7.5. – 14.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][17]
KilpailuaSuomalaista

Ladyt kehnoa peliseuraa?

Etusivu Foorumit Yleistä Ladyt kehnoa peliseuraa?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 107)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ’Ymmärrän kyllä rouvien kaipaavan liikuntaa ja pikku jaloittelua, mutten sitä etteivät he ymmärrä olla hiljaa muiden lyödessä’ (jjj)

    Välillä väsyttää sanonta: ’ Golf on sosiaalinen peli’. Jatkuvasti tauotta pulputtava leidigolfari EI ole sosiaalinen. Sosiaalisuus on vuorovaikutusta ja siihen kuuluu olla ihan aikuisten oikeasti hiljaa välillä :-).
    Parhaimmat kälättäjät saa onneksi hiljaiseksi edes hetkeksi sanomalla: ’Golfetiketin mukaan ei saa häiritä toisen pelaajan lyöntiin valmistautumista/suoritusta, voisitteko ystävällisesti olla hetken hiljaa?’
    Pääsääntöisesti nämä samat golfleidiyksilöt alkavat selittämään:’ Eivät he häiritse ketään, koska golf on sosiaalinen peli’ Joten meidän muiden on heitä aina kuunneltava…

    Kevääällä on nautinto kuunnella kun pallo kolahtaa kuppiin, kun draiveri osuu puhtaasi palloon, kun linnut laulaa puissa, kun raikas FORE huuto kantautuu toiselta väylältä. Suosittelen kerran keskityttymistä kuuntelemaan kierroksella golfkentän monipuolista äänimaailmaa.

    Eikun pökköä pesään.

    Joka asiaan pitää aina kommentoida jotain. Sitähän voi vaikka leimautua epäsosiaaliseksi jos jättää jonkin tilanteen kommentoimatta, tai – vielä pahempaa – menetetty suunvuoro voi tarkoittaa sitä että seuraavaa suunvuoroa ei ihan heti tulekaan.

    Kaikkia lyöntejä voi kehua välittämättä siitä miltä se lyöjästä tuntuu. Selitykseksi kelpaa että ’kyllähän tuo meidän mittapuun mukaan oli hyvä lyönti’.

    Omia suorituksia pitää selittää, erityisesti niitä huonompia mutta miksei hyviäkin. Kaikki varmasti haluavat kuunnella ja sitten pitää porukalla olla kauheasti samaa mieltä jostakin, ihan mistä vaan.

    KL

    Minä olen selvästi pelannut liian vähän golfia, koska seuraani ei koskaan ole osunut tuommoista ’leidiä’. No, pelivuosia on takana vasta 15 ja kierroksia noin 600, joten kokemus ei ole niin valtavan pitkä minullakaan. Joskus tulen miettineeksi, että kuinka monen eri ihmisen kanssa olenkaan golfia pelannut? Heitä on varmasti satoja, muttei sentään tuhatta, usein tulee kuitenkin pelattua tutussa seurassa, tosin samaan lähtöön melkein aina mahtuu tuntemattomiakin.

    Varsin harvoin samaan lähtöön osuu joku ’epämiellyttävä’ tyyppi. Epämiellyttävä on lainausmerkeissä, koska arvio on tietenkin minun omani ja jos koen jonkun henkilön epämiellyttäväksi, syy saattaa olla minussa yhtä hyvin kuin hänessä (vrt. Pappa Tykin elämänviisaus). Niissä tilanteissa olen katsonut viisaimmaksi pysytellä enemmän omissa oloissani tai keskittyä niihin muihin saman lähdön pelaajiin tässä sosiaalisessa puolessa. Peliini pyrin keskittymään aina, joskus jopa sen sosiaalisen puolen kustannuksella.

