Aihe: Kytäjän golfin ravintolan surkea asiakaspalvelu! - Golfpiste.com

13.5.–20.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Kytäjän golfin ravintolan surkea asiakaspalvelu!

Etusivu Foorumit Yleistä Kytäjän golfin ravintolan surkea asiakaspalvelu!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kävimme tänään Kytäjällä pelaamassa ja vaikka kenttä puitteineen on Suomen parhaita, niin asiakaspalvelu klubitalon ravintolassa on kaukana siitä. Ruoan tarjoilu loppui ennenaikaisesti: saavuttuamme kierrokselta 20.20. emme saaneet enää tilattua ruokaa ravintolasta, vaikka klubin keittiö on periaatteessa auki 20.30. asti. Hölmöintä oli, että kokki suorastaan loikki ilmoittamaan happamalle kassamyyjälle, että keittiö on jo kiinni huomatessaan, että meidän viiden hengen porukkamme olisi halunnut tilata vielä. Lisäksi kassamyyjä ilmoitti ylimielisesti, että heidän kassansa kello oli neljä minuuttia yli puolen, vaikka iso seinäkello oli vielä tässä vaiheessa 20.25. Tapahtuma oli aika hupaisa: asiakkaalle ilmoitetaan, että hehheh, myöhästyitte, kello on minuuttia yli ettekä saa ruokaa. Aiemminkin päivällä palvelu oli kovin epäystävällistä: ryhmämme ruokarajoitteinen, jolle ruokalistasta kävi vain salaattiannos, ei siihen saanut ottaa lounasbuffetista esim. leipää, vaikka salaattiannos oli kovin onneton ja saman hintainen kuin buffetkin. Erityisen inhottavaa oli tyly tapa, jolla asiasta ilmoitettiin. Kaiken kaikkiaan, tällaista ravintolapalvelua ei todellakaan pitäisi saada edes jossain huoltoasemalla, saati sitten näin tasokkaalla golfkentällä. P.S. Vanajanlinnassa oli tänä vuonna samantyylinen tilanne; tosin olimme oikeasti noin puoli tuntia myöhässä – silti saimme ruokaa ja palvelu oli iloista ja ystävällistä.

    Onpa ikävää.

    Mutta having said that…ajatteleppa kokkia kavereineen..tekevät gourmet ruoat teille 21:00 mennessä…kauanko ovat olleet ylitöissä ja koska kotona kokki illalla ?

    Eilen Sankivaarassa ei ollut enää koko klubi auki 18:00…saati sitten ravintola.

    Samaa mieltä että Vanajalinna on upea ruokailuympäristö…tosin kenttä tuntui aika mäkiseltä vaikka kernit olivatkin spitzenklasse ja ausgezeichnet.

    -no eagle- kirjoitti: (6.9.2010 10:07:50)
    Onpa ikävää.

    Mutta having said that…ajatteleppa kokkia kavereineen..tekevät gourmet ruoat teille 21:00 mennessä…kauanko ovat olleet ylitöissä ja koska kotona kokki illalla ?

    Kyllä mä ymmärrän, että keittiön ollessa auki johonkin aikaan saakka, tarkoitetaan, että siihen mennessä tilatut annokset toimitetaan.

    Mitä tulee kokin sosiaaliseen elmään, niin siihen voi vain sanoa: – Voi, voi, voi. Ammatinvalinta ja työsopimuskysymys!

    Sattuneesta syystä ensi kesäistä ruokailukokemusta Kytäjällä makustelee:

    Itse olen kyllä täysin eri mieltä ko. ravintolan palvelusta! Kokemusta on sekä kaveriporukalla pelaamisesta että yritystapahtumista. Palvelu on ollut joka kerta aivan loistavaa!

    Jossain vaiheessa on keittiö laitettava kiinni ja aloitettava siivoaminen ja tällöin joku saattaa jäädä ilman evästä. Kytäjän tapauksessa keittiön sulkeminen tarkoittanee muutakin kuin pelkästään mikroaaltouunin sammuttamista ja siihenkin on varattava aikaa…

    Myy

    Earnie kirjoitti: (6.9.2010 14:35:15)
    Jossain vaiheessa on keittiö laitettava kiinni ja aloitettava siivoaminen ja tällöin joku saattaa jäädä ilman evästä. Kytäjän tapauksessa keittiön sulkeminen tarkoittanee muutakin kuin pelkästään mikroaaltouunin sammuttamista ja siihenkin on varattava aikaa…

    Oliskohan sitten asiallista laittaa ilmoitus seinälle, että keittiö menee kiinni jo klo 20, niin ei sitten tarvitse viimeisiä asiakkaita kyykyttää???

