Aihe: Längste oder beste - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Längste oder beste

Etusivu Foorumit Yleistä Längste oder beste

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Klubijuhlissa ja hupikisojen yhteydessä harrastetaan kait aika yleisesti pisin draivi-kisaa. Entäpä jos klubijuhlien yhteydessä pidettävässä erikoiskisassa kisattaisiinkin parhaasta/ tarkimmasta avauksesta. Optimilinjalle esim 200 metristä alkaen asetettaisiin köysi jä lähimmäs sitä päässyt voittaisi?

Tuota ’tarkin draivi’ kisaa on harrastettu mm. Sinkut Open -kisoissa – mutta naru on alkanut hieman lähempää, jotta ladyilläkin olisi jotain mahdollisuuksia voittoon ;o).
    Ihan hauska lisä kisaan, kun mittanauhan kanssa mittaillaan, kuka on lähimpänä naurua.

Tänä vuonna sattui pikku-kömmähdys, että kisassa oli mukana sen verran pitkälyöntisiä scratch-pelaajia – vaikkei ehkä nyt ihan Janoksen veroisia :o) – niin naru oli kuulemma loppunut kesken :D. Ensi vuonna pitänee laittaa ’jatkopala’…

solamies kirjoitti: (4.8.2007 0:53:58)..kisattaisiinkin parhaasta/ tarkimmasta avauksesta.

Eiks toi kisa kuulus jo par 3-väylälle!

GolfBot kirjoitti: (4.8.2007 7:22:37)
    kuka on lähimpänä naurua.

Minä olen ollut useasti kierroksen jälkeen lähellä narua…

Ditto kirjoitti: (4.8.2007 11:29:55)

GolfBot kirjoitti: (4.8.2007 7:22:37)
    kuka on lähimpänä naurua.

Minä olen ollut useasti kierroksen jälkeen lähellä narua…

Näinhän se menee. Ja sitten vielä kehuvat että golf on lapsellisen helppoa jota pitäis pelata hymy huulilla…

Hyvä idea.

Klubijuhliin sopii hyvin myös muita kisoja, kuten nopeusgolf. Lakesidessa kisattiin viime vuonna ja ilmeisesti tänäkin vuonna kyseisessä ’pelimuodossa’ (=kolmen väylän kisa, tuloksella ei väliä, aika ratkaisee).

t. Viime vuoden voittaja 🙂

KL

Albatrossi kirjoitti: (4.8.2007 13:58:28)
    Hyvä idea.

Klubijuhliin sopii hyvin myös muita kisoja, kuten nopeusgolf. Lakesidessa kisattiin viime vuonna ja ilmeisesti tänäkin vuonna kyseisessä ’pelimuodossa’ (=kolmen väylän kisa, tuloksella ei väliä, aika ratkaisee).

Eikös tuloksenkin pitäisi jotakin merkitä? Vaikkapa lyönnit lisätään minuutteina käytettyyn aikaan, kuten siinä oikeassa speedgolfissa.

Jos lyönnit eivät ratkaise, niin palloahan voi lyödä vaikka liikkeestä, mikä nopeuttaa pallon saamista reikään viheriöllä. Pallonhan voi vaikka työntää putterin lavassa reikään asti.

Miten muuten kentänhoitajat suhtautuvat tuommoiseen nopeuskisaan? Luulisi griinille jäävän melkoisia sutimisjälkiä, kun siitä kiirellä lähdetään juoksemaan seuraavaa avauspaikkaa kohti.

Ajatus on kumminkin hauska ja erilainen.

ts

Tästä taas huomaa olevansa vanha 🙁

Ensimmäisen kerran muistan pelanneeni tuollaista köyttä kohti tarkinta drivea -94 ja olihan tuo myös käytössä GP:n kisassa Masterissa muutama vuosi sitten.

Speedgolfhan taasen on ollut kovassa huudossa jo toistakymmentä vuotta maailmallakin. Tuolta voi perehtyä aiheeseen

speedgolf

KL kirjoitti: (5.8.2007 8:17:45)
    Eikös tuloksenkin pitäisi jotakin merkitä? Vaikkapa lyönnit lisätään minuutteina käytettyyn aikaan, kuten siinä oikeassa speedgolfissa.

Jos lyönnit eivät ratkaise, niin palloahan voi lyödä vaikka liikkeestä, mikä nopeuttaa pallon saamista reikään viheriöllä. Pallonhan voi vaikka työntää putterin lavassa reikään asti.

Miten muuten kentänhoitajat suhtautuvat tuommoiseen nopeuskisaan? Luulisi griinille jäävän melkoisia sutimisjälkiä, kun siitä kiirellä lähdetään juoksemaan seuraavaa avauspaikkaa kohti.

Ajatus on kumminkin hauska ja erilainen.

No joo, erilaisia versioita ja sääntöjä voi keksiä. Tuossa viime vuoden Lakesiden nopeusgolfkisassa sääntönä oli, että liikkuvaa palloa ei saanut lyödä.

Kyllä kisaan ottavilla pitää olla sen verran järkeä päässä ja varoa, että eivät aiheuta greenille tuhoa. Niin tosissaan ei kannata ottaa, että greenille tulee jarrutus-/kiihdytysjälkiä. Itse taisin käyttää lenkkareita viime vuonna.

Albatrossi kirjoitti: (4.8.2007 13:58:28)
    Hyvä idea.

Lakesidessä tuosta on tullut siis perinne, sillä täällä voittaja joskus viime vuosikymmeneltä 🙂 (en tosin seuran jäsen enää, joten ei voi ottaa osaa)

No en nyt perinteestä tiedä. Itse muistan järjestettäneen ensimmäistä kertaa viime vuonna (ja nyt siis tänä vuonna toista kertaa). En tiedä onko aikaisemmin ollut.

