Aihe: Lippalakki pois päästä sisätiloissa! - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Lippalakki pois päästä sisätiloissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Lippalakki pois päästä sisätiloissa!

Esillä 25 viestiä, 451 - 475 (kaikkiaan 618)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

KL kirjoitti: (14.2.2013 17:27:29)

Tuosta erittäin paljon samaa mieltä. Pyöräilykypäpät nyt vain sattuvat YLEENSÄ suojaavan pirun paljon huonommin takaa ja sivulta tulevilta iskuilta kuin jääkiekkokypärät. Tämän ymmärtämiseen ei tarvitse olla kypärämyyjä.

Täytyy näköjään olla. Pyöräilykypärä suojaa nimenomaan takaraivoon kohdistuvia iskuja huomattavasti tehokkaammin kuin jk-kypärä. Oleellisin ero on siinä, että jk-kypärä on tehty kestämään jatkuvia kolhaisuja, koska niissä on kova kuori. Pyöräilykypärän styroksihan menee kasaan ja vaimentaa iskua kovan iskun tullessa. Eli kolhun tullessa pyöräilykypärä joutaa roskiin, mutta jk-kypärällä pelit jatkuu.

Oletteko te muuten koskaan olleet luistelemassa 3-4 vuotiaiden kanssa. Jos ette, niin kannattaa mennä. Ihan vaan tiedostaakseen, että riskit loukkaantumiseen ovat tuhannesosapromillen luokkaa. Kyllähän ne kaatuilee jatkuvasti, mutta tuossa iässä ne on kuin luotuja siihen.

Autolla kauppaanmeno on varmasti satoja kertoja vaarallisempaa. Eli kypärät päähän siellä autossakin. Ai niin, sitä ei ole vielä missään määrätty. Jos sen joku kirjoittaa jonnekin, niin siitä tulee määräys ja fakta. Tälloin Chip voi sen kopioida tänne ja osoittaa olleensa oikeassa.

Ja jotta saatte mielenrauhan, niin ilmoitan, että nuorimmaisellekin on hommattu Jofan luistelukypärä. Saatte illalla unta, eikä tarvitse lastensuojeluun ilmoittaa. Samassa suojelun ja kontrolloinnin suossa tässä poljetaan.

Sen verran täytyy kuitenkin kehaista, etten tunne ainoatakaan muuta perhettä, jossa 3-, 5- ja 7-vuotiaat saunovat keskenään puusaunassa ja käyvät lumihangessa tarpomassa. Ja kikatus kuuluu kilometrin päähän. Ainakaan vielä ei kukaan ole polttanut itseään…

Kualeppi kirjoitti: (14.2.2013 16:47:25)

Chip Greenside kirjoitti: (14.2.2013 16:00:29)

Kualeppi kirjoitti: (14.2.2013 15:56:32)

Chip Greenside kirjoitti: (14.2.2013 15:45:12)
    Siltikin se jääkiekko-, tai laskettelukypärä on jäällä suojaamisominaisuuksiltaan aivan eri luokkaa pyöräilykypärään verrattuna ja jos sellaisia on mahdollisuus käyttää, niin suosittelen lämpimästi. Jäällä se todennäköisin osuma tulee takaraivoon tai kasvoihin kaaduttaessa, joten se junnukypärän verkkokin on tarpeellinen.

Ja toinen kontrollifriikki 😉

Mä olen myynyt ja sovittanut lasten päähän jääkiekko- ja pyöräilykypäriä satoja, ellen jopa tuhansia kertoja. Voisin laittaa teille näytille kypäriä, joista ette ilman merklintöjä edes osaisi sanoa, kumpaan ne on tarkoitettu. Puhumattakaan niiden suojaamisominaisuuksista.

Yllättäen KL laittoi taas vertauksen, jossa pyöräilykypärä on laitettu päähän päin persettä ja luistelukypärä pysyy päässä kun tauti.