    Yksi kotiseurani jäsen tulee mieleen, kun puhutaan ’kälättäjistä’. Kyseinen henkilö ei ole ’leidi’ eikä edes nainen, muta hän puhuu miltei taukoamatta. Onneksi hän puhuu niin hiljaa, ettei se häiritse eikä sanoistakaan saa selvää. Ikävä kyllä hän on lisäksi huonokuuloinen, joten jos hänelle jotakin yrittää sanoa, on se aina sanottava vähintään kahteen kertaan, ensin hänen oman puheensa katkaisemiseksi (koska taukoa on turha odottaa) ja sitten asian kuulluksi ja toivottavasti ymmärretyksi saattamiseksi.

    Itseni tuntien olen päättänyt olla pelaamatta ko. henkilön kanssa, jos vain voin sen välttää. En siksi, että henkilö olisi epämiellyttävä, vaan siksi, että oma sosiaalinen minäni on riittämätön ymmärtämään häntä ja nauttimaan hänen seurastaan. Syy on siis minun eikä hänen.

    KL

    ms wedge kirjoitti: (20.4.2007 11:24:36)
    Kevääällä on nautinto kuunnella kun pallo kolahtaa kuppiin, kun draiveri osuu puhtaasi palloon, kun linnut laulaa puissa, kun raikas FORE huuto kantautuu toiselta väylältä. Suosittelen kerran keskityttymistä kuuntelemaan kierroksella golfkentän monipuolista äänimaailmaa.

    Talmassa tikka rakentaa ahkerasti pesää Laakson 11 griinin oikealle puolelle. Useampana päivänä se on istunut nakuttamassa yhden linnunpöntön suuaukkoa itselleen sopivammaksi. Tikan ääni on yksi mukavimpia kuulla, siinä on ehtaa luonnon tuntua.

    Västäräkkikin näytti olevan rakennustouhuissa Laakson ykkösen liepeillä, onpa hänkin aikainen. Toivottavasti ei palellu tämän kylmän jakson aikana. Touhukkaasti kanniskeli lehtiä nokassaan hän, kerrassaan kesäinen näky.

    Näitä katsellessa ja kuunnellessa ei kälättäjiä kaipaa. Eikä paljon muutakaan.

    Vaikka haastatkin vain miespelaajat keskusteluun, niin enpä voi olla kommentoimatta. Ikäväkseni kuulun tuohon kategoriaan eli nainen yli 35 v. ja händärikin vielä päälle 20 (mutt ei kauan), jotka kaikki leimasit ’ladyiksi’.
    Pelaan tällä hetkellä n. 130-140 kierrosta vuodessa (siis pari viime vuotta, kun ei ollut taakkana kiukuttelevaa avomiestä). Tunnen säännöt ja etiketin sekä osallistun myös kilpailuihin aktiivisesti ja myöskin harjoittelen. Vieraskentilläkin kierroksia tulee useampi kymmen ja useimmiten on peliseurani ollut ihan ok – poikkeuksia toki on ja sanottakoon, että ovat olleet sekä äijiä että ladyjä niin nuoria kuin vanhempiakin.
    Myönnän kyllä, että koska pidän nopeasta etenemisestä tulee usein pelattua mies seurassa ja usein olemme pienen kilpailunkin saaneet aikaiseksi, jolloin myöskin avaan kelt. tiiltä. Minulle golf on urheilua, mutta myös kiva tapa sosiaaliseen kanssakäymiseen. Olen opetellut itsehillintää ja ’sietämään’ muiden tapoja, joskus on myöskin hienovaraisesti ohjattava pelinopeutta ja autettava niin säännöissä kuin etiketissäkin – olemmehan kaikki erilaisia.

    Kumma kyllä, kun teen ajanvarauksen netissä niin saan poikkeuksetta pari mies pelaajaa seurakseni eli en siis voi olla leimaamasi eikö ole ihmeellistä.

    Olisin kyllä halukas pelaamaan kierroksen kanssasi, jotta voisin ’testata’ oletko itse niin hyvää ja virheetöntä peliseuraa, että voit leimata muut sukupuolen, iän ja tasoituksen perusteella.

    Otatko haasteen vastaan – onko sinusta miestä siihen?????????

    KL

    golfbird kirjoitti: (20.4.2007 18:02:48)
    Otatko haasteen vastaan – onko sinusta miestä siihen?????????

