14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Kuinka pitkälle lyötte raudoilla?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka pitkälle lyötte raudoilla?

Esillä 22 viestiä, 51 - 72 (kaikkiaan 72)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • piti vielä jatkaa, että kyllähän se kaikilla joskus osuu kohdalleen, joten huippumittoina voin monen luvut uskoakin… tänään esim löin R4:n 195m (eli 35 m yli normaalin… ja 20 m yli griinin) kyllä se osui ’aika ’ hyvin…

    eka kesä ja lyönnit kuin prolla !

    Epäilemättä tarkkuuskin on vastaavaa luokkaa joten vapise Tiger W !

    Kyllä on toisilla huimia pituuksia! R9:llä 140m. Huh huh. Mutta kannattaako R9:llä lyödä pelkkiä toppeja, että saa lentämään tuollaisia matkoja. Itse lyön niin, että R9:llä tulee korkea lähestymislyönti ja pituus asettuu 110-120m:n välille. Jos tarvitsen pitemmän lyönnin, niin vaihdan mailaa. Mikäköhän tässä golffissa saa pelaajat harrastamaan itsepetosta. Lyönnin pituudet, hetkellinen dementia kun lasketaan väylän lyöntimääriä, hermostuvat kun kaikki ei aina onnistu ja pallotkin löytyvät välillä ihmeellisesti. Minä ainakin nautin itse pelistä ja onnistumisista. Jos menee metsään, niin menee….. sehän on vain yksi lyönti. Ai – miksikö nautin vain pelistä, peliseurasta ja kierroksen jälkeisestä oluesta – kun tiedän ettei minusta koskaan tule erittäin hyvää tässä muutenkin vaikeassa lajissa. (17,2)

    Järkevä repliikki Empulta. Aina silloin tällöin pääsee ryhmään, jossa on Empun tapaan golffiin asennoituvia pelaajia. Silloin golf on hauskaa, vaikka joka lyönti ei täydellinen olisikaan.

    sw:100

    pw:110

    i9: 120

    i8: 130

    i7: 140

    i6: 150

    i5: 160

    i4: 180

    i3: 190

    Ovat vakiopituuksia (n.90 % lyönneistä), lukuunottamatta i4-i3 joissa enemmän hajontaa.

    Pituuksista viis kunhan se pallo lentää haluttuun paikkaan.

    Mielestäni lyöntipituuksia ei kannata aliarvioida, kyllä nämä pitkälyöntiset kaverit toisiaan pystyvät lyömään JÄRJETTÖMÄN pitkälle hyvällä tekniikalla.Näitä on muutaman kerran päässyt kentällä ihailemaan ja kyllä se tarkkuuskin on aika kohdallaan. Toinen juttu sitten on nämä ’palstapituudet’, en usko että kaikki runoilijat oikeasti piiskaavat palloa suoraan mainittuihin pituuksiin.

    Tästä tulikin mieleeni, onkohan niille kalajutuille omia keskustelusivuja, vois olla hyviä stooreja…

    Sw 80m – 170 m, riippuen siitä kuinka kovan topin saa aikaiseksi.

    Putterilla paras tähän mennessä 140 m koetan edelleen parantaa tulosta;)

    Muilla raidoilla sitten toshon väliin.

    Ihan vakavasti ottaen sillä ei ole mitään seksuaalista merkitystä kuin kauas kaveri lyö. Kunhan tiedät kuinka kauas itse milläkin mailalla lyöt turhia repimättä.

    Mulla on toka pelikesä ja oon 15 v.

    En lyö läheskään niin pitkälle kuin sinä ja tasoitus mulla on kuitenkin 18….??

    Sullahan on ihan järjettömän pitkiä lyöntejä. sä päset singeliin ens vuonna tai sitten et lyö suoraan. Todennäköisesti kuitenkin huijaat ’vähän’.

    Omat pituudet:

    PW:100

    i9: 110

    i6: 130

    i4: 160

    i2: 170

    Driver: 200-230 (edellyttäen hyvää peruslyöntiä)

    Kiva huomata, että vaikka lyöt draiverillakin noin 50 m pitempiä kuin minä niin oma tasurini on paljon alempi. vastaavasti taas monella joka lyö suurinpiirtein saman pituisia lyöntejä kuin minä, on parempi tasoitus kuin mulla. Pituus ei taida olla tärkeintä. omasta mielestä tärkein lyönti on chippi tai putti.

    Olen samaa mieltä!

    Suht ’huonot’ pelaajat lyö kauheita lyöntejä

    Voihan junnulla olla tuossa kalajuttuakin, mutta junnuvalmennettavia seuranneena en olisi ihan heti valmis tyrmäämään. Nuohan saattavat olla hänen ’ennätyspituuksia’. Omat ’hyvin onnistuneiden’ lyöntieni pituudet ovat normaaleissa tuulettomissa olosuhteissa seuraavanlaisia (kiitos ranteiden mukaantulon)

    eli LW 85m, SW 110m, PW 120m, r-9 135m, r-8 147m, r-7 158m, r-6 169m, r-5 180m,

    r-4 190m, r-3 200m, Driver n.250m

    Tähän tilastoon kun ottaa mukaan epäpuhtaat ja todella huonot osumat, niin johan alkaa mitta pudota.

    Toisaalta mukava puhuri selän takana on parhaimmillaan lennättänyt rautakasin yli 170m.

    Omalla kohdallani olen tarkoituksella lyhentänyt lyöntiäni ja jättänyt ’varaa’ lyödä pidemmälle jos tarve vaatii.

    tällä haavaa lyöntini pituus on

    sw 85

    gw 100

    pw 115

    i9 125

    .

    .

    i5 165

    .

