Aihe: Kuinka pienten lasten isä pääsisi pelaamaan ilman riitelyä? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Kuinka pienten lasten isä pääsisi pelaamaan ilman riitelyä?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka pienten lasten isä pääsisi pelaamaan ilman riitelyä?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 73)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Naisen näkökulmaa…

Olen ehkä hieman huono vastaamaan , kun Amorin nuoli iski omalla kohdalla golfkentällä 😉 eli molemmat pelaamme ja vieläpä olemme kovin innokkaita. Vääntöä tulee ehkäpä siitä, kumpi sinne pelaamaan pääsee, jos isovanhemmat eivät ole käytettävissä :-). Sitten pitää käydä vuoroissa. Sadesäätä ei parane säikähtää, mutta onneksi nykyään on hyviä sadeasuja.

Yhteiset kierrokset ovat parhaimmillaan parisuhteen hoitoa eli laatuaikaa kaksistaan.

Lapset voi ottaa rangelle mukaan, jos eivät lyö palloja niin sitten nukkeja, autoja tms. mukaan. Kyllä siinä itse aina muutaman pallon pääsee sillä välin lyömään kun leikkivät. Eihän siinä kunnolla pysty itse keskittymään, mutta opettaapa lasten kanssa rangella käynti hermojen hallintaa.

Olivatpa ne harrastukset mitä tahansa, niin tasapuolisuuden pitäisi vallita. Konon vaimo käy lenkillä (hölkkäämässä), joten miksi mies ei saisi edes kerran viikossa pelata golfia? Ei ymmärrä. Molemmilla pitää olla mahdollisuus harrastaa. Siinähän niitä akkuja ladataan ja jaksaa olla taas parempi kumppani ja isä/äiti lapsille. Toki peliaikaa irtoaa varmaan helpommin, kunhan hoitaa oman osansa kotitöistä ja ennen kaikkea aviolliset velvollisuudet. Muikea hymy naamalla ei luulisi sen rouvankaan mököttävän niin paljoa ;-).

Ilkeä en tahdo olla, mutta herää kysymys, jotta natiseeko suhde muutenkin? Yleensä liitot, joissa kemiat on noin kaukana toisistaan eivät ole pitkäikäisiä. Ennusmerkit ovat sellaiset, ettet golffia nykyisessä liitossa tule harrastamaan. Siis unohda sovinnolla golffi jos aiot nykyistä liittoa jatkaa.

Golfari….golfari…..golfari……eeeeiiii golffari….golfari….golfari….ei golffari…..golfari…golfari…

sorry, mulle on jäänyt traumat tuosta vaikka en muuten osaa suomea kirjoittaa tyyliin roines 🙂

sitä yhtä kirjaa saa syyttä tästä.

Kaksi kertaa viikkossa onnistuu hyvin, mutta
    – kierrokset on sovittava etukäteen, kentälle vaikka sateella
    – kentälle suoraan töistä, iltaisin tai aamuisin, jottei koko päivä mene pilalle

Noin yleensä, golf on vain yksi aika-/rahasyöppö. Ehkä riidansiemen on ennemin siinä, miten huollat päivität golfvälineitä ja perheen tarpeita. Onko draiveri tärkeämpi kuin muksun Bugaboo.

Muksut kasvaa ja niistä saattaa saada vuosien päästä peliseuraa.

Ps. mm. puttia ja chippiä voi harjoitella kotona, hotellihuoneessa jne.. Lähipelillä ne tulokset tehdään.

Edes kerran viikossa kuullostaa aivan utopististiselta pienen tytön isälle. Enkä todellakaan puhu golfista, se on vaan pallopeli.

Nimim. ’kivulias tenniskyynärpää’

Jyrkkä Draw kirjoitti: (4.6.2007 12:21:48)
    Edes kerran viikossa kuullostaa aivan utopististiselta pienen tytön isälle. Enkä todellakaan puhu golfista, se on vaan pallopeli.

Nimim. ’kivulias tenniskyynärpää’

Tarkoittanet heittokalastusta?

Alkuperäiseen viestiin Konolle vastaten.

Minusta tuo kuulostaa siltä että ongelmana ei ole ajankäyttö, vaan vallankäyttö ja/tai jonkinasteinen läheisriippuvuus vaimosi osalta. Golfaamisesi on niin vähäistä että sitä hädin tuskin voi kutsua harrastukseksi, ja jos edes 2-4h/vko kukonlaulu/yömyöhägolf ei onnistu, niin kai ymmärrät itsekin, ettei ongelma voi olla se että se aika on pois lasten tai parisuhteen hoidolta. Ongelma on paremminkin se, ettet saa poistua vaimosi viereltä hetkeksikään tai sitten hänen mielestään golf on saatanasta.