    Miksi naisella pitää olla ’miestä’ johonkin, eikä ’naista’ riitä….? Melkoista tasa-arvon vähättelyä, sanoisin.

    Nimetön

    Jos joutuu toistuvasti edellä kuvatunlaisiin ryhmiin, niin mikähän mahtaa olla syynä.? Golfia pelataan mitä ihmeellisimmstä syistä, ja jos velvoitteet ovat suoritettu, ’kuka’ heittää ensimmäisen kiven. Jokainenhan pelaa omista lähtökohdistaan omalla tavallaan. On aikamoista asennetta pyytää kaikkien GOLFKENTTIEN noudattamaan sitä ainutta oikeaa pelitapaa tai tyyliä mitä itse edustaa. Kävelehän peilin eteen muutama käytösopas luettuna.

    Ladyt ja drag queenit kavahtakoot! Minä olen toudella kehnoa peliseuraa – jos en piereskele nin ainakin kirota pärrään jokaikisen lyöntini perään. Mitä huonompi tulos sen huonommin käyttäydyn ja tätähän ilman muuta pidän peliseurani ansiona. Itseasiassa olen varma siitä että yksin pelatessani saavuttaisin himotun singulariteetin hyvin nopiasti. Hyi teitä!

    jjj kertoo olevansa

    ’ Wanna be lady’ who prefers gentlemen

    Tältä samaiselta jjj:ltä löytyy haulla myös seuraavat keskustelunavaukset:

    Viikon reissu Marbellan tulossa, neljänä päivänä pelamaan.
    Tekisi mieli tehdä myös pyhiinvaellus Valderramaan… -kenttähän on kai aina erittäin hyvässä kunnossa.

    Kysymys kuuluu:Onko kenttä vain pitkälyöntisille tour-pelajille, jolloin oma kierros on tuskaista venymistä, eikä tulosta synny? Onko kenelläkään kokemuksia/ fiiliksiä?

    (jjjj 4.3.2007 12:28:16)

    Terve,

    3 viikon päästä pelaaman rio, mijas, flamingos ja naranjos…
    Onko kenelläkään tietoa kenttien kunnosta?
    Eikö rannikolla ole ollut kuivaa ja kuumaa? Voiko flamingoksessa draivata yli 260 metrisiä, vai tuleeko ojat vastaan?

    ps. Löytyykö marbellasta luis vuitton -shoppia?

    Kiitos !

    (jjjj 17.2.2007 17:43:56)

    En uskalla sanoa ladyjen puolesta mitään, naiset kun ovat joissain asioissa paljon suvaitsevaisempia kuin miehet, mutta en usko, että ihan kaikki miehetkään osaavat rentoutua tämäntyyppisten wanna-be-ladyjen seurassa, vaikka he itse miten miehiä suosisivatkin, tai ehkä juuri siitä syystä.

    ja kyllä, minustakin on yleensä rumaa vastata kysymykseen henkilökohtaisuuksilla, mutta joissain tapauksissa vastaus on erilainen riippuen siitä kuka kysyy, ja aina voidaan tietysti jatkaa keskustelua siitä, mistä päin maailmaa löytyy kenttä, jolla 260 metrin avaus ei riitä tuloksentekoon siniseltä tiiltä.

    Hyvä vieraspelaaja, tuo ’ Wanna be lady’ who prefers gentlemen, ei hämännyt ketään – tai ainakaan toivottavasti :D. Mutta saattoihan toki käydä niin, että jjjj sai lukemattoman määrän ’peliseurakutsuja’ tosimiehiltä ;o).

    Hmm.. tämä on ketju on ollut vähän semmosta ’padat soimaa kattiloita’ meininkiä.. Ihmisen luonto kun ompi arvaamaton.. Sitä harvoin tuntemattomasta etukäteen arvaa, että minkälaista seuraa on tiedossa kierrokselle. Itse asiassa samahan pätee baarissakin: joku selvänä ihan mukavanoloinen tyyppi alkaa muutaman huikan jälkeen itkeä kaikkia maailman murheita tai käy jopa aggressiiviseksi ja sama voi olla golffatessa: pari auttia tekee muutoin rauhallisenoloisesta ihmisestä primitiivisen raivohullun.. Ei se luonto katso sukupuoltakaan eikä statusta.