Ei tässä mistään kontrollista ole kyse, vaan turvallisuudesta. Jaa, että ei osata sanoa, mikä on pyöraily-, ja mikä jääkiekkokypärä. Älä nyt leiki pelleä.

pyöräilykypärä

Lasten luistelukypärä

Tuo kontrollointi liittyy juurikin tuohon ns. turvallisuuteen. Luotetaan ohjeisiin, jotta pystytään nukkumaan ja elämään. Oma maalaisjärki unohtuu. Jos eletään erillailla, kun on ohjeistettu, niin ollaan out of control. Kannattaisi kuitenkin miettiä onko järkevää ohjeistaa itsensä niin tiukkaan lokeroon, että jää monta asiaa näkemättä ja kokematta.

Mä olen joskus täällä todennut, että useimmille golfareille olisi terveellistä juosta lumihangessa munasillaan klubia ympäri. Ihan vain sen vuoksi, että kokeilisivat, onko se hauskaa. Chip ja KL toki tietävät, ettei se ole. Turha koittaa. Vai estääkö kontrolli ja pelko…

Ilmeisesti ei edes kypärien kanssa tietyt herrat pysty käyttämään maalaisjärkeä?

Jos osuisi omalle kohdalle niin veisin seuraavalla kerralla yllä olevan turvallisen jääkiekkokypärän ja sitten sen huonomman pyöräilykypärän ja antaisin tarhan tätien ihan itse valita kumman haluaa lapselle päähän laittaa.
    Mitenkä KL suojaat lapsesi hiihtäessä? Alamäessähän vauhti voi nousta kovaksikin ja latujen vieressä on monesti puita. Kun jääkiekko tai pyöräilykypärää ei voi käyttää hiihtäessä, niin oletko löytänyt jostain hiihtokypärän?

Filosofisesti pohdittuna, voiko rullaluistellessa käyttää pyöräilykypärää?

Kualeppi kirjoitti: (14.2.2013 16:47:25)

Mä olen joskus täällä todennut, että useimmille golfareille olisi terveellistä juosta lumihangessa munasillaan klubia ympäri. Ihan vain sen vuoksi, että kokeilisivat, onko se hauskaa. Chip ja KL toki tietävät, ettei se ole. Turha koittaa. Vai estääkö kontrolli ja pelko…

En ota sitä riskiä, että tulee siinä vauhdin huumassa polkaistua päälle, se saattaa sattua.

Nimetön

glof kirjoitti: (14.2.2013 19:01:28)

Jos osuisi omalle kohdalle niin veisin seuraavalla kerralla yllä olevan turvallisen jääkiekkokypärän ja sitten sen huonomman pyöräilykypärän ja antaisin tarhan tätien ihan itse valita kumman haluaa lapselle päähän laittaa.

Hiukan täytyy noita päiväkodin tätejä ( ja setää ) puolustaa. Sanoivat ylhäältä tulleen ohjeistuksen olevan älyttömän. Seurauksien pelossa ko. mahtikäskyä sitten noudattavat. Miespuolisella lastentarhan opettajalla oli itselläänkin pyöräilykypärä, mutta määräyksestä kuultuaan hoiti lasten luistelut kengät jalassa. Hyvä näin, koska jos hän olisi mennyt lasten kanssa pyöräilykypärä päässä luistelemaan, niin todennäköisesti hän olisi halvaantuneena tällä hetkellä 😉

Arsu kirjoitti: (12.2.2013 19:58:50)

KL kirjoitti: (12.2.2013 17:37:42)

kebax kirjoitti: (12.2.2013 16:00:00)
    Hippikulttuurin kuvaaminen kommunistiseksi ei varmaan kauhean kaukana liikkeen ajatuksista ole. Olisi kuitenkin ollut aika vaikea nähdä hippiliikkeen syntyvän kommunistisessa järjestelmässä. Tsekkoslovakian miehitystä vastaan taistelevat kukkaislapset olisivat varmaan jääneet tankkein alle. Kommunistinen aate ja implementoitu järjestelmä eivät nekään tietenkään yksi ja sama asia ole.

Hippiliikkeeseen liittyy kaikenlaista muutakin kaupallistumista myöten. Itse kuitenkin lähtisin mielelläni hippikultturin laatua ilmaisemaan sanalla pasifistinen. Joskaan kommunistinenkaan ei väärin ole.

