Aihe: Liittokokouksen ratkaisut halpapelaamiseen? - Golfpiste.com

31.3.–7.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][1]
KilpailuaSuomalaista

Liittokokouksen ratkaisut halpapelaamiseen?

Etusivu Foorumit Yleistä Liittokokouksen ratkaisut halpapelaamiseen?

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 691)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • EFC

Parti kirjoitti: (12.2.2010 19:09:47)
    Kuinka moni täällä on aloittanut lajin suoraan vuokralaisena tai osakkaana? Veikkaan että Suomessa olisi paljon vähemmän golfareita ja kenttiä jos ”sitoutuminen” olisi ainoa vaihtoehto kokeilla lajia.

Mä ilmoittaudun ja muut vaihtoehdot eivät olleet edes harkinnassa.

Chip Greenside kirjoitti: (12.2.2010 15:42:39)

ts kirjoitti: (12.2.2010 15:11:46)

Tämä on minulle se suurin uhkakuva koko asiassa. Onneksi on rakennettu kultakortin tyylinen järjestelmä helpottamaan niiden osalta tilannetta, jotka ovat jo johonkin sitoutuneet ja vastuunsa kenttien olemassaolosta kantavat.

Jos kentät ovat täynnä sitoutuneita pelaajia, putoaa gf-maksujen osuus tuotosta olemattomaksi. Jos siinä vaihessa ideologia voittaa laskelmat, voidaan gf-maksujen tasoa pudottaa (tiedän kuulostavan hullulta ensikuulemalta) ja tämä mahdollistaa paremmin taloudellisesti yksittäisten pelaajien tai esim perheiden vierailut muilla kentillä, jolloin kokonaiskuormitus kuitenkin pysyy samana.

Mitä suurempi gf-tulojen osuus on kenttien budjeteista, sen enemmän niiden hintajouston ylärajaa haetaan.

Juuri tuohon suuntaan pitäisi kehityksen kulkea. Kun lähes kaikki olisivat sitoutuneita pelaajia, voisi gf-hinnan todella laskea ja se saattaisi nostaa kokonaispottia, kun vierailut lisääntyisivät ja kaikki osallistuisivat ’peruskustannuksiin’. Kaikki seurat liittyisivät uuteen platinakorttirinkiin, johon pääsisivät vain jäsenmaksun ja vastikkeen maksaneet (myös pelioikeuden vuokranneet), muilta perittäisiin ’normaalihinta’.

Ja jos tädillä ois munat, niin se tekis munakkaan.

Juoksentelu, onginta ja golf ovat kaikki hyviä harrastuksia. Golf eroaa kuitenkin aika selkeästi noista kahdesta ainakin yhden aisan osalta.

Ja mitä sitten tulee siihen noviisiaisaan, niin tasan tarkkaan Parti tiijät mitä meinasin. =)

Mitä enemmän täällä luen tiettyjen herrojen porua halpapelaamisesta niin sitä enemmän nautin halpapelaamisesta kaikkien kavereideni kanssa.
    Onneksi, ette saa meiltä isolta joukolta tuota ns. halpapelaamista koskaan poistettua. Sit kun olen vanha pappa niin voin ostaa jonkun osakkeen kun en jaksa enään ajella ympäriinsä, mutta sen ostan vain edellä mainitusta syystä.

Naurettavaa valitusta.

EFC kirjoitti: (12.2.2010 19:49:20)Mä ilmoittaudun ja muut vaihtoehdot eivät olleet edes harkinnassa.

Ok. Mun eka vuosi meni 10-kortilla ilman sitoumuksia.
    1-1.
    Lisää tunnustuksia tähän polliin.

Parti kirjoitti: (12.2.2010 19:48:34)

kebax kirjoitti: (12.2.2010 19:34:59)

Parti kirjoitti: (12.2.2010 19:22:42)

kebax kirjoitti: (12.2.2010 19:16:12)
    Uuden lajin kokeileminen ja halpapelaaminen on kyllä kaksi eri aisaa.

Miten sinä järjestäisit golfin kokeilemisen jos GF-pelaaminen ei olisi kuvioissa?

Mites tuo kysymys liittyy lainaukseen? Vai olisiko peräti vastaus siinä piilossa?

Ei mut oikeesti. Suora kysymys odottaa suoraa vastausta.
    Miten toisit noviiseja lajin pariin jos ”sitoutuminen” olisi ainoa oikea tapa pelata golfia?