Albatrossi kirjoitti: (5.8.2007 17:39:41)
    No en nyt perinteestä tiedä. Itse muistan järjestettäneen ensimmäistä kertaa viime vuonna (ja nyt siis tänä vuonna toista kertaa). En tiedä onko aikaisemmin ollut.

Kaiketi on aiemminkin järjestetty, sillä olen siellä sellaisen voittanutkin. Pelattiin väylät 1,2,3. (Silloin tietysti Järvenranta, ja kaiketi nykysinkin, Pirunpellolla kestäs voittajallakin tunti 🙂

Banzai kirjoitti: (5.8.2007 19:09:46)

Kaiketi on aiemminkin järjestetty, sillä olen siellä sellaisen voittanutkin. Pelattiin väylät 1,2,3. (Silloin tietysti Järvenranta, ja kaiketi nykysinkin, Pirunpellolla kestäs voittajallakin tunti 🙂

;D. Pirunpellolla se olisi kyllä aika mielenkiintoinen, varsinkin jos pelattaisiin väylät 4,5 ja 6!

Vieläkös muistat paljonko oli voittoaika? Itsellä meni aika lailla tasan 4 minuuttia noihin kolmeen ensimmäiseen Järvenrannan väylään (tämä siis vuonn 2006). Lopussa tuli pari kämmiä, kun ensin jouduin odottamaan pallon pysähtymistä jätettyäni ’putin’ lyhyeksi ja sitten vielä missasin 30 cm ’putin’.

Albatrossi kirjoitti: (5.8.2007 19:14:51)

Banzai kirjoitti: (5.8.2007 19:09:46)

;D. Pirunpellolla se olisi kyllä aika mielenkiintoinen, varsinkin jos pelattaisiin väylät 4,5 ja 6!

Vieläkös muistat paljonko oli voittoaika? Itsellä meni aika lailla tasan 4 minuuttia noihin kolmeen ensimmäiseen Järvenrannan väylään (tämä siis vuonn 2006). Lopussa tuli pari kämmiä, kun ensin jouduin odottamaan pallon pysähtymistä jätettyäni ’putin’ lyhyeksi ja sitten vielä missasin 30 cm ’putin’.

Muistan kyllä vetäneeni lähemmäs kolmea minuuttia. Mailat oli drive ja wedge, ei muita. Se ois sellasen pari tuntia ja rinkallinen palloja PP:n 4,5,6. 🙂

KL

Albatrossi kirjoitti: (5.8.2007 19:14:51)

Sinähän olisit kova luu noissa oikeissa speedgolf-kisoissa, siellä kun pärjää melkein tunnin kierrosajoilla. Tuo neljä minuuttia per kolme väylää ennustaisi alle puolen tunnin aikaa, mikä ihan noin juoksuvauhtinakin olisi aika komea….

Ookkona pelannu KL Vammalaa koskaan. Nuo kolme ekaa väyläähän on äärimmäisen selkeitä/lyhyitä kaikki ja lisäksi siirtymät ovat minimaalisia.

Ei niissä ihan oikeesti mene tuon pidempään. Albatrossi ei liioittele yhtään, siitä jos jatkettais muutama reikä pidempään, eli pelattaskin vaikka 4,5,6, niin ajat voisivat hiukan muuttua.

On KL varmaan pelannut, kun paras kierrostuloskin on siellä tehty profiilin mukaan. Vaikea sanoa, oliko KL:n viestissä sarkasmia vai ei. Sen voin sanoa 100% varmuudella, että 4 minuuttia tuohon urakkaan silloin aikaa kului. Koko kierrosta en edes viitsisi lähteä yrittämään…

KL

Banzai kirjoitti: (5.8.2007 19:24:41)
    Muistan kyllä vetäneeni lähemmäs kolmea minuuttia. Mailat oli drive ja wedge, ei muita. Se ois sellasen pari tuntia ja rinkallinen palloja PP:n 4,5,6. 🙂

Onpa aika haipakkaa!! Väylien yhteenlaskettu mittakin on sentään 307 + 120 +326 m = 753 m ja siirtymät sekä siksakki päälle. Eli reilu tonni tulee vedettyä päälle kolmen minuutin ja vielä palloakin lyödään matkalla! Kovia jannuja!

Oma ennätykseni lukion alkuajoilta tuhannella metrillä oli 3:23 ja sekin radalla eikä maastossa. Sillä ei pärjäisi Banzaille, vaikkei tarvitsisi edes palloa lyödä…. Huh huh….

KL kirjoitti: (5.8.2007 19:34:28)

Banzai kirjoitti: (5.8.2007 19:24:41)

Onpa aika haipakkaa!! Väylien yhteenlaskettu mittakin on sentään 307 + 120 +326 m = 753 m ja siirtymät sekä siksakki päälle. Eli reilu tonni tulee vedettyä päälle kolmen minuutin ja vielä palloakin lyödään matkalla! Kovia jannuja!

Oma ennätykseni lukion alkuajoilta tuhannella metrillä oli 3:23 ja sekin radalla eikä maastossa. Sillä ei pärjäisi Banzaille, vaikkei tarvitsisi edes palloa lyödä…. Huh huh….

No tuohon en voi sanoa mitään. Albatrossi ja minä ollaan kuitenkin nuo vedetty lähes samoin aikoihin, joten no can do…

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #475355 kohteessaLängste oder beste

Etusivu Foorumit Yleistä Längste oder beste