En väittänyt hippiliikettä kommunistiseksi, vaan yritin kuvailla tuota arsun utopiamaailmaa, jossa jokaisella on omat arvot, mutta silti jokainen kunnioittaa toisen arvoja. Lähimmäksi pääsin yhdistämällä kommunismin ja hippiaatteen. Tosin hipitkin kunnioittivat vain toisten sellaisia arvoja, jotka sopivat heidän omaan arvomaailmaansa…

sä olet ehkä käsittänyt vahingossa tai tahalleen väärin. Jokaisella on omat arvonsa, monilla varmasti on samoja arvoja. Jokaisen ei tarvitse kunnioittaa toisten arvoja vaan hyväksyä se ja kunnioittaa ihmistä.. ei hänen arvojaan. Ja toki omat rajat määräävät mitä haluaa kunnioittaa.. En tosiaan tiedä mistä viestistä puhut, mutta jos näin olisi alusta asti kaikilla, uskon oikeasti, että maailmassa olisivat asiat paremmin.
    Utopiaa se toki on, mut mikään ei estä minua niin ajattelemasta, eikä haaveilemasta..
    Jos se, että me hyväksyisimme erillaisuudet on sun mielestä kommunismia ja hippeyttä niin ok. Mieluummin mä olen sitten kommunisti ja hippi. En tietenkään onnistu tässä täydellisesti, mutta yritystä on. Rajat taas menevät muiden loukkaamisessa, vahingoittamisessa…

Sulla on Arsu todella hyviä mielipiteitä! Arvostan! Olen tämän ketjun perusteella lukenut hieman erilaisten silmälasien läpi KL ja Chipin viestejä muissakin ketjuissa ja valitettavasti heidän tässä ketjussa esiintyvät aseenteet tulevat esille myös kaikessa muussa.

Elämme tällä hetkellä tietyssä arvomaailmassa, mutta se maailma on aivan eri kuin sata vuotta sitten tai sadan vuoden päästä. Olen tässä ketjussa useammalla esimerkillä yrittänyt osoittaa, kuinka meidän tulisi yrittää ymmärtää myös muiden tekemisiä. Jokaisella meistä on omat arvot ja ainakin minä yritän kunnioittaa myös kaikkien muiden arvoja. Kyllä esim. Arabiemiraatteissa vieraillessani kunnioitan heidän arvojaan, vaikke ne ovat hyvin erilaisia omieni kanssa. En kuitenkaan koe eläväni utopiamaailmassa, tai sitten elämme ainoina Arsun kanssa omassa todellisuudessamme?

Kualeppi kirjoitti: (14.2.2013 19:21:32)

Hiukan täytyy noita päiväkodin tätejä ( ja setää ) puolustaa. Sanoivat ylhäältä tulleen ohjeistuksen olevan älyttömän. Seurauksien pelossa ko. mahtikäskyä sitten noudattavat. Miespuolisella lastentarhan opettajalla oli itselläänkin pyöräilykypärä, mutta määräyksestä kuultuaan hoiti lasten luistelut kengät jalassa. Hyvä näin, koska jos hän olisi mennyt lasten kanssa pyöräilykypärä päässä luistelemaan, niin todennäköisesti hän olisi halvaantuneena tällä hetkellä 😉

Onko sille miehellä muitakin (munattomia) syitä leikkiä tarhantätiä 😉 Ei kuulosta mun korvaan aivan heteromieheltä 😉

Tulipas kauhea yleistys mutta tää nyt on vaan tätä mun arvomailmaa..

Nimetön

glof kirjoitti: (14.2.2013 19:23:32)

sä olet ehkä käsittänyt vahingossa tai tahalleen väärin. Jokaisella on omat arvonsa, monilla varmasti on samoja arvoja. Jokaisen ei tarvitse kunnioittaa toisten arvoja vaan hyväksyä se ja kunnioittaa ihmistä.. ei hänen arvojaan. Ja toki omat rajat määräävät mitä haluaa kunnioittaa.. En tosiaan tiedä mistä viestistä puhut, mutta jos näin olisi alusta asti kaikilla, uskon oikeasti, että maailmassa olisivat asiat paremmin.
    Utopiaa se toki on, mut mikään ei estä minua niin ajattelemasta, eikä haaveilemasta..
    Jos se, että me hyväksyisimme erillaisuudet on sun mielestä kommunismia ja hippeyttä niin ok. Mieluummin mä olen sitten kommunisti ja hippi. En tietenkään onnistu tässä täydellisesti, mutta yritystä on. Rajat taas menevät muiden loukkaamisessa, vahingoittamisessa…

