Aihe: liian aikainen ranteiden vapautus - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

liian aikainen ranteiden vapautus

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu liian aikainen ranteiden vapautus

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Terve. Tätä on varmaan käsitelty jo aiemmin mutta kysyn tätä kuitenkin uudestaan.. eli onko mitään keinoa/harjoitusta millä voisi eliminoida liian aikasen ranteiden vapautuksen? Lyönnistä tulee usein matala ja se tuppaa suuntautumaan vasemmalle.

Semmoinen ajatusharjoite vois olla hyvä että miettii mitä käsillä tehdään osuma-alueella. Pieni vihje: vapautus ei ole avainsana.

kebax kirjoitti: (15.5.2008 15:30:18)
    Semmoinen ajatusharjoite vois olla hyvä että miettii mitä käsillä tehdään osuma-alueella. Pieni vihje: vapautus ei ole avainsana.

Väärän suuntainen liike myös aiheuttaa tai edesauttaa tuota aikaista vapautusta. Eli kun miettii sitä mihin suuntaan tuo liike ds:ään lähdettäessä pitäisi suuntautua.

januz kirjoitti: (15.5.2008 15:35:05)

Väärän suuntainen liike myös aiheuttaa tai edesauttaa tuota aikaista vapautusta. Eli kun miettii sitä mihin suuntaan tuo liike ds:ään lähdettäessä pitäisi suuntautua.

Varmasti. Olen silti sitä mieltä että termi vapautus on kokolailla metässä, vasemmalla ny ainakin. Mutta koitappa siinä tosiaan sitte pidätellä kun suunta on väärä.

kebax kirjoitti: (15.5.2008 15:52:42)

januz kirjoitti: (15.5.2008 15:35:05)

Varmasti. Olen silti sitä mieltä että termi vapautus on kokolailla metässä, vasemmalla ny ainakin. Mutta koitappa siinä tosiaan sitte pidätellä kun suunta on väärä.

Totta höpäjät. Piti siis kirjoittamani: ’Väärän suuntainen liike myös aiheuttaa tai edesauttaa tuota ranteiden aikaista vapautumista. Eli swingissä ei ole kovin edullista miettiä, että tuo ranteiden vapautuminen olisi jotenkin aktiivista toimintaa.

Jepulis. Mutta sitten itse kysymykseen jos palaan vielä. Näiden lyhyiden pohdintojen perusteella vaikuttais siltä että yksiselitteistä harjoitetta asian korjaamiseksi ei taida olla. Paletti uusiks vaan. =)

Kyllä paletti voi olla ihan kasassa muilta osin mutta ranteet haluavat vain sulkeutua liian aikaisin eli ajoitus ei ole tältä osin kohdallaan. Paketin kasassa pitäminen mahdollisimman pitkään on ollut yksi korjausliike. Siinä vaan tulee roppa jotenkin liian hallitsevaksi. Virhemahdollisuus on paljon suurempi kun siinä, että saisi impactissa ranteille mahdollisimman eniten roolia. Puhunko asiasta jonka vain itse ymmärrän. Tätä on jotenkin vaikea kirjoittaa ymmärrettäväksi..

powergolf kirjoitti edellä: …’Siinä vaan tulee roppa jotenkin liian hallitsevaksi. Virhemahdollisuus on paljon suurempi kun siinä, että saisi impactissa ranteille mahdollisimman eniten roolia. Puhunko asiasta jonka vain itse ymmärrän. ’…

Luulen, että ymmärrät asioita tavalla, joka tuottaa tyypillisen tuupparisvingin. Ehkä.

ts

kebax kirjoitti: (15.5.2008 16:17:02)
    Jepulis. Mutta sitten itse kysymykseen jos palaan vielä. Näiden lyhyiden pohdintojen perusteella vaikuttais siltä että yksiselitteistä harjoitetta asian korjaamiseksi ei taida olla. Paletti uusiks vaan. =)

Saattaishan tuohon olla lääke… jos vaikka miettis missä asennossa se grippi matkustaa osuman läpi… sitten voi miettiä tuleeko sitä väännettyä sitä asentoa jotenkin…. sitten vois jo päästä siihen, millä vartalon liikkeillä sen pystyy pitämään niin, että alareuna ei ohitakaan yläreunaa… ja sitten.. ääh. No toi ois vamaan ainakin hyvä alku pohdinnoille.. harjotteet kun tahtoo olla vettä hanhen selässä jos niitä ei tehdä ymmärryksen pohjalta

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #231995 kohteessaliian aikainen ranteiden vapautus

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu liian aikainen ranteiden vapautus