Aihe: Liikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella? - Golfpiste.com

14.7.–21.7. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][9]
KilpailuaSuomalaista

Liikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Liikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 106)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (22.3.2014 10:32:28)

TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 8:49:57)

ts kirjoitti: (22.3.2014 0:00:33)
    Mulla homma ei kulje ja tänäänkin etuysi vaan -2 kun ois paikat huomioiden pitäny oikeestaan olla -5. Mutta kuten sanoin, älytöntä sitä tähän on sotkea varsinkaan tuloksen osalta, lyöntikisaa voidaan ottaa monella tapaa koska vaan.

TS tämä ei ole vinoilua!
    Mikä etuysi?
    Välihuomautuksena: Golfkierros kestää 18 reikää ja musta on aika naurettavaa, että kierros jaetaan kahteen osaan, ikään kuin niistä vois ottaa erikseen jotain crediittiä.
    Mites takaysi, vai vieläkö on kesken? Viimeksi kun vilkaisin mm. sun tuloksia, olit pelannut reilusti yli 80 😉 Ihan totta, aina ei kulje.

Ja toisaalta jos vähänkin n perillä asioista, niin ymmärtää että tuollaistenkin jaksojen painaminen missaamatta yhtään griiniä 6km pitkällä kentällä antaa pienen viitteen siitä pystyykö palloa lyömään vai ei. Toisaalta lukutaitoinen ja ymmärryksellä varustettu ihminen osaisi tuonkin tulkita vastakuitiksi edellisen kirjoittajan älyttömyyksiin, varsinkin kun se siinä vielä sanotaan.

Vielä ymmärtävämpi saattaisi jopa tajuta, että kun alkaa viimeiseen 20m matkaan käyttämään jostain syystä 4 lyöntiä muutamaan kertaan, se ei hirveen hyvää scorelle tee ja päädytään herkästi tuonne 78 paikkeille.

Ainiin… sitähän mun piti sanoa, että mitä helvatin tekemistä tällä asialla on sen kanssa mitä sanoin itse aiheesta. Mun, eikä mun oppilaiden ongelma ole se mikä kysyjän. Ei myöskään pituus.

1. Sorry nyt vaan ts, mutta saanen esittää eriävän mielipiteen. Tuollaisten jaksojen painaminen missaamatta yhtään greeniä antaa hyvin ohuen viitteen pallonlyönnistä ja silläkin on merkitystä, missä se tehdään. Sitä näkee hyvin keskinkertaisten pallonlyöjien tekemänä tämän tästä, mutta ne samat kaverit painaa vain yhden kerran sadasta myös takaysin samaa vauhtia. Tämä lukutaitoinen ymmärsi sun kuitin kyllä, mutta oisko pitänyt jättää tuo oma tuloksenteko mainitsematta koko asiayhteydessä.

2. Vastauksesi koski ilmeisesti mun kommenttia, joten mistä ihmeestä sä vedit ton toisen kappaleen tekstin ja sotkit tuon ymmärryksen vielä siihen.

3. Tuolla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa, mitä sanoit itse aiheesta, mutta itse otit tuon oman pelaamisesi esille. Ellet sitten kuitenkin lyönyt tuolla etuysillä duffeja, kylkkäreitä, slaisseja tai hukkeja. Siinä tapauksessahan se liittyi löyhästi jopa aiheeseen.

4. Mun ongelma on pituus, mutta ei golfkentällä.

ts

TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 16:02:48)

ts kirjoitti: (22.3.2014 10:32:28)

TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 8:49:57)

ts kirjoitti: (22.3.2014 0:00:33)
    Mulla homma ei kulje ja tänäänkin etuysi vaan -2 kun ois paikat huomioiden pitäny oikeestaan olla -5. Mutta kuten sanoin, älytöntä sitä tähän on sotkea varsinkaan tuloksen osalta, lyöntikisaa voidaan ottaa monella tapaa koska vaan.

TS tämä ei ole vinoilua!
    Mikä etuysi?
    Välihuomautuksena: Golfkierros kestää 18 reikää ja musta on aika naurettavaa, että kierros jaetaan kahteen osaan, ikään kuin niistä vois ottaa erikseen jotain crediittiä.
    Mites takaysi, vai vieläkö on kesken? Viimeksi kun vilkaisin mm. sun tuloksia, olit pelannut reilusti yli 80 😉 Ihan totta, aina ei kulje.

