Aihe: Kuinka lisää nopeutta mailanpäähän? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Kuinka lisää nopeutta mailanpäähän?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka lisää nopeutta mailanpäähän?

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 183)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #472864 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jamasa Lupe kirjoitti: (20.10.2007 12:44:56)
    Nyt sitten selityksiä miten se vasen käsi ’vetää’

Olen varmaan joskus käynyt samalla proolla kuin herbus.

Lukkogrippiläiset, oikeankäden peukalo ja etusormi on kokonaan irti, nimetön ja keskisormi vain hellästi gripissä samoin oikean ’peukanontyynyn’ puristus vasempaan.

Helppoa! (huom, lyönnit suuntautuu oikealle), vasen siis vetää, vasureilla oikea, mutta idea sama.

#472865 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

four birdie kirjoitti: (20.10.2007 21:34:09)
    Piti oikeen alkaa miettiin tota vetoa, kun tuo green card otettiin puheeksi. No enhän mä
    vedä vasemmalla kohteeseen päin. Sanotaan näin, kun alakerralla aletaan pyörittään
    swingiä, vasempaan käsivarteen tulee vedon tunne, vois kuvitella vähän niin kuin moukarinheittäjällä siinä loppuvaiheessa,siis en tarkoita irroitus vaihetta.

Loistavaa! Tuntuu aina hienolta kun saa jonkun itse oivaltamaan asioita, tai edes miettimään.

On siis eri asia että vasen vetää, kuin että sitä vedetään. Tuon ilmaisun käyttö varmaan on aikanaan lähtenyt siitä että kädessä tuntuu veto swingin aikana. Sitten sitä on ryhdytty käyttämään yhtenä opetuksen teesinä täysin vailla ymmärrystä todellisista tapahtumista. Ja näin se stoori on kulkenut sukupolvelta toiselle, kun ei kukaan älyä kyseenalaistaa.

#472866 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Piti oikeen alkaa miettiin tota vetoa, kun tuo green card otettiin puheeksi. No enhän mä
    vedä vasemmalla kohteeseen päin. Sanotaan näin, kun alakerralla aletaan pyörittään
    swingiä, vasempaan käsivarteen tulee vedon tunne, vois kuvitella vähän niin kuin moukarinheittäjällä siinä loppuvaiheessa,siis en tarkoita irroitus vaihetta.

Loistavaa! Tuntuu aina hienolta kun saa jonkun itse oivaltamaan asioita, tai edes miettimään.

On siis eri asia että vasen vetää, kuin että sitä vedetään. Tuon ilmaisun käyttö varmaan on aikanaan lähtenyt siitä että kädessä tuntuu veto swingin aikana. Sitten sitä on ryhdytty käyttämään yhtenä opetuksen teesinä täysin vailla ymmärrystä todellisista tapahtumista. Ja näin se stoori on kulkenut sukupolvelta toiselle, kun ei kukaan älyä kyseenalaistaa.

#472867 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

VOIHAN V…U koko konkkaronkka, menkää kuntosalille ja hakekaa vähän lisää potkua hauiksiinne. Kyllähän rupeaa myös mailanpäähän vauhtia löytymään, jos ei löydy, niin lopettakaa koko helvetin golffaus

#472868 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

poa annua kirjoitti: (20.10.2007 22:44:57)
    VOIHAN V…U koko konkkaronkka, menkää kuntosalille ja hakekaa vähän lisää potkua hauiksiinne. Kyllähän rupeaa myös mailanpäähän vauhtia löytymään, jos ei löydy, niin lopettakaa koko helvetin golffaus

Sä voisit kyllä oikeesti mennä johonkin hankkimaan sinne tukan alle jotain. Mikä helvetti saa ihmisen haluumaan olla tyhmä???

#472869 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olisit edes hyvä noissa provoissasi mutta kun et vaan osaa.

#472870 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (20.10.2007 22:50:47)

Sä voisit kyllä oikeesti mennä johonkin hankkimaan sinne tukan alle jotain. Mikä helvetti saa ihmisen haluumaan olla tyhmä???

arvoisa ts. tässähän on sinun ’egolle’ ainoa oikea viestiketju, jossa pääset ’paukuttelemaan henskeleitäsi’ oletpahan omasta mielestäsi ainoa oikea
    PRO tässäkin asiassa. Mitä tulee haluuni tyhmyyteen, niin minun mielestäni se on huomattavasti hauskempaa, kuin halu olla ’täydellinen’ kuten sinä ts