On oma päätöksesi haluatko alistua tilanteeseen.

En näe mitään järkeä ruveta arvioimaan ja arvostelemaan avioliittoja ja sen osapuolia tämän annetun tiedon varassa. Enkä oikein usko, että Kono kaipasi meidän arvottavia mutukommenttejamme siitä, minkälainen hänen vaimonsa tai parisuhteensa on.

Jos tämä on kohtuullisen objektiivinen tosiasia:

Kono kirjoitti: (1.6.2007 13:34:13)
    Olen ehdottanut useita vaihtoehtoja pelaamisestani esim. aamupeli heti kukonlaulun aikaan tai ilta/yöpeli lasten nukkumanmenon jälkeen. Ei silti oikein natsaa.

ei tässä muuta neuvoa voi (eikä mielestäni edes pidä) antaa, kuin keskustele asiasta. Kysy vaimoltasi perusteluja hänen kantaansa. Yritä ymmärtää miksi hän on sitä mieltä mitä on. Vasta silloin voit yrittää analysoida miksi tilanteenne on nykyisen kaltainen; vasta sitten sinulla on mahdollisuus arvioida ovatko vaimosi perustelut sinun mielestäsi riittävät, ymmärrettävät ja erityisesti hyväksyttävät. Vastaavasti, mieti myös omat perustelusi omalle näkemyksellesi. Ja vasta sitten sinulla/teillä on – minun mielestäni – välineitä yrittää luoda tilanne, joka tyydyttäisi teitä molempia.

Jamasa kirjoitti: (1.6.2007 22:23:16)
    Tietty yksi tapa on, että lopetat golfin ja alat reilusti ryyppäämään. Sellasia kalsarikännejä että olet kotona läsnä. Jos muija siittä tykkää, niin mikäs siinä. Tosin ryypäämien vaatii hyvää kuntoa. Kuka vaan on ryyppäämättä vuoden mutta otappa pari viikkoa putkeen.

Tuolla neuvolla kirkastuu mieli ja maksa…vaimo saattaa myös näyttää kauniimmalta…ainakin hetken…sen hetken kun paiskaa oven mennessään kiinni lopullisesti…en suosittele.

Itse heräsin tänä aamuna 04:35 ja tein pari tuntia pihatöitä ja sitten duuniin..ja taas pihatöihin ja duuniin..nyt on jo 10 tuntia duunia takana.

ööli pööd kätses te nest..eli varhainen lintu madon nappaa. Viime suvena golffasin tähän rytmiin myös. Emantä kun herää 09:30 olet jo kiertänyt 18 koloa ja keittänyt armaalle kahvit ja vaihtanut babylle vaipat.

double-eagle kirjoitti: (4.6.2007 14:36:49)
    Itse heräsin tänä aamuna 04:35 ja tein pari tuntia pihatöitä ja sitten duuniin..ja taas pihatöihin ja duuniin..nyt on jo 10 tuntia duunia takana.

ööli pööd kätses te nest..eli varhainen lintu madon nappaa. Viime suvena golffasin tähän rytmiin myös. Emantä kun herää 09:30 olet jo kiertänyt 18 koloa ja keittänyt armaalle kahvit ja vaihtanut babylle vaipat.

Täräytit 04:50 viimeistään täryn ja sementtimyllyn käyntiin? Vai moottorisahan? Moikkaako naapurit?

Hissun kissun heittelin tasoitushiekkaa kottikärryyn ja asettelin lavalta kiviä asemiin ja paikoilleen tilanteen mukaan..jne. ’luomuduunia’ ei meluhaittaa.

