Aihe: Lippalakki pois päästä sisätiloissa! - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Lippalakki pois päästä sisätiloissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Lippalakki pois päästä sisätiloissa!

Esillä 25 viestiä, 401 - 425 (kaikkiaan 618)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL on vain tyypillinen klubituuppari jolla suksi ei ole luistanut vuosikausiin ja turhautunut siitä. Siksi kiinittää huomiotaan sellaisiin asioihin, kun onko lakki päässä ja mitä on päällä. Varsin yleinen tyyppi jokaisella klubilla ja he pyrkivät tekemään kaikkien olon epämielyttäväksi käytöksellään, koska pitävät golfklubia omana kesämökkinään jossa muut jösenetkin ovat vain vieraina -. Tälläiset KL ovat se syöpä joka jäytää Suomen golfin kehittymistä ,heitä löytää jokaisesta kirkkohallituksesta ja kokoomuksen piirijärjestöstä ja muista järestöistä pätemässä erinomaisuudellaan. Rasittavaa sakkia jotka eivöt löydä pesäpaikkaa Paloheinöstä joka on konseptiltaan toisenlainen eli pelaajat ovat pääsääntöisesti maksavia asiakkaita jotka vaativat. Eivät osakkaita jotka voidaan alistaa .

visionääri kirjoitti: (11.2.2013 19:01:14)
    KL on vain tyypillinen klubituuppari jolla suksi ei ole luistanut vuosikausiin ja turhautunut siitä. Siksi kiinittää huomiotaan sellaisiin asioihin, kun onko lakki päässä ja mitä on päällä. Varsin yleinen tyyppi jokaisella klubilla ja he pyrkivät tekemään kaikkien olon epämielyttäväksi käytöksellään, koska pitävät golfklubia omana kesämökkinään jossa muut jösenetkin ovat vain vieraina -. Tälläiset KL ovat se syöpä joka jäytää Suomen golfin kehittymistä ,heitä löytää jokaisesta kirkkohallituksesta ja kokoomuksen piirijärjestöstä ja muista järestöistä pätemässä erinomaisuudellaan. Rasittavaa sakkia jotka eivöt löydä pesäpaikkaa Paloheinöstä joka on konseptiltaan toisenlainen eli pelaajat ovat pääsääntöisesti maksavia asiakkaita jotka vaativat. Eivät osakkaita jotka voidaan alistaa .

En osaa sano kun en tunne miestä. Omiin rajoihin ja mielipiteisiin on kaikilla oikeus. Pitäisi vaan hyväksyä se, että ne on omia ja muilla on omansa. Eikö lähtökohta pitäisi olla, että kaikkien ihmisarvo on tismalleen sama? Hienoahan on, että pitää omaa elämäänsä tärkeänä, mut jos pitäisi kaikkien muidenkin siinä samassa. Ehkä tulevaisuudessa, ollaanhan tässä kehitytty kun katsotaan vain muutamia vuosikymmeniä tai -satoja taaksepäin.

ts

Paloheinä on hieno ja ihmisystävällinen paikka. Siellä ei edes kursseilla pakoteta panemaan käsiä oikeeseen järjestykseen otteessa. Eikä tekemään oikeen mitään muutakaan. Siinä 30 hengen ryhmässä varmasti nautinto huipussaan kun jokainen saa toteuttaa itseään…

juu eikä taaskaan mulla muuta. Tuun taas vilkasemaan viikon tai kahden päästä onko tänne syntynyt yhtään enempää tolkkua.

Eiköhän Paloheinä ole suomen golfin edistämiseen ole saanut aikaakaan useampisatakertaisen hyödyn kun mikään muua ’greengard’ tehdas tai yksittäinen opettaja.

Aina ei voi ymmärtää tämän yhden ’valmentajan’ krittiikkiä muita alan toimijoita kohtaan. Mutta kukin omalla tyylillään.

visionääri kirjoitti: (11.2.2013 18:41:05)
    Taitojen kartuessa voi niitö sitten rauhassa kokeiilla nöillä monella eri Paloheinän yhteistyökentöllä .

