Aihe: Kuvaketjun arvoitus? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Kuvaketjun arvoitus?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kuvaketjun arvoitus?

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Kuka osaa OIKEASTI sanoa mitä kuvissa tapahtuu? Oikea-oppinen bunkkerilyönti

En tiedä mitä OIKEASTI tapahtuu, mutta vastaan silti että läpilyönti…koska se on just mun puute bunkkalyönneissä.
    Nimim. sitä harjoitellaan tänä vuonna!

Mikäs nyt on ongelmana?! Stanssi ja loppuasento on varmaan aika persoonallisia, mutta muuten näyttäisi olevan perusasiat bunkkalyönnistä kuvattuna oikein.

Minja kirjoitti: (28.4.2007 20:39:40)
    En tiedä mitä OIKEASTI tapahtuu, mutta vastaan silti että läpilyönti…koska se on just mun puute bunkkalyönneissä.
    Nimim. sitä harjoitellaan tänä vuonna!

Tuu meidän pihalle harjoittelemaan. Pitäis nimittäin kaivaa vesijohtoputkea varten oja.
    No leikki leikkinä…

Juttele asiasta prosi kanssa ja miettikää yhdessä, onko vika läpilyönnissä vai liian syvältä/kaukaa hiekkaa kyntävässä svingikaaressa. Nimittäin, jos osut hiekkaan 10 cm ennen palloa, pirukaan ei vie sellaista lyöntiä läpi, ja jos sä sitä alat korjaamaan kyntöharjoituksilla, sun koko lähipelis ínfektoituu pilalle.

PS. Mun mielestäkin tossa kuvassa kaikki on OK, mutta kuvatekstit vaan puuttuu.

mac

Itse asiassa kuvissa näyttäisi että stanssi auki, ja kuitenkin swingataan lipunsuuntaisesti, kun eiköhän tuossa pitäisi kuitenkin olla stanssi auki ja kuitenkin swingata stanssin mukaan ja vastaavasti lapa auki!

Nimetön

Eikös tuo jälki hiekassa kuitenkin ole selvästi stanssin suuntainen?

Nimetön

Southpaw kirjoitti: (28.4.2007 21:02:10)
    Mikäs nyt on ongelmana?! Stanssi ja loppuasento on varmaan aika persoonallisia, mutta muuten näyttäisi olevan perusasiat bunkkalyönnistä kuvattuna oikein.

Ja eikös tälläinen avoimella lavalla tehty lyönti pidä päättää tuollaiseen ’leveään’ loppuasentoon? Varmistetaan lavan aukipysyminen.

Hyvä linkki! Sieltä löytyi mm mulla kauan kadoksissa ollut pallon paikka!

r

Kun asia nyt tuli puheeksi, niin minua näin aloittelijana häiritsee kovasti tuo että jossain lyönnissä (bunkkeri) avataan stanssi ja lapa ja lyödään vielä ei-kohteeseen. Onko tässä joku järki ? Nythän sändärissä on tollaset 55 deg. loftia ja varmaan vähintään 12 deg. bounssia. Miksei hanki wedgeä missä on 60 deg. loftia ja ehkä enemmän bounssiakin ja lyö suoraan ? Onko tossa joku sellanen selitys, että samalla mailalla avataan lapaa enemmän tai vähemmän riippuen etäisyydestä ja hiekan hienoudesta ja rullimatkasta ja tätä ei nyt sitten voi tehdää yksinkertaisesti lyömällä kovempaa tai hiljempää ?

Toi SW:n pallon paikka ja i5:en suljettu lapa on aika kiehtovia.

ts

r kirjoitti: (30.4.2007 10:29:30)
    Kun asia nyt tuli puheeksi, niin minua näin aloittelijana häiritsee kovasti tuo että jossain lyönnissä (bunkkeri) avataan stanssi ja lapa ja lyödään vielä ei-kohteeseen. Onko tässä joku järki ? Nythän sändärissä on tollaset 55 deg. loftia ja varmaan vähintään 12 deg. bounssia. Miksei hanki wedgeä missä on 60 deg. loftia ja ehkä enemmän bounssiakin ja lyö suoraan ? Onko tossa joku sellanen selitys, että samalla mailalla avataan lapaa enemmän tai vähemmän riippuen etäisyydestä ja hiekan hienoudesta ja rullimatkasta ja tätä ei nyt sitten voi tehdää yksinkertaisesti lyömällä kovempaa tai hiljempää ?

