Aihe: Kysymys vain v. 2005 kierroksen YLI 100 LYÖNNEILLE :) - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Kysymys vain v. 2005 kierroksen YLI 100 LYÖNNEILLE :)

Etusivu Foorumit Yleistä Kysymys vain v. 2005 kierroksen YLI 100 LYÖNNEILLE :)

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Singelikysymykseen keskusteluissa oli tullut n. 20 vastausta. Mites tähän… Vit***iko ja kuinka paljon ? Kuinka iso sarvi otsastasi kasvoi ? Miten harjoittelet vai harjoitteletko lainkaan ? Et kai alennu vartalon taivutuksiin tai venyttelyihin ennen ekaa moukaria ( Draivia ) 1.tiiltä. Miten meinaat saada lyönnit alle 100 / kieppi ?

Nimetön

Ei paljoa. Harjoiteltu on. Kahdella painavimmalla mailalla olen tehnyt aina viitisen harjoitussvinginä ykköstiillä mut en muuta. Jos liika rupee sälhäämään ennen kierrosta niin sitten vasta huonosti meneekin. Pelatessa vertyy sopivasti. Ja pelaamalla se HCP putoo ei muulla.

Ensimmäinen yli 100 lyönnin kierros tänä kesänä v*tutti kyllä. Seuraava ei enää niin paljoa. Ja seuraava vaan turrutti. Enempiä niitä ei ole tullut.

En harjoittele tarpeeksi. Silloin tällöin tulee käväistyä rangella, nykyään onneksi useammin on mukana lyhyitä rautoja kuin draivereita.

Ennen kierrosta riittää 1-20 palloa rangella. Lämmittelyyn riittää kupillinen kahvia.

Alle 100 lyönnin pääsee kun viitsii lähteä pelaamaan prosenttipeliä eikä vaan roiskimaan palloja. Ensi viikonloppuna on tarkoitus alentua pelaamaan mahdollisimman varmasti pallo pelissä pitäen. Tulossa tylsä viikonloppu.

No ei kauheesti oo ottanut pattiin noi yli sadan kiekat. Kahdenviiden händärillä niitä vielä tulee enemmän kuin alle sadan.

Toi harjoittelupuoli on nyt tänä kautena jäänyt kokonaan. Tästä kaudesta meni toista kuukautta sairastaessa ja se vei motivaation. En voinut edes vastata tohon galluppiin kun ei ollut vaihtoehtoa ;-).

Kuppi kahvia ja pari harkkasvingiä on mun lämmittely ennen kiekkaa.

Alle sadan kiekat tulee safety-pelillä ja se käsite on mulle aivan liian vieras 😀

Alle sadan ei pääse. Tuskin harjoittelemallakaan. Ototan hopeista luotia.

Nimetön

Tota… Jos mun golfurani molemmat yhdeksän reiän kierrokset laskee yhteen, niin saan yhden kokonaisen kierroksen ja sen olen siis kiertänyt komealla tuloksella: 110.

Enkä silti aio kummemmin harjoitella, vaan pelaamaan oppii pelaamalla. Muutama pallo rangella ennen kierrosta riittää.

Vartalo ei taivu, vaikka taivuttaisi, joten turhaa koittaa venytellä…

Kyllä mä jossain vaiheessa tuon sadan lyönnin rajan saavutan, ehkä jo ylihuomenna, kun kierrän ekaa kertaa ’ison’ kentän läpi…

Alle/yli sadan kiekat menee suht koht tasan ja molemmat v…ttaa yhtä paljon. Lämmittelynä toimii yleensä juoksu parkkipaikalta ykköstiille,pallonkaivaminen bägistä sekä läpimärkänä bägiin tungetun hanskan venyttäminen taas käteen sopivaksi! Händäri on 22,eli ei kauheesti tule treenattua.

Kyllä. Pelaamaan ei opi ku pelaamalla. Ellei sitte pelaa viä enämpi. Harjuuttelu o persiistä!

