-
JulkaisijaArtikkelit
-
Wal-Martissa myydään ainakin Wilsonin ja Adamsin mailoja.
Lidlin ostajia kiinnostaa vain ja ainostaan hinta, siihen perustuu putiikin markkinointikin.
Siitä seuraa, että sieltä ei mistään hinnasta ostettaisi merkkituotteita, vaikka ne myytäisiin alle ostohinnan. Merkkituotteessa asiakas mieltää aina maksavansa merkistä, oli hinta mikä hyvänsä, ja se ei sovi Lidlin imagoon. Se myy omia tuotteitaan merkkituotteiden pakkausta jäljittelevässä pakkauksessa, jolloin asiakas vertaa cola-pullon hintaa Coca-Colaan ja kuvittelee saavansa sen halvalla, vaikka kauppiaan kate saattaa olla moninkertainen originaalin katteeseen verrattuna, vaikka valmistaja voi olla jopa sama.
Näin se markkinatalous menee.
Hyvä pointteri tuokin. Järkevää tosiaan on, että suurostaja tilaa tuotteet omilla pakkauksillaan, ’Titultakin’. Samalla saadaan katteet kohalleen, eikä loppuasiakas miellä tuotteen yliarvostusta ja suhteellista ylihintaa. Kuluttajallekin jäänee mielenkiintoista puuhaa löytää hintaa ja laatua soppelissa suhteessa. Kuten joskus onnekkaasti tapahtuu.
Tässähän voi golfin ohella suorittaa korkeatasoisen bisnettikurssin. Samalla saatiin varmaan hyviä vastauksia ja taustoja, BigFoot?
Lidl:n golf-tuotteet ovat vain osa sisäänveto-/markkinointikampanjaa. Vastaavia ’pikkukampanjoita’ tulee jatkuvasti muillekin asiakaskohderyhmille. Golfareiden jälkeen on ollut vuorossa hevosharrastajat, joille oli tarjolla hevosten hoitoon liittyviä tuoteita ja tarvikkeita. Tämän päivän erikoistarjouksilla kosiskellaan moottoripyöräilyn harrastajia. Ensiviikolla ovat kohdevuorossa puutarhanhoitoa ja ulkoilua harrastavat asiakkaat. Joka viikkko jotain uutta..
Tuotteita tulee yleensä kohtalaisen pieni erä per liike, mutta se riittää houkuttelemaan uutta asiakaskuntaa tutustumaan Lidl’liin. Vähän kerrallaan, mutta aika tekee työtään ja veikkaan että jo viiden vuoden kuluttua Lidl on kaikille suomalaisille tuttu liike. Se on tarkoituskin, kauppaketjun rakentaminen on vasta alkuvaiheissaan.
Nämä kohderyhmille tehdyt tarjoukset on hinnoiteltu yleensä houkuttelevan halvoiksi. Laatu ei ole tietenkään parasta, eikä yleensä merkkituotteita, muttei myöskään aivan huonoa tasoa. Siis periaatteessa ihan kelpo kamaa. Näitä tarjoustuotteita ei pidä sekoittaa saman liikkeen jatkuvasti myynnissä olevaan tuotevalikoimaan.
Lidl on tosiaan vasta tulossa Suomen markkinoille. Tulemme näkemään monenlaista uutta markkinointijuttua ja kampanjaa. Kyseinen kauppaketju on sen verran suuri ettei Suomessa vielä ymmärretä kaikkia sen markkinointikeinoja sekä mahdollisuuksia. Ostomäärät ovat niin suuria että halvoista tarjoushinnoista huolimatta saadaan katetta.
Markkinointitapa on osittain vaihtoehto esimerkiksi eräiden kotimaisten kauppaketjujen kokosivun lehti-ilmoituksille. Jokainen voi issekseen ja päissään miettiä mikä siinä on hyvää tai huonoa.
Kyseisen liikkeen golf-kamppeet ovat käsittääkseni ihan kelpo välineitä alkaville harrastajille..