    Tai jo kysyä kierrokselle lähtiessä moneenko ravintola auki/ ruokaa saatavissa. Voihan sen ruuan tilata ja maksaa etukäteekin niin kuin mekin olemme tehneet. Sitten voi kierrokselta soittaa klubille kun pari väylää pelaamatta ja sanoa että olemme noin puolen tunnin päästä klubilla. Helppoa vai mitä

    Kyllähän sitä ottaa ison herneen nenään, jos viime tipassa jää ilman ruokaa ja sitten tuohtuneena vielä yleistää ’huonoa palvelua’. Pahoittelen kuitenkin.
    Oletkin saanut edellisissä viesteissä hyviä huomioita asian tiimoilta. Jos buffet on samanhintainen kuin salaatti, miksi siis ette ottaneet buffeeta, johon kuuluu leipä.
    On minullekin käynyt niin, että tullessamme peaamaan halusimme syödä hampurilaisen klo 1015, mutta sitä ei saanut, kun keittö avautui (kokki tuli) klo 1100. Närkästys meni ohi ilman sen suurempia tunteenpurkauksia!
    Olemme syöneet tänä kesänä Kytäjällä ainakin yli 50 kertaa. Kyllä palvelu ja kohtelu on ollut aina ystävällistä, tosin emme ole olleet liikkeellä lähellä sulkemisaikaa.
    Jos ruuasta on halunnut joskus huomauttaa tai useimmiten kiittää, olen tehnyt sen suoraan kokille tai tarjoiluhenkilölle.

    tmv

    Ikävää kuultavaa. Keittiö voi toki olla kiinni, mutta siitäkin voi varmaan ilmoittaa ystävällisesti… omat kokemukset Kytäjän ravintolasta ovat onneksi olleet ihan positiivisia.

    Mutta asiasta eteenpäin: laita palaute ihmeessä suoraan Kytäjälle!

    Kytäjä on yksi Suomen harvoista ravintoloista joista saa vakiona Dallas-pullaa. Siitä iiiiiiiso plussa.
    Voucher-lounas-sähläilystä tulee miinus, mutta se ei aja vakio-Dallas-pullan ohi tärkeysjärjestyksessä.

    KL

    Lavantauti kirjoitti: (6.9.2010 20:45:51)
    Kytäjä on yksi Suomen harvoista ravintoloista joista saa vakiona Dallas-pullaa. Siitä iiiiiiiso plussa.
    Voucher-lounas-sähläilystä tulee miinus, mutta se ei aja vakio-Dallas-pullan ohi tärkeysjärjestyksessä.

    Jos voucherilla saa Dallas-pullan, niin sitten ollaan jo reilusti plussalla! Paitsi jos keittiö suljetaan ennen aikojaan ja peluri jää ilman pullaansa…

    Belgiasta, tuosta asiakaspalvelun pers’reijasta, muistan samantyyppisen tilanteen, josta nim.m. alhau tuossa kertoi. Olimme vaimon kanssa viimeisia pelaajia kentalla. Oli kesa ja paivat oli pitkia. Rundi saatiin paatokseen baut 20.30 (takanamme oli muutamia gruppia viela pelaamassa), laitettiin bagit autoon ja terassin kautta kattelemaan baariin, etta josko viela panacheet sais… Terassilla oli 15-20 ihmista ja sisalla muutamia. Baarissa oli nuori tytto ja vanhempi herrasmies tarjoilemassa ja kun siihen itseni parkkeerasin ja pyysin pari juomaa, niin sanoivat, etta ovat jo kiinni. Ihmettelin, etta miten voitte olla jo nyt kiinni, kun kentalla on viela porukkaa ja vastaani kaveli juuri pariskunta drinkit kasissaan, niin vanhempi mies vahvalla ranskan murteella: ’We ’ave to rest too!’ Vitutti hetken, mutta jalkeenpain on lahinna naurattanut. En minakaan silloin sita tilannetta ja asennetta ymmartanyt, mutta mitapa noista nyt suuttumaan ja nimettomana jollain keskustelupalstalla kirjottelemaan. Yrita ymmartaa henkilokunnan kannalta asiaa ja jos et ymmarra, niin yhteys rohkeasti vaan henkiloon, joka vastaa ravintelitoiminnasta kyseisessa puljussa.