Sulla on Arsu todella hyviä mielipiteitä! Arvostan! Olen tämän ketjun perusteella lukenut hieman erilaisten silmälasien läpi KL ja Chipin viestejä muissakin ketjuissa ja valitettavasti heidän tässä ketjussa esiintyvät aseenteet tulevat esille myös kaikessa muussa.

Elämme tällä hetkellä tietyssä arvomaailmassa, mutta se maailma on aivan eri kuin sata vuotta sitten tai sadan vuoden päästä. Olen tässä ketjussa useammalla esimerkillä yrittänyt osoittaa, kuinka meidän tulisi yrittää ymmärtää myös muiden tekemisiä. Jokaisella meistä on omat arvot ja ainakin minä yritän kunnioittaa myös kaikkien muiden arvoja. Kyllä esim. Arabiemiraatteissa vieraillessani kunnioitan heidän arvojaan, vaikke ne ovat hyvin erilaisia omieni kanssa. En kuitenkaan koe eläväni utopiamaailmassa, tai sitten elämme ainoina Arsun kanssa omassa todellisuudessamme?

Täältä tulee vertaistukea eli allekirjoitan täysin teidän tekstit.

Nimetön

glof kirjoitti: (14.2.2013 19:28:09)

Onko sille miehellä muitakin (munattomia) syitä leikkiä tarhantätiä 😉 Ei kuulosta mun korvaan aivan heteromieheltä 😉

Nyt kun kysäisit, niin on ihan huippuäijä. Ihan miehinen mies, kitarat soi ja ja laulu raikaa.

[Ilmeisesti ei edes kypärien kanssa tietyt herrat pysty käyttämään maalaisjärkeä?

Mitenkä KL suojaat lapsesi hiihtäessä? Alamäessähän vauhti voi nousta kovaksikin ja latujen vieressä on monesti puita. Kun jääkiekko tai pyöräilykypärää ei voi käyttää hiihtäessä, niin oletko löytänyt jostain hiihtokypärän?

Filosofisesti pohdittuna, voiko rullaluistellessa käyttää pyöräilykypärää?

Tuota Väinön käyttämää surkeata kypärää ei enää nykykiekossa saa käyttää. Väinö ei tuollakaan loukannut, sillä hänen ei koskaan tarvinnut mennä miehen ja laidan väliin. Muutenkin hän oli varsin hyvin pelikavereiden ’suojelema’. Itsellä on joskus ollut päälaelta kokonaan auki oleva Spaps, jonka kehitysversioon tuli myöhemmin päälaelle sellainen ’poikittaispalkki’. En usko, että kiekossa sitä kukaan enää käyttäisi, vaikka saisikin.

Mulla on kyllä rullaluisteluunkin oma kypärä, kuten lasketteluunkin. Lisäksi olen viettänyt jäällä tuhansia tunteja (ei kuitenkaan minuuttiakaan pilkillä), joten asiantuntemusta on siltäkin saralta. Retkiluistelussa käytän samaa kypärää mitä rullaluistelussa. Siinä en alunperin käyttänyt, mutta sitten vetasin pari kertaa kunnolla nurin ohuen lumikerroksen alla oleviin railoihin kovassa vauhdissa. Yhdellä kerralla kaikki tapahtui niin nopeasti, että en ehtinyt saada mitään väliin vaan poski osui jäähän ja pientä nirhaumaa tuli. Vahingosta viisastuu.

Erilaisilla luistinradoilla olen nähnyt useita pikkulasten kaatumisia, joissa kasvot ovat olleet verillä, joten kyllä se verkko on niille pienimmille hyödyllinen, joiden meno on vielä epävarmaa.

glof kirjoitti: (14.2.2013 19:28:09)

Tässäpä sitä arvomaailmaa on kerrakseen. Noilla referensseillä ei kannattaisi toisten mielipiteitä juurikaan arvioida.

