyt. Ogelman kuvaus on lyhyesti se, että kun katson mielestäni lyöntiin suunnan niin vääjäämättä linjaan sen mielessäni liiaksi vasemmalle ja lopputuloksena on lyönti, joka löytyy kohteesta oikealta 10 – 30 m lyötävästä matkasta riippuen. Lyönti itsessään on pienen drawn sisältävä ja lentokaareltaan OK. Kun jälkikäteen tarkistan lopputuloksen esim. divotin jäljestä, niin lyönnin alastulopaikka on aivan samalla linjalla kuin jälkikin, eli virhe tapahtuu ymmärtääkseni silmissäni suuntausvaiheessa ja itse lyönti on suorituksena ihan normaali. Auttakaa miestä mäessä ja antakaa par hyvää vinkkiä kuinka päästä takaisin normaaliin linjaukseen ja miellyttävämpiin kierroksiin. Kiitoksia etukäteen, Takatukka (HCP 8.4)

Hyvä rutiini kentälle on linjaaminen pallosta lipulle mailan varren avulla ja jonkin pienen merkin ottaminen katsotulta linjalta pallon etupuolelta. Näin tekevät monet tour-pelaajatkin mm. Justin Rose ja Trevor Immelman.

Kannattaa myös pyytää harjoituskierroksella kaveria katsomaan suuntaus ja varmistaa, ettei vika piile pienessä ’kainaloonvedossa’, joita tulee helposti kun yrittää ohjata tai ’vetää’ palloa kohteeseen.

Itsehän pyysit!;)

Oletetaan että yrität suoraan lipulle – koeta löytää jokin pieni ’maamerkki’ (lyöntijälki, lehti ym.) lipun ja pallon väliseltä linjalta, noin 1-3m etupuoleltasi (jotkut etsivät samaisen maamerkin pallon takaa). Sitten vain suuntaat itsesi tämän maamerkin mukaan – saattaa vaikka toimia!

lavan suuntaaminen on vain toinen puoli, pitää suunnata itsensäkin oikein

tuo lapahan suuntautuu oikein em. vinkkien mukaisesti, tiiauspaikalla voi kaiken lisäksi valita mihin tiiaa, joten tiiaa niin että joku selkeä merkki (roska tai vanha tii) jää pallon ja kohteen väliin. Pitää muistaa että itse ei saa mitään merkkejä tehdä/laittaa mutta jo olemassaolevaa ’maastoa’ voi tietenkin hyödyntää.

Vartalo on helpompi suunnata lavan (lyöntilinjan) kanssa yhdenmukaiseksi jalat yhdessä, kenkien väli siis samansuuntaiseksi lavan kanssa ja sen jälkeen vasta levitetään stanssiin, on toiminut minulla.

moi,

Lyöntijälki kertoo paljon. Minun näkemykseni on, että se suuntautuu aina vasemmalle. Osumassa se pitäisi kulkea kohteeseen, jonka jälkeen se kaartaa hieman vasemalle. Jäljen alku pitää olla ehjä(setelin muotoinen), joka kiertyy vasemmalle. Divotti lentää hieman vasuriin. Eli jäljen alkusentit kertovat paljon ja tietysti loputkin. Lyönnissähän tullaan sisältä ulos ja takaisin sisään. Lapaa ei siis viedä kohteeseen lapa suorana koko lyöntijäljen ajan (riippuu titenkin lyönnistä)… Onkohan tää selkeesti sanottu? Edellä mainitut tähtäysmenetelmät on hyviä. Tärkeätä tehdä ne oikein eikä vain luulla niin. Eli ’oikea lyöntijälki’ on tasareunainen alussa ja on linjassa kohteeseen. Lopussa kaartaa hieman vasuriin ja on hieman revennyt ulkokulmasta(siis oikeasta kulmasta). Kaikki taitaa olla eri mieltä… Omia näkemyksiänne, kiitos.

mms://streaming.golfserv.com/V1Golf/aim_alignment_drill.wmv

Katso tuo drilli windows media playerillä. Tossa on ihan yksinkertanen tapa ottaa alkuasento, itse teen samoin.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #347072 kohteessaLyönnin suuntaus / stanssi ???

Etusivu Foorumit Yleistä Lyönnin suuntaus / stanssi ???