    Itse olen kahdesti nauttinut lounasta kyseisella klubilla ja palvelu on mita mainiointa. Aurinkoisia naamoja ja hyvaa asiakaspalvelua. Voi kylla olla, etta jos nautit lounasta Timon ja Minervan kanssa, niin sillakin voi olla jotain tekemista asian kanssa…

    KL

    Golfinn kirjoitti: (6.9.2010 22:03:03)
    Itse olen kahdesti nauttinut lounasta kyseisella klubilla ja palvelu on mita mainiointa. Aurinkoisia naamoja ja hyvaa asiakaspalvelua. Voi kylla olla, etta jos nautit lounasta Timon ja Minervan kanssa, niin sillakin voi olla jotain tekemista asian kanssa…

    Niin, ajatteles jos olisit ollut yksin, niin kohtelu olisi ollut sama kuin Belgiassa… Hyvällä onnella olisit kuitenkin saanut päivän vanhan Dallas-pullan.

    Eikako siina oli muistaakseni buffa, josta ite sai valita einekset. Ja kun Suomessa ollaan, niin sita ruisleipaa menee aikalailla!

    Ei vaan, kyllahan Suomessa tuo asiakaspalvelu yleisesti on aika hyvalla mallilla. Toki aina valilla lipsuu, mutta ei taydellista asiakaspalvelua saa mistaan koko aikaa. Asiakkaallakin on oma vastuunsa, eika vahiten niin, etta lopettaa sen ’Asiakas on aina oikeassa’ mentaliteetin. Me asiakaspalvelijat kun yritamme parhaamme…

    Mutta niin kun jo sanoin, ottakaa yhteytta rakentavassa hengessa lafkan vastaavaan. Sinne vaan soitto tai email, etta nyt hei kavi nain ja nain, olimme hieman hammentyneita ja pettyneitakin. Onkohan tallaista tapahtunut vastaavanlaisissa tilanteissa ennenkin? Mielellamme tulisimme uudelleenkin, jos vaan pelisaannot on selvat. Usein sielta tulee vastaukseksi jotain positiivista, jopa pikku lahjan merkeissa… Who knows!? Positiivisuus ruokkii positiivisuutta.

    KPISS.

    Keep Positively It Simple and Stupid.

    KL kirjoitti: (6.9.2010 22:26:07)
    … Hyvällä onnella olisit kuitenkin saanut päivän vanhan Dallas-pullan.

    Tämmöisessä tapauksessa Dallas-pulla kannattaa nauttia niin sanotulla Talman mallilla: lämmitetään pulla saunassa, löylykauhassa ja nautitaan lauteilla natustellen, ilman kaffetta.

    Olen tällaisenkin suorituksen nähnyt, eikä siitä ole pitkääkään aikaa.

    KL

    Johtaja XXL kirjoitti: (7.9.2010 9:52:40)

    KL kirjoitti: (6.9.2010 22:26:07)
    … Hyvällä onnella olisit kuitenkin saanut päivän vanhan Dallas-pullan.

    Tämmöisessä tapauksessa Dallas-pulla kannattaa nauttia niin sanotulla Talman mallilla: lämmitetään pulla saunassa, löylykauhassa ja nautitaan lauteilla natustellen, ilman kaffetta.

    Olen tällaisenkin suorituksen nähnyt, eikä siitä ole pitkääkään aikaa.

    Talmassa on ainakin miesten puolella semmoinen kannellinen kiuas, joten pullan voi laittaa sinne kannen alle pehmenemään vaikkapa vaatteiden riisumisen ajaksi. Siinä on myös se etu, että pullan tuoksu leviää laajemmalle alueelle kiusaten pullattomia saunojia, jotka joutuvat tyytymään edellispäivän pullan sijaan kylmään ohrapirtelöön.