Moi!
    Kiitokset kaikille monipuolisista ja todella eri näkökulmista annetuista vastauksista. Kaikki vastaukset olivat tavallaan hyviä ja sain niistä hyviä vinkkejä edetä asiassa. Tilanne ei todellakaan ole niin huono, etten voisi asiasta vaimoni kanssa enää keskustella ja olenkin miettinyt strategiani edetä tässä golf harrastuksen alkeissa seuraavanlaisesti:

1. Siedätyshoitoa eli golf aiheisten ohjelmien, lehtien ja matkaesitteiden lukemista. Yksin ja 6-v poikani kanssa
    2. Pihapelit on jo olleet käynnissä tän kevään eli lyöntiverkko, reikä nurmikossa chippailua varten, puttimatto tallissa ja talon yläkerrassa.
    3.Kerran viikossa illalla 18- reikää sovittu jo kesän ja syksyn ajan
    4.golfaaminen business kumppanien kanssa(3-5 kertaa)
    5.golfaamisen yhdistäminen mahd.mukaan ulkomaan työmatkoihin
    6.poika innostunut pallopeleistä ja mailat on jo olemassa. Ollut viime kesänä jo mailapoikana 2×9-reikää
    7.poika oman halunsa mukaan aina mukaan rangelle(useimmiten)
    8.muutama vuosi, niin golfataan yhdessä pojan kanssa
    9.aion raahata vaimon mukaan yhdelle kierroksella ja tarjota sen jälkeen ’jälkipelit’
    10. golf-auto vinkki lasten kanssa kierrokselle toteuttamisen arvoinen(kesä 2008)
    11. ensi talveksi perheen kanssa Kanarialle ja sovittu jo 1 pelipäivä.
    12. putoaa se tasoitus myön ensi kesänä eli ei paineita sen suhteen vaan perusasioiden harjoittelua ja pelistä/pelikavereista ja maisemista nauttimista.

Kiitokset vielä kerran kaikille vastanneille. Teistä oli todella henkistä apua tässä asiassa.
    T:Kono

Johtaja XXL kirjoitti: (1.6.2007 14:36:29)
    Miesten harrastukset tahtovat olla aikaavieviä: minä harrastin aikoinani mm. metsästystä ja kalastusta ja olin poissa kotoa viikonloput varsinkin syksyisin. Eipä tullut kuunaan mieleen kysyä lupaa harrastukselleni.

Sitten hankin purjeveneen. Eukolle se tuli täytenä yllätyksenä ja en tietenkään voinut häntä veneeseen pakottaa. Sanoinkin hänelle, että tee mitä lystäät, minä purjehdin.

Noin 15 vuotta sitten kokeilin golfia ja viimeiset kymmenen vuotta olen käyttänyt siihen noin puolet vapaa-ajastani, kesäisin. Vaimo huomaa, etten ole paikalla, kun kotona on hiljaisempaa. Kun olen kotosalla, kuuluu Viasatin Golfkanavalta tyynnyttävä selostusääni.

Minun ohjeeni on sama kuin George W. Bushilla: terroristien kanssa ei neuvotella!

Hyvä Johtaja XXL tuohon ei paljon lisättävää, Paitsi että kun tulee kotio voi sanoa: ’mitäs perkelettä akka on täällä kokopäivän lorvinnut, ei edes ruokaa pöydässä’.

En ole ikinä kysynyt lupaa harrastuksiini, enkä tule koskaan kysymäänkään. Narisee minulla ulko-oven sarannatkin,, mutta nariskoot.

Jos golfiin seonnut mieshenkilö harkitsee vakavaa parisuhdetta, kannattaa ensin lukea P.G. Wodehousen pari kirjaa. Suomeksi esim. Vanhin jäsen – lisää kuolemattomia golftarinoita.
    Ei se ollut aikaisemminkaan helppoa sovittaa parisuhdetta ja golfin peluta yhteen …. 🙂

Ms wedgelle kysymys: Voiko suosittelemiasi kirjoja lukea myös iltasatuina 6- v pojalle:)

Kono kirjoitti: (8.6.2007 12:43:57)
    Tilanne ei todellakaan ole niin huono, etten voisi asiasta vaimoni kanssa enää keskustella ja olenkin miettinyt strategiani edetä tässä golf harrastuksen alkeissa seuraavanlaisesti:

1. Siedätyshoitoa eli golf aiheisten ohjelmien, lehtien ja matkaesitteiden lukemista. Yksin ja 6-v poikani kanssa

——————

6.poika innostunut pallopeleistä ja mailat on jo olemassa. Ollut viime kesänä jo mailapoikana 2×9-reikää
    7.poika oman halunsa mukaan aina mukaan rangelle(useimmiten)
    8.muutama vuosi, niin golfataan yhdessä pojan kanssa

Kiitokset vielä kerran kaikille vastanneille. Teistä oli todella henkistä apua tässä asiassa.