#472871 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

poa annua kirjoitti: (20.10.2007 23:04:54)

ts kirjoitti: (20.10.2007 22:50:47)

arvoisa ts. tässähän on sinun ’egolle’ ainoa oikea viestiketju, jossa pääset ’paukuttelemaan henskeleitäsi’ oletpahan omasta mielestäsi ainoa oikea
    PRO tässäkin asiassa. Mitä tulee haluuni tyhmyyteen, niin minun mielestäni se on huomattavasti hauskempaa, kuin halu olla ’täydellinen’ kuten sinä ts

Ihan oikeesti!!! Minä olen kyllä nyt vähän loukkaantunut. Täällä on kunnon säpinät ja kukaan ei ole kertonut minulle mitään. Täällähän on kivoja uusia nimimerkkejä joiden jutuja on hauska lukea ja minä olen missannut koko jutun kun minulle ei ole kerrottu mitään 🙁

Tai no. Uusia ja uusia…

#472872 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jamasa Lupe kirjoitti: (20.10.2007 22:50:50)

On pakko tunnustaa,etten ole mikään PRO, kuten kenties sinä Jamasa, tai ts. Yritän kyllä opetella kovasti, ja ehkäpä joskus olen yhtä taitava ’sanansäilän’ käytössä , jotta pääsisin samalle tasolle TEIDÄN hengentuotteiden kanssa

#472873 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olet kyllä huikeasti sen yläpuolella, mutta kun vaan olet pissapeppupää niin me vaan ei tykätä sinusta.

#472874 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Henkka kirjoitti: (20.10.2007 23:39:00)
    Olet kyllä huikeasti sen yläpuolella, mutta kun vaan olet pissapeppupää niin me vaan ei tykätä sinusta.

Olen ’tismalleen’ samaa mieltä kanssasi. en minäkään tykkää pissapeppupäästä.
    ps. tarkoitit varmasti ts.ää

#472875 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

poa annua kirjoitti: (20.10.2007 23:54:57)

Henkka kirjoitti: (20.10.2007 23:39:00)

Olen ’tismalleen’ samaa mieltä kanssasi. en minäkään tykkää pissapeppupäästä.
    ps. tarkoitit varmasti ts.ää

’tismalleen’

#472876 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

poa annua kirjoitti: (20.10.2007 23:30:59)

On pakko tunnustaa,etten ole mikään PRO, kuten kenties sinä Jamasa, tai ts. Yritän kyllä opetella kovasti, ja ehkäpä joskus olen yhtä taitava ’sanansäilän’ käytössä , jotta pääsisin samalle tasolle TEIDÄN hengentuotteiden kanssa

Kylänurmikka (onneks yksvuotinen)

Mä oon oikeestaan tosi ilonen sun puolesta. Ennen tommoset tyypit jotka ei uskaltanu kohdata koskaan toista ihmistä, kulkivat seiniä pitkin, nyhjötivät omissa oloissaan omassa huoneessaan, ei päässy purkautumaan millään tavoin (siis tarkoitan henkisesti, muutenhan ton ikäset pojat kyllä sitä suoriutuu hyvinkin omin avuin) Mutta sitten tuli onneks internet ja sen keskustelupalstat. Nyt jokainen poljettu 15 vuotias voi olla äijää, eikä tarvi petätä että se naapurin 5 vuota nuorempi tyttö vetää taas turpaan.

Täällä on turvallinen huudella yhden tai useemman nimimerkin takaa, kun kerrankin voi ilman seuraamuksia. Mä en vaan oo ihan varma, että korvaako tää kuitenkaan ammattiauttajan työtä….

#472877 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (20.10.2007 22:33:44)

Eihän kyse ole kädestä vaan mitä tuo käsi tekee mailalle.

#472878 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (21.10.2007 0:27:53)
    Mä en vaan oo ihan varma, että korvaako tää kuitenkaan ammattiauttajan työtä….

Ei korvaa. Trust me.

#472879 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aplel kirjoitti: (21.10.2007 0:30:27)

ts kirjoitti: (20.10.2007 22:33:44)

Eihän kyse ole kädestä vaan mitä tuo käsi tekee mailalle.

Pitää siitä kiinni?

#472880 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Scoop kirjoitti: (21.10.2007 9:51:41)

Pitää siitä kiinni?