    KL kirjoitti: (7.9.2010 17:24:58)

    Talmassa on ainakin miesten puolella semmoinen kannellinen kiuas, …

    Pidän täysin varmana, että saunoimme juuri miesten puolella ja muistan noteeranneeni tuon kannellisen kiukaan. Tilassa on tavoiteltu kaiketi savusaunamaista tunnelmaa, sillä kovin hämärä on löylyhuone. Näin ollen en voi vannoa dallas-pullan käsittelyä alusta loppuun, mutta epäilemättä sellainen siellä nautittiin ja veikkaanpa sen olleen tuoreen ja vastaleivotun, sillä saunomisen jälkeen tulimme toteamaan klubin ravintolan korkean tason.

    Mainittakoon, että lauteilla istui pelkästään herrasmiehiä, eikä kumpikaan vieraista pyrkinyt selvittämään, missä on naisten puoli siellä piipahtamista varten, eivätkä isännät tällaista mahdollisuutta esittäneet.

    Sen sijaan ajankohtaisista aiheista käydyissä keskusteluissa asiallisesti ja yksissä tuumin todettiin, että Talma voittaa Hirsalan numeroin 18 – 0 CT:n kisan mahdollisena isäntänä. Talista puhumattakaan. Oho, meni taas ot:n puolelle. Voivoi.

    Golfinn kirjoitti: (6.9.2010 23:04:57)
    Ei vaan, kyllahan Suomessa tuo asiakaspalvelu yleisesti on aika hyvalla mallilla.

    Siinä mielessä kyllä, että se surkean vähä palvelu, minkä Suomessa saa, sen yleensä kyllä saa hyvälaatuisena ja iloiselta työntekijältä. Tässä kerrottu tapaus on onneksi aika harvinainen, mutta ei kylläkään ainutlaatuinen.

    Pieni provo: Tietääkseni Suomessa ei millään kentällä ole ravintolaa klubitalossa. (Toki poikkkeuksista saa kertoa, en suinkaan ole kaikilla käynyt!) Useimmissa klubitaloissa on kyllä keskitasoinen lounaskahvila, jolla on myös anniskeluoikeudet. Siis kun oikeissa ravintoloissa ja paremmissa lounaskahviloissa asiakkaat ohjataan pöytiin ja tarjoilija tulee kysymään mitä saisi olla… Vertauksen vuoksi USAssa Mäkkärillä asiakkaat kantavat itse ruokansa pöytään, mutta Pizza Hutissa ei enää. tällä asteikolla klubien kuppilat ovat jossain Mäkkärin ja Pizza Hutin välissä: Ruoka on parempaa kuin Mäkkärillä, mutta palvelu huonompaa kuin Pizza Hutissa.

    Omassa kokemuspiirissä lähimmäksi pääsee Linnagolf, jossa on ravintola lyhyen par4:n päässä klubitalon kahvilasta.

    JuKu kirjoitti: (10.9.2010 13:33:16)

    Golfinn kirjoitti: (6.9.2010 23:04:57)
    Ei vaan, kyllahan Suomessa tuo asiakaspalvelu yleisesti on aika hyvalla mallilla.

    Siinä mielessä kyllä, että se surkean vähä palvelu, minkä Suomessa saa, sen yleensä kyllä saa hyvälaatuisena ja iloiselta työntekijältä.

    Meitin klubi näyttää kyllä ihan Esson baarilta mutta palvelu ei todellakaan ole surkean vähäistä vaan tosiaankin hyvälaatuista. Se funktio mikä tälläisellä kansankentän ruokapaikalla on täyttyy varsin hyvin. Vaikka kenttä ei mitenkään älyttömän syrjässä sijaitsekaan niin tavanomaita ravintolatoimintaa on turha alkaa harrastamaan saatikka Michelin-ravintolaa leikkimään. Golfarit nyt vaan eivät lähde sankoin joukoin sellaista kentältä hakemaan varsinkaan tälläiseltä tavalliselta kentältä. Klubilta saa kuitenkin pientä purtavaa ja voi sitä syödä itsensä vallan kylläiseksikin hommaa kun pyörittää ammattiravintoloitsija joka itsekin golfin harrastajana on päässyt hyvinkin jyvälle tämän sortin touhusta. Ja palvelu pelaa.

    JuKu kirjoitti: (10.9.2010 13:33:16)

    Golfinn kirjoitti: (6.9.2010 23:04:57)
    Ei vaan, kyllahan Suomessa tuo asiakaspalvelu yleisesti on aika hyvalla mallilla.

