Aihe: Kuinka lisää nopeutta mailanpäähän? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Kuinka lisää nopeutta mailanpäähän?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka lisää nopeutta mailanpäähän?

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 183)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #472839 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Katsokaa myös tuota Janoksen pysäytyskuvaa. Lantio, hartialinja, oikea jalka, vasen käsivarsi ja mailan kulma käsivarteen.

#472840 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

double-eagle kirjoitti: (19.10.2007 17:15:05)

Wilsonmies kirjoitti: (28.9.2007 23:09:09)

Miten sinä olet saanut lisää nopeutta?

Täss maailman pisimmälle draivanneen kaverin ohjeet:
    long hitter secrets

Toivottavasti on apua.

Ei ollu. Samaa tuubaa tulee joka tuutista ilman mitään todellista sisältöä.

#472841 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Wilsonmies kirjoitti: (28.9.2007 23:09:09)
    Kävin tänään testailemassa draivereita simulaattorissa, ja mailanpään nopeus oli vain luokkaa 85 mph. Golfaamisen aloitin vasta tänä kesänä, ja nyt pitäisi saada tietää vinkkejä siihen, miten tuota nopeutta saadaan hallitusti lisää. Jotkut puhuvat vasemman käden vedosta, jotkut oikean käden merkityksestä vauhdin lisäämiseksi. Rotaatiot ovat itselläni jo aika maksimissa, joten sieltä ei lisävauhtia tunnu löytyvän. Kevyemmillä draivereilla ei tilanne juuri muuttunut.

Miten sinä olet saanut lisää nopeutta?

Jos alakerta toimii, sieltähän se veto lähtee liikkeelle. Niin vasemman käden veto ja oikea pitää nuppia mahdollisimman pitkään kohteeseen . Vasemman hartian kiertoa joutuu pakosta vähän pidätteleen, mutta jos ei pidättele homma kusee kintuille.
    Näillä eväillä on menty. Mulla toimii.

#472842 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

four birdie kirjoitti: (19.10.2007 21:58:11)
    … Vasemman hartian kiertoa joutuu pakosta vähän pidätteleen, mutta jos ei pidättele homma kusee kintuille. …

Kyl on hartiakierrossa mulla vielä oppimista. Kunnollahan sitä ei saa tehtyä millään, vaikka millaset venytysjumpat vetäis. Mutta että sitten vielä kumpaakin olkapiätä erikseen?!1 Siinä kyllä varmaan pamahtais tois vasen solisluu jo toistamiseen. Ainakin se.

#472843 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä olis mullakin hartiakierron kans ongelmia, jos harrastaisin scooter-pullingia.

#472844 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No toimii toimii,mutta kuinka kauan, mää nääs luin jostain(hmm..en muishta mistä),että toi vasemman käden veto on syvältä.Se vie syvääään negatiiviseen kehitysluuppiin.Vejä kuule vaan sillä oikealla yläkäsivarrella.niin jo vain lähtee…

#472845 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

AAH kirjoitti: (19.10.2007 23:05:28)
    Kyllä olis mullakin hartiakierron kans ongelmia, jos harrastaisin scooter-pullingia.

Jos harrastais scooter-pushingia nin tarttisko hartioita lainkaan. Entä scooter-putting?

#472846 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

buugi kirjoitti: (19.10.2007 23:13:36)
    No toimii toimii,mutta kuinka kauan, mää nääs luin jostain(hmm..en muishta mistä),että toi vasemman käden veto on syvältä.Se vie syvääään negatiiviseen kehitysluuppiin.Vejä kuule vaan sillä oikealla yläkäsivarrella.niin jo vain lähtee…

Oonhan mä sitäkin kokeillut, mutta mulla se ei oikeen toimi. File on semmonen paakku, epämääränen möykky ja palloon ei saa oikeen kontrollia. Mutta kun vasemmalla vetää ja muistaa pidätellä vasenta olkapäätä niin file on sellanen setelin tyyppinen ja on helpompi taivuttaa.