Scoophan on tunnettu pitävien perustelujen vaatimisesta ainakin yhdeltä nimimerkiltä.
    Nyt hän ei kuitenkaan ole perusteluja keneltäkään vaatinut. Ilmeisesti kukaan ei ole nyt herättänyt hänessä voimakkaita tunnelatauksia.

sitten kysymys scoopille:

Voiko mielestäsi fysiikan suhteen maallikot analysoida swingin voimavaikutuksia ns. perstuntumalla siten, että lopputuloksena saadaan jotakin sellaista uutta tietoa, mitä esim. suurelle yleisölle tarkoitetuista golflehdistä tai kirjoista ei saisi.
    Onko mielestäsi vaarana, että maallikoiden perstuntumalla saama tieto onkin jopa vahingollista, jos tieto otetaankin todesta.

#472881 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

poa annua kirjoitti: (20.10.2007 23:30:59)

Kyllä sä olet jo PRO! et vaan ole huomannut sitä itse. Tiettyjä asioita ei tarvitse opetella, ne vaan on jo, kuten sinulla. Mutta hei, jos yhtään lohduttaa, niin kaikkia meitä tarvitaan

#472882 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ennen tommoset tyypit jotka ei uskaltanu kohdata koskaan toista ihmistä, kulkivat seiniä pitkin, nyhjötivät omissa oloissaan omassa huoneessaan, ei päässy purkautumaan millään tavoin

Ei ole kivaa tuollainen asian tola.

Mä en vaan oo ihan varma, että korvaako tää kuitenkaan ammattiauttajan työtä….

Ei korvaa. Trust me.

#472883 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Mulla olis kans pari kysymystä datalle:

Oisko mahdollista, että noita asioita on tutkittu järjestelmällä, josta sä et oo tajunnu nähdä untakaan?
    Oisko mahdollista, että tuossa yhteydessä on kuvioissa mukana ollut fyysikoita ja biomekaniikan tuntijoita.
    Oisko mahdollista, että sä jossain vaiheessa ymmärrät tuon ja heräät päiväuniltas?

Ei… en vieläkään kerro silti enempää.

#472884 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (19.10.2007 20:53:53)

double-eagle kirjoitti: (19.10.2007 17:15:05)

Wilsonmies kirjoitti: (28.9.2007 23:09:09)

Miten sinä olet saanut lisää nopeutta?

Täss maailman pisimmälle draivanneen kaverin ohjeet:
    long hitter secrets

Toivottavasti on apua.

Ei ollu. Samaa tuubaa tulee joka tuutista ilman mitään todellista sisältöä.

Kannatasko kuitenkin lukea…kaveri nimittäin lyönyt 100 metriä pidemmälle kuin muut ?

#472885 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

double-eagle kirjoitti: (21.10.2007 11:44:31)

Ei ollu. Samaa tuubaa tulee joka tuutista ilman mitään todellista sisältöä.

Kannatasko kuitenkin lukea…kaveri nimittäin lyönyt 100 metriä pidemmälle kuin muut ?

Luin kyllä ennen kommentointia.

Tuota… hmm…sinäkö uskot, että se mitä tuolla kirjoitetaan ja mitä kaveri tekee ovat yhteydessä?

#472886 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

double-eagle kirjoitti: (21.10.2007 11:44:31)
    long hitter secrets

Toivon (aivan oikeasti ja vilpittömästi) jonkun fyysikkaa tuntevan kertovan, mikä on seuraavan väitteen todellinen tila:

Swing Secret #4: The Release
    Modern golf instructors teach that delaying the release is proper form. Nothing could be further from the truth. The major secret to massive power is the release. Because it takes advantage of gravity so you get a running start at the ball.

Kuinka paljon painovoima todella vaikuttaa mailanpään nopeuteen swingissä, kun verrataan aikaista ja oikea-aikaista releasea? Tuskin paljoa 🙂

#472887 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

ts kirjoitti: (21.10.2007 11:31:45)
    Mulla olis kans pari kysymystä datalle:

Oisko mahdollista, että noita asioita on tutkittu järjestelmällä, josta sä et oo tajunnu nähdä untakaan?
    Oisko mahdollista, että tuossa yhteydessä on kuvioissa mukana ollut fyysikoita ja biomekaniikan tuntijoita.
    Oisko mahdollista, että sä jossain vaiheessa ymmärrät tuon ja heräät päiväuniltas?

Ei… en vieläkään kerro silti enempää.

Kaikkihan on mahdollista. Missään en ole toisin väittänytkään.
    Kysymys Scoopille oli yleisluonteinen eikä kohdistunut erityisesti keneenkään.
    Toisaalta täällä voi kuka tahansa väittää ihan mitä tahansa. Niin ja painajaisiakin
    näen nykyisin harvoin.

Mutta nyt, kun otit puheeksi, niin voinhan asiaa kommentoida.
    Minä teen päätelmiäni vain sen perusteella, mitä tänne kirjoitellaan.
    En valitettavasti näe merkkejä tuollaisesta, mutta se ei tarkoita, etteikö
    mainitsemasi voisi pitää paikkansa.