Eihän tuohon lauseeseen montaa virhettä tullut, vain kaksi. Ensinnäkin taitojen karttuminen on vähintääkin hyvin kyseenalaista, sillä opetuksella minkä sieltä saa. Toiseksi voisi niiltä yhteistyökentiltä kysyä myös, että oikeastikko ne haluvat paloheinän huippugolfareita kentälleen, väitän että ei, joten yhteistyökentistä puhuminen on hyvin yksipuolista.

Aprillipila kirjoitti: (11.2.2013 22:37:47)
    Eiköhän Paloheinä ole suomen golfin edistämiseen ole saanut aikaakaan useampisatakertaisen hyödyn kun mikään muua ’greengard’ tehdas tai yksittäinen opettaja.

Aina ei voi ymmärtää tämän yhden ’valmentajan’ krittiikkiä muita alan toimijoita kohtaan. Mutta kukin omalla tyylillään.

Jos kritiikillä on selvää pohjaa niin sen esille tuominen on enemmän kuin suotavaa.
    Kolme Paloheinän kurssilaista olen tavannut ja keskustellut ja katsonut sitä tekemistä. Ei voi kuin ihmetteellä mitä hittoa niile siellä oikein opetetaan. Faktana sanoen ei yhtään mitään, edes alkeelisintakaan tajua ei ole tekniikasta, säännöistä ja käyttäytymisestä golfkentällä. Kurssin oikea hinta olisi sen ilmaisen wedgen hinta jaettuna kahdella. Ja se ei ole pelaajien vika, kun eivät sinne menessään tajua yhtään mitään koko lajista. Jonkinlaiset laatukriteerit olisi syytä saada aikaan siitä mitä opetetaan ja niitä olisi myös noudatettava.

ts

Aprillipila kirjoitti: (11.2.2013 22:37:47)

Ei ole, mutta hienoa että sait sinäkin taas aiheen kirjoitamiseen. Minä tunnen lukuisia kolleegoja jotka ovat tehneet vuosia loistavaa tötä lajin eteen ja monella tasolla. Hyvää työtä ja oppilaista välittäen.

KL

Arsu kirjoitti: (11.2.2013 18:46:43)

KL kirjoitti: (11.2.2013 18:26:23)
    Paloheinässä ei näköjään kiinnitetä liiemmälti huomiota sen paremmin henkilön asuun kuin tekstin kirjoitusasuunkaan. Tosin aivan sama millaista siansaksaa kirjoittaa, kun sanomassa on kirjoitusasun verran substanssia.

Sun pitää vain yrittää ymmärtää ja hyväksyä. Suurin osa meistä ei vaan ole niin hyviä kuin sinä kaikessa.. Kai meilläkin on edes keskusteluun oikeus vaikka sekään ei ole juuri sellaista kuin sinä haluat?

Älyllisen keskustelun kaksi tunnusmerkkiä ovat kommunikaation väline yhdistettynä välitettävään (älylliseen) sanomaan. Visionäärin kohdalla kumpikaan vaatimus ei täyty. Ymmärrän siis sen, ettei visionääri kykene kumpaankaan. Kaiketi minun pitää ikäväkseni se myös hyväksyä.

Mitä tulee minun haluamiseeni, niin ainakin toistaiseksi kaikki kohtaamani selvin päin olevat ihmiset ovat halunneet tuottaa ymmärrettävää tekstiä ja myös ottaa sellaista vastaan. Tämän minä myös varsin hyvin ymmärrän. SInun maailmankuvasi tuntuu olevan kovin toisenlainen, mutta se on toki sinun oikeutesi. Erityisesti minua on huvittanut haikailusi kommunistisen hippikulttuurin perään eräässä taannoisessa viestissäsi. Et ehkä itse sitä tunnistanut, mutta heti sen luettuani tuli mieleen Woodstock.. 🙂

Erilaisuus on rikkaus, kaikki eivät tosin halua rikastua keinolla milä hyvänsä.

Eiköhän Rauski jätetä tämä tähän. Tuskin tästä on kellään mitään faktatietoa, mutulla ei ole merkitystä.

En usko että alkeiskurssin teknisillä hienouksilla ei juurikaan ole merkitystä golfarin alkutaipaleella. Opetulsen pääpaino lienee siinä että oppilaat saadaan innostumaan lajista ja opetusmetodit ei tätä intoa lopeta.