#472847 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

four birdie kirjoitti: (19.10.2007 23:26:59)

Oonhan mä sitäkin kokeillut, mutta mulla se ei oikeen toimi. File on semmonen paakku, epämääränen möykky ja palloon ei saa oikeen kontrollia. Mutta kun vasemmalla vetää ja muistaa pidätellä vasenta olkapäätä niin file on sellanen setelin tyyppinen ja on helpompi taivuttaa.

Mulle kun ton saat selitettyä, niin saat ison pussin lakua.

Aattelepa ite voiko toi olla noin.

#472848 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (19.10.2007 23:33:48)

four birdie kirjoitti: (19.10.2007 23:26:59)

Mulle kun ton saat selitettyä, niin saat ison pussin lakua.

Aattelepa ite voiko toi olla noin.

Kyllä, ajatus on niin että vasen vetää, vähän niinkuin selkä kohteeseen ja oikea pitää huolen että lapa ei karkaa ulos.

#472849 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hei siis, näähän on noita yläpään ajatuksia. Roppahan saattaa toimia eri lailla,(kompensaatioita)? Mutta fadessa on pakko oikealla kädellä työstää että lapa ei mene kinni osumassa.

#472850 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

four birdie kirjoitti: (19.10.2007 23:56:18)

Kyllä, ajatus on niin että vasen vetää, vähän niinkuin selkä kohteeseen ja oikea pitää huolen että lapa ei karkaa ulos.

Vasemman olkapään veto voi maksimissaan olla noin 4-5 cm. Vasen käsi ei vedä yhdelläkään pelaajalla, joka vähänkin osaa lyödä palloa… esim Green card suorituksen arvoisesti. Nämä siis pätevät vaikka kyseessä ei olisikaan minun ajatukseni swingistä. Nämä nyt vaan ovat fysiologisia juttuja joiden on pakko olla tietyllä tavalla järjestyksessä.

Ja niinkuin kebax totesi; jos vasen olkapää vetää ja oikea pitää vastaan, napsahtaa solisluussa. Jos tuota päättää yrittää, on jo napsahtanut päässä 🙂

Mutta älä välitä. Ei tää oikeestaan kohdistu sun mielipiteeseen. Aä oot vaan saman disinformaation uhri kun tuhannet muutkin. Hulluinta on, että se info uppoaa niin täysillä, vaikka ei kestä hetkenkään järjellistä tarkastelua.

#472851 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kuule buugi, metsässä ollaan oltu ja syvällä. Päätä on mietitty puhki ja vaihtoehtoja kokeiltu.Myös tuota oikean käden vetoa. Mutta mulla se tulee liian jyrkästi, pallo lähtee
    ok, mutta tulokulma palloon on niin jyrkkä, että on vaikea kontrolloilla pallon kierrettä.

#472852 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No helvati, mä oon harrastanu melkein mitä tahansa lajia (mm. tennis, squash, pöytätennis) ja yks pro on opettanut mulle, että vasen käsi lyö ns. rystylyöntiä ja yksi harjoite oli lyödä vain vasemmalla (tavoitteena pieni draw). Nykyisin oikea käsi lyönnissä on täysin passiivinen (joo kyllä se varmaan pläjäyttää silti lujaa). No tohon ts vastaa, että vasen ei vedä ???, mutta mulla vetää. Ehkä mää olen negatiivisessä kehitysluupissa.

#472853 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Siis tämähän on mun oma mielikuva asiasta, tuo oikiahan saattaa duunata mitävain.

#472854 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

kebax kirjoitti: (19.10.2007 22:50:27)

… Vasemman hartian kiertoa joutuu pakosta vähän pidätteleen, mutta jos ei pidättele homma kusee kintuille. …

Kyl on hartiakierrossa mulla vielä oppimista. Kunnollahan sitä ei saa tehtyä millään, vaikka millaset venytysjumpat vetäis. Mutta että sitten vielä kumpaakin olkapiätä erikseen?!1 Siinä kyllä varmaan pamahtais tois vasen solisluu jo toistamiseen. Ainakin se.

