Aihe: Lippalakki pois päästä sisätiloissa! - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Lippalakki pois päästä sisätiloissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Lippalakki pois päästä sisätiloissa!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 618)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • haamu kirjoitti: (4.2.2013 20:58:47)
    Miten sitten klubin terassilla, eikös päähine (lippis, hattu, pipo) sielläkin pitäisi jouhevasti ottaa pois päästä?

Kyllä pitäisi, erityisesti mikäli istuu pöytään, syö tai juo jotakin.

KL

haamu kirjoitti: (4.2.2013 20:58:47)
    Miten sitten klubin terassilla, eikös päähine (lippis, hattu, pipo) sielläkin pitäisi jouhevasti ottaa pois päästä?

Ainakin syödessä, mieluiten muutenkin.

Btw, pipo päässä missä tahansa sisätilassa ja kesäisin ulkonakin on naurettava näky, pl. tuulipipo, joka tosin sekin on kieltämättä aika huvittavan näköinen, mutta villapipoa lämpimämpiin keleihin tarkoitettu. On muuten kätevä kapistus kevät- ja syysmyräköissä. Sitäkään ei kuitenkaan pidetä päässä klubin sisätiloissa.

Tässä päähineasiassa kaikki lähtee toisten huomioimisesta. Jos kasvatus on mennyt pieleen, ei huomioiminenkaan onnistu.

Vanhojen hyvien tapojen mukaista oli ottaa lakki pois päästä sisällä ja syödessä. Uusien hyvien tapojen mukaan jokainen voi pitää sisällä päässään lakkia tai muuta liinaa, jos niin haluaa. Uusien hyvien tapojen mukaista on myös hyväksyä toisten pukeutumienen sellaisena kuin se on. Itse toivoisin, että uusia hyviä tapoja noudatettaisiin myös golfklubeilla.

johto kirjoitti: (4.2.2013 20:19:03)
    Koska golf kentille on kehitetty kenkien puhdistusharjoja, mailapesureita ja pallopesureita . Kentille voitaisiin hankkia hatun nostolaite tai ilmaisin kun hattupäässä kulkee laitteen ohi, aivan niin kuin lentokentillä äänimerkki ilmaisee metalliesineen. Tai palkata ’Hat Master’ jonka tehtävänä olisi valvoa hatun käyttöä clubi tiloissa. Lisäksi ’Master of Hygiene’ olisi myös tarpeellinen, hänen tehtävänään olisi valvoa että hikisena ja haisevana ei saisi tulla kierroksen jälkeen clubi ravintolaan. Ja kun Hat Masterin kehoituksesta hattu on poistettun niin Master of Hygiene sitten tarkastaa että hikiset hiukset on siististi kammattu ja että pukuhuoneessa on käyty vaihtamassa puhtaat kalsarit.

Nykyään hyviä tapoja harvemmin opetetaan kotona. Aikaisemmin ne vielä kerrattiin koulussa mitä nykyään ei enää nähdä tarpeelliseksi. Se on ikävää. Mutta, ei hätää. Kuten jo yo. avauksessa hahmoteltiin teknistä laitetta korvaamaan nykyihmisen heikentynyttä sosiaalisuutta, saattaa tekniikan kehitys tuoda mukanaan uusia ratkaisuja.

Todennäköisesti tulevaisuudessa joudutaan hyviä tapoja valvomaan/ohjaamaan ulkopuolisella laitteella. Kenties esim. Nokia’n tekoälylaboratoriossa pystytään kehittämään henkilökohtainen ’Good Manner Adviser’ = GMA – laite. Se olisi n. tikkuaskin kokoinen, vyöhön ristiselän kohdalla kiinnitettävä prosessoriyksikkö, josta lähtee johdot henkilön persuksiin työnnettävään 3′ pituiseen piikkiin. Tämän anturin kautta välittyy ihmisen aivokuoressa tapahtuvaa sähköistä toimintaa GMA-laitteen prosessoriyksikölle ja päin vastoin.