Mihin tässä uusia pelaajia tarvitaan? Ainakaan uusia ja köyhiä. Tai semmosia, jotka saa pelata halvemmalla kuin MINÄ! Maksoin aikanaa osakkeesta 10 tonnia ja nyt samalaisia!saa 2 tonnilla. Golfliiton tai valtion tai vakuutusyhtiön pitää korvata minulle tuo erotus. Tai sitten en ala tätä peliä. Ainakaan teidän kanssa!!! Muutan Skotlantiin, jossa vielä kunnioitetaan perinteitä ja sukatkin pitää olla reiden puoliväliin! Kohta alatte vielä puhua kansalasisodasta, vaikka se prkl oli VAPAUSSOTA!

ts

Parti kirjoitti: (12.2.2010 19:48:34)

Ei mut oikeesti. Suora kysymys odottaa suoraa vastausta.
    Miten toisit noviiseja lajin pariin jos ”sitoutuminen” olisi ainoa oikea tapa pelata golfia?

Sillä yksinkertaisella kuviolla, että seuraan liityvät aloittelijat saavat pelata ensimmäisen vuoden erikseen rakennetuilla ratkaisuilla. Tämä on jo aika pitkälti ymmärtääkseni meidän päässä pohdittu ja rakennettu kuvio. Uudistaa myös samalla koko green cardin suoritussysteemiä.

Loput privana jos haluat tietää enemmän

Parti kirjoitti: (12.2.2010 20:08:14)

EFC kirjoitti: (12.2.2010 19:49:20)Mä ilmoittaudun ja muut vaihtoehdot eivät olleet edes harkinnassa.

1-1.

Mää paan Parti paremmaksi. Ekana kesänä pelailin ilman minkään valtakunnan kortteja, jollei sitten GC’tä lasketa. Tosin oikeat kentät jäivät kokolailla vähiin. Seuraaavana kesänä hankkiuduin jäseneks jonnekin hevonkuusigolfiin ja täysin ymmärrystä vailla halpapelasin griinfiillä koko kesän. Kolmannen kesän kausimaksu Hattulassa oli sitten vaan kolmannes tuosta toisen kesän gf-saldosta. Kuvioista on siis kokemusta mutta ehkä olisi pitänyt jo heti alkumetreillä hakeutua suoraan kotiin, Aulangolle.

Mutta juu, ilman sitoumuksia se alkoi. Enkä vielä tänä päivänäkään teidä onko niitä sitoumuksia vieläkään olemassa. Käsitykset ja toiminta eivät täysin natsaa.

’Ilman seniorijäseniä suomalainen golf voisi todella huonosti!

(Chip Greenside 10.2.2010 12:37:46)’

Täh?

Ooottakaahan vielä 5 – 10 vuotta niin silloin vasta golffaamisen hinta laskee ja pelaaminen tulee halvaksi. Tuolloin -80 ja -90 -luvuilla sillon 40 – 50 vuotiaat henkilöt uudisraivaajina kenttiä pystyyn tuskalla ja hiellä laittaneet lopettelevat kun lonkat ym ei enää kestä. Hautaan porukka ei kuitenkaan vielä jouda, mutta tarkan Euron ihmisinä halauavat saada edes osan maksamastaan golfyhtön vastikkeesta vuokralaiselta.

Vuokrapelioikeuksia tulee tarjolle tuhansittain koska kukaan ei niitä onnettomia osakkeita halua ostaa pyydetyllä hinnalla ja vanhukset ei myy alle ostohinnan.

Perikunta sen voi sitten tehdä eli 10 – 15 vuoden kuluttua golfosakkieta saa mutamalla sadalla Eurolla – silloin se vasta onkin halpispelamista.

Kyllä golfharrastusta harkitseva keinot keksii miten kokeilla lajia. Lähestymistapoja on varmasti yhtä paljon kuin on ihmisiäkin. Yhdet lähestyvät varovasti ja vatuloivat harkiten kun taas toiset syöksyvät suinpäin suoraan sementtiin.

Tähän vois toki olla parempikin zydeemi ja kun kerran tää aisa tässä tuli tapetille niin voiskos ts valaista aisaa koko seurakunnalle eikä vain Partille kuiskutella?

Ilman seniorijäseniä suomalainen golf voisi todella huonosti!

(Chip Greenside 10.2.2010 12:37:46)

Pakko kysyä: Ovatko nykyiset seniorijäsenet olleet mukana työ-/rahapanoksella? Ja tavoite oli?

repetius kirjoitti: (12.2.2010 20:34:17)
    … silloin vasta golffaamisen hinta laskee ja pelaaminen tulee halvaksi. …

Villpitön kysymys: Onko golfaaminen tätä nykyä ylitsepääsemättömän kallista?

ts

Ulla Heikkinen kirjoitti: (12.2.2010 20:50:11)
    Ilman seniorijäseniä suomalainen golf voisi todella huonosti!