Hei kebax , sä jäit jo junasta, oltiin tulossa jo osumaan.

#472855 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

four birdie kirjoitti: (20.10.2007 1:20:37)

kebax kirjoitti: (19.10.2007 22:50:27)

Hei kebax , sä jäit jo junasta, oltiin tulossa jo osumaan.

Joo.

#472856 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Herbus kirjoitti: (20.10.2007 0:45:35)
    No helvati, mä oon harrastanu melkein mitä tahansa lajia (mm. tennis, squash, pöytätennis) ja yks pro on opettanut mulle, että vasen käsi lyö ns. rystylyöntiä ja yksi harjoite oli lyödä vain vasemmalla (tavoitteena pieni draw). Nykyisin oikea käsi lyönnissä on täysin passiivinen (joo kyllä se varmaan pläjäyttää silti lujaa). No tohon ts vastaa, että vasen ei vedä ???, mutta mulla vetää. Ehkä mää olen negatiivisessä kehitysluupissa.

Joo, siellä sä oot.

#472857 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Herbus kirjoitti: (20.10.2007 0:45:35)

Syvällä siellä.. Eikä vedä… se ei yksinkertasesti voi. Ja eniten ihmetyttää että tuota itsestäänselvyyttä ei tajuta.

Mäkin teetän tota vasemman käden lyöntiä harjotteena. 98,7634% ei opi koskaan tekemään sitä oikein. Edes ymmärtämään miten se pitäis tehdä.

#472858 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Itse en ymmärrä mitään vasemman käden vedoista tai oikean käden jarrutuksista tjs. 🙂 Eikös lähtökohta ole lyödä mailaa alaspäin vähänkuin kirvellä puita pilkkoisi. Siinä sitten pitää saada hartioille tilaa liikkua torson ja lantion kiertojen oikealla rytmityksellä ja rauhallisuudella. Vanhana puunpilkkojana voin kertoa ettei sitä märkää koivuhalkoa saa halottua jos alkaa repimään ja vetelemään sitä kirvesta niin pitkälle taakse kuin kroppa ja kädet antaa periksi. Suurinosa energiasta kun menee siihen että joutuu nostamaan sitä kirvestä ylös ja lähes kaikki lataus jonka olet tehnyt taaksevedossa purkautuu ennenkuin lyönti on edes lähtenyt. Vedetään se vain siihen kohtaan josta saadaan kirveenpäälle paras kiihtyvyys ja sitämyöten paras pään nopeus ennen osumahetkeä. Swingissä rytmitys on se oleellinen asia jolla mailanpäähän saadaan nopeutta. Senkun saisi joskus kohdalleen ja kontrolliin niin siinä se uusi elämä aukeaisi.
    Eiköhön ne samat fysiikan lainalaisuudet toimi myös swingissä.

No on sinä varmaan muitakin asioita ja korjatkaa toki jos ajatuskulku on pahasti pielessä.

#472859 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nyt sitten selityksiä miten se vasen käsi ’vetää’

Olen varmaan joskus käynyt samalla proolla kuin herbus.

#472860 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hitto, en minä osaa selittää, mutta kerron kolmesta kaverista A, B ja C. A oli joskus FGTn voittajakategoriassa, B opetti golflyöntiä ja C pelasi kentän helposti par vauhtia. Olin näiden heppujen kanssa pelaamassa (eri aikaan tietysti). A pamauttaa arvioni mukaan noin 300 m draivin (siis jos ei esteitä), mutta ilmeisesti hartialinja on hiukan vasemmalle ja oikea käsi käy kuin kobralla. Pallo lähtee vasemmalle komealla Hook-kierteellä. Noin 240 m päässä pallo osuu puuhun ja hieno kopsahdus kuuluu teepaikalle.

