Aihe: Kylkiluun paraneminen - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Kylkiluun paraneminen

Etusivu Foorumit Yleistä Kylkiluun paraneminen

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Satuin kolhimaan itseäni ja sain tohtorin mukaan ’hiusmurtuman’ kylkiluuhun. Kylki on hyvin liikearka, jopa hyvin kevyt taputtelu kylkeen saa miehen melkein itkemään …. Tämä sattui tietysti pahimpaan mahdolliseen aikaan, kun pitäisi päästä pelailemaan. Tortorin mukaan pitäisi huilata 3-4 viikkoa ennenkuin voin taas pelata. Ajatuskin noin pitkästä tauosta hirvittää. Nyt kiinnostaisi tietää onko kenelläkään kokemusta vastaavasta vammasta. Kauanko pitää sinnitellä ennenkuin kivutta voi yrittää kevyttä swingiä / pelaamista ?

Mikäli murtuma on oikealla puolella ja lyöt oikealta, niin onneksi olkoon! Paraneminen kestää, minulla kylkiluu murtui viime kesänä heinäkuun alussa ja ensimmäiselle kierrokselle pääsin 5 viikon päästä. Toisinaan vieläkin kierroksen jälkeen saattaa jomottaa. Kannattaa parannella rauhassa ettei vaiva pitkity. Pidin mielenkiintoa yllä puttaamalla ja kiertämällä kaverin mukana kierroksilla.

Muista hyvä teippaus (puoli kroppaa), se edesauttaa paikallaan oloa ja helpottaa ’yskimistä’.

Hei

Kannattaa ottaa rauhallisesti ainakin kuukauden verran. Itselläni murtui pari kylkiluuta ja odotin kiltisti sen kuukauden, jonka jälkeen riuhtaisin sitten innoissani taas saman paikan rikki, meni se kesä lähipeliharjoittelun merkeissä. Hyvä aika harjoitella puttia ja chippiä. Parantaa scorea tällainen kuukauden pakollinen lähipeliharjoittelu.

Kolautin oikean kylkeni joitain vuosia sitten. Lekurin mukaan joko hiusmurtuma tai kylkiluiden välisten zydeemien vamma. Ei selvitetty eteenpäin, koska hoito oli sama eli lepo.

Vamma sattui kesäkuun alussa ja seuraavan rundin pelasin elokuun puolessa välissä kyljen tullessa oireettomaksi.

OLEN KOKENUT KO VAMMAN KOLMESTI. 50-VUOTIAALLA PARANEMINEN KESTÄÄ 3 VIIKKOA. KÄYTÄ AIKA PUTIN HIONTAAN, KOSKA YSKIMINENKIN ON MAHDOTONTA !!!

Mulla sattui viime kesänä kylkivamma, kylkiluissa oli hiusmurtuma. Kylki oli kipee ja aamulla varsinkin ei voinu edes yskiä. Lääkäri sanoin ett parasta lääkettä on lepo. Kysyin tietty et voiko golfia pelata ja koska. Lekuri sanoin etää heti kun vaan itse pystyt kestämään kivun. Mä lepäsin vain 5 päivää ja rupesin pelaamaan. Vähä aluksi oli kipua, mutta kyllä mies ny pienen kivun kestää. Aluksi vähä Buranaa ja peliä ja hyvä tulee!!hyvää kesää!!

Rikoin oikean kylkeni viime toukokuussa. Taisi olla kyse kyljen rasitusmurtumasta ja lihaksen revähtämisestä.

Selällään ei voinut nukkua koska rintakehä ja kylki venyivät. Päälle flunssa ja yskiminen, ja helvetti oli valmis.

Odottelin pari viikkoa ja lähdin testaamaan. Kylkeen ei sattunut, mutta kuului vain räpsäys kun parantumaisillaan ollut kylki napsahti rangella uudestaan.

Tuon johdosta kesäkuun kierrokset jäi neljään(!) ja kylki muistuttaa vieläkin pienellä puutumisella silloin tällöin.

Samaan aikaa IL:ssä oli golfvieraana lääkäri Tapio Kallio. Totesi siinä, että tuo olisi golfareiden yleisin vamma. Oli aika yllätys sinällään kuulla, mutta pitänee paikkansa.

Mutta jos kyljen varmasti haluat kuntoon, niin huilaa se 3-4 viikkoa. Hätäilyllä pilaat koko golfkesäsi, nyt menee ohi vain talvigreenit, duffit ja topit. 😉 Tsemppiä paranteluun, tiedän tuskasi!

Nimetön

Itselläni on tullut kylkiluiden hiusmurtumia muutamaan otteeseen. Olen sen verran nuori (alle kolmekymppinen), että minulla murtumat paranivat kahdessa viikossa.

Sain yhden murtuman todella huonoon saumaan, kun olin lähdössä ulkomaille kilpailemaan (eräässä toisessa lajissa) seuraavana päivänä. Teippasin tukisiteen rintakehäni ympärille ja söin joka päivä kamalan määrän särkylääkettä. Pystyin juuri ja juuri kilpailemaan, mutta en todellakaan suosittele sellaista temppua kuin äärimmäisessä hädässä. Kannatan siis muidenkin vastanneiden tavoin, että lepäilet sen kolmisen viikkoa ja jatkat pelaamista taas, kun kipu on kokonaan poissa. Paranemisia!

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #378559 kohteessaKylkiluun paraneminen

Etusivu Foorumit Yleistä Kylkiluun paraneminen