Jo perusmallisessa GMA-laitteessa olisi ohjelmoituna:
    – sisätilöissa hattu päässä kulkemisen varoitus/esto
    – julkisilla paikoilla nenänkaivamisen tunnistin ja esto
    – sepaluksen aukiolon varoitin.

Paremmassa GMA-EI (Extended Intelligence) mallissa olisi jo yksinertaisempia puheohjauksia. Vähän samaan tapaan kuin esim. Jopet-Show ohjelmassa esitetään kuinka ulospäin prosesssoidaan kaunista valhepuhetta vaikka ko. henkilö itse ajattelee tosiasiallisesti aivan toista. Oheisena esimerkkinä prosessorin tuottama syntetisoitu puhe vs. suluissa oikeasti aivojen sisäisesti tuottama informaatio:
    – ’kylläpä Te näytätte kauniilta ja pirteältä tänään’ – (onpa siinä ryppyinen ja itseensä väsynyt homssu)
    – ’Teillä onkin viisaita ajatuksia’ – (siinähän puhuu todellinen idiootti’
    – ’Neidillä on kaunis ja tasapainoinen svingi’ – (tätä pitää päästä tuuppaamaan illalla!)
    – jne., jne.

Lisäksi GMA-laitteelle voisi download’ata erilaisia sovelluksia pientä korvausta vastaan. jne..

Jos Nokia ei ole tästä kiinnostunut ja mielenkiintoa löytyy voin toki, pientä korvausta vastaan, kehitellä GMA-hanketta pidemmälle. Laitteelle olisi tiedossa rajattomat markkinat vaikkapa pelkästään poliittisten toimijoiden tarpeisiin. Siksi uskon että myös rahoitusta olisi tuntuvasti tarjolla. Voisimme vaikka perustaa kehitystyötä tekemään firman – Ltd. Golla Inc.

andi kirjoitti: (4.2.2013 21:35:39)
    Vanhojen hyvien tapojen mukaista oli ottaa lakki pois päästä sisällä ja syödessä. Uusien hyvien tapojen mukaan jokainen voi pitää sisällä päässään lakkia tai muuta liinaa, jos niin haluaa. Uusien hyvien tapojen mukaista on myös hyväksyä toisten pukeutumienen sellaisena kuin se on. Itse toivoisin, että uusia hyviä tapoja noudatettaisiin myös golfklubeilla.

Missähän nämä uudet ’hyvät tavat’ on lanseerattu? Epäilen, että tämä hemmo menee vaikka kirkkoon hautajaistilaisuuteenkin pipo päässä ja farkut jalassa, koska se on uusien hyvien tapojen mukaista.

KL

Missä nämä uudet hyvät tavat on mahdollisesti hyväksytetty? Ainakaan toistaiseksi tapakouluttajat ovat järjestään olleet niiden vanhojen hyvien tapojen kannalla.

Kumpi muuten osoittaa hyviä tapoja, toisten pakottaminen omien tapojen hyväksymiseen vai vallalla olevien tapojen noudattaminen itse?

KL kirjoitti: (4.2.2013 21:48:47)

Missä nämä uudet hyvät tavat on mahdollisesti hyväksytetty? Ainakaan toistaiseksi tapakouluttajat ovat järjestään olleet niiden vanhojen hyvien tapojen kannalla.

Kumpi muuten osoittaa hyviä tapoja, toisten pakottaminen omien tapojen hyväksymiseen vai vallalla olevien tapojen noudattaminen itse?

Olet koko ajan vähän myöhässä!

KL

petsari kirjoitti: (4.2.2013 21:38:47)
    Voisimme vaikka perustaa kehitystyötä tekemään firman – Ltd. Golla Inc.

Nuorisolla tuo firma onkin ollut Ltd. Colla Inc., niin liimattuna ne päähineet ovat päässä ( (colla = liima (it)).

Uusia hyviä tapoja noudatetaan esimerkiksi Suomen valtiopäivillä ja presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Näissä tilaisuuksissa olen ainakin nähnyt miehen pitävän lakkia sisällä. Eikä siihen ole puututtu viimeiseen 15 vuoteen.

