Aihe: Luotettavat nettikaupat - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Luotettavat nettikaupat

Etusivu Foorumit Välineet Luotettavat nettikaupat

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 164)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onlinegolf.co.uk :n tilauksessa ei pitäneet hinnat paikkaansa. Tarjoushinnat kohosi
    jostain syystä tilauslistassa yli 6 % myyntisivujen hinnoista, eikä sp:iin vastattu.
    Aikaisempi toimitus onnistui ihan hyvin, vaikkakin 2 vk:n toimitusajalla.

jipsi kirjoitti: (1.9.2009 13:49:31)
    Onlinegolf.co.uk :n tilauksessa ei pitäneet hinnat paikkaansa. Tarjoushinnat kohosi
    jostain syystä tilauslistassa yli 6 % myyntisivujen hinnoista, eikä sp:iin vastattu.
    Aikaisempi toimitus onnistui ihan hyvin, vaikkakin 2 vk:n toimitusajalla.

Kyllä ne pitää. Ne on vain esitetty UK:n alvilla joka on 15%. Onlinegolf myy suomeen niin paljon tavaraa että lain mukaan niiden on käytettävä silloin suomen alvia. Ja mistä ne voisivat tietää mistä maasta olet ennenkuin olet sen niille kertonut?

Ehkä voisivat tästä vähän näkyvämmin ilmoittaa, mutta varmaan se jossain käyttö-/tilausehdoissa on mainittu.

Eli siis jos tilaan tuolta onlinegolfista esim:niken draiverin joka maksaa 79,99£ niin lasketaanko se lopullinen hinta jotenkin näin:Hinta 77,99£x0,85×1.22×1,25=noin 101e ja toimituskulut päälle vielä??Eli tuossa lasku kaavassa on käytetty siis hinta miinus niitten alv ja sitten kerrottu meidän alvilla ja sitten muunnos euroon.Vai miten?Tilausta tehdessä tuntuu olevan ihan eri hinnat noissa ostoskoreissa kuin mitä itse laskee.vai muuttaako tuo ostos kori sen hinnan ja alvit oikeaksi sitten kun maksu tiedot on hyväksytty ja tilaus lähtenyt eteenpäin?

Tilasin golf 247 co.uk kaupasta Englannista TM Tour Burner raudat regular teräsvarsilla. Tuli TM Burner 09 stiffeillä teräsvarsilla, vaikka mukana tulleessa lähetyslistassa oli merkitty alunperin tilatut mailat. Lähetin viestiä ja perässä mailat takaisin. Ei vaikuta kovin luotettavalta kaupalta. Online golfista vähän aiemmin tuli oikeaa tavaraa. Ongelmana näillä nettikaupoilla ulkomailla näyttää olevan, etteivät Suomeen kotiosoitteeseen tavaraa tuotaessa etukäteen soita, onko ketään tavaraa vastaanottamassa.

markkuk8 kirjoitti: (1.9.2009 21:04:31)
    Eli siis jos tilaan tuolta onlinegolfista esim:niken draiverin joka maksaa 79,99£ niin lasketaanko se lopullinen hinta jotenkin näin:Hinta 77,99£x0,85×1.22×1,25=noin 101e ja toimituskulut päälle vielä??Eli tuossa lasku kaavassa on käytetty siis hinta miinus niitten alv ja sitten kerrottu meidän alvilla ja sitten muunnos euroon.Vai miten?Tilausta tehdessä tuntuu olevan ihan eri hinnat noissa ostoskoreissa kuin mitä itse laskee.vai muuttaako tuo ostos kori sen hinnan ja alvit oikeaksi sitten kun maksu tiedot on hyväksytty ja tilaus lähtenyt eteenpäin?