En tiedä onko koskaan otettu vertaisryhmiä, siten että toista opetaisi golfopettaja, toista hyvä, innostava pedagogi, jolla ei välttämättä olisi mitään kokeumusta itse golfin opettamisesta, kunhan jonkinlaiset perusteet hallinnassa. Uskoisin että paremman tuloksen tuo jälkimmäinen saisi aikaan.

Aprillipila kirjoitti: (11.2.2013 23:02:14)
    Eiköhän Rauski jätetä tämä tähän. Tuskin tästä on kellään mitään faktatietoa, mutulla ei ole merkitystä.

En usko että alkeiskurssin teknisillä hienouksilla ei juurikaan ole merkitystä golfarin alkutaipaleella. Opetulsen pääpaino lienee siinä että oppilaat saadaan innostumaan lajista ja opetusmetodit ei tätä intoa lopeta.

En tiedä onko koskaan otettu vertaisryhmiä, siten että toista opetaisi golfopettaja, toista hyvä, innostava pedagogi, jolla ei välttämättä olisi mitään kokeumusta itse golfin opettamisesta, kunhan jonkinlaiset perusteet hallinnassa. Uskoisin että paremman tuloksen tuo jälkimmäinen saisi aikaan.

Se mitä kirjoitin oli ihan oikeaa faktaa, ei mitään mutua. Voisin kirjoittaa paljon pehemminkin siitä mitä ko seuran kurssilaiset tekee tai mitä niille on opetettu siellä, mutta se ei ole painokelpoista tekstiä, joten jätän tämän tähän.

KL

Aprillipila kirjoitti: (11.2.2013 23:02:14)

Opetuksen pääpainon suhteen olet täsmälleen oikeassa, opetusmetodien suhteen taasen kerrassaan metsässä, jälleen kerran.

Jaa muuten, miten tämä kaikki liittyy lippalakin käyttöön sisätiloissa?

Mä en vieläkään käytä lippalakkia sisätiloissa, paitsi tennishallissa estämässä woodstock-tyylisen tukkani näkymistä karvaista palloa paremmin.

Lähinnä tuo ’opetuksen/green-card kurssin laatukriteerit’ huvittaa minua. Tietenkään golfyhteisö ei ole yhtä onnetonta ja typerää, kuin jokin rakennusalan instanssi, mutta vertaan työturvallisuusvaatimuksiin, joiden toteutumista seurataan pistokokein, sekä erilaisin kirjallisin tuotoksin.

Uudelle työmaalle mennessään eläkkeellä oleva herrasmies-kalusteasentaja kumartuu matalasta ovesta työmaan toimistoon, jossa perehdytys tapahtuu. Nenän alle töräytetään lomake, jossa kysytään ensin alkuun henkilön tietoja, palkan maksajaa ja veronumeroa mm. Sitten seuraa noin 25-kohtainen luettelo vaatimusten mukaisesta perehdyttämissisällöstä, jonka jokaisen kohdan edessä on check-box (ruksia varten laadittu ruutu), joka on valmiiksi sähköisessä valmistelussa ruksattu. Työmaan vastaava mestari käskee täyttää yläosaan henkilötiedot, ja työturvallisuuskortin numeron ja lomakkeen alalaitaan päiväys ja allekirjoitus – kiitos.

Sitten ylimalkaisesti osoitellaan toimistotiloissa kädellä suuntaa tai suu-sanallisesti kuvaillaan asioita, jotka pitäisi paikan päällä listan mukaisesti käydä toteamassa ja vasta sen jälkeen ruksata listalta ne kohdat, jotka todellisuudessa on tehty.

Lomake taltioidaan tulevaa käyttöä varten, jos sattuu, että työuraa pidentävä evp-kalusteasentaja sattuu kohtaamaan työtapaturmansa juuri tällä työmaalla, jolloin voidaan todeta, että nää asiat on ’käyty läpi ja todennettu’, kuten rukseista (valmiiksi tulostettu) käy ilmi ja vierittää syy työturvallisuuskortin haltijalle, evp-kalusteasentajalle.