KL

Chip Greenside kirjoitti: (4.2.2013 21:52:22)

KL kirjoitti: (4.2.2013 21:48:47)

Olet koko ajan vähän myöhässä!

Tiedän, yhdellä kädellä kirjoittaminen on hidasta, kun toisella täytyy pitää lakkia pois päästä.

KL

andi kirjoitti: (4.2.2013 21:58:04)
    Uusia hyviä tapoja noudatetaan esimerkiksi Suomen valtiopäivillä ja presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Näissä tilaisuuksissa olen ainakin nähnyt miehen pitävän lakkia sisällä. Eikä siihen ole puututtu viimeiseen 15 vuoteen.

Jos tuolla viittaat Veltto Virtaseen, niin hän sai päähineestään useita huomautuksia mm. eduskunnan puhemieheltä, muttei suostunut päähinettään riisumaan. Varmaan noudatti niitä uusia hyviä tapoja…

Sinun ehkä kannattaisi perehtyä jonkun tapakouluttajan antiin asiasta.

andi kirjoitti: (4.2.2013 21:58:04)

Toivottavasti et näe puiston penkillä spurgua paskat housussa, voisi sekin esimerkki tarttua uudeksi hyväksi tavaksi.

KL kirjoitti: (4.2.2013 10:24:46)
    Sinun ehkä kannattaisi perehtyä jonkun tapakouluttajan antiin asiasta

Sehän riippuu tapakouluttajasta. Opettaako hän vanhoja hyviä tapoja vai uusia hyviä tapoja.

Hyvät tavat ja huonot tavat. Kirjoittajat voisivat lukea läpi omat kirjoituksensa ja miettiä mihin suuntaan ovat tässä ketjussa nojanneet.
    Mielipiteensä voi näköjään osoittaa kummallakin tavalla…
    Ehkä voi miettiä omalla kohdallaan miksi hattua ei voi ottaa päästä tai miksi se kirvoittaa mieltä niin sairaasti kun joku ei ota? Jopa vuosien jälkeenkin…

KL

Arsu kirjoitti: (4.2.2013 22:51:53)
    Hyvät tavat ja huonot tavat. Kirjoittajat voisivat lukea läpi omat kirjoituksensa ja miettiä mihin suuntaan ovat tässä ketjussa nojanneet.
    Ehkä voi miettiä omalla kohdallaan miksi hattua ei voi ottaa päästä tai miksi se kirvoittaa mieltä niin sairaasti kun joku ei ota? Jopa vuosien jälkeenkin…

Arsulta mielipide ilman mielipidettä, hmmm… hyvin varovaista.

Mutta filosofiselta kannalta Arsu on tietenkin oikeassa, kaiken ihmisen käyttäytymisen voi kyseenalaistaa. Oma elämänkokemukseni on tosin osoittanut, että hyvän käytöksen kyseenalaistavat ihmiset varsin usein kyseenalaistavat myös muita asioita, kuten lainkuuliaisuuden ja toisen ihmisen henkilön ja omaisuuden koskemattomuuden.

Mutta joku varmasti osaa tämänkin kyseenalaistaa.

KL kirjoitti: (4.2.2013 23:22:50)

Arsu kirjoitti: (4.2.2013 22:51:53)

Arsulta mielipide ilman mielipidettä, hmmm… hyvin varovaista.

Mutta filosofiselta kannalta Arsu on tietenkin oikeassa, kaiken ihmisen käyttäytymisen voi kyseenalaistaa. Oma elämänkokemukseni on tosin osoittanut, että hyvän käytöksen kyseenalaistavat ihmiset varsin usein kyseenalaistavat myös muita asioita, kuten lainkuuliaisuuden ja toisen ihmisen henkilön ja omaisuuden koskemattomuuden.