    Alkuperäisessä viestissä koettiin häiriöksi myös turhat neuvot ja häiriökäyttäytyminen pelinaikana: itse olen onnekkaasti aloittelijana saanut vain asiallisia neuvoja ja mitä tulee ’kälätykseen’ esim. putatessa tai avatessa, en hae edes alkuasentoa ennenkuin ryhmä vaikenee ja yleensä sitä ei kauaa tarvitse odotella ja vain harvoin ’hysss’ytellä..! Mutta koetetaan jaksaa toisiamme ja olla jos ei hyvää peliseuraa niin edes hauskaa :-)))

    Käsititkö tahallasi väärin?????
    Eihän tässä suinkaan ollut kysymys siitä onko ’miestä’ tai ’naista’ johonkin. Omista mielipiteistään pitää myös vastata.
    Tasa-arvon vähättelyä oli alkuperäinen kirjoitus parhaimmasta päästä ja sovinismiakin tuntui löytyvän siksi haaste vastaamaan sanoistaan.

    Haluan todella pelata ja havannoida onko ko kirjoittaja todella niin ylivertainen, että on oikeutettu leimaamaan toisia – samoin kuin sinäkin ehkä.

    Jos luit vastaukseni, huomasit varmaan, että pelaan paljon ja mitä erilaisemmassa seurassa. Kuitenkin koen, että yksi pelin rikkauksista on myös saada uutta mielyttävää peliseuraa. Tuloksen teen kuitenkin itse tai sitten mokaan sen ;).

    Sinulle että JJJ:lle – pelatkaa vain keskenänne tai sellaisessa seurassa, joka sietää teitä kohteliaasti suljetussa lähdössä.

    Mukavia pelikierroksia tulevalla kaudella kaikesta huolimatta 😀

    Hihii – catfight! Varatkaapas nyt arvon leidit oikein komea flaitti, että saatte asian käsiteltyä. Ei tarvitse sitten nikkien takaa huudella. Mä voin vaikka isännöidä ja tehdä sitten oman arvioni peliseurasta.

    PS Minä tupakoin kierroksen aikana. Ja paljon.

    golfbird kirjoitti: (20.4.2007 18:02:48)
    Vaikka haastatkin vain miespelaajat keskusteluun, niin enpä voi olla kommentoimatta. Ikäväkseni kuulun tuohon kategoriaan eli nainen yli 35 v. ja händärikin vielä päälle 20 (mutt ei kauan), jotka kaikki leimasit ’ladyiksi’.
    Pelaan tällä hetkellä n. 130-140 kierrosta vuodessa (siis pari viime vuotta, kun ei ollut taakkana kiukuttelevaa avomiestä). Tunnen säännöt ja etiketin sekä osallistun myös kilpailuihin aktiivisesti ja myöskin harjoittelen. Vieraskentilläkin kierroksia tulee useampi kymmen ja useimmiten on peliseurani ollut ihan ok – poikkeuksia toki on ja sanottakoon, että ovat olleet sekä äijiä että ladyjä niin nuoria kuin vanhempiakin.
    Myönnän kyllä, että koska pidän nopeasta etenemisestä tulee usein pelattua mies seurassa ja usein olemme pienen kilpailunkin saaneet aikaiseksi, jolloin myöskin avaan kelt. tiiltä. Minulle golf on urheilua, mutta myös kiva tapa sosiaaliseen kanssakäymiseen. Olen opetellut itsehillintää ja ’sietämään’ muiden tapoja, joskus on myöskin hienovaraisesti ohjattava pelinopeutta ja autettava niin säännöissä kuin etiketissäkin – olemmehan kaikki erilaisia.