Ja toisaalta jos vähänkin n perillä asioista, niin ymmärtää että tuollaistenkin jaksojen painaminen missaamatta yhtään griiniä 6km pitkällä kentällä antaa pienen viitteen siitä pystyykö palloa lyömään vai ei. Toisaalta lukutaitoinen ja ymmärryksellä varustettu ihminen osaisi tuonkin tulkita vastakuitiksi edellisen kirjoittajan älyttömyyksiin, varsinkin kun se siinä vielä sanotaan.

Vielä ymmärtävämpi saattaisi jopa tajuta, että kun alkaa viimeiseen 20m matkaan käyttämään jostain syystä 4 lyöntiä muutamaan kertaan, se ei hirveen hyvää scorelle tee ja päädytään herkästi tuonne 78 paikkeille.

Ainiin… sitähän mun piti sanoa, että mitä helvatin tekemistä tällä asialla on sen kanssa mitä sanoin itse aiheesta. Mun, eikä mun oppilaiden ongelma ole se mikä kysyjän. Ei myöskään pituus.

1. Sorry nyt vaan ts, mutta saanen esittää eriävän mielipiteen. Tuollaisten jaksojen painaminen missaamatta yhtään greeniä antaa hyvin ohuen viitteen pallonlyönnistä ja silläkin on merkitystä, missä se tehdään. Sitä näkee hyvin keskinkertaisten pallonlyöjien tekemänä tämän tästä, mutta ne samat kaverit painaa vain yhden kerran sadasta myös takaysin samaa vauhtia. Tämä lukutaitoinen ymmärsi sun kuitin kyllä, mutta oisko pitänyt jättää tuo oma tuloksenteko mainitsematta koko asiayhteydessä.

2. Vastauksesi koski ilmeisesti mun kommenttia, joten mistä ihmeestä sä vedit ton toisen kappaleen tekstin ja sotkit tuon ymmärryksen vielä siihen.

3. Tuolla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa, mitä sanoit itse aiheesta, mutta itse otit tuon oman pelaamisesi esille. Ellet sitten kuitenkin lyönyt tuolla etuysillä duffeja, kylkkäreitä, slaisseja tai hukkeja. Siinä tapauksessahan se liittyi löyhästi jopa aiheeseen.

Käänteisessä järjestyksessä, kyllä sun ongelma on pituus golfkentälläkin. Et vaan huomaa kun pelaat niin lyhyitä kenttiä.

Ja minä en ollut se joka otti pelaamiseni esille. Lukutaitoinen /haluinen olisi ehkä senkin huomannut

En myöskään pysty sinua auttamaan tuon toisen kappleen kohdalla, mutta voin kertoa olleeni max 4m griinin reunasta myös kaikilla takaysin väylillä aikataulussa.

Ensimmäiseen kohtaan voin edelleen todeta että voidaan mennä rinnakkain lyömään koska vaan ja katsotaan minkä laatuista kaarta sieltä tulee. Mulla on tässä ollu aika hyvää vertailupohjaa nyt reilun viikon 🙂

Hassuinta kaikessa on se, että taas muutamalla viisaalla on ihan hemmetillinen halu puhua asioista, joista heillä ei ole pienintäkään tietoa tai ymmärrystä, mutta vahva mielipide. Tulee ihan mieleen osaltasi viime keväinen tarinointi jossa tiesit kovin paljon minun valmentamisestani, vaikka et ole ikinä tavullakkaan kuullut mitä teen. Eikö se sinusta ole hölmöläisen hommaa silloin?

ts kirjoitti: (22.3.2014 18:16:44)

TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 16:02:48)

Käänteisessä järjestyksessä, kyllä sun ongelma on pituus golfkentälläkin. Et vaan huomaa kun pelaat niin lyhyitä kenttiä.

Ja minä en ollut se joka otti pelaamiseni esille. Lukutaitoinen /haluinen olisi ehkä senkin huomannut

En myöskään pysty sinua auttamaan tuon toisen kappleen kohdalla, mutta voin kertoa olleeni max 4m griinin reunasta myös kaikilla takaysin väylillä aikataulussa.

Ensimmäiseen kohtaan voin edelleen todeta että voidaan mennä rinnakkain lyömään koska vaan ja katsotaan minkä laatuista kaarta sieltä tulee. Mulla on tässä ollu aika hyvää vertailupohjaa nyt reilun viikon 🙂

Hassuinta kaikessa on se, että taas muutamalla viisaalla on ihan hemmetillinen halu puhua asioista, joista heillä ei ole pienintäkään tietoa tai ymmärrystä, mutta vahva mielipide. Tulee ihan mieleen osaltasi viime keväinen tarinointi jossa tiesit kovin paljon minun valmentamisestani, vaikka et ole ikinä tavullakkaan kuullut mitä teen. Eikö se sinusta ole hölmöläisen hommaa silloin?

