Aihe: Kumpi hymyilytti enemmän?? - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Kumpi hymyilytti enemmän??

Etusivu Foorumit Yleistä Kumpi hymyilytti enemmän??

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 158)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kysymys kuuluu…. olisitko oikea golffari vai tumpula jos et käytä putteria?

Kysymys on kohdallani puhtaasti akateeminen; tulin, nimittäin, ostaneeksi niin sikamaisen kalliin putterin, että sillä on pakko lyödä ja putin on pakko pudota!

Mutta vastauksena kysymykseesi: luultavasti kyllä olisin…

Luin vasta eilen Lassin kolumnin kirvoittamat sapekkaat vastineet Golflehdestä.

Sainkin idean: korvataan tämä vain puolihalventava klubituuppari -nimitys reilusti sanalla TUMPELO.

Kun tumpelon virallinen tasoitus putoaa 36:een, hänestä tulisi vasta tuuppari ja kun hcp on 18 tai alle, hän olisi golfari.

Ei eriäviä mielipiteitä? Hyvä. Hyväksytty!

En oo tuuppari vaan tumpelo. Eli en hyväksy. Ehdotusta.

Pitäisikö alkaa nimittämään tumpeloiksi sellaisia henkilöitä, jotka typerällä selostuksella ja lörinällä häiritsevät meidän golffareiden majornautintoja.

Ja jolleivät he vuodessa opi selostamaan kunnolla, pitäisi heitä kieltää selostamasta golfia ja käskeä siirtymään muiden harrastusten pariin, esim. selostamaan pitsinnypläystä.

ts

Mitäs pahaa pitsinnyplääjät on sulle tehny, kun noin pahasti haluat rankasta.

Loistavat kommentit. Kyllä Teemukin voi kirjoittaa major voittajat paperille, jos ei nyt heitä muista.

Hän kuitenkin osaa analysoida peliä mullakin tavalla kuin ’pysyykö, pysyy, ei pysy’ ja päälle heh heh.

Olen aina ihmetellyt miksei nelonen voi käyttää ammattiselostajaa, joka tuntee golfin. Näitä kun on monta. Kakkosselostajana vaikka pelaava ammattilainen näitäkin löytyy.

Tai siitten se englanninkielinen selostus, joka on tasoltaan loistavaa.

Ollaanpa varovaisia, ettei tämä ketju katoa foorumilta. Jotkut ovat hyvin arkoja arvostelulle.

Nyt mennään jo aiheen ohi, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, että keitä ovat nämä golfia tuntevat ammattiselostajat??

Ainahan voi joku uusi kokeilla ja jollei vuodessa opi riittävästi voi siirtyä selostamaan muuta lajia. Näinhän meillekin suositellaan ko. henkilöiden taholta.

Nimetön

Mulle tuli oman kotiseuran lähettämäna meili/tiedote, josta seuraava copy paste:

’Golflehden viimeinen numero oli aivan oikeutetusti saanut osakseen ryöpyn lukijapalautetta klubipelaajan arvosteluista. Asia on omiaan juuri HaG:n kannalta, sillä me, avoimena jäsenpalvelukenttänä lähdemme siitä, että kaikilla on oikeus pelata tasoituksesta riippumatta. Tulemmekin pyrkimään juuri siihen suuntaan, että HaG:n avoin ja kannustava suhtautuminen lajiin antaa kaikille kiinnostuneille helpon tavan aloittaa. Tässä työssä te, HaG:n jäsenet, olette ensiarvoisessa asemassa. Otetaan aloittelija avosylin ryhmään mukaan ja autetaan silloin, kun sen tarve on. Golfin kynnys on edelleenkin liian korkea ja juuri meillä HaG:ssa täytyy olla kaikille tilaa – olipa sitten kortissa 10 tai 54.’

Minusta ihan hyvä irtiotto, vaiko?

Näin nopeasti tulee mieleen esim. Viivi Avellan,

Mr. Eve ja sitten soorry dementia, joka luki uutisia nelosella Timo Toropainen ?????.