    Siinä mielessä kyllä, että se surkean vähä palvelu, minkä Suomessa saa, sen yleensä kyllä saa hyvälaatuisena ja iloiselta työntekijältä. Tässä kerrottu tapaus on onneksi aika harvinainen, mutta ei kylläkään ainutlaatuinen.

    Pieni provo: Tietääkseni Suomessa ei millään kentällä ole ravintolaa klubitalossa. (Toki poikkkeuksista saa kertoa, en suinkaan ole kaikilla käynyt!) Useimmissa klubitaloissa on kyllä keskitasoinen lounaskahvila, jolla on myös anniskeluoikeudet. Siis kun oikeissa ravintoloissa ja paremmissa lounaskahviloissa asiakkaat ohjataan pöytiin ja tarjoilija tulee kysymään mitä saisi olla… Vertauksen vuoksi USAssa Mäkkärillä asiakkaat kantavat itse ruokansa pöytään, mutta Pizza Hutissa ei enää. tällä asteikolla klubien kuppilat ovat jossain Mäkkärin ja Pizza Hutin välissä: Ruoka on parempaa kuin Mäkkärillä, mutta palvelu huonompaa kuin Pizza Hutissa.

    Omassa kokemuspiirissä lähimmäksi pääsee Linnagolf, jossa on ravintola lyhyen par4:n päässä klubitalon kahvilasta.

    Otetaan koppi provosta.

    Kytäjällä oli alkuaikoina valmiiksi pöytiä katettuna sinne peremmälle (missä on valkoiset pöytäliinat valmiina vieläkin) ravintolaan. Taisi tuo kattaminen jäädä pois, koska käyttäjiä ei ollut. Nykyään tuo pöytiintarjoilu on tarvittaessa onnistunut siten, että ennen kierrosta pyytää kattamaan pöydän valmiiksi ja kertoo henkilömäärän sekä arvioidun saapumishetken about. Sitten vaan saapuessa sisäfilettä tilaamaan viinien kera. Varoituksen sana on tässä paikallaan. Tuo pöytiintarjoilu, näin syksyllä, ei ehkä onnistu 5min. ennen keittiön sulkeutumista, koska todennäköisesti tarjoiluhenkilökuntaa on enää yksi työvuorossa ja asiakkaita on myös tiskillä. Ja siitäkös täällä vasta poru syntyisikin ’siellä palvellaan vain parempaa väkeä tarjoilupuolella – törkeetä’ (hymiö).

    Mihin tuo sitten sijoittuu Mac- ja Hut-kertoimella – en tiedä. Täytyykin ryhtyä kyselemään, josko JuKu on jo käynyt.

    Hyviä syksyn pelejä, toivottelee

    Finnwin kirjoitti: (10.9.2010 16:30:58)
    Mihin tuo sitten sijoittuu Mac- ja Hut-kertoimella – en tiedä. Täytyykin ryhtyä kyselemään, josko JuKu on jo käynyt.

    Hyviä syksyn pelejä, toivottelee

    Kävin kesällä ja kuten sanottu, ruoka oli parempaa kuin Mäkkärillä, mutta palvelu huonompaa kuin Pizza Hutissa. Itte piti syömiset ja juomiset kantaa terassille. Näköalat, fiilikset ja tuolitkin voitti niin Mäkkärin kuin pitsapaikatkin mennen tullen. 🙂

    Mutta toisaalta, Suomessa on Suomalainen palvelukulttuuri, USAssa amerikkalainen. On vähän provo pyytää amerikkalaista palvelua Suomessa…

    Hyviä pelejä sullekin.!