Sä oot proffa ihan sekaisin taas. Mitä sä oikein horiset. Eihän noissa sun kommenteissa ole päätä eikä häntää.

Sä et huomaa vitsiä, vaikka se tatuoitaisi sun otsaan. Pieni vinkki: se sijoittuu tuohon edelliseen kommenttiini ja siinä on järjestysluku 4. edessä. Joku lukutaitoinen ja vähääkään asiasta mitään ymmärtävä olisi voinut luulla siinä tapauksessa ’pituuden’ viittaavan makuuhuoneen puolelle. Mutta ethän sä mitään niistä asioista ymmärrä ja vielä vähemmän ironiasta.

Kukas ton sun 21.3. pelaamasi kierroksen sitten otti esille, ellet sinä??

Mitä helvettiä sä taas tiedät mun pelaamisesta? Mä en ole puhunut omasta pallonlyömisestäni sanallakaan, enkä arvostellut myöskään sun taitoja ollenkaan. Eikä minulla todellakaan ole mitään ongelmaa mitan kanssa golfkentällä. Mä lyön just sen mittaista kaarta kuin lyön, eikä mulla ole mitään ongelmaa sen kanssa. Toisaalta, olen riittävän tyytyväinen kohdassa 4. viittaamaani pituuteen, ettei mun tarvitse mittauttaa lentokaaria sun kanssa yhtään missään lajissa. Viimeisin pelaamani kenttä muuten pelattiin poikain kanssa keltaiselta, koska sieltäkin oli mittaa yli 6300 metriä, eli se niistä mun pelaamistamme kentistä. Ei kannata kommentoida asioita, joista ei ole vähäisintäkään tietoa tai ymmärrystä.

ts, pyydän osaltani anteeksi että kysyin Sinun pelistäsi, se ei ollut asian kannalta ollenkaan tarpeen. Olisi pitänyt muotoilla ajatus toisin. Siispä muotoilen nyt uudestaan:

’golfswingin teoreettinen ymmärtäminen on eri asia kuin se, pystyykö itse käytännössä swingaamaan kuten pitäisi. On ihmisiä, jotka ymmärtävät teorian, mutta eivät kuitenkaan lyö täydellisesti. Ja toisaalta luulisin että on tour-pelaajia, jotka lyövät hienosti mutta eivät pysty selittämään miten sen tekevät.

Ei omaa swingiäni myöskään välttämättä auta se, että tiedän miten sen pitäisi mennä ja mitä pitäisi muuttaa, jos en pysty sitä tekemään käytettävissä olevan treeniajan puitteissa. Silloin voi olla helpompi jatkaa sillä väärällä swingillä ja hyväksyä että kehitys tyssää jossain vaiheessa huonoon tekniikkaan’. (no tätä viimeistä virkettä ei luultavasti urheiluvalmentaja voi hyväksyä, mutta ei tarvitsekaan)

Ja jos nyt joku sanoo että swingin kaikkien virheiden korjaaminen on nips naps yksinkertainen juttu jollain taikatempulla, niin sitä en usko. Vaikka en golfista mitään ymmärräkään, en mitenkään voi uskoa että golfswingi olisi niin paljon helpompi kuin monet muut urheilusuoritukset.

On se kummallista kun jotkut väittävät osaavansa mutta eivät kerro muille ja vittuilevat kaikille. Tässä hyvä lähtökohta lajin levittämiseen laajemmalti.

Kuuma putteri kirjoitti: (22.3.2014 19:13:34)
    ts, pyydän osaltani anteeksi että kysyin Sinun pelistäsi, se ei ollut asian kannalta ollenkaan tarpeen. Olisi pitänyt muotoilla ajatus toisin. Siispä muotoilen nyt uudestaan:

’golfswingin teoreettinen ymmärtäminen on eri asia kuin se, pystyykö itse käytännössä swingaamaan kuten pitäisi. On ihmisiä, jotka ymmärtävät teorian, mutta eivät kuitenkaan lyö täydellisesti. Ja toisaalta luulisin että on tour-pelaajia, jotka lyövät hienosti mutta eivät pysty selittämään miten sen tekevät.

Ei omaa swingiäni myöskään välttämättä auta se, että tiedän miten sen pitäisi mennä ja mitä pitäisi muuttaa, jos en pysty sitä tekemään käytettävissä olevan treeniajan puitteissa. Silloin voi olla helpompi jatkaa sillä väärällä swingillä ja hyväksyä että kehitys tyssää jossain vaiheessa huonoon tekniikkaan’. (no tätä viimeistä virkettä ei luultavasti urheiluvalmentaja voi hyväksyä, mutta ei tarvitsekaan)

Ja jos nyt joku sanoo että swingin kaikkien virheiden korjaaminen on nips naps yksinkertainen juttu jollain taikatempulla, niin sitä en usko. Vaikka en golfista mitään ymmärräkään, en mitenkään voi uskoa että golfswingi olisi niin paljon helpompi kuin monet muut urheilusuoritukset.

