Aihe: *Kultaiset säännöt* - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

*Kultaiset säännöt*

Etusivu Foorumit Yleistä *Kultaiset säännöt*

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • – Tee työksesi ja harrasta vain sitä mitä osaat parhaiten, älä edes haaveile muusta koska et välttämättä voi olla siinä hyvä. – Kohtele ihmisiä niin kuten haluaisit heidän kohtelevan sinua. – Kunnioitus vanhempien kokemusta kohtaan on edellytys nuorelle kasvaa esimerkilliseksi aikuiseksi. – Kiroileminen vähentää ihmisen kunnioitusta ja arvostusta. – Hygieniasta huolehtiminen ja siisteys vaikuttavat kaikkeen mitä ympärilläsi tapahtuu. – Suvaitsematon ihminen on dorka joka paikassa. – Hallitse juomisesi. – Kunnioita lähimmäistäsi. – Älä arvostele ihmistä heidän ulkonäkönsä, vaatetuksensa tai ihonvärin perusteella. – Kouluttamaton ihminen ei aina ole moukka.

En nyt tiedä miten tämä liittyy forumin aihealueeseen, mutta kommentoin kuitenkin.

Noita kaikkia muita sääntöjä voisin kuvitella joskus jollekulle suosittelevani, mutta ensimmäinen ei sitten istu ollenkaan meikäläisen ajatusmaailmaan. Muutettaisiinko se vaikkapa muotoon:

– Tee työksesi ja harrasta mitä haluat ja pystyt.

Jooko?

Jatketaan listaa 🙂

– Avaa uusia ketjuja vaan jos sinulla on oikeasti jotain järkevää sanottavaa.

Fabio kirjoitti: (23.8.2007 15:39:13)
    Jatketaan listaa 🙂

– Avaa uusia ketjuja vaan jos sinulla on oikeasti jotain järkevää sanottavaa.

Mie teen just sillai miten itte haluan!

Jooko?

fiskredan kirjoitti: (23.8.2007 15:35:52)
    En nyt tiedä miten tämä liittyy forumin aihealueeseen, mutta kommentoin kuitenkin.

Noita kaikkia muita sääntöjä voisin kuvitella joskus jollekulle suosittelevani, mutta ensimmäinen ei sitten istu ollenkaan meikäläisen ajatusmaailmaan. Muutettaisiinko se vaikkapa muotoon:

– Tee työksesi ja harrasta mitä haluat ja pystyt.

Jooko?

Nämähän ovat vain elämän viisauksia! Onko ok?

Minusta on aika helppoa mieltää nämä säännöt myös osaksi golfetikettiä.
    Tosin ensimmäinen ei oikein hyvin istu joukkoon vaikka onkin kaikkein mielenkiintoisin.

Tupajumi kirjoitti: (23.8.2007 15:43:40)
    Nämähän ovat vain elämän viisauksia! Onko ok?

Ai niin, kysehän olikin jostain golffia vähäpätöisemmästä asiasta. Joo, on ok.

Mitähän noi *:t on tarkoittavinaan otsikon reunoissa?

Tupajumi kirjoitti: (23.8.2007 9:17:28)
    – Tee työksesi ja harrasta vain sitä mitä osaat parhaiten, älä edes haaveile muusta koska et välttämättä voi olla siinä hyvä.

Bull shit. Tod. näk. nenän kaivuu ei ole kiva harrastus useimmille, joten annetaan kaikkien harrastaa sitä mitä haluavat.

– Kohtele ihmisiä niin kuten haluaisit heidän kohtelevan sinua.

Bull shit. Kohtele ihmisiä kuten he ansaitsevat tahi heidän normiston mukaisesti (jos tuttu) tahi ’stiff upper lip’ (jos tuntematon).

– Kunnioitus vanhempien kokemusta kohtaan on edellytys nuorelle kasvaa esimerkilliseksi aikuiseksi.
    – Kiroileminen vähentää ihmisen kunnioitusta ja arvostusta.

Bull shit isolla B:llä ja vielä boldattuna.

– Hygieniasta huolehtiminen ja siisteys vaikuttavat kaikkeen mitä ympärilläsi tapahtuu.

joopa joo

– Suvaitsematon ihminen on dorka joka paikassa.

Bull shit. Heikot ihmiset joutuvat sietämään kaikkia/kaikenlaista. Raja on vedttävä johonkin ja kuka sen paremmin osaisi kuin sinä/minä.

– Hallitse juomisesi.

joopa joo

– Kunnioita lähimmäistäsi.
    – Älä arvostele ihmistä heidän ulkonäkönsä, vaatetuksensa tai ihonvärin perusteella.

Bull shit (pl. ihonväri). Lähimmäisen(kin) on ansaittava kunnioitukseni. Ulkonäkö ja vaatetus useimmissa tapauksissa ovat osa ulkoista viestintää, joten jos viesti ei uppoa – drop dead.

– Kouluttamaton ihminen ei aina ole moukka.