    Nimetön

    alhau kirjoitti: (5.9.2010 22:49:06)
    Kävimme tänään Kytäjällä pelaamassa ja vaikka kenttä puitteineen on Suomen parhaita, niin asiakaspalvelu klubitalon ravintolassa on kaukana siitä. Ruoan tarjoilu loppui ennenaikaisesti: saavuttuamme kierrokselta 20.20. emme saaneet enää tilattua ruokaa ravintolasta, vaikka klubin keittiö on periaatteessa auki 20.30. asti. Hölmöintä oli, että kokki suorastaan loikki ilmoittamaan happamalle kassamyyjälle, että keittiö on jo kiinni huomatessaan, että meidän viiden hengen porukkamme olisi halunnut tilata vielä. Lisäksi kassamyyjä ilmoitti ylimielisesti, että heidän kassansa kello oli neljä minuuttia yli puolen, vaikka iso seinäkello oli vielä tässä vaiheessa 20.25. Tapahtuma oli aika hupaisa: asiakkaalle ilmoitetaan, että hehheh, myöhästyitte, kello on minuuttia yli ettekä saa ruokaa. Aiemminkin päivällä palvelu oli kovin epäystävällistä: ryhmämme ruokarajoitteinen, jolle ruokalistasta kävi vain salaattiannos, ei siihen saanut ottaa lounasbuffetista esim. leipää, vaikka salaattiannos oli kovin onneton ja saman hintainen kuin buffetkin. Erityisen inhottavaa oli tyly tapa, jolla asiasta ilmoitettiin.

    Kaiken kaikkiaan, tällaista ravintolapalvelua ei todellakaan pitäisi saada edes jossain huoltoasemalla, saati sitten näin tasokkaalla golfkentällä.

    P.S. Vanajanlinnassa oli tänä vuonna samantyylinen tilanne; tosin olimme oikeasti noin puoli tuntia myöhässä – silti saimme ruokaa ja palvelu oli iloista ja ystävällistä.

    Laittakaa palautetta kenttäyhtiön johdolle, joka tekee sopimukset ravintolan kanssa. Täältä se ei mene oikeille tahoille.

    Nimetön

    Kuntogolfari kirjoitti: (10.9.2010 16:52:12)

    alhau kirjoitti: (5.9.2010 22:49:06)
    Kävimme tänään Kytäjällä pelaamassa ja vaikka kenttä puitteineen on Suomen parhaita, niin asiakaspalvelu klubitalon ravintolassa on kaukana siitä. Ruoan tarjoilu loppui ennenaikaisesti: saavuttuamme kierrokselta 20.20. emme saaneet enää tilattua ruokaa ravintolasta, vaikka klubin keittiö on periaatteessa auki 20.30. asti. Hölmöintä oli, että kokki suorastaan loikki ilmoittamaan happamalle kassamyyjälle, että keittiö on jo kiinni huomatessaan, että meidän viiden hengen porukkamme olisi halunnut tilata vielä. Lisäksi kassamyyjä ilmoitti ylimielisesti, että heidän kassansa kello oli neljä minuuttia yli puolen, vaikka iso seinäkello oli vielä tässä vaiheessa 20.25. Tapahtuma oli aika hupaisa: asiakkaalle ilmoitetaan, että hehheh, myöhästyitte, kello on minuuttia yli ettekä saa ruokaa. Aiemminkin päivällä palvelu oli kovin epäystävällistä: ryhmämme ruokarajoitteinen, jolle ruokalistasta kävi vain salaattiannos, ei siihen saanut ottaa lounasbuffetista esim. leipää, vaikka salaattiannos oli kovin onneton ja saman hintainen kuin buffetkin. Erityisen inhottavaa oli tyly tapa, jolla asiasta ilmoitettiin.

    Kaiken kaikkiaan, tällaista ravintolapalvelua ei todellakaan pitäisi saada edes jossain huoltoasemalla, saati sitten näin tasokkaalla golfkentällä.

    P.S. Vanajanlinnassa oli tänä vuonna samantyylinen tilanne; tosin olimme oikeasti noin puoli tuntia myöhässä – silti saimme ruokaa ja palvelu oli iloista ja ystävällistä.

    Laittakaa palautetta kenttäyhtiön johdolle, joka tekee sopimukset ravintolan kanssa. Täältä se ei mene oikeille tahoille.

    Pikku täydennys vielä. Itselläni ei ole ollut huonoja kokemuksia Kytäjän ravintolasta. Tosin en pelaakaan niin myöhään, että ravintolan sulkemisaika olisi käsillä.