    Kumma kyllä, kun teen ajanvarauksen netissä niin saan poikkeuksetta pari mies pelaajaa seurakseni eli en siis voi olla leimaamasi eikö ole ihmeellistä.

    Olisin kyllä halukas pelaamaan kierroksen kanssasi, jotta voisin ’testata’ oletko itse niin hyvää ja virheetöntä peliseuraa, että voit leimata muut sukupuolen, iän ja tasoituksen perusteella.

    Otatko haasteen vastaan – onko sinusta miestä siihen?????????

    Kerrankin saadaan mielipide ’Leidien’ puolelta. Kierrosmäärä on ammattilaistasoa, mutta tasoitus ei oikein korreloi.

    Jos mies ei enää ilm. pelaa mukana on varmaan tapahtunut positiivista kehitystä pois peruskuviosta. Hitaat puttilinjan päälle astuvat ’Leidit’ nimittäin tulevat pelaamaan miehensä kanssa vanhasta tottumuksesta.

    Ilman miehen läsnäoloa moni on välmis jättämään typerän suorituskeskeisen lajin ja hakemaan haasteita ryytimaan kehittämisestä. Näin väitän.

    KL kirjoitti: (20.4.2007 16:39:26)

    Varsin harvoin samaan lähtöön osuu joku ’epämiellyttävä’ tyyppi. Epämiellyttävä on lainausmerkeissä, koska arvio on tietenkin minun omani ja jos koen jonkun henkilön epämiellyttäväksi, syy saattaa olla minussa yhtä hyvin kuin hänessä (vrt. Pappa Tykin elämänviisaus). Niissä tilanteissa olen katsonut viisaimmaksi pysytellä enemmän omissa oloissani tai keskittyä niihin muihin saman lähdön pelaajiin tässä sosiaalisessa puolessa. Peliini pyrin keskittymään aina, joskus jopa sen sosiaalisen puolen kustannuksella.

    Itseni tuntien olen päättänyt olla pelaamatta ko. henkilön kanssa, jos vain voin sen välttää. En siksi, että henkilö olisi epämiellyttävä, vaan siksi, että oma sosiaalinen minäni on riittämätön ymmärtämään häntä ja nauttimaan hänen seurastaan. Syy on siis minun eikä hänen.

    Olen monesti yrittänyt olla omissa maailmoissani ja kävellä kauempana. Välillä se tepsii… Jostain syystä habitukseni ilmeisesti kerjää ’Leidejä’ lähemmäksi rupattelemaan ja sosialisoimaan.

    Enkö osaa viestiä haluavani vain pelata etiketin mukaan, enkä parantaa maailmaa? Ikäero tekee jo vaikeaksi löytää kiinnostavia aiheita. Small talkkia saan harrastaa työpäivisin kyllästymiseen asti, jotta asiat sujuvat.

    Ohhoh, tähän keskusteluun nyt täytyy ottaa osaa IHan vaikka vain nimimerkin vuoksi.

    Kylläpäs on ryppyotsaista ja asenteellista keskustelua. Vaikka olen jo 45-vuotias ja saatan omistaa muutaman merkkipaidankin niin en kuitenkaan koe oleva topiikin aiheena oleva ’lady’. Pelaan mielelläni naisten ja miesten kanssa. Tulokseeni ei vaikuta merkittävästi peliseuran sukupuoli, ikä, koko tai taso. Itsehän minä sitä palloa lyön.

    Ok, totta on, että kaikkien ihmisten kemiat ei pelaa ja flaitissa voi olla joku joka ei miellytä. Toisaalta olen tämän harrastuksen myötä tavannut niin paljon erilaisia ihmisiä ja sehän on myös yksi tämän lajin hieno puoli.

    Tänä aamuna palasin viikon golfreissulta ja viimeisenä päivänä halusimme nimenomaan pelata edes yhden kerran ladyporukassa. Meillä oli kyllä kiva kierros niin kuin kaikki muutkin viime viikon kiekat sekaryhmissä.

    Ei muuta kuin hyviä kierroksia kaikille avoimin mielin.

