Aihe: Kumpi hymyilytti enemmän?? - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Kumpi hymyilytti enemmän??

Etusivu Foorumit Yleistä Kumpi hymyilytti enemmän??

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 158)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Tuli mieleen tuosta clubitasoituksen 36-54 pois jättämisestä. Eli jos olisikin kaksiosainen greencard koe. Ensimmäisellä kokeella saisi ns. ’clubituuppari- kortin’ (ok keksitään hienompi nimi). Tällä kortilla jäsen saisi pelata omalla jäsen kentällä ja kentillä jotka hyväksyvät kyseisen kortin. Sitten olisi toinen koe. Tällä ei olisi mitään aikarajaa (Ellei sitten clubi vaatisi esim 2v jonka aikana suoritettava) milloin se pitäisi suorittaa. Mutta pitäisi kuitenkin suorittaa jotta saisi tasoitusluvun korttiinsa (alle 36) ja näin luvan pelata muillakin kentillä. Tässä kokeessa voisi olla periaatteessa samat kokeet kuin clubituuppari-kokeessa mutta hieman tiukemmat vain. Esim par-3:lla pallo greenille, hiekkaesteestä ulos ja pallo vaikka 3 neliön alueelle jne. Tällä tavalla saisi osan noista 36-54 tasoituksella olevista kiinnostumaan hieman enemmän lajista ja varsinkin harjoittelusta. Tietenkin clubien pitäisi kannustaa kyseisiä tuuppareita harjoitteluun järjestämällä harjoituspäiviä edullisemmalla omille jäsenille jne.

Noh tuohan on vain oma ideani ja varmaan siitä löytyy huonojakin puolia.

Hmm…ei oo helppo asia tää ei.

Oikeestaan kun miettii, niin oon vähän kaikkien ketjuun vastaajien kannalla..(joojoo mies).

Eli, toisaalta oon sitä mieltä, että kaikilla on ja pitää olla oikeus harrastaa golffia ja käyttää siihen tarkoitettuja yleisiä golfkenttiä.

Toisaalta sitten koen, että kaikilla yleisten golf-kenttien käyttäjillä pitää myöskin olla jonkin lainen vastuu a) noudattaa lajin yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä/etikettiä, b) ottaa muutkin kentällä olijat huomioon…eli siis edetä ’sovitussa’ tahdissa ja huudella sitä FOREa jos tarvis on.

Ja tuosta vastuu-kysymyksestä päästään taas sitten siihen, että kenen se vastuu on lopulta. Eli, saavatko ihmiset nykyään Green Cardinsa liian helpolla…ja vaihteleeko tuo GreenCard-kurssien taso eri puolella kuinka paljon?? Olen myös sitä mieltä, että tuohon kurssiin pitäisi jollain tavalla sisällyttää enemmän etiketti-/sääntötietoutta. Myös jonkinlainen klubin jäsenen ohjaama kummikierros olisi paikallaan.

Kuitenkin sitten viime kädessä lopullinen vastuu on aina pelaajalla itsellään. Eli huolimatta kaikesta koulutuksesta ja valistuksesta toiset ei vaan halua/viitsi/ymmärrä… . Ja tuolla seikalla ei aina ole mitään tekemistä HCP:n kanssa.

Sellasta se on.

tätä en vaan tajua:

tyyppi kritisoi tasureista ja muusta sen sellaisesta, ilmeisesti pitää itseään aika asiantuntijana, muttei erota toisistaan chippiä ja pitchiä…

…tuli vaan mieleen parin kuunnellun selostuksen jälkeen.

Heh…no mutta noissa selostuspuuhissahan Lassi onkin parivalkkonsa kanssa aivan virtuoosi. Välillä ei tiedä itkeäkkö vai nauraakko. Yleensä kyllä nauran.

EFC

Tulin äsken Kytäjältä kisoista ja huomasin että tähän ketjuun on tullut päivän aikana reippaat 50 viestiä. Riitti lukemista joksikin aikaa, vaikka kaikkia ei jaksanut kokonaan lukeakaan. Lassi se taas on kirvoittanut porukan avautumaan, eikä ihme!!