Periaatteessa kyllä, mutta se ei ole ihan noin yksoikoinen. Suomi ja UK ovat molemmat EU maita, Alv peritään myyntimaan mukaan, eli tässä tapauksessa UK. Niissä tilanteissa jossa Alv on myyntimaassa kohdemaata korkeampi, voidaan Alv ’anoa’ takaisin ja sitten maksaa tuotteeseen oman maan Alv. (Esim. jos joku Britti haluaisi ostaa Suomesta jotakin) Prosessi on kuitenkin sen verran hankala ettei se muutaman sentin tai euron takia maksa vaivaa, ja tässä tapauksessahan on sinun eduksesi maksaa UK:n Alv (eri asia olisi jos tilaisit esim Ruotsista jossa Alv on 25%)

Eli kun tilaat Uk:sta jotain, muuta ei tarvi kuin muuntaa kokonaishinta Euroiksi, ja se on siinä. Jos ilmoitetun hinnan ja perityn hinnan (muunetun) välillä on jokin epäkohta, ja tavara on oikea, silloin myyjä on toiminut vilpillisesti.

MacG kirjoitti: (1.9.2009 23:33:10)

Eli kun tilaat Uk:sta jotain, muuta ei tarvi kuin muuntaa kokonaishinta Euroiksi, ja se on siinä. Jos ilmoitetun hinnan ja perityn hinnan (muunetun) välillä on jokin epäkohta, ja tavara on oikea, silloin myyjä on toiminut vilpillisesti.

Vai niin. Siinä tapauksessa EU:n sisäistä kuluttajakauppaa koskeviin lakeihin on parin viime vuoden aikana tullut muutos.

jjari kirjoitti: (2.9.2009 10:01:03)

MacG kirjoitti: (1.9.2009 23:33:10)

Vai niin. Siinä tapauksessa EU:n sisäistä kuluttajakauppaa koskeviin lakeihin on parin viime vuoden aikana tullut muutos.

Muutoksista en tiedä, mutta allaolevasta linkistä löytynee vastaus. Mahtaakohan Onlinegolf kuitenkaan myydä Suomeen niin paljon tavaraa että pitäisi käyttää Suomen Alvia. Jos myyvät silloinhan heidän pitäisi rekisteröityä arvonlisäverolliseksi tänne Suomeen. En tiedä, ehkä he ovatkin.

Verotus

Aika uud vissii mut jotain kamaa näyttäis jo olevan. http://www.citysport.fi nettikauppa.

http://www.citysportshop.fi/cat/product_catalog.php

-GD

Onko kukaan ostanut tavaraa http://www.justshopok.com kaupasta?

Tietääkö joku onko nuo Channel island eli mm. Jersey EU-kaupan alaisia vai tuleeko tullia?

Thanks.

Tein saman kysymyksen justshopok.com kauppaan ja vastaus oli:
    – tulee tullit

Muuten olisikin ollut houkutteleva vaihtoehto.
    Nyt meni sitten golfbuyitonline.com:iin tilaus – ainakin tilaaminen ja kommunikaatio on sujunut hyvin ko. liikeeseen. Katsotaan sitten mikä on tilanne kun tavaraa saapuu kotiin….

tonyvalentine.com – tämä on ainakin toiminut hyvin….

Moi,
    Itse olen tilannut golfsmithiltä ja golfbuyitonlinestä.
    No problems.
    Golfsmithin tilaukseen tullimaksu.

Olisi tarkoitus tilailla pari wedgeä, bägi ja muuta rekvisiittaa. Onko kenelläkään kokemuksia tästä nettikaupasta: http://www.118golf.co.uk/ ?

Näyttäisi olevan vähän halvempi kuin esim. golfbuyitonline ja olisi hyvä saada joltakin ensikäden tietoa siitä, miten tuolla homma toimii ennen kuin pistää useamman satasen tilauksen tulemaan.

118:sta 2 kertaa tilannut, ekalla niillä ilmeisesti sattui olemaan tuotteita varastossa ja tulivat ilman ongelmia reilussa viikossa. Toisella kertaa ei sitten vissiin sattunutkaan olemaan jotain tilaamistani varastossa kun ei mitään kuulunut 2 vkoon ja sitten kun soitteli perään niin sanoivat lähettävänsä aina huomenna. Peruin tilauksen, rahat palautui kyllä pienen valuuttakurssivoiton kera Masterille ihan ok. Mutta en tilaisi mitään tuolta enää, vähän halvempi, mutta surkea palvelu ja myyvät olemattomia.