    Kuntogolfari kirjoitti: (10.9.2010 16:52:12)

    alhau kirjoitti: (5.9.2010 22:49:06)
    Kävimme tänään Kytäjällä pelaamassa ja vaikka kenttä puitteineen on Suomen parhaita, niin asiakaspalvelu klubitalon ravintolassa on kaukana siitä. Ruoan tarjoilu loppui ennenaikaisesti: saavuttuamme kierrokselta 20.20. emme saaneet enää tilattua ruokaa ravintolasta, vaikka klubin keittiö on periaatteessa auki 20.30. asti. Hölmöintä oli, että kokki suorastaan loikki ilmoittamaan happamalle kassamyyjälle, että keittiö on jo kiinni huomatessaan, että meidän viiden hengen porukkamme olisi halunnut tilata vielä. Lisäksi kassamyyjä ilmoitti ylimielisesti, että heidän kassansa kello oli neljä minuuttia yli puolen, vaikka iso seinäkello oli vielä tässä vaiheessa 20.25. Tapahtuma oli aika hupaisa: asiakkaalle ilmoitetaan, että hehheh, myöhästyitte, kello on minuuttia yli ettekä saa ruokaa. Aiemminkin päivällä palvelu oli kovin epäystävällistä: ryhmämme ruokarajoitteinen, jolle ruokalistasta kävi vain salaattiannos, ei siihen saanut ottaa lounasbuffetista esim. leipää, vaikka salaattiannos oli kovin onneton ja saman hintainen kuin buffetkin. Erityisen inhottavaa oli tyly tapa, jolla asiasta ilmoitettiin.

    Kaiken kaikkiaan, tällaista ravintolapalvelua ei todellakaan pitäisi saada edes jossain huoltoasemalla, saati sitten näin tasokkaalla golfkentällä.

    P.S. Vanajanlinnassa oli tänä vuonna samantyylinen tilanne; tosin olimme oikeasti noin puoli tuntia myöhässä – silti saimme ruokaa ja palvelu oli iloista ja ystävällistä.

    Laittakaa palautetta kenttäyhtiön johdolle, joka tekee sopimukset ravintolan kanssa. Täältä se ei mene oikeille tahoille.

    Täällä kirjoitettuna ’palaute’ menee juuri sinne, minne kirjoittaja on sen tarkoittanut eli kokolailla suuremmalle foorumille kuin tj:lle. Kyllä myös se tj nämä kirjoitukset täältä lukee.

    JuKu kirjoitti: (10.9.2010 16:44:47)

    Kävin kesällä ja kuten sanottu, ruoka oli parempaa kuin Mäkkärillä, mutta palvelu huonompaa kuin Pizza Hutissa. Itte piti syömiset ja juomiset kantaa terassille. Näköalat, fiilikset ja tuolitkin voitti niin Mäkkärin kuin pitsapaikatkin mennen tullen. 🙂

    Mutta toisaalta, Suomessa on Suomalainen palvelukulttuuri, USAssa amerikkalainen. On vähän provo pyytää amerikkalaista palvelua Suomessa…

    Hyviä pelejä sullekin.!

    Palvelu ei tässä tapauksessa, kuten ei Mäkkärilläkään, ole huonompaa, niissä on vaan eri palvelukonseptit kuin Hutilla. Palvelukonsepti saattaa olla huonompi tai parempi, joka sekin on ’katsojan silmissä’. Joku, joka haluaa ladata lautasen ääriään myöten täyteen voisi sanoa, että Kytäjällä on parempi palvelu kuin Hutilla, koska sieltä saa ruokamäärän annostella itse. Totta on, että sämpylä ja bisse pitää kantaa terassille itse, samoin on buffet ruoan laita (muutenhan sen nimi ei kai olisi buffet). Mikäli taas tilaa listalta, niin kyllä ruoka pöytään kannetaan, terassillekin. Mielestäni näistä kaikki, minkä palvelukokonaisuuden olenkaan valinnut, olen saanut hyvän palvelun kera.

    Mikäli puhutaan itse palvelu palvelusta, niin kyllä täälläkin osattiin aikanaan palvella. Se oli vaan sitä aikaa, kun tarjoilijat olivat provisio- ja tippipalkoilla. Sitten kun täällä siirryttiin kuukausipalkkaukseen, niin johan taso tuli alaspäin. Ymmärtääkseni Jenkeissä palvelurahat muodostavat suuren/suurimman osan tarjoilijan ansioista, joten siinä motivaattori. Mielestäni, nyt ollaan täällä taas menty parempaan suuntaan ja palveluakin jo löytyy.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 31)
Vastaa aiheeseen: Kytäjän golfin ravintolan surkea asiakaspalvelu!

Etusivu Foorumit Yleistä Kytäjän golfin ravintolan surkea asiakaspalvelu!