Ja on myös ero siinä, että joku joka ymmärtää vaikkapa täysin, ei välttämättä osaa sitä opettaa. Vaikka ehkä luulee osaavansa. Opettaminen on taitolaji ihan omansa.

ts

TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 18:59:58)

Sä oot proffa ihan sekaisin taas. Mitä sä oikein horiset. Eihän noissa sun kommenteissa ole päätä eikä häntää.

Sä et huomaa vitsiä, vaikka se tatuoitaisi sun otsaan. Pieni vinkki: se sijoittuu tuohon edelliseen kommenttiini ja siinä on järjestysluku 4. edessä. Joku lukutaitoinen ja vähääkään asiasta mitään ymmärtävä olisi voinut luulla siinä tapauksessa ’pituuden’ viittaavan makuuhuoneen puolelle. Mutta ethän sä mitään niistä asioista ymmärrä ja vielä vähemmän ironiasta.

Kukas ton sun 21.3. pelaamasi kierroksen sitten otti esille, ellet sinä??

.

Voi sinua lukutaidotonta. Luehan uudestaan ja mieti sitten minun ymmärtämistäni. Kirkoitin kylläkin että MYÖS golfin puolella.

Ja vastauksena loppuun, jokainen lukutaitoinen ketjua seuraava varmasti huomasi KP:n ottaneen minun pelaamiseni esille..johon vastasin ironialla, joka tuntuu sinulle olevan täysin vieras taiteenlaji.

Niin ja olen myös nähnyt sinun lyövän palloa. En kovin hyvin kylläkään, kuten voi olettaakin liki 10 händärillä. Keskiarvo näyttää olevan jopa niinkin kova kuin 94,35 lyöntiä.

Voi minua lukutaidotonta. Kyllä minä huomasin sinun sanan ’myös’, mutta kuten totesin, minulle se pituus ei ole ongelma golfkentällä. Hyvä pallonlyöjä en ole koskaan ollut, enkä niin ole KOSKAAN väittänytkään, enkä liioin kuvitellut, kuten eräät. Oli aika, jolloin 85 ei tyydyttänyt mua ollenkaan ja yli pelatut kierrokset oli p..koja. Viime vuosina olen ollut tosi tyytyväinen 90 alituksiin.

Ehkä sun on turha kirjoittaa asiasta, josta et ymmärrä ja tiedä mitään. Ehkä kannattaisi miettiä myös omia motiiveja kaivaa toisen kierrostuloksia esiin. Mä ymmärrän myös realiteetit, mm. sen että paskalla selällä ei ole voinut viimeiseen kolmeen vuoteen edes lyödä palloa, siksi olenkin keskittynyt lähinnä nauttimaan kentällä käymisestä. Olen aina ollut kai aika lyhytlyöntinen, mutta esim. i7 mitta on pudonnut viime vuosina 20 metriä ja palloon osuminen on ollut niin ja näin, joten siinä niitä realiteetteja. Hyvä että olen saanut edes läpsytellä. Siksi myös händäri on noussut viimeisenä kolmena vuotena 4 kokonaista numeroa. Se on todellakin lähellä 10, mutta pannaan vielä pari lyöntiä päälle. Händäriin ja alle olen pelannut parina viime vuonna lähinnä hyvän lähipelin turvin muutaman kerran. Tuo selän tilanne on vaikuttanut kaikkeen lyömiseen, kuten varmasti ymmärrät, myös lähipelissä ja tuon ketjun avauksen ongelmalistaan voidaan lisätä kohdallani myös soketti.
    Nyt selkä on suht kunnossa, löydettyäni talvella hyvän kuntoutuskeinon, joten odotan tulevalla kaudella jo jotain edistystä taas. Nyt voi taas jo kääntyäkin, joten jotain positiivista. Reilu viikko sitten pelasin jo 6 kierrosta kylmiltään ilman talviharjoittelua melko lupaavasti, lyöden jopa joitakin golflyöntejä. Toivottavasti ensi kesän ka. on 8 alkava taas pitkästä aikaa. Voit seurata sieltä Gamebookista edistymistäni ja vaikka sitten välillä postailla tänne päivityksiä TeesHotin edesottamuksista. Nyt voi olla jo jotain saumoja saada svingi edes lähelle täydeksi, joten pallokin toivottavasti pakenee kesällä enemmän.