Spectre kirjoitti: (17.9.2009 0:39:16)
    Olisi tarkoitus tilailla pari wedgeä, bägi ja muuta rekvisiittaa. Onko kenelläkään kokemuksia tästä nettikaupasta: http://www.118golf.co.uk/ ?

Näyttäisi olevan vähän halvempi kuin esim. golfbuyitonline ja olisi hyvä saada joltakin ensikäden tietoa siitä, miten tuolla homma toimii ennen kuin pistää useamman satasen tilauksen tulemaan.

Olen tilannut ja kyllä ne mailat sieltä saapui… Toimitusaikaa luvattiin 3-6pv Suomeen mutta meni siinä jonkun 9-10pv. Mailat oli just niitä mitä pitikin mutta toimitus kyllä hitaampi mitä piti…

http://www.118golf.co.uk: Olen ollut heidän asiakkaanaan vuosia.
    Mielestäni heidän palvelunsa on mennyt koko ajan alaspäin tuona aikana. Viimeisen vuoden aikana sai lähetystä ihmetellä joka kerta tuleeko tavara ja jos niin milloin ja paketin tracking codea täytyi kysellä erikseen moneen otteeseen. Asiakaspalvelu vastaa maileihin huonosti ja puhelinnumerossa on pääasiassa päällä puhelinvastaaja eikä siellä vastata soittopyyntöihinkään.

Saitin tuotekatalogi ilmoittaa aina että tuote on varastossa vaikka he lähes aina tilaavat sen tilaushetkellä valmistajalta (tai mistä lie) ja siksi homma kestää viikkoja ja joskus jopa kuukausia. Aina asiakaspalvelu sanoo kyselyihin tuotteen tulevan asap 😉

En tiedä onko ko. puljussa enempää henkilöitä töissä kuin kaksi, koska asiakaspalvelunumerossa on pääsääntöisesti vain yksi henkilö (’Holly’) vastaamassa maileihin ja puheluihin. Sattumanvaraisesti harvakseltaan sieltä vastaa puhelimeen myös toinen henkilö.

Perustoimitusprosessi toimii takkuen, mutta tavara saapuu kyllä perille jos on hermoja odotella epämääräisiä aikoja. Jos yrittää jotain tilausta peruuttaa, niin ainakaan webin tilausrekisterissä päivityksiä ei tehdä toistuvista pyynnöistä huolimatta. Toistaiseksi ei kuitenkaan ole ylimääräisiä velottu.

En aio tilata ko. puljusta enää mitään, kun muualta saa varmuudella samaan hintaan ja vähemmällä veivaamisella asiakaspalvelun kanssa.

Paras palvelu on ollut direct-golf.co.uk. Tilasin sieltä viime talvena raudat omilla spekseillä ja ne tuli sovitusti perille parissa viikossa mailavalmistajalta asti tilattuna. Asiakaspalvelu oli todella asiantuntevaa sakkia ja soittivat vielä minulle ennen paketin lähtystä joidenkin yksityiskohtien varmistamiseksi. Eikä hintakaan ollut paha millään muotoa. Toimituskulutkin on per paketti eikä painon mukaan.

Ps. En ole millään muotoa mikään suurtilaaja, mitä nyt muutaman mailan ja tarvikepaketin omaan käyttöön olen tilannut.

Tilasin T-outlet: sta taylormade burner 2009 -draiverin ja odyssey 2 ball str -putterin. Meni 10 päivää tilauksesta, mutta toivat kotiovelle, koska pääkaupunkiseudulla majailen.

Oletteko huomanneet uuden suosittelusivuston runtoshop.fi, jossa voi suositella tuotteita. Siellä on mm. golfiin liittyviä suosituksia. En nopealla vilkaisulla huomannut kenekään mainitsevan smartgolf.fi-sivustoa ja osaisiko joku kertoa kokemuksiaan tuosta nettikaupasta? Runtoshopissa tuntuu olevan muutama mielenkiintoinen suositus smartgolfin tuotteista, jotka kokisin tarpeelliseksi. En ole kuitenkaan vielä viitsinyt tilata tuolta joten voisiko joku kertoa tuosta sivustosta?