Samaa mieltä Antin kanssa – pelaamalla oppii ja lahjattomat harjottelee. Tänä kesänä pelattu kaksi kertaa yli 100 lyöntiä, niistä viimeisin mm. Antin kanssa mäenkupeessa tepastellen (noh. hyvän seuran vuoksi ei viittinyt vitutusta ulospäin näyttää – ja kisassahan tiimi pärjäsi hyvin – ainakin puhumalla)

nim.merk.

koskaan en ole lahjoja saanut

Mä ny kirjoitan tähän ketjuun, koska singeli en ole ollut enään pitkään aikaan. Tasuri oli kauden alussa 9,5. Tänään aamulla 10,3 ja nyt kentältä kotiinpäästyä 10,1. Vihdoinkin kauden eka rundi alle händärin…tosin vain lyönnillä. Pickala Forest bäkäriltä kuitenkin 84, vaikka tuloksessa on vielä neljä tuplaa.

Yli 100 lyönnin kierroksia on tullut tänäkin vuonna jo kuusi kappaletta. Viimeisin viikko takaperin. Se olisi kyllä mennyt alle 100:n, mutta tuli tuupattua 14 lyöntiä 17. väylälle 😉 Ei vi—ta, eikä sarveakaan näy missään. Harjoittelut on tänä vuonna jääneet tosi vähiin, niinkuin pelaamisetkin. Vasta 40 kierrosta kasassa. Ehkä ~60% kierroksista on alkanut rangen kautta. Harkkaviheriölle ei tule juuri eksyttyä.

Jos satasen kiepit saisivat sarven otsaan kasvamaan, niin niskat olisivat ainkin kondiksessa sen kannattelusta. Ikänään kun en ole alle sadan kieppiä tehnyt, paitsi 9-reikäisellä. Kiekkoja tulee niin harvoin, että tällä hetkellä on enämpi haaveissa se alle satanen. Paras on tältä kaudella 103. T’ällä kaudella jos pääsisi vielä pari kertaa kentälle, niin tuurilla voisi toinen mennä alle satasen. Tai sitten ei. Saapahan kuitenkin lyödä useammin samaan hintaan.

Ei hatuta :o), sillä toistaiseksi ei sellaisia haaveita vielä ole… jos pelaa bufferiin, niin oon IHan ’mikkona’ :D.

Eilen tuli 102 lyöntiä. Kumma kyllä ei harmittanu kauheesti…???

yks yli 100:n kierros tullut vetäistyä tänä kesänä. (101 lyöntiä) Muuten ei ehkä olis niin vituuttannu, mutta kun sattu oleen KEJ-tourin virallinen kiekka…Mikään ei vaan toiminu, vettä sato ja sormikin oli pipi…pelkkiä tuplabogeja joka reijältä.

Alennun aina ennen kierrosta venyttelyihin ja vielä rangella…

alle 100 kierroksiin pääsee ainakin reenaamalla lyhyet raudat ja chipit kondikseen….

Kannetaan korsi kekoon…. eli yksi satkun ylitys on tullut 102 valkoisilta. (ja muutama tasan 100 keltaisilta, mutta niitähän ei lasketa tässä kyselyssä)

Sinänsä harmitti kun vika oli selvästi korvienvälissä. Kauhee yritys, että nyt on lyötävä pitkälle.

Harjoittelen, kyllä viimeksi eilen käväsin iltapäivällä lyömässä korin palloja, lähinnä testasin kaapissa ollutta spoonia ja hybridin tekelettä.

Illalla viimeiseksi käväsin vielä pelaamassa etuysiä harjoitusmielessä.

Valitettavasti venyttelen kyllä mutta draiveria tarvitaan vasta väylällä kolme (kotikentällä).