    Nimetön

    Allekirjoittanut ei peliaikaa varatessaan koskaan kysele ketä ryhmään kuuluu; naisia vai miehiä; punaisilta, keltaisilta vai valkoisilta pelaavia.

    Tänä keväänä on reikiä tullut pelatuksi yhteenlaskien 10 täyden kierroksen verran ja kutakuinkin jokaiseen lähtöön on siunaantunut ainakin yksi nainen. Kuitenkaan koko aikana en ole vielä nähnyt yhdenkään ladyn vaivautuvan kumartumaan korjatakseen pallon alastulon greenille jättämää vauriota.

    Viime kierroksellani korjasin yhdeltä ainoalta greeniltä 12 kpl aivan tuoreita alastulojälkiä, muilta greeneiltä tapojeni mukaisesti aina muutaman. Ladyjen kädessä en nähnyt greenihaarukkaa kertaakaan.

    Arvosteluni tueksi otan 22 -vuotisen pelikokemuksen, jonka tulokset ovat samansuuntaiset. Tässä tärkeässä asiassa on syytä toki miehissäkin, mutta miehet noudattavat tätä perus-etiketti -velvollisuutta suhteessa 9 : 1 ladyjä paremmin.

    Tehdäänpä parannus tässä epäkohdassa kaikki yhdessä; rouvat ja herrat sillä viime kädessä se koituu omaksi iloksemme ja hyödyksemme seuraavilla kierroksilla.

    Onneksi tuo seniori löysi sentään suhteessa yhden ladyn, joka korjailee jälkiä greenillä, sillä itsellä tuo greenihaarukka on melko usein käytössä, vaikka omia jälkiä tarvitsee valitettavasti harvemmin korjailla :o).

    senior kirjoitti: (22.4.2007 16:41:40)
    Allekirjoittanut ei peliaikaa varatessaan koskaan kysele ketä ryhmään kuuluu; naisia vai miehiä; punaisilta, keltaisilta vai valkoisilta pelaavia.

    Tänä keväänä on reikiä tullut pelatuksi yhteenlaskien 10 täyden kierroksen verran ja kutakuinkin jokaiseen lähtöön on siunaantunut ainakin yksi nainen. Kuitenkaan koko aikana en ole vielä nähnyt yhdenkään ladyn vaivautuvan kumartumaan korjatakseen pallon alastulon greenille jättämää vauriota.

    Viime kierroksellani korjasin yhdeltä ainoalta greeniltä 12 kpl aivan tuoreita alastulojälkiä, muilta greeneiltä tapojeni mukaisesti aina muutaman. Ladyjen kädessä en nähnyt greenihaarukkaa kertaakaan.

    Arvosteluni tueksi otan 22 -vuotisen pelikokemuksen, jonka tulokset ovat samansuuntaiset. Tässä tärkeässä asiassa on syytä toki miehissäkin, mutta miehet noudattavat tätä perus-etiketti -velvollisuutta suhteessa 9 : 1 ladyjä paremmin.

    Tehdäänpä parannus tässä epäkohdassa kaikki yhdessä; rouvat ja herrat sillä viime kädessä se koituu omaksi iloksemme ja hyödyksemme seuraavilla kierroksilla.

    Jyrkkä ehkä.

    Itse taas olen omaksunut ajatuksen ,notta kyllä miehet enemmän jättävät jälkensä korjaamatta mitä naiset. Toki naiset käyttävät greenihaarukkaa miehiä vähemmän, mutta en ole mikään järjen ja päättelykyvyn Mozart, korkeintaan George B, mutta silti väittäisin ymmärtäväni mistä tuo johtuu. Naiset pääsääntöisesti ovat hyvin paljon miehiä lyhyempilyöntisiä ja pelaavat enemminkin hauskaa pitäekseen, joka taas johtaa siihen että putkiaivo näkee silmissään vain mahdollisimman alhaisen tasoituksen, joka taas johtaa siihen, että miehet varmaan treenaavat enemmän tosissaan, mitä naiset, joka taas johtaa siihen (läählääh…koska tämä virke loppuu että saa hengittää sisäänkin päin) että naiset lähestyvät greeniä huomattavasti lähempää, joka taas johtaa siihen että varsinkin reijät kyllä ovat sellaisia, että vaikka itse aina koitan etsiä ja paikkailla muiden reikiä jos ensin satun paikalle, harvemmin niitä löydän (PFFFFF !).