ts

Luotettavaa nettikauppaa löytyy tuolta

ts kirjoitti: (25.9.2009 19:35:22)

kerroppa ts kuka se huijari on

ts

juza21 kirjoitti: (25.9.2009 19:46:17)

Nyt en ymmärtäny. Siis ihan tuon uutisen tiedon varassa olen itsekin. Tosin hetken jo odotellut, että jotain hassua tapahtuu alalla. Näinköhän tuo jää yksittäiseksi tapaukseksi

ts kirjoitti: (25.9.2009 19:53:52)

Nyt en ymmärtäny. Siis ihan tuon uutisen tiedon varassa olen itsekin. Tosin hetken jo odotellut, että jotain hassua tapahtuu alalla. Näinköhän tuo jää yksittäiseksi tapaukseksi

jotenki vaan tuntui että sun mielestä koko ebay on täynnä feikkejä.

ts

juza21 kirjoitti: (25.9.2009 20:09:24)

ts kirjoitti: (25.9.2009 19:53:52)

jotenki vaan tuntui että sun mielestä koko ebay on täynnä feikkejä.

Minkä hemmetin takia pitää tehdä tulkintoja. Tossa ei montaa sanaa, ollu ja linkki aika isoon uutiseen. Miks siihen viestiin pitää ihmisen pienessä päässään luoda sisältö itse?

nämä tulkinnat heräs sun viestistä, vai eikö se ollut tarkotuski? nyt en enää lainaa alkuperäistä, mutta tulihan se selväksi.?

ts

juza21 kirjoitti: (25.9.2009 20:29:33)
    nämä tulkinnat heräs sun viestistä, vai eikö se ollut tarkotuski? nyt en enää lainaa alkuperäistä, mutta tulihan se selväksi.?

Ei Juza hyvä. Ne tulkinnat tuli ihan sun omasta päästä, ja sitä mä tossa ihmettelin, että mistä hemmetistä ihmiset niitä rakentaa

Mun viestissä niitä ei ollut. Ei kirjoitettuna, eikä piilotettuna. Mun viestissä oli vaan linkki uutiseen, jossa kerrottiin, että ihan kaikki ei ole ollut sitä miltä näyttää.

Jinx kirjoitti: (21.9.2009 20:12:32)
    http://www.118golf.co.uk: Olen ollut heidän asiakkaanaan vuosia.
    Mielestäni heidän palvelunsa on mennyt koko ajan alaspäin tuona aikana. Viimeisen vuoden aikana sai lähetystä ihmetellä joka kerta tuleeko tavara ja jos niin milloin ja paketin tracking codea täytyi kysellä erikseen moneen otteeseen. Asiakaspalvelu vastaa maileihin huonosti ja puhelinnumerossa on pääasiassa päällä puhelinvastaaja eikä siellä vastata soittopyyntöihinkään.

Minä tilasin loppukesällä 118:sta yhden Odyssey-putterin. Ja asiakaspalvelu pelasi sähköpostitse moitteettomasti (Hollyn kanssa). Olin nimittäin tehnyt alkuperäisessä tilauksessani näppivirheen luottokortin tarkistuskoodissa. 118:sta tuli mailiini virheilmoitus aiheesta alle kahdessa tunnissa tilauksen teosta. Satuin olemaan pc:n ääressä, tein alkuperäisen tilauksen peruutuksen mailitse ja sitten 118:n nettisivuilta uuden tilauksen. Perään pyysin vielä mailitse vahvistuksen, että saan tosiaan vain yhden putterin ja siitä laskun. Korjausoperaatio vahvistuksineen tuli tehtyä Hollyn kanssa alle puolen tunnin. Yksi putteri tuli sitten 12 päivän kuluttua (sis. 2 vkonloppua) ja siitä tietysti vain yksi lasku luottokortille sovittuun hintaan. Eli tämä Odyssey-tilaus kyllä sujui 118:n kanssa mainiosti. Aiemminkin vuosi pari sitten olen jotain pientä 118:sta ostanut ja homma on toiminut ok.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 164)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #308832 kohteessaLuotettavat nettikaupat

Etusivu Foorumit Välineet Luotettavat nettikaupat