Aihe: Kysymys wedgeistä - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Kysymys wedgeistä

Etusivu Foorumit Välineet Kysymys wedgeistä

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen päättänyt teettää itselleni 52, 56 ja 60 wedget. Tavoite on saada mahdollisimman sopivat itselle. Olen mielestäni keksinyt kuningasajatuksen ja mielelläni kuulisin, miksi se on hullu ajatus. Eli haluaisin teettää kaikki wedegt samalla varren pituudella kuin PW. Näin neljä lyhintä mailaa olisivat samanpituiset. Naivi kuvitelmani on, että täten pystyn hieman vakioimaan lisää lyhyen etäisyyden lyöntejä. Olen 188 pitkä ja vaikka LW lyönnit kulkevat ihan hyvästi koen lyöntiasennon aivan liian kumaraksi. Toisaalta kaikilla wedgeillä olen täydellä swingillä kärsinyt lyönnin aukeamisesta.

Pahoittelen, en pysty vastaamaan kysymykseesi.
    Minusta tuo ei ole hullu ajatus ollenkaan.

Kannattaa ehkä testivaiheessa sitten kokeilla onko tuo perinteinen 52 56 60-se paras yhdistelmä lyöntimittojen puolesta.

Happosetä kirjoitti: (4.8.2008 9:47:21)
    Eli haluaisin teettää kaikki wedegt samalla varren pituudella kuin PW.

Ymmärtääksi samanmittaiset varret wedgeissä on standardi tapa mitoittaa ne? Ainakin itselläni on ollut aina kaikissa wedgeissä samanmittaiset varret.
    Olenpa joissain (vanhemmissa blade-) brandiseteissä nähnyt että i9:kin on vielä samanmittainen.

Parti kirjoitti: (4.8.2008 12:49:49)

Happosetä kirjoitti: (4.8.2008 9:47:21)
    Eli haluaisin teettää kaikki wedegt samalla varren pituudella kuin PW.

Ymmärtääksi samanmittaiset varret wedgeissä on standardi tapa mitoittaa ne? Ainakin itselläni on ollut aina kaikissa wedgeissä samanmittaiset varret.
    Olenpa joissain (vanhemmissa blade-) brandiseteissä nähnyt että i9:kin on vielä samanmittainen.

No kyllä noilla OEM:llä nuo wekket ovat eri mittaisia: Titulla mm. 48-52ast = 35,50′ 54-56ast = 35,25′, 58-60ast = 35′

Itse tilasin wedget myös eri mittaisina mutta +0,5 tuumaa normaalia pidempinä.

GIR

Ihan hyvä idea, eikä edes mitenkään kovin harvinainen viritys. Omassa setissä kaikki 4 wedgeä ovat saman mittaisia. Swingipainotkin ovat samoja (paitsi sandissa on pari pykälää korkeampi). Vaatii pientä virittelyä, mutta on sopinut omaan peliin.

Minä keksin saman ajatuksen viime talvena ja Hekkanen sen toteutti. Tasapitkät Rifle Spinner -varret joka mailaan juuri samoilla lofteilla, paitsi 52 väännettiin vähän pystymmäksi.

En kyllä käsitä mitä se siellä ujostelee kun ei pysty muka vastaamaan kysymykseen. Johtuneeko siitä, että hän ei ole 188 pitkä, mutta minä olen ja siksi vastaankin, että hetkeäkään ei ole kaduttanut mailojen tilaaminen KsVarsilla.

Alle sadan metrin säteellä lipusta on nykyisin peli helppoa. Ongelmia syntyykin lähinnä saatanan paskalla draiverilla jolla lyödyt pallot menevät mihin sattuu, mutta se on toinen juttu.

Johtaja XXL kirjoitti: (4.8.2008 15:21:14)
    Tasapitkät Rifle Spinner -varret joka mailaan juuri samoilla lofteilla, paitsi 52 väännettiin vähän pystymmäksi.

Mutta oi johtaja, miksi ihmeessä??? Tuliko siitä sun snadisti vasemmalle-bunkkeriin-wedge?

Lavantauti kirjoitti: (4.8.2008 22:14:35)

Tasapitkät Rifle Spinner -varret joka mailaan juuri samoilla lofteilla, paitsi 52 väännettiin vähän pystymmäksi.

Mutta oi johtaja, miksi ihmeessä??? Tuliko siitä sun snadisti vasemmalle-bunkkeriin-wedge?

Loftia väännettiin, lie-kulmaa ei.

Mika Hekkanen kirjoitti: (5.8.2008 7:36:56)

Lavantauti kirjoitti: (4.8.2008 22:14:35)

Loftia väännettiin, lie-kulmaa ei.

No juuri näin tehtiin ja hyvä tuli. Itse asiassa olen joskus verrannut mailaa instrumenttiin jollaista neurokirurgit käyttävät tarkkuutta vaativassa työssään.

Nimetön

No juuri näin tehtiin ja hyvä tuli. Itse asiassa olen joskus verrannut mailaa instrumenttiin jollaista neurokirurgit käyttävät tarkkuutta vaativassa työssään.

Tarkoitatko siis että käytät haulikkoa?

Persana. Huomasin juuri että peevelini on samanmittainen kuin wetkeni. Tämä on joko puhas sattuma tai sitten Hekkasella on telepaattisia taipumuksia.

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311688 kohteessaKysymys wedgeistä

Etusivu Foorumit Välineet Kysymys wedgeistä