    Miespelaajat taasen… Meriteijon greenit oli pari viikkoa sitten kuin pallokonekiväärillä ammuttuja, enkä kyllä kentällä montaa ladyä nähnyt. Kymmeniä miehiä kyllä ,notta tuohon laskukaavaan en kyllä voi yhtyä. Tosin olenkin vain Gerge B, joka nyt ei muutenkaan mistään mitään ymmärrä, että silleen tietysti…

    Nimetön

    Olet, Henkka, tuplasti väärässä. Nimittäin siinä että

    – kunkin kuuluu korjata vain se yksi oma alastulojälki. Ellei sellaista ole, ne kymmenen muuta jälkeä eivät pelaajalle kuulu.

    – totta on, että valtaosa naisista ja todennäköisesti myös miehistä lähestyy esim. par nelosta kolmannella lyönnillä, kädessään wedge, matkaa 40 m, korkea pysähtyvä lyönti. Mutta mitään jälkeä se ei jätä Sinun mukaasi.

    Kun Kytäjän vanha puoli avattiin ensimmäiselle kaudelleen, sen greenit olivat aivan siivottomassa, lähes pelikelvottomassa kunnossa, jokainen arvaa tai paikalla käyneenä tietää että miksi. Kytäjän sivut netissä kauhistelivat tätä samaa asiaa pitäen sitä koko klubin toiminnan suurimpana ongelmana.

    Kyllä minuakin ***** taisi jos olisin pistänyt jättiläisomaisuuden kahden hienon golfkentän rakentamiseen ja sitten tulee etiketistä piittaamaton ’pommikonelaivue’ pistäen kaiken matalaksi.

    Taitaa olla niin, että tämä alastulojälkien korjaamattomuus ei ole mikään sukupuoliasia. Naisissa ja miehissä löytyy piittaamattomia. Vielä pitää muistaa, että naisia on kuitenkin golfareissa huomattava vähemmistö eli syytös ei ehkä kohdistu nyt ihan oikein.

    Mukavaa on kuitenkin huomata, että moni herrasmies on ehtinyt jo korjata jäljet kun saavun griinille haarukka kädessä. Kiitos siitä.

    No noista alastulojäljistä sanoisin kyllä, että suuri osa naispelaajista ei sellaisia greeneihin jätä syystä että pallo rullaa greenille, alas se tulee jos jossakin greenin ulkopuolella. Näin olen itse havainnoinut.

    Kun huomioidaan tämä sekä se seikka, että enemmistö harrastajista on miehiä, voidaan päätellä että suurin osa korjaamattomista jäljistä on miesten aiheuttamia.

    Itse kyllä pyrin korjaamaan kaikki jäljet, joita huomaan siellä greenillä. Oli ne sitten itse tehtyjä tai jonkun muun. Ja ennätys taitaa olla, en muista millä kentällä, 15 korjattua jälkeä samalla greenillä. Korjasipa joku samassa ryhmässä lisäksi muutaman. Takana tuleva ryhmä varmaan kiitteli kovasti, kun toiminta greenillä oli ’ripeää’. No ei olis kestänyt niin kauan jos kaikki korjaisivat edes sen oman jälkensä.

    Koirankakoista kerään talteen ainoastaan oman koiran jätökset, mutta se on eri asia.

    EFC

    Kiara kirjoitti: (24.4.2007 13:08:58)

    Koirankakoista kerään talteen ainoastaan oman koiran jätökset, mutta se on eri asia.

    Siinä sitä hommaa riittäisikin, jos muiden unohtamat jätökset korjaisi myös.

    Alla Tilanderin kommentti.
    Naiset ovat siis ainakin Amerikoissa hitaita viheriöllä.