Kualeppi kirjoitti: (14.2.2013 19:31:28)

Minä lähinnä säälin. Mieleen tulee perähikiän keskiolutbaarin nurkkapöydässä istuva rähjäinen miesporukka, joka pelkää naisia, homoja, susia ja suhtautuu epäluuloisesti ja pelonsekaisesti vieraisiin ihmisiin. Sitten, jos joku on vielä älyttömyyksistä samaa mieltä niin avot sehän se vasta fiksu onkin.

no nyt kun päähinekeskustelu on siirtynyt lippiksestä kypäriin on pakko kommentoida. Vaikkakin lopetin jo kirjoittamisen. Mut Ahonenkin jos saa tehdä come backin niin saan kai mäkin?
    Oma käsitys on tullut harrastamani jääkiekon, omien lapsien ja urheilukaupan alalta.
    Suositeltavaa tietysti olisi harrastuksiin hankkia lajiin tarkoitettu kypärä. Ne ovat siihen tarkoitettu.
    Kysymyksessä nyt oli kuitenkin 3-vuotias tyttö (löytyy itseltäkin). Kypäräksi käy mikä vaan mikä pysyy hyvin päässä ja oikeasti suojaa. Kuten KL mainitsi pienehkö pyöräilykypärä vinossa pipon päällä on lähinnä kosmeettinen apu. Tosin hyvin istuva, kuten kuvassa oli (oli luistelukypärä, mutta voisi olla myös pyöräilykypärä), ei välttämättä pipoa edes tarvitse ja suojaa ihan tarpeeksi hyvin. Styroksi itsessään pitää pään lämpimänä. Noissa ei juurikaan aina edes erota kumpi on kumpi. Toisessa lukee ice;) tai jotain..
    Tuon ikäisen tytön luistelu on lähinnä kävelyä ja opettelua pysymään jaloillaan. Toki vauhdin kasvaessa varusteiden pitää vastata tarvetta. Meillä on onneksi vanhemmilta pojilta periytynyt tytölle kypärät. Verkkoa en ole tytölle laittanut, koska se on vielä liian iso tuon kokoiselle ja muutenkin peittää näkyvyyttä. Se tekee pystyssä pysymisestä vielä vaikeampaa. Jos kaatuisi naamalleen voisi verkko ja leukasuoja tehdä vammoja myös, koska ne eivät vain istu noin pieneen päähän. Tämä ei siis ole raha kysymys. Chip oli ottanut esimerkin jääkiekkosivulta. 3-vuotias tyttö ei välttämättä pelaa kiekkoa.. Mutta ehdottomasti minä haluan, että verkko ja kypärä on päässä kun ruvetaan mailoja ja pelivälinettä käyttämään. Verkko suojaa lähinnä niiltä. Tietysti muultakin.
    Pikkuiset tosiaan kaatuilevat paljon, mutta onneksi ne sen osaa (peffalleen, lysähtäen ja jos eteenpäin niin kädet suojaa kyllä). Suorilta jaloilta en ole nähnyt kenenkään kaatuvan, siis näiden ihan pienimpien. Päät kyllä kolahtelee ja kyllä mä vaadin kypärän käyttöä omilta lapsilta ja suosittelisin muidenkin käyttävän.
    Toki aina on mahdollisuus pahempiin onnettomuuksiin, mutta se vaara on tosiaan lähes kaikessa mitä teemme. Vaikka kuinka varustaisi itsensä. Toivotaan ettei niin käy!
    Maalaisjärkeä saa tosiaan käyttää. Jos lapsen luisteluharjoitukset kaudessa ovat yhdellä kädellä laskettavissa niin 150,- kypärän hankinta on ainakin minusta hieman kallista ja turhaa. Varsinkin jos perheessä sattuisi olemaan muutama samaa kokoa oleva.
    Itseasiassa mun lapset on lyönyt päätään sisätiloissa niin paljon enemmän kuin luistellessa kypärä päässä. Ehkä muissakin perheissä? Ei muuta kuin uusi EU-direktiivi vireille. Vapaa-ajankypärät pakollisiksi kaikille 😉

Jahans. Ensin valitetaan kauluksista kun niihin menee kallista kangasta ja nyt samat risap€r$€€t yrittää jo selittää miksi ei tarvitsisi lastensa turvallisuuden vuoksi maksaa ylimääräistä euroa.