’Tosiasiahan on, että tällänen lähes 40 kesäinen täti-ihminen tuskin koskaan saa aikaan oppikirjojen mukaista vartalonkiertoa.’

Kuinkahan monelta löytyy täsmälleen tuo oppikirjojen mukainen vartalonkierto. Eiköhän tuo swingi ole aika yksilöllinen sitten lopulta meillä jokaisella. Itse en ainakaan myönnä että ikä 40+ olisi esteenä golfissa kehittymiselle naisellakaan.

Päinvastoin tässä iässä on jo turhat hötkyilyt hötkyilty ja keskittyminen on ihan eri luokkaa kuin joskus nuorempana. Itse aloitin viime elokuussa 54sta ja kesäkuussa tasoitus tippui jo alle 36sen. Toki aikaa on mennyt harjoitteluun ja jotain muuta on pitänyt jättää pois, mutta toisaalta kuluneen ajan olen halunnut juuri tähän käyttää.

Paljon mukavia hetkiä harjoittelun parissa, kuinka harvoin tai usein siihen aikaa löytyykin!

Kehitys omaksi iloksi jatkukoon kohti pienempää tasoitusta …

Hymy on tärkeä asia, mutta meidän kaikkien golfareiden tärkein asia on käytös. Vailla hyvää käytöstä ei ole asiaa pelaamaan ja kirjoittamaan golfista, tasoitus ei vaikuta käytökseen. Tyhmä saa olla , mutta eipä sitä pidä myöskään jakaa…

Uskon että Mr LaTi kiroaa ja katuu moista möhläilyää. . . Meidän muiden ei Tarvitse tehdä asiasta Suuurta vaan mennä ulos ja sisään niiden ’hitaiden’ pelaajien mukana , istua klubilla , katsella Suomen kesän viimeisiä säteitä ja todeta miten hieno ja kiireetön peli golf on kun pääsee kentältä pois..

Hyvää Syksyä T AriP

Wau, sitä kun on muutaman päivän reissussa, ehtii tässä forumissa jo tapahtua paljon. Piti oikein kaivaa ko. lehti esiin ja palauttaa mieliin, mistä oikein oli kymysys. Niinpä, kyllähän tuo Herra Tilanderin juttu nauratti jo silloin ensiluennalla. Heppu pystyy kerrasta toiseen kirjoittamaan puhdasta potaskaa, mikä varmaankin on kolumnistien tarkoituskin, ainakin joidenkin. Tässä kolumnissa hän esimerkiksi unohtaa kertoa, mitä haittaa siitä on, että pelaajan tasoitus on välillä 37-54. Muuta kuin se, että ’tilanne on varmasti kiusallinen näille ihmisille itselleenkin’. Mistähän hän on mahtanut tuommoisen varmuuden saada.

Itse otin joku vuosi sitten herneet nenään hänen kaukoihin kohdistuneesta yhtä ala-arvoisesta kirjoituksestaan. Sitten huomasin, että tuohan on aivan turhaa, koska mehän puhumme aivan eri lajeista ja yhteisöistä. Jos Herra Lassin edustama yhteisö varaa käyttöönsä oikeuden määrätä, miten sanaa ’golfari’ saa käyttää, minä luovun sen käytöstä ihan mielelläni. Voinhan olla vaikka tumpelo tuupparinautiskelija ja vielä ylpeä sellainen.

Kaikki tarvittava vastine on jo kirjoitettu niin Golflehdessä julkaistuissa kirjoituksissa kuin tässäkin ketjussa, esimerkiksi heti ’tmv’ postauksessa ketjun alussa. Näin ollen tyydyn vain tunnustamaan, että itsekin saan juosta tulostavoitteiden perässä ympäri maailmaa ja lentokenttiä ihan riittävästi työaikana. Minulla ei ole mitään tarvetta tai halua asettaa minkäänlaisia tulos- tai tasoitustavoitteita enää golfkentällä. Jokaisella lyönnillä kyllä tavoittelen sitä täydellisen osuman ja onnistumisen tuomaa uskomatonta hyvän olon tunnetta. Kerran tai pari kertaa se jopa onnistuu kierroksella, ja se tunne vetää kentälle ja rangelle aina takaisin. On hienoa, että me ihmiset olemme erilaisia, joten on mukavaa, että golfkentillekin mahdutaan aivan erilaisilla tavoitteilla. Herra Lassi veljineen edustaa yhtä kantaa ja monet kirjoittajista aivan jotain muuta.