Kerronpa vielä tuosta kaikkien pääurakoitsijoiden ja rakennusalan jonkin sorttisen keskusjärjestön keksimästä työturvallisuuskortista ja siihen johtavasta koulutuksesta.

Aloittaessani harjoittelubudjetin kasaamista auttamalla tuttavaani (myös golfari) mahdollisissa ruuhkahuipuissa tilaustilanteen ylittäessä perusresurssit, jouduin ensi töikseni hankkimaan onnekseni tulevan työnantajani rahoituksen turvin useamman euron hintaisen ja kaksipäiväisen koulutuksen vaatiman Työturvallisuuskortin. Työnantajani ilmoitti minut kurssille, jonne muiden aloittavien aliurakoitsijoiden työntekijöiden sekä korttiaan uusimaan tulevien vastaavien mestareiden, sähkömiesten ja yleisjanatuisten kanssa suuntasin. Kurssit pidettiin kerrostalon kerhotiloissa, jonka bulvaani A oli käyttöönsä vuokrannut ja jossa bulvaanin A aliurakoitsija B koulutusta antoi.

B:n kouluttaja sopersi hoono soomi keski-aasialaisella aksentilla ja kertoili kauhutarinoita siitä, miten lippalakkipäinen apupoika oli jäänyt henkilönosturin töytäisemäksi, kun nosturia käyttänyt työntekijä Markko oli jättänyt huomioimatta tukijalkojen laskutarpeen ja kaatanut henkilönosturin. Useita vastaavanluonteisia tapausesittelyjä ja muutaman laki-otteen sisältänyt kaksipäiväinen päättyi tenttiin, jossa kyseltiin ylioppilaspojalle maalaisjärkiseen päättelyyn perustuvaan tietämykseen pohjautuvia haastavia työturvallisuusriskejä sekä vaatimuksia mm. rakennustelineiden tarkastusjaksoista, pystytysoikeudesta ja käyttökelpoisuudesta, jos kantavuustietoja ei oltu ilmoitettu käyttöönottotarkastuksen jäätyä tekemättä.

Parin viikon päästä joku korttileipomo lähetti komean työturvallisuuskortin kotiosoitteeseen, jonka kanssa sitten oli mahdollista mennä grynderin työmaalle aliurkoitsijan henkilökortti rintapielessä kumartaen matalasta ovesta työmaan toimistolle ilmoittautumaan.

Summa summarum. Urpoille tarvitaan ruksilistat, että ne voidaan päästää omalla vastuulla toisten jalkoihin säätämään ja hidastamaan insinöörien säntillisesti laatimia projektiaikatauluja, joissa ei koskaan pysytä. Laattamies ei tule, saunan paneloija löytää mukavan rakennussiivoojan ja lähtee Thaimaahan viettämään kuherruspariviikkoista ja säntillinen työuraa pidentävä kalusteasentaja päivystää mestojen valmistumista työmaalla, jolla tilojen olisi pitänyt olla kalusteasennusvalmiudessa kuusi viikkoa ennen kuluvaa päivämäärää….

Ihan turha on siis sekä green-card-kurssikriteerien laatiminen ja niiden toteutumisen arkistoiminen. Joku kuitenkin rahastaa tasoituskorttikaupassa ja pelioikeuksia vuokraamalla. Turha on myös kenttähenkilökunnan ja mahdollisesti kapteenin, kilpailutoimikunnan pj:n, seuratuomarin, lady-kapteenin ja parin muun liikuntarajoitteettoman aikataulusuunnitelma kentän pelinopeuden pitämiseksi kohtuullisena. Se ei vaan toimi, kun maalaisen järki on kaupunkilaistuneessa agraarivaltiossa – golf-Suomessa – kadonnut kansanperinne. Ja joku liiton arvokisoihin valmistautuva teinityttölauma harjoituskierroksellaan pyytää ohituslupaa edellä menevältä ryhmältä, joka luvan myönnettyään saa varapallosateen niskaansa, kun ensimmäiset ’ohituslyönnit’ ei näitä kilpapelaajia olleet tyydyttäneet.

Hyvin on mennyt ennenkin, miksei menisi enää?

