Aihe: Left-pelaajan kengät, joissa soft-piikit pysyy kiinni? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Left-pelaajan kengät, joissa soft-piikit pysyy kiinni?

Etusivu Foorumit Välineet Left-pelaajan kengät, joissa soft-piikit pysyy kiinni?

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko vasurin puolelta pelaavilla suosituksia laatukengistä, joissa soft spiket ei tuppaa aukeaan? Meitsillä on Oakleyt, johon pitää vaihtaa n. 5 kierroksen jälkeen useampi ruusuke eli kalliiks tulee plus hermot menee. Rangematto eritoten on ainakin noiden kenkien surma. Taitaa noissa olla joku Trilock-kiinnitystsysteemi. Tänää ostin yhden kentän pro shopista uudet popot, joista vasemmasta irtos kierroksen aikana heti kaks nappulaa. Reklamoin ja kaupat purettiin yhteisymmärryksessä. Perusprobleeminahan on normikierre, jota vasurin swingi avaa. Kenkiä ei vasurilta pelaaville luultavasti erikseen valmisteta ’venäläisjengalla’? Metallipiikeillä ei varmaan ongelmaa olis, mutta niillä kun ei kait kaikkialla saa pelata..Auttakee. Vai meneekö teettämishommiks?

KL

Oletko kokeillut niitä ’nappulakenkiä’, joissa siis on jonkunlaiset nystyrät kiinteästi?

Voi myöskin olla niin, että kierrät/väännät jalkojasi lyönnin aikana turhan paljon. Koin mullistavan valaistuksen tuosta laittaessani ensimmäistä kertaa eläissäni pehmopiikit kenkiini arviolta 10 vuotta sitten enkä ollut pysyä pystyssä lyöntimatolla. Niin paha oli jalkojen sivuttaisliike. Sittemmin olen oppinut lyömään vaikka paljain jaloin.

Itse pelaan vasurilla, enkä toistaiseksi ole minkään sorttisia nappuloiden irtoamisia havainnut. Popot ovat mallia Footjoy Reelfit (ainoa popo joka silloin sovitetuista n. 10 eri merkkisestä/mallisesta parista sopi jalkaan), enkä ole missään vaiheessa kiristänyt nappuloita. Noilla kengillä ja alkuperäisillä ruusukkeilla olen pelannut kai noin 80 kiekkaa…

Luultavasti ruusukkeiden hyvään kestoon ja kiinni pysymiseen vaikuttaa noiden kenkien pohjan malli – niissä kun ruusukkeet ovat osittain kovamuovisen karhean pohjakuvion suojassa. Tämä siis vain oma arvaukseni.

KL kirjoitti: (21.8.2009 20:47:57)
    Oletko kokeillut niitä ’nappulakenkiä’, joissa siis on jonkunlaiset nystyrät kiinteästi?
    ….
    Voi myöskin olla niin, että kierrät/väännät jalkojasi lyönnin aikana turhan paljon. Koin mullistavan

Kiitos vastauksista. Kiintonappuloita en ole testannut. Ja mitä vääntelehtimiseen tulee, niin tuo voi kyllä olla hyvinkin todennäköinen syy. Kohtalaisen vähän aikaa pelanneena swingi ei varmasti ole hioutunut optimaalisille radoille.. Pikemminkin niin, että siinähän on jalatkin vaan tiellä kun kunnolla svingataan 🙂

Pari viikkoa sitten satuin samaan ryhmään yhden vasurin kanssa. Sillä oli aika vihanen svingi ja footjoyn kengät. Kehui, että nappulat on pysyny kiinni. Eli svingilekurin kautta Footjoy-kauppaan…

garillo kirjoitti: (21.8.2009 22:00:15)
    Pari viikkoa sitten satuin samaan ryhmään yhden vasurin kanssa. Sillä oli aika vihanen svingi ja footjoyn kengät. Kehui, että nappulat on pysyny kiinni. Eli svingilekurin kautta Footjoy-kauppaan…

Mulla on käytössä 5 paria FootJoy:n kenkiä. Kaikissa on nappulat pysyneet kiinni, yhdestä parista tosin irtosivat pohjat parin kuukauden käytön jälkeen.

Minulla on Callawayn kengät ja sama ongelma oli aluksi, mutta syy oli tosiaankin hirmuinen kierto jaloissa swingatessa. Kun sen vaivan sai kuriin alkoivat ruusukkeetkin pysyä.
    Eri asia on sitten ne kaikki muut ongelmat golfin peluussa. 😉

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #308405 kohteessaLeft-pelaajan kengät, joissa soft-piikit pysyy kiinni?

Etusivu Foorumit Välineet Left-pelaajan kengät, joissa soft-piikit pysyy kiinni?