Hyvä Kono,

Itse olen jo kovasti opettanut 1,2 kk ( reilu 5 vk ) vanhaa tyttöäni golfaamaan…aloitan alkeista…vaipan vaihdon yhteydessä opetellaan jaloilla seisomista…hieman pitää vielä kasillä ottaa tukea, mutta muuten hyvä…käsien refleksin omainen puristusote on jo aika hyvä. Varmaankaan mailoja ei kannata ostaa ennen kuin pötiäinen osaa kävellä ( siis ennen 6 kk ikää ) ?

t. Juke T : )

Double-eagle: onko refleksinomainen ote enemmän Vardon vai Interlock-tyyppinen?

Kono kirjoitti: (8.6.2007 12:43:57)
    Tilanne ei todellakaan ole niin huono, etten voisi asiasta vaimoni kanssa enää keskustella ja olenkin miettinyt strategiani edetä tässä golf harrastuksen alkeissa seuraavanlaisesti:

11. ensi talveksi perheen kanssa Kanarialle ja sovittu jo 1 pelipäivä.
    T:Kono

Kuules nyt Kono. Jos olet Kanarialla ainakin viikon, kyllä sulle kuuluu tasa-arvon nimissä enemmän kuin YKSI pelipäivä!!! Mielestäni kolme olisi sopiva määrä, jotta tasapaino perhevelvollisuuksien ja pelaamisen kanssa toteutuisi. Vai mitä?

double-eagle kirjoitti: (8.6.2007 17:18:38)
    Itse olen jo kovasti opettanut 1,2 kk ( reilu 5 vk ) vanhaa tyttöäni golfaamaan…aloitan alkeista…vaipan vaihdon yhteydessä opetellaan jaloilla seisomista

Kannattaiskohan tarkistaa missä iässä vauvaa on ylipäätään fiksua alkaa seisottamaan. Liian aikaisessa vaiheessa aloitettu seisottaminen saattaa aiheuttaa skolioosia tms. ja silloin pienen golf-ura on vaarassa.

Ballmarker kirjoitti: (8.6.2007 18:25:00)
    Kuules nyt Kono. Jos olet Kanarialla ainakin viikon, kyllä sulle kuuluu tasa-arvon nimissä enemmän kuin YKSI pelipäivä!!! Mielestäni kolme olisi sopiva määrä, jotta tasapaino perhevelvollisuuksien ja pelaamisen kanssa toteutuisi. Vai mitä?

Mitä mielestäsi Konon puoliso saa harrastaa lomamatkan aikana 3 päivää ilman perhevelvollisuuksia?

Mika Hekkanen kirjoitti: (8.6.2007 20:09:57)
    Mitä mielestäsi Konon puoliso saa harrastaa lomamatkan aikana 3 päivää ilman perhevelvollisuuksia?

Ihan mitä vaan haluaa, sehän on aivan hänen halustaan ja kiinnostuksestaan kiinni.

daphne kirjoitti: (8.6.2007 19:34:05)

double-eagle kirjoitti: (8.6.2007 17:18:38)
    Itse olen jo kovasti opettanut 1,2 kk ( reilu 5 vk ) vanhaa tyttöäni golfaamaan…aloitan alkeista…vaipan vaihdon yhteydessä opetellaan jaloilla seisomista

Kannattaiskohan tarkistaa missä iässä vauvaa on ylipäätään fiksua alkaa seisottamaan. Liian aikaisessa vaiheessa aloitettu seisottaminen saattaa aiheuttaa skolioosia tms. ja silloin pienen golf-ura on vaarassa.

Minä luulisin, että Jukkis pyrkii juuri tähän. Tulevan huippugolffarin täytyy todellakin olla kiero kun korkkiruuvi, että pystyy veistämään heviraffista wedgellä samalaisia jengoja kun isukkinsa..

Ihmeteltyäni tätä kysymystä vielä tunnin verran se ei ollenkaan avaudu. Siis miksi ei rouva voisi harrastaa omiaan samat kolme päivää? Sehän on päivänselvää.

Nimetön

Ballmarker kirjoitti: (8.6.2007 21:43:42)

Ihmeteltyäni tätä kysymystä vielä tunnin verran se ei ollenkaan avaudu. Siis miksi ei rouva voisi harrastaa omiaan samat kolme päivää? Sehän on päivänselvää.

Harrastaa mitä harrastaa, kaipa muksut voi jonnekin dumpata? Tai jos ei voi, niin vaimo seikkailee seuraavat kolme päivää. Perheloma?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 73)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #477981 kohteessaKuinka pienten lasten isä pääsisi pelaamaan ilman riitelyä?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka pienten lasten isä pääsisi pelaamaan ilman riitelyä?