ts

TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 20:48:30)
    Voi minua lukutaidotonta. Kyllä minä huomasin sinun sanan ’myös’, mutta kuten totesin, minulle se pituus ei ole ongelma golfkentällä. Hyvä pallonlyöjä en ole koskaan ollut, enkä niin ole KOSKAAN väittänytkään, enkä liioin kuvitellut, kuten eräät. Oli aika, jolloin 85 ei tyydyttänyt mua ollenkaan ja yli pelatut kierrokset oli p..koja. Viime vuosina olen ollut tosi tyytyväinen 90 alituksiin.

Ehkä sun on turha kirjoittaa asiasta, josta et ymmärrä ja tiedä mitään. Ehkä kannattaisi miettiä myös omia motiiveja kaivaa toisen kierrostuloksia esiin..

Hauska kommentti sinulta ja mun on pakko tunnustaa yks asia. Tuota kirjoittaessa tokaisin, että tajuaakohan Juha lainkaan, että lähinnä matkin häntä ja kirjotan yhtä älytöntä tekstiä kieli poskella. Olin kyllä jo ennalta varma että uppoaa täysillä tuo etkä oivalla koko pikku ansaa.

Voin tuosta maintusta kierroksesta todeta, että löin palloa takaysillä aika paljon paremmin kuin etuysillä ja siksi kommenttisi sai erittäin huvittavia piirteitä. Katsos kun tämä laji koostuu niin monesta osasta 😉

ts kirjoitti: (22.3.2014 21:15:49)

TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 20:48:30)

Ehkä sun on turha kirjoittaa asiasta, josta et ymmärrä ja tiedä mitään. Ehkä kannattaisi miettiä myös omia motiiveja kaivaa toisen kierrostuloksia esiin..

Hauska kommentti sinulta ja mun on pakko tunnustaa yks asia. Tuota kirjoittaessa tokaisin, että tajuaakohan Juha lainkaan, että lähinnä matkin häntä ja kirjotan yhtä älytöntä tekstiä kieli poskella. Olin kyllä jo ennalta varma että uppoaa täysillä tuo etkä oivalla koko pikku ansaa.

Voin tuosta maintusta kierroksesta todeta, että löin palloa takaysillä aika paljon paremmin kuin etuysillä ja siksi kommenttisi sai erittäin huvittavia piirteitä. Katsos kun tämä laji koostuu niin monesta osasta 😉

On se raskasta olla aina oikeassa.

ts

JuKo kirjoitti: (22.3.2014 21:38:06)

Kieltämättä. Toisaalta ymmärrettävää tällaisessa joukossa että joku erottuu tiedoillaan ja ymmärryksellään.

ts kysymys sinulle miksi postaat tänne nimimerkillä kirjoittavan nimen?

ts kirjoitti: (22.3.2014 21:41:38)

Kieltämättä. Toisaalta ymmärrettävää tällaisessa joukossa että joku erottuu tiedoillaan ja ymmärryksellään.

Sitten on tietysti Suomen parhaat valmentajat ja ne jotka ovat ’ aina oikeassa”.

Kyllä sä oot mestari suoltamaan skeidaa, vääntämään arvoituksia ja kirjoittamaan älytöntä tekstiä kieli poskella, mutta tosissaan. En oivaltanut ansaa, kun sellaista ei ollut, mut sä menit heti alun perin provoksi tarkoitettuun miinaan. Mä taas olin sata varma, että siitä syntyy mylly.
    Enkä ole ottanut mitään, vaikka onkin lauantai ja aika myöhä. Sitähän sä seuraavaksi epäilet, niin kuin yleensä. Korkki on ollut täällä kiinni. Sinusta ei voi olla ihan varma. Sitten meissä on myös se ero, että mä en ole kaivanut noita tuloksia esiin ja sä olet. Siitä sun kasivitosesta tjtn. tais olla ihan linkki jossain.

Toi sun 21.3. kierros ei taida oikeesti kiinnostaa ketään, mutta eiks sua enää kiinnostakaan tää ketjun aihe. Sulla on jäänyt monta kommenttia ketjussa huomiotta.

Mä muuten tiedän myös mitä seuraavaksi tapahtuu.

ts kirjoitti: (22.3.2014 10:34:29)

sdriver kirjoitti: (22.3.2014 9:24:00)

Itsekin tuli ensimmäisenä vuonna hehkutettua melkein pariin pelattuja kierroksen alkuja. Mutta se on tyypillistä kun ei svingin tekniikka kestä koko kierrosta. TS:nkin loppukierros meni oletettavasti taas +9.