Arsu kirjoitti: (14.2.2013 19:54:16)
    . Chip oli ottanut esimerkin jääkiekkosivulta. 3-vuotias tyttö ei välttämättä pelaa kiekkoa..

Vaikka kyseessä olikin jääkiekkoseuran sivusto, oli kyseessä kuitenkin nimenomaan luistelukoulu. Kiekkokoulun varustus oli mainittu erikseen. Olet joko tarkoituksella ymmärtänyt väärin tai sitten et vaan ole ymmärtänyt kirjoitettua helppolukuista tekstiä.

Hippikulttuurin kuvaaminen kommunistiseksi ei varmaan kauhean kaukana liikkeen ajatuksista ole. Olisi kuitenkin ollut aika vaikea nähdä hippiliikkeen syntyvän kommunistisessa järjestelmässä. Tsekkoslovakian miehitystä vastaan taistelevat kukkaislapset olisivat varmaan jääneet tankkein alle. Kommunistinen aate ja implementoitu järjestelmä eivät nekään tietenkään yksi ja sama asia ole.

Hippiliikkeeseen liittyy kaikenlaista muutakin kaupallistumista myöten. Itse kuitenkin lähtisin mielelläni hippikultturin laatua ilmaisemaan sanalla pasifistinen. Joskaan kommunistinenkaan ei väärin ole.

En väittänyt hippiliikettä kommunistiseksi, vaan yritin kuvailla tuota arsun utopiamaailmaa, jossa jokaisella on omat arvot, mutta silti jokainen kunnioittaa toisen arvoja. Lähimmäksi pääsin yhdistämällä kommunismin ja hippiaatteen. Tosin hipitkin kunnioittivat vain toisten sellaisia arvoja, jotka sopivat heidän omaan arvomaailmaansa…

Kiitos! Tunne on molemminpuolinen, vaikka olemme varmaankin olleet erimieltäkin joskus. Ehkä, en muista:) E
    Utopiaahan on ollut varmasti maailmassa monesti ja sitten ne ovat kuitenkin tulleet mahdollisiksi.. miksiköhän?

Chip Greenside kirjoitti: (14.2.2013 19:52:05)

Kualeppi kirjoitti: (14.2.2013 19:31:28)

Minä lähinnä säälin. Mieleen tulee perähikiän keskiolutbaarin nurkkapöydässä istuva rähjäinen miesporukka, joka pelkää naisia, homoja, susia ja suhtautuu epäluuloisesti ja pelonsekaisesti vieraisiin ihmisiin. Sitten, jos joku on vielä älyttömyyksistä samaa mieltä niin avot sehän se vasta fiksu onkin.

Ilmeisesti viimein huomasit istuvasi KL:n kanssa kanssa kaksistaan siellä nurkkapöydässä? Tervetuloa keskustelemaan myös muiden kanssa. Me emme odota sinulta etiketin noudattamista tai nöyristelya, vaan pystymme vaihtamaan ajatuksia, käyttämään maalaisjärkeä ja olemaan suvaitsevaisia. Kunnioitamme hyviä käytöstapoja! Yritämme kunnioittaa myös niitä arvoja, jotka saattavat olla ristiriidassa omiemme kanssa. Kun tulet sieltä nurkkapöydästä avoimin mielin toisenlaiseen seuraan, saatat ensi kerralla uskaltautua kanssamme myös teatteriin, tasokkaampaan ravintolaan tai golfkentälle. Tervetuloa!

Arsu kirjoitti: (14.2.2013 20:19:45)

Kiitos! Tunne on molemminpuolinen, vaikka olemme varmaankin olleet erimieltäkin joskus. Ehkä, en muista:) E
    Utopiaahan on ollut varmasti maailmassa monesti ja sitten ne ovat kuitenkin tulleet mahdollisiksi.. miksiköhän?