Miten alle satasen? lyömättä palloa yhdellä väylällä kolmeen eri vesiesteeseen…

Kierroksia takana tänä vuonna noin 40 ja 5-6 kertaa olen pelannut 100 tai yli. Kyllähän se aina v*tuttaa, mutta ei tämä niin vakavaa ole. Pelaamaan ja harjoittelemaan en ole päässyt läheskään niin usein kuin haluaisin, koska pienen lapseni hoitopuuhat vievät paljon aikaa. Harjoittelu on nykyään sitä, että ennen kierrosta noin 80 palloa (2 polettia) rangella ja putit / chipit päälle. Händäri nyt noin 16.

Kyllä ja paljon, mutta pääasiallisesti kyllä nauratti. Ja itketti. Samaan aikaan.

Ei kasva sarvet tällaisella pääperällä.

Tiedän missä range on – riittääkö?

Vartalo taipuu kun tiiaa. Siinähän sitä venyykin samalla?

Hyvin.

Kavereiden kesken pidetyssä lyöntipelikilpailussa 103 = 15 lyöntiä kärkeen. Olin kuitenkin toinen, mutta aika huonossa hapessa koko porukka oli 🙂

Jos saa kertoa, että milloin on viimeksi pelannut yli 100 lyöntiä, niin muistaakseni se oli Nordcenterin vanhalla Freamillä vuonna -92 (102). Samana vuonna rikoin 100 ensimmäisen kerran Portugalissa, tulos 98. Se tuntui melkein yhtähyvältä kuin holari tänä vuonna.

Kyllähän sellainen ’satanelonen’ ahdisti vitosen händärillä, mutta suuren palveluksen kyseinen kierros teki omalle pelille. Ensiksi aioin kaivaa esiin golflehdestä jutun, ’kuinka pääsen alle 100’. Lopulta aloin tekemään muutosta omasta päästäni työn kautta, eli 8 koria palloja rangelle ja mieli avoin muutokselle.

Vihdoinkin opettelin oikeaoppisen lyönnin, sillä viimeiset 4 vuotta olin lyönyt itse opittua punchia vaihtelevin tuloksin. Nykyään en lyö enää ollenkaan paksuja fileitä, ja lyön palloa rennosti ’ylöspäin’. Ensimmäinen kuukausi uuden swingin kanssa oli tuskien taivalta duffien ja huonojen osumien kanssa taistellessa. Toisaalta hyvät lyönnit uudella swingillä olivat niin täyteläisiä, että vanhaan swingiin ei enää ollut palaamista.

Ensimmäistä kertaa elämässä osun viheriöihin säännöllisesti nykyään jopa rauta5/4:lla ja draivilla väyliin yli 60%.

Nimetön

Kaikki kierrokset tänä vuonna yli sadan lyönnin… Vit***aa kuin pientä kuivan kesän oravaa!!!

Ainoa lohtu tähän että on eka kesä menossa lajin parissa!

Lahjattomat harjottelee! tosta kyllä joutuu vähän tinkimään välillä!

Voishan tuota golfia harrastaa sellaisellakin asenteella, että harkkakierroksilla ei juurikaan score cardia käytetä eikä tuloksia kirjata, vaan nautitaan liikunnasta, ulkoilusta, luonnosta. Se letkeä liikuntahan lienee koko homman tarkoitus muilla paitsi ammattilaisilla.

Nimetön

Hä? Ei mulla ole harkkakierroksilla tuloskorttia mukana. Pidän vain mielessä kuinka monta paria, pogia ja tuplapogia on tullut. Otan tasoituksen (n36)huomioon ja lasken kuinka moni olisi nostanut tasoitustani ja kuinka moni laskenut. Eli tuplapogi on +-0 ja sitä alle parantaisi tulosta, ja sit triplapogit ja sen päälle huonontaisi tulosta. Yleensä olis parilla vain parantunut joten ei haittaa vaikka ei korttia tullut tehtyäkään. Rennosti vaan ei se niin vakavaa ole.

Nimim: ’näin täällä savossa’ 🙂

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #346104 kohteessaKysymys vain v. 2005 kierroksen YLI 100 LYÖNNEILLE :)

Etusivu Foorumit Yleistä Kysymys vain v. 2005 kierroksen YLI 100 LYÖNNEILLE :)