Tää on kinkkinen. Teoriassa noin, mutta käytännössä ei ole tullut vastaan opistoinssiä, jonka kanssa viitsisi pelata täyden rundin. Moukka on itse asiassa aika hyvä sana kuvaamaan noita puuhapetejä/pensaspalonsammuttajia, jotka sotkevat periaatteessa selkeitä kuvioita. Suuri korrelaatio sivistyspohjan kanssa vallitsee, joten pakko rankata tämäkin sääntö Bull Shit:ksi.

Elämä on kovaa ja siihen kuolee.

Alun ja lopun välin tehköön jokainen mitä haluaa.

Golf.

Golf.

Golf.

Golf.

Golf.

Golf.

Golf.

JA Golf.

Maasta olet sinä tullu ja…

Southpaw kirjoitti: (23.8.2007 21:45:39)
    Mitähän noi *:t on tarkoittavinaan otsikon reunoissa?

– Tee työksesi ja harrasta vain sitä mitä osaat parhaiten, älä edes haaveile muusta koska et välttämättä voi olla siinä hyvä.

Bull shit. Tod. näk. nenän kaivuu ei ole kiva harrastus useimmille, joten annetaan kaikkien harrastaa sitä mitä haluavat.

– Kohtele ihmisiä niin kuten haluaisit heidän kohtelevan sinua.

Bull shit. Kohtele ihmisiä kuten he ansaitsevat tahi heidän normiston mukaisesti (jos tuttu) tahi ’stiff upper lip’ (jos tuntematon).

– Kunnioitus vanhempien kokemusta kohtaan on edellytys nuorelle kasvaa esimerkilliseksi aikuiseksi.
    – Kiroileminen vähentää ihmisen kunnioitusta ja arvostusta.

Bull shit isolla B:llä ja vielä boldattuna.

– Hygieniasta huolehtiminen ja siisteys vaikuttavat kaikkeen mitä ympärilläsi tapahtuu.

joopa joo

– Suvaitsematon ihminen on dorka joka paikassa.

Bull shit. Heikot ihmiset joutuvat sietämään kaikkia/kaikenlaista. Raja on vedttävä johonkin ja kuka sen paremmin osaisi kuin sinä/minä.

– Hallitse juomisesi.

joopa joo

– Kunnioita lähimmäistäsi.
    – Älä arvostele ihmistä heidän ulkonäkönsä, vaatetuksensa tai ihonvärin perusteella.

Bull shit (pl. ihonväri). Lähimmäisen(kin) on ansaittava kunnioitukseni. Ulkonäkö ja vaatetus useimmissa tapauksissa ovat osa ulkoista viestintää, joten jos viesti ei uppoa – drop dead.

– Kouluttamaton ihminen ei aina ole moukka.

Tää on kinkkinen. Teoriassa noin, mutta käytännössä ei ole tullut vastaan opistoinssiä, jonka kanssa viitsisi pelata täyden rundin. Moukka on itse asiassa aika hyvä sana kuvaamaan noita puuhapetejä/pensaspalonsammuttajia, jotka sotkevat periaatteessa selkeitä kuvioita. Suuri korrelaatio sivistyspohjan kanssa vallitsee, joten pakko rankata tämäkin sääntö Bull Shit:ksi.

Meitä on moneen junaan ja luulen että sinun asemasi meni jo, et vain tajunnut jäädä pois. No jospa seuraavalla asemalla tajuaisit astua laiturille.. Ymmärrätkö veli Bull Shit?

Tupajumi kirjoitti: (24.8.2007 8:09:42)

Meitä on moneen junaan ja luulen että sinun asemasi meni jo, et vain tajunnut jäädä pois. No jospa seuraavalla asemalla tajuaisit astua laiturille.. Ymmärrätkö veli Bull Shit?

Et siis suvaitse kaikenlaisia ihmisiä?

Mitäs kirjoititkaan….
    ’- Suvaitsematon ihminen on dorka joka paikassa.’

😀

Jamasa kirjoitti: (24.8.2007 8:34:32)

Mitäs kirjoititkaan….

😀

Minähän vain tein toteamuksen ihmisestä joka kertoi kaiken olevan täyttä shittiä! En nyt ketään tuomitse sen perusteella jos joku tuomitsee.. Näkökulmia ja arvostuksia on monenlaisia. Ymmärrätkö toveri Jamasa?

Moukka on itse asiassa aika hyvä sana kuvaamaan suvaitsemattonta ihmistä, joka kohtelee muita ihmisiä kuten luulee heidän ansaitsevan.

Tupajumi kirjoitti: (24.8.2007 8:45:54)

Mitäs kirjoititkaan….

😀

Ymmärrän minä, siksi siinä olikin perässä sellanen kaikkien ihannoima hymiö.

Minähän vain tein toteamuksen ihmisestä joka kertoi kaiken olevan täyttä shittiä! En nyt ketään tuomitse sen perusteella jos joku tuomitsee.. Näkökulmia ja arvostuksia on monenlaisia. Ymmärrätkö toveri Jamasa?

Jamasa kirjoitti: (24.8.2007 9:18:17)

Tupajumi kirjoitti: (24.8.2007 8:45:54)

Mitäs kirjoititkaan….

😀

tulipas hassusti tuo mun teksi tuonne sekaan..eli…

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #474417 kohteessa*Kultaiset säännöt*

Etusivu Foorumit Yleistä *Kultaiset säännöt*