Hieno ehdotus: par 3:lla pallo griinille ja bunkkerista 3 neliön alueelle. Taitaisi aika moni sinkkuikin menettää korttinsa noilla säännöillä.

Olenpa nähnyt majoreissakin, ettei edes tiikeri lyö palloa aina griinille eikä karhukaan tässä takavuosina päässyt edes yhdellä lyönnillä ulos bunkkerista.

Eli molemmat vaan uudestaan kurssille.

Nimetön

Niinpä. Mutta tuo oli vain esimerkki. tarkoitin että tiukemmat rajat jälkimmäiseen kokeeseen. Ja muuten, eiks muka singeli pelaajat osu greenille par3:lla ekalla? No uskon jos kyseessä on pitkä par 3 mutta joku 100-120 metrinen niin kumma on. Itsellänikin alkaa jo osua vaikka tasoitus on vasta 35

Joo se oli vaan provo.

Mutta tosiasiassa kuten mainitsin jopa tiikeri missaa griinejä, entä sitten klubipelaaja, jolla koko kesän harrastusoikeus saattaa riippua siitä osuuko jossain testissä saamaan pallon griinille.

Kokeilepa itse vaikka ensi kevään ekalla kierroksella, että jos et osu griineille pari 3:lla, et enää koko kesänä pelaa golfia. Tai ehkä vielä hankalampana tuo bunkkerisääntösi.

Onneksi olkoon runsaista greeniosumista par-3:silla. Itse 9:n tasurilla osun aika huonosti viheriöille, vaikka niitä pääsen lähestymään yleensä lähempää 100 kuin 140 metriä. Viimeisellä kierroksella (netto -3) greeniosumat taisi olla ~35%. Par kolmosista osuin vain yhteen. No onneksi edes skrämplääminen sujuu 😉

Kiitos hyvästä summeerauksesta. Omat fiilikset ovat 100% samat, mutta keskustelun kiihkossa ei aina osaa nähdä metsää puilta.

L T kirjoitus on näköjään herättänyt golffarit oikein mielenkiintoiseen keskusteluun. Laitan nyt ns. ’mailat nurkkaan’ ja suuntaan kohti Levitunturia. Siellä kuulemma ruska alkamassa. Viikon päästä palatessa onkin kiva lueskella uusia kommentteja asiasta. Tässä vielä muutama leikkisä vertaus elämän eri aloilta. Kukin saa laittaa ne osastoihin ’ puolesta ja vastaan ’

Golfin tarkoitus: mandollisimman vähän lyöntejä tulostavoite elle kentän paar.

Shakkipelin tarkoitus: Saada vastustajan kuningas sellaiseen asemaan, jota sanotaan mattitilanteeksi.

Mutta… mutta ilmeisesti golfia voi pelata ilman tulostavoitetta. Olenhan golffari

Shakkia voi pelata niinkin, että syödään heti tilaisuuden tulle toiselta kuningas ja soditaan loppuun. Voittaja se jolla on viimeksi nappulat pöydällä. Olenko silloin shakinpelaaja.

Hulluun Poroon mennessä illalla tavoite ’tanssia’ vaikken sitä osaakkaan. Olenhan tanssia..sillä tavoite on ihan selkeä….:-) Hitsi unohdin, että mulla caddie mukana 🙂

Hauskaa jutustelua teille ja vähän lyötejä..golffarit

Harvapa aihe täällä yhtä paljon puhuttaa 🙂

Totuus on, että mielipide on kuin peereikä ja Lassillakin on sellainen. Minkäänlaisen mielipiteen omaaminen ei tee kenestäkään sen älykkäämpää tai idiootimpaa, mutta arvostelukykyinen ihminen osaa sanoa, milloin se mielipide kannattaa ilmaista ja kenelle.