    Naiset ovat hitaita viheriöillä

    Amerikoissa on tutkittu kuinka kauan eri ryhmien ammattilaiset käyttävät aikaa viheriöillä. Kellot on pantu käyntiin siitä kun lippu poistetaan reiästä ja pysäytetty kun se sinne taas takaisin tökätään. Saadut tulokset eivät juuri golfia pitkään seurannutta hätkähdytä vaan itse asiassa vain vahvistavat aikaisemmat ”mutu” –tuntemukset. Tutkimus koski kaikissa tapauksissa kolmen hengen pelaajaryhmiä.

    Nopeimmiksi eli tasan kolmeen minuuttiin selvisivät Champions Tourin pelaajat eli yli viisikymppiset konkarit, eivätkä aivan yllättäen. Heidän riveistäänhän löytyvät ehkä maailman parhaat litteän raudan (putterin) heiluttajat kuten esim. Loren Roberts ja Ben Crenshaw.

    Pääjoukon eli PGA Tourin miehet selviävät viheriötyöskentelystään ajassa kolme ja puoli minuuttia eli edelleen suhteellisen ripeästi. Entä sitten naiset? Tutkimus kertoo, että heillä aikaa kuluu keskimäärin viisi minuuttia ja 15 sekuntia. Senioreihin verrattuna he käyttävät kierrokseensa melkein 40 minuuttia enemmän aikaa pelkästään viheröillä, mikä alkaa olla jo paljon ja saanut heidän omankin liittonsa huolestumaan asiasta ja miettimään sanktioita.

    Naisten työskentelyä viheriöillä leimaa tarkkailijoiden mielestä jonkinlainen epävarmuus ja siitä johtuva ylihuolellisuus jota joku voisi myös nimittää tunnollisuudeksi. Neuvotellaan caddien kanssa tarpeettoman pitkään, aloitetaan valmistelut vasta kun oma vuoro on käsillä ja merkataan kaikki alle puolimetrisetkin vaikka ne voisi saman tien jatkaa reikään saakka.

    Suuresta ajankäytöstään huolimatta naiset ovat kuitenkin selvästi miehiä huonompia puttaajia ja suurimmat erot miehiin syntyvät aina lähipelissä eli viheriöillä tai niiden välittömässä läheisyydessä, silloin harvoin kun he samoihin kisoihin miesten kanssa osallistuvat. Näinhän kävi Annika Sörenstamillekin, kun hän viisi vuotta sitten haastoi miehet Houstonissa. Viheriöille asti hän selvisi heidän kanssaan samaan tahtiin, mutta sitten alkoi tulla eroja.

    Yllä oleva koskee luonnollisesti vain ammatikseen pelaavia. Amatööritasolla en ole ilmiöön törmännyt. Pikemminkin voisi todeta, että kaikki ne naisgolfarit joiden kanssa olen vuosien mittaan saanut pelata ovat olleet poikkeuksetta nopeita ja tehokkaita myös viheriöillä.

    Lassi Tilander

    ruusunen kirjoitti: (14.5.2007 12:13:41)
    Alla Tilanderin kommentti.
    …aloitetaan valmistelut vasta kun oma vuoro on käsillä…

    Tämä sama pätee muuallakin. Vahvasti yleistäen, naiset kävelevät usein yhdessä porukassa ja katsovat kun toinen lyö, menevät pallolleensa ja aloittavat omat valmistelut vasta sitten. Mielestäni miehet taas hajaantuvat heti kohti omia pallojaan ja ovat valmiina lyömään heti, kun kaveri on lyönyt. Toki miehetkin muodostavat ryhmänsä, mutta ne muodostuvat automaattiseti lyöntien jälkeen eli ”slaissaajat” ja ”hookkaajat”. Tämä saattaa johtaa myös siihen ongelmaan, ettei aina muisteta odottaa niitä punaisilta pelaavia…

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 107)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #479350 kohteessaLadyt kehnoa peliseuraa?

Etusivu Foorumit Yleistä Ladyt kehnoa peliseuraa?