Muitakin varmasti on.

Juha Jokinen varmasti olisi jo sisäistänyt luonnostaan hiljaisuuden lyöntiin valmistuttaessa.

Just joo…

Elikkä oliko tämä kommenttisi?

Erittäin paljon uusia näkökulmia keskusteluun tuova.

Tänään tuli töissä keskusteltua aiheesta ’tumpelo’ erään työkaverin kanssa. Kyseinen lady suorittanut green cardin viime kesänä, tasoitus tällä hetkellä yli 40. Muutamaan otteeseen olen yrittänyt houkutella kanssani kentälle, mutta vastaus aina ollut kielteinen. No tänään se sitten selvisi, että miksi :(. Eräänä kauniina, aurinkoisena päivänä lähtenyt ystävättärensä kanssa omalle kotikentälleen pelaamaan. Kenttä kisan jälkeen tukossa ja edellä mennyt hidas neljän hengen ryhmä. Jonkin ajan kuluttua oli takana tullut ryhmä saanut heidät kiinni ja eräs ryhmän jäsen huutanut ja raivonnut naama punaisena, kun kenttä ei rullaa. Mitä ihmettä – ja vielä ladykapteeni! Cädärikin oli saanut kuulla kunniansa, kun oli pitänyt ryhmän maksimitasoituksesta kiinni ja päästänyt kaksi korkean tasoituksen omaavaa kahdestaan pelaamaan. Tätä ’hiostusta’ oli jatkunut koko kierroksen, vaikka näkivät varmasti, että edessä oli ruuhkaa. Tämän jälkeen kynnys lähteä pelaamaan oli noussut sen verran korkeaksi, että tämä kesän pelit oli pelattu.

No ensi keväänä taitaa olla osake edullisesti myynnissä ja yksi tumpelo vähemmän, sen verran ikävä maku jäi koko lajista ja omasta seurasta :(.

Pitäisi aina muistaa, että jokainen meistä on ollut joskus aloittelija.

Hyvin, HYVIN valitettavaa, jos golfklubiakin edustava ihminen kayttaytyy tuolla tavalla. Ei mikaan ihme, jos koko homman perustakin (pelaaminen) sukkaa.

Golfpot,

Tämä on suorastaan järkyttävää. Näin valitettavasti tapahtuu. Olen itse joutunut myös samassa ryhmässä olevan edelliselle ryhmälle pelaajan huutojen seuraajaksi. Hävetti.

Hyvä ystäväni, joka pelaa alle scratchin tasoituksella kyllä pelaa kaikkien kanssa kunhan peli on ripeätä ja hän myös osaa kannustaa 54 händärillä pelaajia.

Juuri tuollaista törkeää muiden pelaajien aliarvostusta ja töykeyttä esiintyy ikäväkseni hyvin monilla glubeilla eritysesti senioreiden mutta näköjään siis myös naistenkin taholta ! Lajin kannalta todella sääli , jokainen meistä on aloittanut joskus ja kannustusta sekä hyvää pelimieltä tarvitaan kauniille kentillemme lisää !

Helppo vastata. Enemmän hymyilytti itsestään ’Suomen golfikonin’ tekemän Tilanderin kirjoitus. Mies ei tiedä kilpagolfista juuri enempää kuin vasta-alkajatkaan, mutta herjaa heitä oksettavalla kolumnillaan.

P.S. Jos vastedes joku toinen euroopanomistaja kirjoittelee samantyyppisiä kirjoituksia, niin älkää hyvät ihmiset aristelko kirjoittaa vastineita.

Olen harrastanut golfia 12 vuotta ja käynyt lähes joka päivä vuodet ympäri lyömässä palloja rangella tai hallissa taikentällä.

Tasoitus on ollut n.19 jo monta vuotta.

En päässyt alle 36 kahdessa vuodessa.

Olen kookas hoikka alle 60 seniorimies, jolla ei ole golffia haittaavia vaivoja.