#472888 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

data kirjoitti: (21.10.2007 11:06:02)

Scoop kirjoitti: (21.10.2007 9:51:41)

Pitää siitä kiinni?

Scoophan on tunnettu pitävien perustelujen vaatimisesta ainakin yhdeltä nimimerkiltä.
    Nyt hän ei kuitenkaan ole perusteluja keneltäkään vaatinut. Ilmeisesti kukaan ei ole nyt herättänyt hänessä voimakkaita tunnelatauksia.

Heh. Tämä oli hauska. Kerrankin kun yritin olla pelkästään humoristinen, ilman sen kummempia sisällöllisiä implikaatioita (re: Aplelin lauseen sisältämä rinnastus kun oli absurdi, ja sellaisenaan hauska), sinä näet siinä niin fundmentaalin kannanoton, että katsot asiaksesi hivellä matkan varrella loukkaantunutta egoasi penäämällä jotakin jota kommenttiin ei voi edes liittää. Ja minä kun typerä vielä yritin tuossa rivien välissä viittaamassasi keskustella osoittaa pientä sovinnollisuuden elettä korostaessani yksi- tai erimielisyytemme asiasidoinnaisuutta. Optimistin perusvirhe #1.

Koet ilmeisen ahdistavana, että sinulta penätään ehkä keskimääräistä enemmän perusteluja. Oletko koskaan miettinyt miksi? Ehkä siksi, että sinun tapasi keskustella jokseenkin poikkeaa tällaisten foorumien tarkoituksenomaisesta muodosta. Sinulta voi (ja pitääkin) vaatia perusteluita siksi, että a) sinulla lienee kohtalaisesti kapasiteettia reagoida niihin, ja b) sinä olet niitä harvoja, jotka väittävät tietävänsä asioiden oikean tolan, ja vieläpä omaavansa evidenssiä väitteidensä tueksi, mutta ei koskaan esitä sitä. Toisin sanoen, kun minä (kyllä, näin itsetietoisesti ja kursailematta asetun sinun lähestymistapasi yläpuolelle) esitän mielipiteitä ja pyrin perustelemaan ne – tavoitellen vuorovaikutuksellista keskustelua ja ajatustenvaihtoa – sinä tuomitset muiden käsitykset kategorisesti vääriksi, perustelematta, ja lataat subjektiivisia totuuksia bittiavaruuteen rakentamastasi norsunluutornistasi. Ja nyt egoasi on siitä syystä loukattu. Saatkohan edes unta enää?

Voiko mielestäsi fysiikan suhteen maallikot analysoida swingin voimavaikutuksia ns. perstuntumalla siten, että lopputuloksena saadaan jotakin sellaista uutta tietoa, mitä esim. suurelle yleisölle tarkoitetuista golflehdistä tai kirjoista ei saisi.

Kyllä, perstuntumalla voidaan saada uutta tietoa. Niin on tehty kauan ja paljon ennen golflehtiä. Ei, koska tarjonta on niin valtava, etten usko mitään sellaista, jota ei jollakin foorumilla olisi jo esitelty, voitavan keksiä. Ongelma (sinun piilevän motiivisi kannalta) on se, että asioista voi siitä huolimatta (tai juuri siksi) keskustella ja mielipiteitä vaihdella; etenkin kun kaikki info ei ole kaikkien saatavilla tai osu vain kohdalle.

Onko mielestäsi vaarana, että maallikoiden perstuntumalla saama tieto onkin jopa vahingollista, jos tieto otetaankin todesta.

Jätät auki kehen viittaat maallikoilla. Oletko sinä maallikko? Tottakai se on vaarana. Ihan samalla tavoin, kuin mikä tahansa ei-maallikon jakama informaatio. Koskaan ei ole taetta siitä, että viesti tavoittaa vastaanottajan samalla tavoin, kuin miten lähettäjä on sen tarkoittanut. Eikä myöskään ole taetta siitä, että ei-maallikon tieto olisi pätevää. Eli vaikka ei-maallikko onnistuisi jakamaan tietonsa asianmukaisella tavalla vastaanottajalle, itse tieto voi osoittautua vahingolliseksi. Lääketieteemme ja kansantaloutemme ovat täynnä esimerkkejä tällaisesta.

Esillä 25 viestiä, 101 - 125 (kaikkiaan 183)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #472891 kohteessaKuinka lisää nopeutta mailanpäähän?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka lisää nopeutta mailanpäähän?