Kehitys kehittyy 🙂

Chip Greenside kirjoitti: (14.2.2013 20:05:18)

Arsu kirjoitti: (14.2.2013 19:54:16)
    . Chip oli ottanut esimerkin jääkiekkosivulta. 3-vuotias tyttö ei välttämättä pelaa kiekkoa..

Vaikka kyseessä olikin jääkiekkoseuran sivusto, oli kyseessä kuitenkin nimenomaan luistelukoulu. Kiekkokoulun varustus oli mainittu erikseen. Olet joko tarkoituksella ymmärtänyt väärin tai sitten et vaan ole ymmärtänyt kirjoitettua helppolukuista tekstiä.

en ymmärtänyt helppolukuista tekstiä. Onneksi löysit oleelisen mun tekstistä. Tietääkseni luistelukoulussa on mailat, siellä pelataan futista luistimilla, leikitään hippaa.. Sen seurauksena törmäillään kaatumisen lisäksi. Verkkoon tulee osumia lähes kaikesta muusta kuin jäästä. Miten tämä liittyy pienen tytön harjoitteluun koulun kentällä vanhemman seisoessa vierellä?
    Itse olen saanut kaikki vekit naamaani pelivälineistä tai kerran toisen verkosta kun törmäsimme. Minulla on visiiri, mutta sekään ei kaikelta suojaa..
    Eli kun vauhti kasvaa ja kontaktia vaikka hipan muodossa tulee on verkko erittäin hyvä olla. Kävelyssä siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Ehkä sä hieman ymmärrät mitä yritän sanoa.
    Ja katso, tämä kaikki ilman, että pitäisi mennä henkilökohtaisuuksiin tai yrittää panetella toista. Saa käyttää, mut ei oo pakko!

Nimetön

sdriver kirjoitti: (14.2.2013 19:58:17)
    Jahans. Ensin valitetaan kauluksista kun niihin menee kallista kangasta ja nyt samat risap€r$€€t yrittää jo selittää miksi ei tarvitsisi lastensa turvallisuuden vuoksi maksaa ylimääräistä euroa.

Mikset kirjoita risaperseet. Etkö uskalla noin onnetonta haukkumanimeä kirjoittaa. Mieli tekisi, mutta moraali ja käytöstavat kieltävät 😉

Nimim: Mieluummin köyhä risaperse kuin rikas V€llihousu.

glof kirjoitti: (14.2.2013 20:29:39)

Ilmeisesti viimein huomasit istuvasi KL:n kanssa kanssa kaksistaan siellä nurkkapöydässä?

KL ei ole ollenkaan monessa mielessä huono esimerkki. Hänen teksteistään kuvastuu äly ja hieman laajempi ymmärrys maailman menosta. Juuri se substanssi, johon olen joskus itsekin viitannut ja jota ei kaikille kengänkuluttajille ole suotu. Se on sanottava että tuossa kirjoituksessasi on perustavaa laatua oleva virhe, sillä me emme minä eikä todennäköisesti KL:aan istuta missään nurkkapöydässä vaan siellä ykkös-tai pääpöydässä, joka on varattu niille, joiden tiedetään osaavan ja ymmärtävän asiat.

Hyvä kun enää muistaa aikaa yli puolivuosisataa sitten. Muistan kuitenkin. Silloin haettiin Haaparannasta ensimmäinen kuulakärkikynä, kiekkokypärä ja munasuoja. Ostettiin ABU:n kalavehkeitä ja ilmuskan Diaboloja. Kannettiin myös tullimääräysten mukainen rasva- ja kahvikilo.
    Aloittaja kertoi lippalakkeja näkyneen nykyään kaupunkikeskusten tasokkaissa ravintoloissa. Olen nyt nauttinut neljä kertaa bliniviikkojen tarjonnasta Helsingissä ja maaseutukaupungissa enkä kertaakaan nähnyt pipoa tai muutakaan hattua. En myöskääm yliopiston laitosruokalan tasoisessa paikassa. Sääliksi käy golfravintoloita, joissa hyvää yrittävät ravintoloitsijat joutuvat sietämään ihan muuta.

