14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Lämpötila-Gallup

Etusivu Foorumit Yleistä Lämpötila-Gallup

Esillä 4 viestiä, 26 - 29 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #344545 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joka suhteessa paras keli pelaamiseen on lämmin aurinkoinen päivä, jotain välillä 25-35 astetta.

    Suomessa tällaista on yleensä vain muutamina päivinä heinä-elokuussa. Itse olen pelaillut jo useampana vuotena Thaimaassa, yleensä talvella helmi-maaliskuussa. Reissu kestää tavallisesti noin pari viikkoa ja joka päivä pelataan kierros tai kaksi. Koskaan ei ole ollut alle +30 asteen lämpötiloja. Usein iltapäivällä on auringossa yli +40 astetta, mutta silloin on jo fiksumpaa kiertää kenttää auton kanssa.

    Lämpimässä ja hyvissä olosuhteissa myös tulostaso on aina parempi kuin kylmässä ja sateessa.

    Golf ei ole meikäläiselle mikään extreme-laji. Pelaamista alkaa oikeasti haittaamaan jos pitää olla päällä villapaitaa, välihousuja, goretakkia/-housuja, korvaläppiä korvilla, rukkaset kädessä ja saappaat jalassa jne.

    Ymmärrän toki että koko golf on keksitty Skotlannin nummilla ja lammaslaitumilla. Siellä aikoinaan paimenien on ollut pakko liikkua lämpimikseen, huitoen samalla palloa kepillä. Välillä pallo on onnistuttu kadottamaan johonkin myyränkoloon. Jos joku tällaisesta nauttii, niin mikäpä siinä. Tulkoot jokainen omalla tavallaan onnelliseksi.

    #344546 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ’Ymmärrän toki että koko golf on keksitty Skotlannin nummilla ja lammaslaitumilla. Siellä aikoinaan paimenien on ollut pakko liikkua lämpimikseen, huitoen samalla palloa kepillä. Välillä pallo on onnistuttu kadottamaan johonkin myyränkoloon. Jos joku tällaisesta nauttii, niin mikäpä siinä. Tulkoot jokainen omalla tavallaan onnelliseksi.’

    Samat sanat sopivat niihin extreme-golffareihin, jotka nauttivat pelaamisesta yli 30 asteen lämmössä. Itse en sellaisella kelillä kentälle mene, mutta ymmärrän kyllä että jotkut jopa nauttivat siitä.

    Protestoin mielessäni aina sitä, kun meteorologi ilmoittaa kesällä, että ’pääsemme nauttimaan helteistä’ silloin kun lämpötila nousee yli 25 asteen. En ymmärrrä mitä nautintoa siinä on. Ihannelämpötila on minulle 18-24 astetta, jonka yli tai alle ei välttämättä tarvitsisi koskaan mennä.

    #344547 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    a) ehdottomasti, koska syksyllä aina parhaat tulokset.

    Elii ei kylläkään välttämättä liity lämpötilaan, vaan kauden edistymiseen.

    #344548 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Samaa mieltä Ballmarkerin kanssa. Mieluiten pelaan noin 20 asteen lämpötilassa, ehkä pikkaisen alle. Minulle optimaalinen keli on tyyni pilvinen, mutta ei sateinen ja sellainen, jossa pitkillä housuilla ja lyhythihaisella paidalla ei ole liian kuuma tai kylmä. Eli 17-22 astetta.

Esillä 4 viestiä, 26 - 29 (kaikkiaan 29)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #344523 kohteessaLämpötila-Gallup

Etusivu Foorumit Yleistä Lämpötila-Gallup