Loistavaa jäsen r. Hieman epäilen vaan, oletko oikeesti aloittelija…. vaikuttaa hieman kehittyneemmän pelaajan näkemykseltä

Nimetön

StiX kirjoitti: (30.4.2007 9:55:51)

Saakos noilla paikoilla lisää pituutta lyöntiin? Varmaan toimii vastatuuleen…

Jos noissa kuvissa pallon paikka on kohdillaan, niin mulla ei. On kuvien perusteella mulla sitte joka mailalla karannu melkoisesti etujalan suuntaan. Hmm, tutkitaan rangella.

Taika Rauta kirjoitti: (30.4.2007 10:54:54)

Jos noissa kuvissa pallon paikka on kohdillaan, niin mulla ei. On kuvien perusteella mulla sitte joka mailalla karannu melkoisesti etujalan suuntaan. Hmm, tutkitaan rangella.

Noi paikat taitaa olla jotain kompensaatioita 😮
    Mää komppaan Hogania aika pitkälle tässä pallonpaikka jutussa. Mulla pallo on kaikissa normaaleissa rautalyönneissä samassa paikassa suhteessa ’etummaiseen’ jalkaan. ’Takajalka’ sitten vaeltelee sekä leveys, että ’syvyys’ suunnassa.

r kirjoitti: (30.4.2007 10:29:30)
    Kun asia nyt tuli puheeksi, niin minua näin aloittelijana häiritsee kovasti tuo että jossain lyönnissä (bunkkeri) avataan stanssi ja lapa ja lyödään vielä ei-kohteeseen. Onko tässä joku järki ? Nythän sändärissä on tollaset 55 deg. loftia ja varmaan vähintään 12 deg. bounssia. Miksei hanki wedgeä missä on 60 deg. loftia ja ehkä enemmän bounssiakin ja lyö suoraan ?

Mulle opetettiin bunkka lyönti siten, että annettiin bunkkaan mukaan rauta-4 (pisin mitä bägistäni löytyy) ja sanottiin vaan, että lyöpä se pallo nyt pois sieltä. Kyselin kaikenlaista stanssista lavan asentoon, mutta vastauksia ei tullut. Noh, sain kuin sainkin pari palloa sieltä jollain ilveellä ylös. Voin kertoa, että lapa oli todella auki.

Tämän jälkeen ko pro antoi minulle santavetken käteen ja kehoitti ottamaan ihan normaalin lyöntiasennon ja lyömään pallon sieltä pois. Ja ai että se olikin helppoa!

Vähän taas tota matikkaa tähänkin:
    – i4, loft 24° ja bounce 4°
    – SW, loft 56° ja bounce 12°

No jos mä avasin melkun lapaa niin, että toiminnallinen lofti on esim 54° niin samalla bounce kasvaa 34°:een… Tämä tarkoittaa sitä, että kun 10° bouncen SW:tä avataan, niin se bouncekin lisääntyy samalla tahdilla -> ostetaan se 60° / 16° santa ja lyyään ihan vaan suaraan.

En nyt sano kuka ko pro oli, ettei häntä sekoiteta minun sekoiluihin, jotka ovat allekirjoittaneen ™ ja ® =)

Nimetön

Hups!
    Taisit löytää sen Indexin kautta, mietinkin mihinkä sen scripin olin hukannut :), itse asiassa kuvat oli vähän liioiteltu ja ns. testikuvasarja. Että ei siitä sitten sen enenmpää. Hauskaa Vappua!

Nimetön

Miqu kirjoitti: (30.4.2007 10:35:38)
    Toi SW:n pallon paikka ja i5:en suljettu lapa on aika kiehtovia.

Pallonpaikka on sitten poistettu! Hah hah.. (StiX & Migu)
    Mitenkä ihmeessä löysitte juuri tuon testikuvasarjan… :-))

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240060 kohteessaKuvaketjun arvoitus?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kuvaketjun arvoitus?