Lassi mokasi ja sillä hyvä. Tietysti olisi jopa odottanut, että olisi virheensä myöntänyt, mutta ehkäpä Lassin näkemys on vielä syvemmällä kuin hänen mielipiteensä ja sen aurinkoon tuleminen inhimillisesti katsoen aivan liian suurten ponnistusten takana.

Aina löytyy niitä, jotka sanovat mitä mieltä meidän pitää olla ja mitä meidän pitää harrastaa. Itselleni se ei golfkentällä tulisi mieleenkään, vaikken ole punaisilta pelannut kuin yhden kierroksen.

ts

Eilen hymyilytti ainakin runsaasti, kun yks rouva tuli kiittämään. Sano päässeensä tumpeloiden joukosta pois kun tasotus putos 35:n. Hänelle ainakin tuo 36:n alittaminen tuntui olevan iso ja iloinen asia. Näihin voi suhtautua niin monella tavalla. Jotkut jopa provosoituvat niin, että ryhtyvät harjoittelemaan ja kehittymään.

Nimetön

No minä käytinkin koko viime talven malmin hallissa pw:llä harjoitellessa. Se että ei tasoitus ole alempi on että sit meni jopa 3 puttia(!) jotta sai pallon koloon. Ja bunkkerista lyödessäni olen onnellinen jos ensimmäisellä lyönnillä pääsen pois. Joten harjoiteltavaa riittää.

Joo motivointia parhaimmillaan, seuraavaksi Tilander voi kirjoittaa kolumin jossa kaikkia yli 90 bruttolyönnin lyöviä syytetään kentän tukoiksi ja käsketään vaihtamaan lajia.

Voi ei, eilen pelasin 94, aikaakin 4 hengeltä meni 4 h 10 min, mun syytä, nyt loppuu golf….. skinitkin hävisin.

Voisiko olla niin, että juuri tuo oli Lassin provon juju? Sillä provojahan nämä kolumnit aina ovat. Sitä vaan ei tyhmempi heti huomaa…

Toihan olisikin hieno idea. Heti, kun on lyönyt 108 lyöntiä, joutuu jättämään kentän. Tämä jos mikä motivoisi pelaajia opettelemaan, jotta joskus saisi kiertää täyden kierroksen.

Ja sitten, kun on saanut tasoituksen alle 36, joutuisi jättämään kentän, kun on pelannut oman tasoituksensa + bufferin.

Olisi ainakin loppurei’illä tilaa.

Nimimerkillä ’tunnen kaverin, joka tuntee sekä Lassin että Askon henkilökohtaisesti’ voisin arvata, ettei kyseessä ole provo.

ts

Perskuta.. toIHan ei tullukaan mieleen. Heti. Vasta kaks minuuttia lukemisen jälkeen 🙂

Minä olin kerran Teemu Tyryn kanssa samassa sateessa! Lassin itsensä kannalta toivoin olevani oikeassa, mutta ei sitten!

Joo, hauska idea. Kun loppuu lyönnit niin poistutaan kentältä. Itseasiassa peliliputkin voisi olla lyöntimäärään sidottuja. Ei enää 20 kpl pelilippuja vaan 2160 lyöntiä.

Vieraspelaaminenkin saisi uuden ulottuvuuden, kun voisit käydä kahdesti pelaamassa samassa paikassa yhdellä gf:llä kunhan löisit alle 108 lyöntiä. Lisälyöntejä voisi ostaa esim. 2 euroa per lyönti.

Mielestäni lyöntejä tulisi voida myös säästää. Ts. minä säästäisin 35 -40 lyöntiä per kierros jos jättäisin putterin kotiin ja säästyneet putit voisin käyttää seuraavalla kierroksella. Yhtä paljon säästäisi myös Ilosen Mikko!

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 158)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #345448 kohteessaKumpi hymyilytti enemmän??

Etusivu Foorumit Yleistä Kumpi hymyilytti enemmän??