Ja vielä nykyäänkään et ressukka tahdo päästä alle 80 edes sen mittaisella kentällä jota täällä pelaavat naiset ja lapset.

Onko tämä mielestänne hyvää opettavan pron tekstiä. Mistä löytyy oppilaat tähän opinahjoon?

ts

toveri kirjoitti: (22.3.2014 21:49:55)
    ts kysymys sinulle miksi postaat tänne nimimerkillä kirjoittavan nimen?

Koska hän on tehnyt samoin.

ts

TeesHot kirjoitti: (22.3.2014 21:55:00)
    . Siitä sun kasivitosesta tjtn. tais olla ihan linkki jossain.

.

Anteeks mistä?? Oonko mä tosiaan pelaanu noin hyvin jossain?

Siis oikeesti tää tyhmyys on sanoinkuvailematonta ja saa mut todellakin vaan käyttäytymään muiden tason mukaisesti, niinikään selvin päin, koska yhtään viestiä en ole pöhnässä tänne kirjoitellut. En myöskään ole väitänyt sinun niin tekevän, mutta monen muun ressukan, jotka ilmestyvät foorumille vkl ltaisin kirjoittamaan typeryyksiä. Tänään niitä on ilmestynyt taas tähän ketjuun pari.

Niin ja siis se idiotismin huippu oli taas ylipäätään vanhan läskin ja vaivaisen ukon pelaamisen nostaminen koko ketjuun ja sitä en varmasti tehnyt minä. Ja toki vieläpä tuloksen kautta, jolla on ihan helvatin vähän tekemistä lopulta sen kanssa miten palloa on lyöty kun tuossa mid 70’s tasossa kuitenkin pyöritään.

Mun ensimmäinen kommnetti tähän ketjuun lähti siitä, että hemmetin lyhytlyöntiseksi aiemmin tunnustautunut kaveri kertoo luokattomista osumista ja perään että pituuteen ei ole panostettu vielä. Sillon on todellakin aihetta kysyä että mitä hemmettiä siellä sitten touhutaan ja myös sen olen jo selittänyt ennen kuin jotkut vikapäät alkoivat vääntää asiaa sivuraiteille sinä mukaanlukien.

Mitäs jos ihan hetkeks keskittyisit lukemaan mitä mä niissä osissa viestejä sanoin asiasta ja koittasit vaikka sitä vähän ymmärtääkin. Propsit KP:lle joka alkujaan sotkun aloitti mutta ymmärsi sentään tehneensä siinä kohti virheen ja pahoitteli asiaa. Sinulta ei koskaan vielä ole kuulunut kuin vääntelehtimistä ja selittelyä omien mokiesi jälkeen, joita taas on ollut ihan riittävästi.

Niin ja JuKolle voi todeta että korkk… eikun piti sanoa, että täytyy olla ihan helvatin hyvä opettaja kun tämmösen mulkeron pakeilla käy niin paljon väkeä ihan ammattilaisia myöten 🙂

ts kirjoitti: (22.3.2014 23:16:23)

.

Siis oikeesti tää tyhmyys on sanoinkuvailematonta ja saa mut todellakin vaan käyttäytymään muiden tason mukaisesti, niinikään selvin päin, koska yhtään viestiä en ole pöhnässä tänne kirjoitellut. En myöskään ole väitänyt sinun niin tekevän, mutta monen muun ressukan, jotka ilmestyvät foorumille vkl ltaisin kirjoittamaan typeryyksiä. Tänään niitä on ilmestynyt taas tähän ketjuun pari.

Niin ja siis se idiotismin huippu oli taas ylipäätään vanhan läskin ja vaivaisen ukon pelaamisen nostaminen koko ketjuun ja sitä en varmasti tehnyt minä. Ja toki vieläpä tuloksen kautta, jolla on ihan helvatin vähän tekemistä lopulta sen kanssa miten palloa on lyöty kun tuossa mid 70’s tasossa kuitenkin pyöritään.

Mun ensimmäinen kommnetti tähän ketjuun lähti siitä, että hemmetin lyhytlyöntiseksi aiemmin tunnustautunut kaveri kertoo luokattomista osumista ja perään että pituuteen ei ole panostettu vielä. Sillon on todellakin aihetta kysyä että mitä hemmettiä siellä sitten touhutaan ja myös sen olen jo selittänyt ennen kuin jotkut vikapäät alkoivat vääntää asiaa sivuraiteille sinä mukaanlukien.