Olen lukenut runsaasti golf-taitoihin liittyvää kirjallisuutta ja kaikenmaailman golf-lehtiä.

Prolla olen tosin käynyt vain pari kertaa green card-kurssin jälkeen.

Olen ollut myös Tilanderin vetämällä pelimatkalla ja saanut häneltä swingi-vinkkiä.

Lyöntipituuteni riittävät hyvin väylien par-lukuihin.

Väitän,että jos tällä työmäärällä ja näillä ominaisuuksilla ei pääse alle 36 kahdessa vuodessa (ja alle 18 kahdessatoista), niin se on melkoisen mahdotonta suurelle osalle lajin aloittajista.

Olen silti kehdannut jatkaa harrastusta ja jopa nauttinut siitä.

Tulos tai ulos ajattelu tuntuu tympeältä golfin yhteydessä.

Suhtaudun äärimäisen nöyrästi työntekoon. kun se liittyy golfiin. Olen kuitenkin sitä mieltä, että yksinäinen työnteko ei tuota vanhemmille karpaaseille tulosta. Joka vuosi pitäisi jaksaa tehdä työtä pro kansssa. pari vuotta on mennyt laiskotellen. Tulos: tasuri makaa tulessa.

Jassoo, menipä ihan väärään topiikkiiin. Nolataan siten muuallakin kuin golfkentällä.

Aivan samaa mieltä kuin Ritari. Mitä vanhempana tähän leikkiin ryhtyy, sitä enemmän pron tukea tarvitsee.

Ensimmäisenä vuonna, etenkin talvella huhkiessani opin virheitä, joista on ollut äärimmäisen vaikeaa päästä eroon. Vahingosta viisastuneena nyt kolme vuotta myöhemmin olen nauttinut jo yhteensä yli 30 pron tunnista. Tänä vuonna tasoitus on toistaiseksi tipahtanut yli 5 pykälää. Singeli häämöttää jo horisontissa. Ja kuuskymppiä on lasissa 40 päivän päästä.

Ja rohkaisuksi eteenpain:

Eilen samaan ryhmaan sattui (tai han otti meidat itse asiassa kasilla kiinni!) 71 vuotias aija, joka kantoi baginsa selassa ja kertoi kevaalla selvinneensa juuri rintasyovasta (mies!) ja josta on nyt enaa jaljella hirvittiva arpi rinnassa. Ja aija veti makea ylos ja alas, kera hyvien lyontien!

Rock on! Taas jaksaa pelata!

Nimetön

Ensimmäinen rikkinäinen kesä takana golfin parissa, tasoitus edelleen 54, jos olisi pelikavereita ollut paremmin loppukesästä, saattaisi olla hiukan jotain muuta. Seura otti alunperin vastaan tosi mukavasti, mutta tiettyä nurkkakuntaisuutta havaittavissa -tuntuu ettei niin kauhian tervetullut vasta-alkajana aina mukaan kierrokselle olekaan; esim. jotkut daamit haluavat kiertää ystävättärensä kanssa kaksin…

Seniorit olleet tosi mukavaa peliseuraa : )

Joskus kesällä lupasin kertoa mikä tilanne loppukesästä, no, tässä ollaan jokunen kokemus rikkaampana ja ensi keväänä jatketaan uusin voimin! Haaveet etelän golflomasta ensi keväänä haudattu, ei taida olla tällä tasurilla asiaa ihan joka kentälle. Jollei sitten tule lähdettyä reissuun jossa pro mukana.

Ai niin, viiskymppiä kohta mittarissa, eli kuulun näihin myöhäisherännäisiin tumpeloihin -mutta ei yks Tilander tätä typyä lannista!!

Kiitos muuten teille positiivisille persoonille tällä palstalla, te tuotte uskoa siihen että kyllä mä tän vielä opin!! 🙂

Esillä 25 viestiä, 126 - 150 (kaikkiaan 158)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #345435 kohteessaKumpi hymyilytti enemmän??

Etusivu Foorumit Yleistä Kumpi hymyilytti enemmän??