(Chip Greenside 10.2.2010 12:37:46)

Pakko kysyä: Ovatko nykyiset seniorijäsenet olleet mukana työ-/rahapanoksella? Ja tavoite oli?

Hankkia hyvä syy olla ostamatta golfosaketta?

1-1.

Jos lajin kokeiluun ja aloittamiseen olisi vaadittu 10K€ rahallinen panostus, en olisi ikinä koskenut mailoihin.

Ensimmäisenä vuonna puolenkymmentä kierrosta pelilipuin, sen jälkeen olen harrastanut välillä vuokraten ja välillä kaukoillen, pikkaisen elämäntilanteesta riippuen.
    Vuokraaminen on ollut selvästi kaukoilua edullisempaa.

Mika Hekkanen kirjoitti: (12.2.2010 21:11:17)
    … Vuokraaminen on ollut selvästi kaukoilua edullisempaa.

Eli sä et koe tulleesi pakotetuksi hinkaamaan samaa kenttää kerta toisensa jälkeen?

repetius kirjoitti: (12.2.2010 20:34:17)
    Ooottakaahan vielä 5 – 10 vuotta niin silloin vasta golffaamisen hinta laskee ja pelaaminen tulee halvaksi. Tuolloin -80 ja -90 -luvuilla sillon 40 – 50 vuotiaat henkilöt uudisraivaajina kenttiä pystyyn tuskalla ja hiellä laittaneet lopettelevat kun lonkat ym ei enää kestä. Hautaan porukka ei kuitenkaan vielä jouda, mutta tarkan Euron ihmisinä halauavat saada edes osan maksamastaan golfyhtön vastikkeesta vuokralaiselta.

Vuokrapelioikeuksia tulee tarjolle tuhansittain koska kukaan ei niitä onnettomia osakkeita halua ostaa pyydetyllä hinnalla ja vanhukset ei myy alle ostohinnan.

Perikunta sen voi sitten tehdä eli 10 – 15 vuoden kuluttua golfosakkieta saa mutamalla sadalla Eurolla – silloin se vasta onkin halpispelamista.

Kappas vaan, repetius taisi heittää aika hyvän arvion siitä mihin ollaan menossa.

1-1.

Kipinä syttyy ensin helposti kavereiden kanssa rangella ja vaikkapa par-3 kentällä.
    Alkuuhan sitä on ihan täpinöissään ja haluaa pelata paljon. Silloin kaikista halvin tapa harrastaa on vuokrata pelioikeus.
    Näin tein myös itse. Eli heti ekasta kaudesta asti olen pelannut joko omalla tai vuokratulla pelioikeudella. Lähipiiristä löytyy iso joukko samalla tavalla aloittaneita.
    Me aloitettiin 80-luvulla pelaamaan golfia, kun huomattiin ’talviharrastuksemme’, eli keilailun olevan golfinpeluuta kallimpaa 😮

Mikä on liittokokous???

Mm. tässä syy, miksi keskustelu saadaan (osittain tavoitehakuisesti) tyrehtymään.

’Golf’ -kieli ei ole helppoa.

kebax kirjoitti: (12.2.2010 20:58:32)

Ei suinkaan, mutta kun nuo nykyisten 70 – 80 vuotiaiden omistamat tuhannet osakkeet suhteellisen lyhyessä ajassa tulevat perikuntien taholta myyntiin niin sitten vasta tällä saitilla joidenkin kovasti paheksumaa halpisgolffia onkin tarjolla.

Paksupekka kirjoitti: (12.2.2010 21:51:07)
    Kipinä syttyy …

Tästähän kuitenkin on perimmiltään kysymys. Sisältäpäin lähtevä halu harrastaa ilman mitään rajoittavia kynnyksiä.

kebax kirjoitti: (12.2.2010 21:33:08)

Mika Hekkanen kirjoitti: (12.2.2010 21:11:17)
    … Vuokraaminen on ollut selvästi kaukoilua edullisempaa.

Eli sä et koe tulleesi pakotetuksi hinkaamaan samaa kenttää kerta toisensa jälkeen?

Viimeisten 2 vuoden aikana on kieltämättä ollut pikkaisen tuollainen olo, kun taloudellisten realiteettien takia olen tutustunut Virpiniemen kenttään kohtuullisen tarkasti. ’Pakon’ olen toki luonut itse eikä kukaan muu.