Mitäs jos ihan hetkeks keskittyisit lukemaan mitä mä niissä osissa viestejä sanoin asiasta ja koittasit vaikka sitä vähän ymmärtääkin. Propsit KP:lle joka alkujaan sotkun aloitti mutta ymmärsi sentään tehneensä siinä kohti virheen ja pahoitteli asiaa. Sinulta ei koskaan vielä ole kuulunut kuin vääntelehtimistä ja selittelyä omien mokiesi jälkeen, joita taas on ollut ihan riittävästi.

Niin ja JuKolle voi todeta että korkk… eikun piti sanoa, että täytyy olla ihan helvatin hyvä opettaja kun tämmösen mulkeron pakeilla käy niin paljon väkeä ihan ammattilaisia myöten 🙂

+1 näin asiallista tekstiä syntyy kunhan korkki pysyy kiinni.

toveri kirjoitti: (22.3.2014 23:23:22)

ts kirjoitti: (22.3.2014 23:16:23)

.

+1 näin asiallista tekstiä syntyy kunhan korkki pysyy kiinni.

Hahhah! Tämä oli päivän paras!!! :):) 🙂

ts

Ja tässä sä olet väärässä. Ei siitä täydellistä tule eikä edes hyvää hetkessä, mutta kuvailemasi ongelmat kylläkin poistuvat varsin pitkälle ihan parilla yksinkertasella ajatuksella. Lisäksi mittaa tulee heti lisää koska palaset alkavat loksahdella paikalleen.

Golfswingi on todellakin yksinkertainen suoritus kunhan siitä poistetaan muutama yleisesti opetettu asia.

ts kirjoitti: (22.3.2014 23:43:13)

Ja tässä sä olet väärässä. Ei siitä täydellistä tule eikä edes hyvää hetkessä, mutta kuvailemasi ongelmat kylläkin poistuvat varsin pitkälle ihan parilla yksinkertasella ajatuksella. Lisäksi mittaa tulee heti lisää koska palaset alkavat loksahdella paikalleen.
    Golfswingi on todellakin yksinkertainen suoritus kunhan siitä poistetaan muutama yleisesti opetettu asia.

Duffit ja kylkkärit saattaa johtua mulla pelkästään toistojen puutteesta, lihasmuistissa ei ole paljon mitään sopivaa. Joutuu joka kerta erikseen miettimään ja ’tekemään’ asioita, silloin se ei ole rentoa eikä tasalaatuisesti toistettavaa.

Tarkoitus tämän ketjun avauksessa oli mietiskellä, minkä tyyppisellä treenillä osumaa saisi helpoimmin parannettua, joko 1) mailaa vaihdellen kuten kentälläkin täytyy tehdä, vai 2) samalla mailalla tekniikkaa parantaen. Ja palstaparlamentin konsensus näyttäisi olevan että suuri(n) osa treenistä mieluummin 2) toistoja peräkkäin samalla mailalla tekniikkaa parantaen, pallolla tai ilman.

Täytyy muistaa että olen elämässäni pelannut kentällä vain ehkä 80-100 täyttä kierrosta, ripotellen 15 vuoden aikana. Ei ole kovin paljon ’yleisesti opetettu’ asioita, alkeiskurssi joskus 1990-luvulla ja yksi viikonloppu urheiluopistolla, sitten enimmäkseen itse opettelua, sitäkin vähäisesti.

Nyt olen käynyt kysymässä (kolmelta eri) proolta että miltäs tuo näyttää, kommentit on olleet saman tyyppisiä (onneksi).

Viime keväänä eka kierros oli jotain 115 lyöntiä, kesällä jo muutama alle 100. Jos nyt pääsisi heti aloittamaan 90+ tasosta ja saisi loppukesästä muutaman alle 90, se jo mieltä lämmittäisi mukavasti. Riippuen sitten miltä näyttää, jatkan siitä, tai otan taas kymmenen vuotta taukoa ;-D

Tällaisen 50+ ukon raihnaisuusaste myös vaikuttaa – mulla niin päin, että jos paikat on kunnossa, pelaan vähemmän golfia (ja enemmän muita lajeja) ja taas päinvastoin, jos ei paikat kestä muuta, sitten golfia, kuten nyt viimeisen vuoden aikana.

Hard Core kirjoitti: (20.3.2014 12:17:47)
    Golflyönnin lopputulos riippuu 80 %:sti lyöntihetkellä mentaalisesta valmiudesta tehdä onnistunut lyönti. Hankalissa paikoissa (vesiesteen ylitys, outti lähellä,…) lyönti epäonnistuu huomattavasti useammin kuin rangella, koska haastavissa paikoissa on suurempi stressi tai pelko epäonnistumisesta.