    .

    i3 185

    w3 230

    w1 265

    näillä pituuksilla on ainakin toistaiseksi ollu helppoa paaria ylitellä=)

    Kuinka pitkälle löit driverillä ennenkuin lyhensit lyöntiäsi joka on nyt 265 metriä?.

    Kukahan on oikeasti mittaillut lyöntiensä pituutta esim. etäisyysmittarilla?? Taitaa aika monella olla vaan arvioita mihin parhaat vedot raudoilla kantavat. Jos kyseisen mailan lyöntipituuden haluaa saada selville on lyötävä monta kertaa ja katsottava/mitattava mihin se keskimääräinen veto kantaa.

    Aika monen ihmisen kanssa olen pelannut ja voin sanoa, että todella harvoin olen törmännut sellaiseen henkilöön, joka lyö tällasia mittoja, mitä monet täällä sanovat lyövänsä. Tai sitten täällä foorumilla on vain sattunut olemaan pitkälyöntisiä pelaajia 😉

    Jepjep,

    meikäläisellä on kaveri joka lyö 9:llä 160 ja saman verran suurin piirtein kaikilla muillakin mailoilla, eikös vaan ole hassua…

    Omat lyönnit kaiketi aika normaalin mittaisia, Pw:llä keskim. 105 ja siitä eteenpäin about 10-15 m. per maila, i7 140, i5 165, i3 190 jne

    Draivi olosuhteista, pallosta ja henkisestä hyvinvoinnista riippuen 2-260 metriä.

    Tietääkö kukaan, kuinka paljon rangepallot (jotka ovat ilmeisesti pelipalloja hieman kevyempiä) vaikuttavat lyöntipituuteen?

    Kiva kattoa tässä ku ihmiset pistävät tänne draivi mittoja….suurin osa täällä chattaavien ihmisten draivit kantavat noin 240-280m….voin melko varmuuudella sanoa ettei kenenkään keskimitta ole 240-280 metriä…..Pelaan aktiivisesesti enkä ole tänä vuonna kiertämillään 30 kierroksella törmannyt kuin kahteen noin pitkälle lyöviin pelaajiin ja niilllä onkin sitten jo tasoitus siinä 3 paikkeilla….Esim Mikko Ilosen draivien keskipituuus on 306 yardia joka mun käsittääkseni on suunnilleen 275 metriä….vielä kun keskipituutta mitatesssa on vain mitattu kierroksen 2 parasta draivia….niin ihmeelliseltä hän se tuntuu että puolet tänne kirjoittaneista ihmisistä löisi yhtä pitkälle kuin mikko….eli miettikää nyt ihmiset vähä ja pistäkää ihan pokkana vaa ne omat mitat sinne ei se niin noloa ole kuitenkaan vaikka löisi vain 150 metrii Rauta vitosella tai ’vain’ 210-230 metrii Draiverilla……

    Tuskinpa monetkaan laittavat mitään keskimittaansa driverilla tänne vaan sen tuloksen minkä ovat kerran joskus lyönneet ja kunnon rulleilla.

    Ja jos joku sanoo lyövänsä drieverilla 260 metriä, niin kyllä se on mahdollista. Ei siinä tartte edes olla joku ’Surullinen’ Mikko.

    Monia pitkälle lyöviä kavereita tiedän mutta lähipelissä he ovatkin sitten ihan kädettömiä. Suorastaan surkeita. Puhumattakaan puttipelistä

    Kävin tänä aa******* pelaamassa, ja tässä muutamia lyötipituuksia tiiauspaikoilta.

    1 tee rauta 6 150m

    2 tee rauta 3 150m

    3 tee rauta 2 230m rulli aika pitkä

    4 tee rauta 3 180m yli griinin

    ……

    8 tee rauta 9 4m

    9 tee rauta 2 250m tosi hyvä rulli loppuun

    … mitä opimme tästä?

    Varsinkin aamulla aikasin pelaamaan mennessä lihakset eivät ole vielä heränneet, vaikka silmät on jo auki. Lämmittelyä ja venyttelyä ei pitaisi jättää koskaan väliin.

    Välineissä eroa….

    Vanhat mailat:

    R7 150m

    Uudet mailat:(varsissa + 1,25 tuumaa verrattuna vanhoihin)

    R7 170m

    Nimetön

    kyllähän se suoruus on tärkein… nuo olivat vaan niitä ’onnistuineita’ lyöntejä… tarkoitukseni ei ollu ’elvistellä’ vaan vastasin tuohon viestiin…

    Pelaan ensimmäistä ’peli’ kesää ja olen melko pitkä lyöntinen.. so what kuhan lyönti vaan pysyy väylällä…

    No joo, kyllähän täällä on tosiaan mestaruustason äijää oikein joukolla, vaikka tasoitukset eivät ole lähelläkään 20:tä… Minullakin nuo tulokset ovat hyvin onnistuneiden lyöntien mitat, toisaalta olenkin pyrkinyt lyhyen golfurani aikana(toinen kesä) pitämään palloani väylällä, enkä yrittämään ’hullun’ pitkiä lyöntejä. Noilla mitoilla selviää kierroksen yleensä ilman suurimpia pallon hukkaamisia ja tasoitus putoilee varmasti kohti 20:tä, jonka olen pistänyt tämän kesän tavoitteeksi.

    Hyvää golfkesää kaikille ja pitkiä suoria lyöntejä! =)

    kolmas kesä meneillään enkä vieläkään lyö älyttömän pitkälle:)

    R9 110m

    R7 130m

    P7 150-160m

    PW 100m

    P3 n.160m

Esillä 22 viestiä, 51 - 72 (kaikkiaan 72)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #523442 kohteessaKuinka pitkälle lyötte raudoilla?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka pitkälle lyötte raudoilla?