Mutta joku varmasti osaa tämänkin kyseenalaistaa.

mun mielipidettä en tosiaan sanonut. Kannatan hyvää käyttäytymistä ja muiden huomioimista. Otan hatun pois sisätiloissa ja niin lapsenikin. Tosin esim. kaupassa en niin tee ellei ole kuuma.
    Oikeasti niin on opetettu, mutta syytä en tiedä miksi se on hyvää käytöstä. Joku historiaa tunteva voisi asian kertoa.
    Jos lapseni tai joku muu hatun joskus päähän unohtaa en vedä hernettä nenään ja hauku tolloksi. Jos joku tekee niin jatkuvasti niin tehköön. Meidän arvomaailma on vain erillainen. En mä silti hauku sitä tyhmäksi. Eri asia käytöksessä on sitten aiheuttaako sillä mielipahaa tai vahinkoa toiselle tahallaan tai vahingossa. Tollot ei ehkä välitä siitä..
    Sun viimeiseen lauseeseen en osaa ottaa kantaa. Ei ole tarpeeksi kokemusta, mutta luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat.

tai ehkä sen verran, että on myös ihmisiä joilla on melkein taivaalliset käytöstavat, mutta kuitenkin syyllistyvät ei niin kunniallisiin tekoihin.. riittää kun katsoo uutisia.

KL, onko tämä keskustelupalsta vai mielipidepalsta? Vai kumpaakin?

KL

Arsu kirjoitti: (5.2.2013 0:18:06)
    KL, onko tämä keskustelupalsta vai mielipidepalsta? Vai kumpaakin?

Mielestäni kyllä, ehdottomasti!

Tässä kovaa vauhtia jo 70v lähestyessä olen vuosikaudet ihmetellyt sitä, miksi ne ihmiset, jotka toteavat ’ ei se nykyaikana niin tärkeätä ole tietää, kuinka eri tilanteissa käyttäydytään’,ovat poikkeuksetta niitä, joilta tämä taito puuttuu.

Itse koen loukkaavana muita kohtaan, jos sisätiloissa pidetään hattua.

Ja lakki pois päästä kun kätellään kierroksen jälkeen ja tervehtiessä vierasta kanssapelaajaa ennen kierrosta. Lakki ei kuulu sisätiloihin kuten todettua, mutta jos joku haluaa olla juntti niin olkoon mun puolesta.

Itse otan lakin pois päästä kiittäessäni saaduista aplodeista ja hurraahuudoista saapuessani voitokkaan kierroksen jälkeen 18. reiän griinille, pätee myös irrallisiin kierroksen ajan tapahtumiin mm. uponneet eagle-putit, holarit ja 350m draivit jolloin katsomo & pelikaverit eivät voi olla aplodeeraamatta.

salmon kirjoitti: (5.2.2013 8:52:27)
    Ja lakki pois päästä kun kätellään kierroksen jälkeen.

Tämä on muuten sellainen mihin olen ihan hiljattain pariin otteeseen ammattigolfissa kiinnittänyt huomiota. Esim Ryder Cupissa Furyk ei Garcialle hävittyään ottanut lakkia pos kätellessään ja Garcia taas teki viikonloppuna Dubaissa samoin. Näytti vähän oudolta.

Henkka kirjoitti: (5.2.2013 9:58:33)

Tämä on muuten sellainen mihin olen ihan hiljattain pariin otteeseen ammattigolfissa kiinnittänyt huomiota. Esim Ryder Cupissa Furyk ei Garcialle hävittyään ottanut lakkia pos kätellessään ja Garcia taas teki viikonloppuna Dubaissa samoin. Näytti vähän oudolta.

Tämä pistää välillä silmään, mutta toisaalta näin ovat tehneet monet historian suurista golffareistakin,

Q8 kirjoitti: (5.2.2013 10:19:58)

Henkka kirjoitti: (5.2.2013 9:58:33)

Tämä pistää välillä silmään, mutta toisaalta näin ovat tehneet monet historian suurista golffareistakin,

Jos on talvisääntö, ei tarvitse lakkia riisua.

Vaan näinhän se on, että köyhät ovat aina keskuudessamme. Ja moukat.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 618)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #420987 kohteessaLippalakki pois päästä sisätiloissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Lippalakki pois päästä sisätiloissa!