Chip Greenside kirjoitti: (14.2.2013 20:45:01)

glof kirjoitti: (14.2.2013 20:29:39)

Ilmeisesti viimein huomasit istuvasi KL:n kanssa kanssa kaksistaan siellä nurkkapöydässä?

KL ei ole ollenkaan monessa mielessä huono esimerkki. Hänen teksteistään kuvastuu äly ja hieman laajempi ymmärrys maailman menosta. Juuri se substanssi, johon olen joskus itsekin viitannut ja jota ei kaikille kengänkuluttajille ole suotu. Se on sanottava että tuossa kirjoituksessasi on perustavaa laatua oleva virhe, sillä me emme minä eikä todennäköisesti KL:aan istuta missään nurkkapöydässä vaan siellä ykkös-tai pääpöydässä, joka on varattu niille, joiden tiedetään osaavan ja ymmärtävän asiat.

Ilmeisesti et ymmärrä lukemaasi tai pysty hyväksymään sitä etteivät mielipiteesi ’kestä päivänvaloa’. Maailmalta varmasti löytyy ykkös- tai pääpöytiä joihin pääset ostamalla osakkeen tai maksamalla seminaarilipusta. Niissä pöydissä on vaan paljon mukavampi istua kutsuttuna, sen tiedän kokemuksesta. Yleensä vaan en tykkää niistä paikastaan maksaneista selkääntaputtelijoista, mutta käytöstavat osaavana hyväksyn myös heidät ja kunnioitan heidänkin arvoja. Jos on mahdollisuus valita, syön kuitenkin mieluummin paremmassa seurassa siellä vähän taaempana.

Kaikkine sivujuonteineen tämä on ollut parasta viihdettä aikoihin. Erityisesti minua hymyilyttää täällä esiintyvä kaikkien alojen ylivertainen asiantuntijuus, jonka turvin pystytään kyseenalaistamaan minkä tahansa ammattikunnan edustajien ammattitaito..

Olette te kyllä aika velikultia!

Aina sitä joutuu esikunnan pöytään, vaikka yrittäisi välillä nurkkaan huilimaan.

Pecos Bill kirjoitti: (14.2.2013 21:05:32)
    Hyvä kun enää muistaa aikaa yli puolivuosisataa sitten. Muistan kuitenkin. Silloin haettiin Haaparannasta ensimmäinen kuulakärkikynä, kiekkokypärä ja munasuoja. Ostettiin ABU:n kalavehkeitä ja ilmuskan Diaboloja. Kannettiin myös tullimääräysten mukainen rasva- ja kahvikilo.
    Aloittaja kertoi lippalakkeja näkyneen nykyään kaupunkikeskusten tasokkaissa ravintoloissa. Olen nyt nauttinut neljä kertaa bliniviikkojen tarjonnasta Helsingissä ja maaseutukaupungissa enkä kertaakaan nähnyt pipoa tai muutakaan hattua. En myöskääm yliopiston laitosruokalan tasoisessa paikassa. Sääliksi käy golfravintoloita, joissa hyvää yrittävät ravintoloitsijat joutuvat sietämään ihan muuta.

Älähän nyt, täällä on vankka pipon ja lippalakin sisätiloissakäytön ja jopa ruokailunkin yhteydessä tapahtuvan käytön kannattajakunta, joukossa jopa kansankynttilöitäkin, joiden luulisi olevan käyttäytymisasioista jollakin tavalla kartalla. On surullista, että monilla on senkaltainen maailmankatsomus ja kotikasvatus ja he vielä haluavat puolustella käyttäytymistään täysin häpeilemättä toisiltaan tukea hakien ja siihen turvautuen. Joskus tuntuu uskomattomalta, että junttius istuu niin syvällä jopa tämän hienon lajin pariin tulleilla henkilöillä, vaikka parempiakin esimerkkejä on klubeilla nähtävissä, jos vähänkään vaivautuu katselemaan ympärilleen.

Esillä 25 viestiä, 451 - 475 (kaikkiaan 618)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #421444 kohteessaLippalakki pois päästä sisätiloissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Lippalakki pois päästä sisätiloissa!