KL kirjoitti: (11.2.2013 22:57:53)

Paloheinässä ei näköjään kiinnitetä liiemmälti huomiota sen paremmin henkilön asuun kuin tekstin kirjoitusasuunkaan. Tosin aivan sama millaista siansaksaa kirjoittaa, kun sanomassa on kirjoitusasun verran substanssia.

Sun pitää vain yrittää ymmärtää ja hyväksyä. Suurin osa meistä ei vaan ole niin hyviä kuin sinä kaikessa.. Kai meilläkin on edes keskusteluun oikeus vaikka sekään ei ole juuri sellaista kuin sinä haluat?

Älyllisen keskustelun kaksi tunnusmerkkiä ovat kommunikaation väline yhdistettynä välitettävään (älylliseen) sanomaan. Visionäärin kohdalla kumpikaan vaatimus ei täyty. Ymmärrän siis sen, ettei visionääri kykene kumpaankaan. Kaiketi minun pitää ikäväkseni se myös hyväksyä.

Mitä tulee minun haluamiseeni, niin ainakin toistaiseksi kaikki kohtaamani selvin päin olevat ihmiset ovat halunneet tuottaa ymmärrettävää tekstiä ja myös ottaa sellaista vastaan. Tämän minä myös varsin hyvin ymmärrän. SInun maailmankuvasi tuntuu olevan kovin toisenlainen, mutta se on toki sinun oikeutesi. Erityisesti minua on huvittanut haikailusi kommunistisen hippikulttuurin perään eräässä taannoisessa viestissäsi. Et ehkä itse sitä tunnistanut, mutta heti sen luettuani tuli mieleen Woodstock.. 🙂

Se on sinun mielikuvasi. Kommunisti hippi.. jep 😉

visionääri kirjoitti: (11.2.2013 15:47:08)
    No no Stadi keskustasta mitattuna Paluski on sentää toiseksi lähinpänä, heti Talin jölkeen.

Eipä taida olla.

Hippikulttuurin kuvaaminen kommunistiseksi ei varmaan kauhean kaukana liikkeen ajatuksista ole. Olisi kuitenkin ollut aika vaikea nähdä hippiliikkeen syntyvän kommunistisessa järjestelmässä. Tsekkoslovakian miehitystä vastaan taistelevat kukkaislapset olisivat varmaan jääneet tankkein alle. Kommunistinen aate ja implementoitu järjestelmä eivät nekään tietenkään yksi ja sama asia ole.

Hippiliikkeeseen liittyy kaikenlaista muutakin kaupallistumista myöten. Itse kuitenkin lähtisin mielelläni hippikultturin laatua ilmaisemaan sanalla pasifistinen. Joskaan kommunistinenkaan ei väärin ole.

KL kirjoitti: (11.2.2013 22:57:53)

Törkeintö tössökin on, ettö voi olla pööhine pöössö sisöllökin. Ölö muuta yritökköön vöittöö.

KL

kebax kirjoitti: (12.2.2013 16:00:00)
    Hippikulttuurin kuvaaminen kommunistiseksi ei varmaan kauhean kaukana liikkeen ajatuksista ole. Olisi kuitenkin ollut aika vaikea nähdä hippiliikkeen syntyvän kommunistisessa järjestelmässä. Tsekkoslovakian miehitystä vastaan taistelevat kukkaislapset olisivat varmaan jääneet tankkein alle. Kommunistinen aate ja implementoitu järjestelmä eivät nekään tietenkään yksi ja sama asia ole.

Hippiliikkeeseen liittyy kaikenlaista muutakin kaupallistumista myöten. Itse kuitenkin lähtisin mielelläni hippikultturin laatua ilmaisemaan sanalla pasifistinen. Joskaan kommunistinenkaan ei väärin ole.

En väittänyt hippiliikettä kommunistiseksi, vaan yritin kuvailla tuota arsun utopiamaailmaa, jossa jokaisella on omat arvot, mutta silti jokainen kunnioittaa toisen arvoja. Lähimmäksi pääsin yhdistämällä kommunismin ja hippiaatteen. Tosin hipitkin kunnioittivat vain toisten sellaisia arvoja, jotka sopivat heidän omaan arvomaailmaansa…

Nimetön

KL kirjoitti: (12.2.2013 17:37:42)
    Tosin hipitkin kunnioittivat vain toisten sellaisia arvoja, jotka sopivat heidän omaan arvomaailmaansa…

Tämä GP:n foorumi onkin tuolla mittarilla hippien kohtauspaikka…

😉

Suotta nyt toveri KL hermostuu. Arvottaa vaan edelleen asiat ihan kuten itse parhaaksi näkee.