Suomessa mentaalipuolen valmennus on kilpaurheilussakin lapsen kengissä ja se näkyy myös useassa lajissa tuloksissa. Mailojen vaihto harjoittelussa vaikuttaa vain välilliseti mentaalipuoleen eli lisää hiukan itseluottamusta, koska on tietoinen monipuolisesta lyöntiharjoittelusta.Kuitenkin mentaaliseen valmiuteen voi vaikuttaa tehokkaammin siihen keskittyvien harjoitteiden avulla ja siten parantaa tuloksia. Googlaamalla ja tältä sivustolta löytyy aiheeseen liittyviä kursseja sekä tietoa asiasta.

Mikä ei ole mentaaliharjoittelua tai -valmennusta? Eikö voisi ajatella, että kaikessa on mentaalipuoli mukana? Voisiko alusta asti valmentaa kaikkea mentaalisesti hyvin niin ei tarvitsisi keskustella pään kestämisestä ja käydä tapaamassa kallonkutistajia?
    Oli kyseessä sitten tekniikka tai mikä tahansa puoli, valmentajan olisi hyvä tietää, että edessä on yksilö jolla on oma näkemyksensä maailmasta, omat vahvuudet ja heikkoudet jne.
    Hyvä treeni on mielestäni parempi kuin edellinen. Jossain vaiheessa voi huomata treenaavansa lähes parhaalla mahdollisella tavalla. Ja se näkyy kehityksessä ja tuloksissa. Sama koskee valmennusta.

JuKo kirjoitti: (22.3.2014 21:52:17)

ts kirjoitti: (22.3.2014 21:41:38)

Sitten on tietysti Suomen parhaat valmentajat ja ne jotka ovat ’ aina oikeassa”.

Minä puolestani luulin kerran olleeni väärässä, mutta erehdyin.

Osumatarkkuutta voi harjoittaa kolmen pallon sarjoina eri matkoilta ja katsoa hajonta, kohde oltava tietenkin joka sarjalla.
    Tätä ei voi tehdä kuin ulkona oikealta ruoholta.
    Eräs tapa on pitching wedge ja puoli swing eri matkoile ja tyytyväisyyden kasvaessa pidentää swingiä. Kolmen pallon sarjoja.
    Vaihdetaan rauta-9 sama periaate , kuten kaikki muutkin mailat.
    Lopputuloksen pitäisi johtaa tietynlaiseen tuntumaan eri mailojen luonteesta ja havaintoon swing
    niiden välillä on hyvin samanlainen.
    Pyrkimyksenä siis toistaa eri mailojen matkoja luontevasti.
    Muitakin tapoja olemassa.

Arsu kirjoitti: (23.3.2014 16:03:09)

Mikä ei ole mentaaliharjoittelua tai -valmennusta? Eikö voisi ajatella, että kaikessa on mentaalipuoli mukana? Voisiko alusta asti valmentaa kaikkea mentaalisesti hyvin niin ei tarvitsisi keskustella pään kestämisestä ja käydä tapaamassa kallonkutistajia?
    .

Kaikessa fyysisessä tekemisessä on mentaalipuoli mukana, koska mentaalipuolta ja fyysistä tekemistä ei voi eroittaa.

Mentaaliharjoittelulla etsitään tapoja vaikuttaa tunnetilaan ja stressiin. Useimmat pelaajat tietävät, että heille tulee usein tietyssä tilanteessa omaa keskiarvoaan huonompi lyönti. Kallonkutistajilla ei ole hokkuspokkus kikkoja, vaan heillä on erilaisia harjotteita. Esim. mietitään miltä tuntuu ennen huonoa lyöntiä sekä miltä ennen hyvää lyöntiä ja sitten harjoitellaan muuttamaan tunnetila hyvää lyöntiä vastaavaan. Toinen harjoite on stressin vähentäminen ennen esim. vesiesteen ylilyöntiä.

Pelkkä mentaaliharjoittelu ei riitä parantamaan golftulosta mutta se voi olla hyvä lisä. Itse sain pudotettua viime kaudella tasoitusta 20 % ja siinä oli mentaaliharjoituksilla iso merkitys.

Mentaaliharjoitteet vaativat melkoisesti keskittymistä, joten jos sen hyötyyn ei usko, niin ei ehkä keskitty harjoituksiin riittävästi ja harjoittelu on ajanhukkaa. Muussa tapauksessa suosittelen kokeilemaan…

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 106)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #201393 kohteessaLiikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Liikaa huonoja osumia (duffi, kylkkäri, slaissi, hukki) – miten harjoitella?