NimetönLidlen toimintatapa on erittäin tehokas. Myymälät perustetaan alueille, joissa ihmisiä liikkuu runsaasti. Yritys ei mainosta tuotteitaan päivittäin suurissa päivälehdissä, kuten kilpailijat vaan he säästävät mainosrahoissa ja tämä hyöty tarkoittaa asiakkaille edullisempia hintoja. Lidlen tuotteissa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta ne voivat olla niitä vähemmän tunnettuja merkkejä suomessa, joita asiakas saa ostaa edullisemmin kuin niitä joita mainostetaan säännöllisesti Tv:ssä ja Lehdissä. (mainostaminen maksaa ja hinta on tuotteessa)
Voin hyvin kuvitella, että joku iso golfvälinetehdas myy Lidlelle täysin asiallisia golfkamoja valtavan määrän ja nämä golfvälineet siirtyvät kauppaan ilman suurta mainosbudjettia.
Esimerkiksi Tee-tikkujen laadussa tuskin on merkittäviä eroja. Voit ostaa ne pikkupusseissa erikoisliikkeistä tai samalla rahalla kymmenkertaisen määrän ns. tavaratalon hyllyltä tyyliin; Hong Kong, Bil-Tema, Lidle.
Onko avauksesi parempi, jos pallon alla on merkkiliikkeestä ostettu puutikku?
Jos 2-Ball putteri maksaa 19.90 euroa, niin se on varmasti hintansa väärti.
Se, ettei Lidl mainosta, on mainoshokema, joka on lyöty onnistuneesti läpi kovalla mainoskampanjalla.
Kaikennäköistä nelivärireklaamia pukkaa vastaan viikottain suurimmissa valtakunnallisissa ja paikallisissa sanomalehdissä ja ilmaisjakelulehdissä, ja perään tulee vielä osoitteettomana jakeluna nelivärimainos. Vai väitätkö, että et osaisi täyttää puuttuvaa sanaa ’Lidl on h….!’
…uono?
…uijarikauppa?
NimetönTottakai Lidle mainostaa jossain määrin, mutta ei samalla tavalla kuin vaikkapa City-Market tai S-Ryhmä. Lidle mainosbudjetti tai olla muutamia prosentteja kilpailijoiden luvuista ja se on tietoinen valinta. Lidle myy tiettyjä tuotteita halvalla, jotta liikkeeseen tullaan uudestaan, vaikka sitten näiden edullisten tarjoustuotteiden perässä.
Jos Lidle ei ole halpa, niin kerro mistä muualta saat 2-ball putterin 19,90 eurolla tai halvemmalla?
Hyvää ei saa halvalla ja jos kuitenkin ehdottomasti haluaa hyvän ja halvan, niin ne pitää ostaa erikseen.
Pitäisi kait määritellä mikä hyvää ja mikä huonoa, mikä halpaa ja mikä kallista. Väittäisin että kallista sekundaa saa lähes yhtä usein kuin halpaa sekundaa.
Golfkamat ovat vähän hankala tuote, koska mailafriikkejä lukuunottamatta väline- ja hintavertailuja tehdään vähänlaisesti. Olettaisin, että klubituuppari usein sovittaa mailavalintansa budjettiinsa sopivaksi.
Oma wanha uskollinen palvelija Wilsonin pro staffin puuvitonen meni päreiksi ja vaimo piffasi lahjaksi vapaavalintaisen uuden ilman hintarajaa. Päädyin Cobraan (hinta n. 5-kertainen) wanhaan. Eipä esim. mittaa ole tullut yhtään lisää ja tarkkuus lyönneissä on ollut aina vähän sitä sun tätä, vanha meno jatkuu silläkin sektorilla. No kyllä uusi maila kilahtaa mukavasti hyvässä osumassa.
jotkut henkilöt mainitsivat lidlin suurista sisäänosto volyymeista.. mutta ei tämä asia kovin vierasta suomessakaan ole.. eräs täysin suomalainen ketju käyttää samaa linjaa ja on käyttänyt jo pitkään.. nimittäin tarjoustalo.. ketju ostaa myös suurilla volyymeilla sisään ja pystyy myymään halvalla.. ja myös gigantti käyttää samaa tapaa.. ostetaan paljon sisään ja myydään halvalla ulos.. ei tämä tietenkään kaikkia tuotteita koske mutta näin se nykyään toimii.. tehokas tapa myydä tavaraa.. en sano mikä esim on laatu tarjoustalon ja lidlin tuotteilla mutta sen olen huomannut että myös tarjoustalon tee-tikut on ollu käytössä toimivia ja suhtkoht halpoja.. ja donnayn pallot ovat myös toimineet ihan hyvin harkkarundeilla.. =)
Voiko halpa olla hyvää? Voi, jos tietää mitä ja mistä ostaa. Lidl:n tuotteista en tiedä, koska en tiedä Lidl:n tuotteista.