Peace.

KL kirjoitti: (12.2.2013 17:37:42)

kebax kirjoitti: (12.2.2013 16:00:00)

En väittänyt hippiliikettä kommunistiseksi, vaan yritin kuvailla tuota arsun utopiamaailmaa, jossa jokaisella on omat arvot, mutta silti jokainen kunnioittaa toisen arvoja. Lähimmäksi pääsin yhdistämällä kommunismin ja hippiaatteen. Tosin hipitkin kunnioittivat vain toisten sellaisia arvoja, jotka sopivat heidän omaan arvomaailmaansa…

sä olet ehkä käsittänyt vahingossa tai tahalleen väärin. Jokaisella on omat arvonsa, monilla varmasti on samoja arvoja. Jokaisen ei tarvitse kunnioittaa toisten arvoja vaan hyväksyä se ja kunnioittaa ihmistä.. ei hänen arvojaan. Ja toki omat rajat määräävät mitä haluaa kunnioittaa.. En tosiaan tiedä mistä viestistä puhut, mutta jos näin olisi alusta asti kaikilla, uskon oikeasti, että maailmassa olisivat asiat paremmin.
    Utopiaa se toki on, mut mikään ei estä minua niin ajattelemasta, eikä haaveilemasta..
    Jos se, että me hyväksyisimme erillaisuudet on sun mielestä kommunismia ja hippeyttä niin ok. Mieluummin mä olen sitten kommunisti ja hippi. En tietenkään onnistu tässä täydellisesti, mutta yritystä on. Rajat taas menevät muiden loukkaamisessa, vahingoittamisessa…

Jos kommunistihipille naljaillaan tämän olevan kommunisti ja hippi niin eikös naljailulta silloin ole terä aikalailla pois? En nyt tietenkään tarkoita että Arsu olisi kommunistihippi. Mielestäni esimerkkini pätee aika moneen tilanteeseen jossa lähdetään jotakuta nimittelemään joksikin. Asetta saa viestinnässä olla mutta mielummin ilman asenteellisuutta.

Kun ei sitä edittiä ole niin korjaan kirjoitusvirheeni näin:

kebax kirjoitti: (12.2.2013 20:13:27)
    Asenetta saa viestinnässä olla mutta mielummin ilman asenteellisuutta.

Peace.

Jos ei heti onnistu, niin yritetään uudestaan:

kebax kirjoitti: (12.2.2013 20:13:27)
    Asennetta saa viestinnässä olla mutta mielummin ilman asenteellisuutta.

Peace. Yet again.

Ja näin olemme päässeet lippalakin kautta muovinurmigolfkentän läpi hippiliikeeseen ja aina kommunismiin asti. Hieno keskustelu jossa oikeasti ei ole ollut päätä ei häntää enää…ÖÖÖ(sain pakolliseksi muodustuneet öötkin mahtumaan tähän)…En tiedä edes miten monta postaus sivua sitten. Hulvaton palsta!

samkos kirjoitti: (12.2.2013 23:06:48)
    Ja näin olemme päässeet lippalakin kautta muovinurmigolfkentän läpi hippiliikeeseen ja aina kommunismiin asti. Hieno keskustelu jossa oikeasti ei ole ollut päätä ei häntää enää…ÖÖÖ(sain pakolliseksi muodustuneet öötkin mahtumaan tähän)…En tiedä edes miten monta postaus sivua sitten. Hulvaton palsta!

😀 sun viesti sai mut nauramaan, joten tämä kaikki oli vaivansa ja järjettömyytensä arvoista!! Nyt tää kommari lopettaa tän viestiketjun jatkamisen tähän. Kiitos kaikille! Hulvatonta tosiaan..

Esillä 25 viestiä, 401 - 425 (kaikkiaan 618)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #420993 kohteessaLippalakki pois päästä sisätiloissa!

Etusivu Foorumit Yleistä Lippalakki pois päästä sisätiloissa!