Välillä parin vuoden ajan yksi kaukoilupäätökseen vaikuttaneista asioista oli tuo, pyrin pelaamaan mahdollisimman paljon eri kenttiä noitten vuosien aikana enkä sitouttanut itseäni yhdelle tietylle kentälle. Harrastuksen alkuaikoina vuokratessani pelioikeuden Sankivaaraan 27 reikää riitti mainiosti pitämään kiinnostuksen lajiin yllä.

Ulla Heikkinen kirjoitti: (12.2.2010 20:34:16)
    ’Ilman seniorijäseniä suomalainen golf voisi todella huonosti!

(Chip Greenside 10.2.2010 12:37:46)’

Täh?

Nykyiset seniorit ovat ensinnäkin rakentaneet suomalaiset golfkentät. He edustavat n. 40%:a pelaajakunnasta. He ovat kaiken vapaaehtoistyön ylivoimaisesti suurin osallistujaryhmä. He ovat hyvävaraisina merkittävin yksittäinen rahoittajaryhmä kaikessa mikä liittyy golfiin. He ovat rakentaneet kovalla työllä koko maan sellaiseksi, että nyt on kaikilla räkänokilla mahdollisuus astua valmiiseen pöytään, johon he ovatkin jo alkaneet paskantaa. Herää jo Ulla ja ajattele, katsele ja kysele, se saattaa lisätä ymmärryksen määrää, toivottavasti!

*tästä piti alkaa lainaus -Chipin kirjoitukseen*
    Nykyiset seniorit ovat ensinnäkin rakentaneet suomalaiset golfkentät. He edustavat n. 40%:a pelaajakunnasta. He ovat kaiken vapaaehtoistyön ylivoimaisesti suurin osallistujaryhmä. He ovat hyvävaraisina merkittävin yksittäinen rahoittajaryhmä kaikessa mikä liittyy golfiin. He ovat rakentaneet kovalla työllä koko maan sellaiseksi, että nyt on kaikilla räkänokilla mahdollisuus astua valmiiseen pöytään, johon he ovatkin jo alkaneet paskantaa. Herää jo Ulla ja ajattele, katsele ja kysele, se saattaa lisätä ymmärryksen määrää, toivottavasti!
    *ja tähän sen piti loppua..*

Vaikken seniorijäseniin kuulukaan vielä pitkään aikaan, täytyy myöntää Chipin olevan pitkälti oikeassa. Suomessa on 100+ golfkenttää, joista alle 10 on seurapohjaisia. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä.

Osakepohjaisten kenttien pelaajaosakkaista kohtuullisen suuri osa lienee juuri näitä varttuneempia harrastajia, tai sitten parhaassa työiässä olevia pelaajia, joille on varallisuutta ehtinyt kertyä sen verran, että ovat jonkinnäköisen summan sijoittaneet golfosakkeeseen. Summan suuruus riippuu tietysti ajankohdasta sekä kentästä. Itse olen ks. panostuksen tehnyt erääseen 2000-luvulla rakennettuun kenttään ensimmäisessä osakeannissa, mutta en siis ns. perustajaosakkaana (tästä voisi tarinoida pitempäänkin, mutta foorumi on väärä). Olin kuitenkn riskiä ottavana osapuolena siten, että metriäkään maata ei ollut käännetty ks. plantaasilla silloin, kun kun annoin maksumääräyksen pankkiin.

Omasta näkökulmastani koko halpapelaamiskeskustelu tuntuu lähinnä absurdilta. Tosin, yhtiöjärjestystä tarkasteltuani, en ole yhtään varma siitä, etteikö aiemmin mainittu halpapelaaminen olisi mahdollista myös omalla kentälläni. Täytyypä ottaa asia puheeksi yhtiökokouksesa, tai siis itse asiassa jo ennen sitä, jotta asiaa voidaan yhtiökokouksessa edes käsitellä.

Onneksi oma kenttämme sijaitsee vähäsen keskemmällä Suomea eikä pk-seudulla, jossa edellä käsitellyt vääristymät ovat näköjään sekoittaneet pakkaa. Katsokaapa ts: kirjoituksia aiheesta, ovat silkkaa asiaa, vaikka mies on ihan selvä lokki :). Ja mikä pahinta, vielä yrittää saada foorumin / naapurifoorumin lukijoita rahapeleihin ansaintamilelessä..

repetius kirjoitti: (12.2.2010 22:48:41)

kebax kirjoitti: (12.2.2010 20:58:32)

Ei suinkaan, ,,,

Eli ruikutat ainoastaan sen vuoksi että oot pihi.

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 691)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #468143 kohteessaLiittokokouksen ratkaisut halpapelaamiseen?

Etusivu Foorumit Yleistä Liittokokouksen ratkaisut halpapelaamiseen?