20€:lla saa kuitenkin esim. tällaisen putterin:
Forged from 356 high quality aluminum for an incredibly soft feel. The face and the back are precision CNC milled to precise specifications. The face is then finished smooth to reduce friction. Copper is used for toe, heel and back weights to raise the Moment of Inertia. A unique 1′ wide alignment system consisting of two narrow black lines and one wide white line with a thinner black line in the middle that extends from the back of the face to the rear of the putter. Durable, dark plated finish, designed to eliminate glare and enhance the alignment lines.
Ja 15€:lla saa tällaisen wedgen:
Form forged from 8620 carbon steel with a traditional topline and radiused leading edge. The sole is tour ground with a blended leading edge and trailing edge, along with a rolled heel. Semi square leading edges and a smooth, gradual hosel transition. A hybrid groove design that combines box grooves and V-grooves. Included are a Rifle Spinner Wedge shaft and a Royal RMD grip with Multi-Density Technology
hieno homma, kun viimeksi jokunen viikko sitten ostin rapakon takana Riflen spinner wedgevarsia oli hinta erikoisliikkeessä, GS, just toi 15 taalaa. Eipä siinä lopulle mailalle paljon hintaa jää q:o).
Toisaalta tää on kätevää. Seuraavaksi kun muija menee kauppaan, niin lappuun voi laittaa että pari koppaa kaljaa ja yksi lähipelimaila. Tai tuo sittenkin kolme koppaa, meillähän on pientä kiniä huomenna.
Onko Paloheinässä Lidl? Ja paljonko kahvi maksaa siellä? Onko Kaukukoille korkeampi hinta?
Tässä Suomen golfin suuret kysymykset – ainakin tämän palstan perusteella. Mutta saahan sitä kirjoitella… 🙂
euron kahvi, räkäslaissi, paloheinän ainaisjäsen, julkisen viran haltija, nettikimppa, ranteiden samanaikainen kierto, kiinan piraatti, oskuudin lenkkarit, lidl, …..
You are so lidl.
Golf-lehden välissä oli Intersportin hinnasto. Useita eri malleja 25 e, eli Lidliin ei välttämättä tarvitse mennä.
… siis puttereita
Onko lähiaikoina ilmestynyt uusi golflehti? Ei ainakaan mun luukusta ole pudonnut…..
Tänään tuli ainaki mulle.
Kiitos… meillä kun toi kusti polkee tavallista hitaammalla vauhdilla ja materiaali saapuu luukkuun vasta puolenpäivän aikaan kun meikäläinen on jo töissä… noh, onpahan jotain lukemista kun pääsee kotiin….
Aiheen aiheuttaman runsaan positiivisen keskustelunsorinan innoittamana kävin tsekkaamassa Lidlin golftarjontaa. Ostin yhden putterin kolmesta tarjokkaasta, asiallinen tapaus, grippi hyvä, face balanced ja insertti lyöntipinnassa OK. Siisti viimeistely ja toimii siinä kuin hienommat brandit, joihin olen matkan varrella sortunut ( ja niitä riittää). Pallot olivat myös positiivinen yllätys, odotin niiden olevan onnettomia kiviä, mutta olivat erinomaisia sekä lähipelissä, että lennoltaan. Tutulla kentällä sai varsin hyvän kuvan pituuksista eri mailoilla. Otin noita isomman läjän, mukava kisoissa pelailla ominaisuuksiltaan samanlaisilla palloilla, kun yleensä bägistä tulee kaivetuksi milloin mitäkin proV1:stä alkaen .
itse mailasetistä näin vain nupit, jotka näyttivät asiallisilta. Olisin osatanut heti, jos bägi olisi väritetty Lidlin omilla sävyillä 🙂
-
JulkaisijaArtikkelit

