Aihe: Long Drive - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Long Drive

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Golfing World Long Drive Cool. Pitäisi kyllä tänne Suomeenkin saada kilpailuja niin kuin Audi long drive tour oli silloin joitain vuosia sitten. Oulussa on yksi kilpailu heinäkuussa. Paikalle tulee ihan euroopan huippuja ja 2010 maailmanmestari –>Longdrive.fi

Totta. Long driving on makea sivulaji kuitenkin itse golfin sisällä. Ja parhaat tienaavat maailmalla miljoonan/miljoonia vuodessa eli enemmän kuin esim. Mikko Ilonen oikeassa golfissa.

Luulisi lajin sopivan meille suomalaisille kun meillä on perinteitä ja menestystä monista tekniikka ja nopeusvoimalajeista mm keihäänheitosta. Harmi jos Suomessa homma on latistumaan päin. Muutama vuosi sitten oli meilläkin hyvä meininki, kovaa uhoa ja kaaret pitkiä piirikunnallisissa. Tosin kun pojat lähtivät jenkkeihin varsinaiseen kisaan jäätiin kuitenkin joka kerta noin 40m suuren maailman bighittereille.

periferia kirjoitti: (19.6.2012 0:04:30)
    Totta. Long driving on makea sivulaji kuitenkin itse golfin sisällä. Ja parhaat tienaavat maailmalla miljoonan/miljoonia vuodessa eli enemmän kuin esim. Mikko Ilonen oikeassa golfissa.

Luulisi lajin sopivan meille suomalaisille kun meillä on perinteitä ja menestystä monista tekniikka ja nopeusvoimalajeista mm keihäänheitosta.

Taitaa noissa kilpailuissa olla melko vaatimattomia summia palkintoina mm-kisoja lukuunottamatta. Tosin monet taitavat saada suurimman osan tuloista erilaisista exhibition-jutuista eivätkä itse kilpailemisesta. Varmaan ihan hyvää tiliä tekevät jos tuolla itsensä elättävät.

Jos ihan rehellisiä ollaan niin eihän keskiverto golffarilta vaadita juurikaan sen parempaa fyysistä kuntoa kuin esim. tikanheittäjältä. Ainakin itsellä sen jälkeen kun rupesi kiinnostamaan pidemmälle lyöminen enemmässä määrin, on fyysinen kunto noussut kohisten. Se on addiktoivaa tuo lisämetrien haaliminen 😉

greeninone kirjoitti: (20.6.2012 23:38:03)

Luulisi lajin sopivan meille suomalaisille kun meillä on perinteitä ja menestystä monista tekniikka ja nopeusvoimalajeista mm keihäänheitosta.

Taitaa noissa kilpailuissa olla melko vaatimattomia summia palkintoina mm-kisoja lukuunottamatta. Tosin monet taitavat saada suurimman osan tuloista erilaisista exhibition-jutuista eivätkä itse kilpailemisesta. Varmaan ihan hyvää tiliä tekevät jos tuolla itsensä elättävät.

Jos ihan rehellisiä ollaan niin eihän keskiverto golffarilta vaadita juurikaan sen parempaa fyysistä kuntoa kuin esim. tikanheittäjältä. Ainakin itsellä sen jälkeen kun rupesi kiinnostamaan pidemmälle lyöminen enemmässä määrin, on fyysinen kunto noussut kohisten. Se on addiktoivaa tuo lisämetrien haaliminen 😉

Itse kun kerran kaverin kanssa keskustelin golfin urheilullisuudesta, niin yhtena pointtina hanelle nostin esiin juuri taman long drivingin, joka on taysin verrattavissa juuri keihaanheittoon ja muihin vastaaviin.

Sulla greeninone kun on varmaan aika hyvin tietoa tosta saliharjoittelusta, niin mitka on sellasia tarkeimpia liikkeita ja millasilla painoilla. Akkiseltaan veikkaisin, etta jotain rajahtavaa. Pahoittelut muuten suomalaisten kirjainten puuttumisesta.

sotanorsu kirjoitti: (21.6.2012 14:37:10)

greeninone kirjoitti: (20.6.2012 23:38:03)

Itse kun kerran kaverin kanssa keskustelin golfin urheilullisuudesta, niin yhtena pointtina hanelle nostin esiin juuri taman long drivingin, joka on taysin verrattavissa juuri keihaanheittoon ja muihin vastaaviin.

Sulla greeninone kun on varmaan aika hyvin tietoa tosta saliharjoittelusta, niin mitka on sellasia tarkeimpia liikkeita ja millasilla painoilla. Akkiseltaan veikkaisin, etta jotain rajahtavaa. Pahoittelut muuten suomalaisten kirjainten puuttumisesta.

Olen itselle tuolta internetin syövereistä etsinyt muutamia ohjenuoria treenaamiseen. Esimerkiksi tulisi suosia isoja ns. moninivelliikkeitä kuten maastavetoa tai penkkipunnerrusta. Sitten sellaiset lihakset joihin ei näillä moninivelliikkeillä saada tarpeeksi vaikutettua niin pitää tehdä erikseen esim. hauikset. Kohtuu isoilla painoilla melko lyhyttä sarjaa, 4-6 toistoa per sarja ja painot ehkä ~80% maksimista. Jotkut tekee kuulemma ihan yhden toiston sarjoja maksimipainoilla mutta sellainen painonnostaja meininki kuulemma saattaa kasvattaa lihaksien kokoa liiankin kanssa ja liikkuvuus menetetään. Toki loukkaantumisvaara myös kasvaa. Jos salitreenaamisen takia menetetään samalla liikkuvuutta niin silloin lopputulos on +-0 eikä se pallo lennä yhtään pidemmälle. Koskaan ei voi venytellä liikaa 😉

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #212194 kohteessaLong Drive