B reenaa rangella. Kyselen mitäs nyt reenataan ? B sanoo, että oikea käsi on liian aktiivinen ja aiheuttaa liiallista hukkia. Vasemmalla hän ottaa normaalin otteen, mutta oikealla vain peukalon ja etusormen.

C pelaa yksi alle 13 väylää (Vammala Järvenranta). Neljällätoista hän paukauttaa helvetillisen hook kierteen vasemmalle metsään. Palloa ei löydy. Kierrostulos 73.

#472861 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Herbus kirjoitti: (20.10.2007 19:10:01)
    Hitto, en minä osaa selittää, mutta kerron kolmesta kaverista A, B ja C. A .

Hitto kun en minäkään osaa selittää, mutta jospa kerron kaverista, joka näyttää olevan Golfstatin tilastoissa seitsemäntenä griiniosumissa prosentilla 80,6.

Se kaveri vetää jaloilla, lantiolla ja hieman ylävartalon lihaksilla käsiä ja mailaa läpi osuman, tekemättä käsillä juurikaan muuta, kuin vastustaa lavan kiertymistä kiinni. Jos vasemman käsivarren lihakset vetäisivät, käsivarsi pyrkisi irtoamaan vartalosta kohteen suuntaan ja hartiat tulisivat perässä. Tämän kaverin tapauksessa vasen käsivarsi painuu vartalon vedon seurauksena vasten rintakehää ja oikea tulittaa vasta läpi osuman, vartalon jo kierryttyä auki. Vasen käsi vain kiertää lapaa auki, ei vedä mitään mihinkään, koska eihän sillä ole siihen edes mahdollisuutta.

Mutta elä Herbus välitä… säkin oot vaan joutunu opetuksellisen liturgian uhriks. Et ole yksin. Nyt mää meen ihailemaan tota taikiksen linkkiä, missä joku on taas keksiny planen…ymmärtämättä miten se muodostuu 😉

#472862 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Herbus kirjoitti: (20.10.2007 19:10:01)
    Hitto, en minä osaa selittää, mutta kerron kolmesta kaverista A, B ja C. A oli joskus FGTn voittajakategoriassa, B opetti golflyöntiä ja C pelasi kentän helposti par vauhtia. Olin näiden heppujen kanssa pelaamassa (eri aikaan tietysti). A pamauttaa arvioni mukaan noin 300 m draivin (siis jos ei esteitä), mutta ilmeisesti hartialinja on hiukan vasemmalle ja oikea käsi käy kuin kobralla. Pallo lähtee vasemmalle komealla Hook-kierteellä. Noin 240 m päässä pallo osuu puuhun ja hieno kopsahdus kuuluu teepaikalle.

B reenaa rangella. Kyselen mitäs nyt reenataan ? B sanoo, että oikea käsi on liian aktiivinen ja aiheuttaa liiallista hukkia. Vasemmalla hän ottaa normaalin otteen, mutta oikealla vain peukalon ja etusormen.

C pelaa yksi alle 13 väylää (Vammala Järvenranta). Neljällätoista hän paukauttaa helvetillisen hook kierteen vasemmalle metsään. Palloa ei löydy. Kierrostulos 73.

Tiedä häntä jos ymmärsin. Mä en moisia A, B ja C:een kaltaisia lyöntejä saa vaikka tulittas takimmaisella mitä ikinä lähtee. No toisaalta nuo sun esimerkkitapaukset on pelimiehiä, joskin negatiivisessa kehitysluupissa:)

#472863 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Piti oikeen alkaa miettiin tota vetoa, kun tuo green card otettiin puheeksi. No enhän mä
    vedä vasemmalla kohteeseen päin. Sanotaan näin, kun alakerralla aletaan pyörittään
    swingiä, vasempaan käsivarteen tulee vedon tunne, vois kuvitella vähän niin kuin moukarinheittäjällä siinä loppuvaiheessa,siis en tarkoita irroitus vaihetta.

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 183)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #472855 kohteessaKuinka lisää nopeutta mailanpäähän?

Etusivu Foorumit Yleistä Kuinka lisää nopeutta mailanpäähän?