Aihe: Koska liian myöhäistä? - Golfpiste.com

9.6.–16.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][19]
KilpailuaSuomalaista

Koska liian myöhäistä?

Etusivu Foorumit Yleistä Koska liian myöhäistä?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #400649 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (30.10.2008 12:54:09)

Antoi vaan tuo tiistainen kierros tourin tiipaikoilta ja neljännen päivän lipuille pelattuna melkoisen lisäpotkun tähän realismiin….

Tähän mulla on ollut mielipide jo kauan, että pelimies suomalaisella kentällä ’perus-setupilla’ pitäis pelata kirkkaasti alle paarin, satoi tai paistoi, ennenkuin voi jutella samaisesta tuloksentekokyvystä noilla toureilla.

#400650 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

MakeM kirjoitti: (30.10.2008 11:39:58)
    Joo en minäkään, minusta se on proolla terve asenne että pistetään faktat pöytään, kaikille muille paitsi aivan huipuille sanotaan heti päin naamaan että tolla sun huitomisella ei muuten ole golfin osaamisen kanssa mitään tekemistä, mut onhan toi varmaan kiva harrastella. Monet luonteeltaan heikommat kaverit kehuu ja kannustaa jopa tavan tuuppareita joka kyllä pistää vituttamaan, kaikkia luusereita sitä päästetäänkin opettamaan…

Eli sun mielestä pitäs valehdella ja pitää siten elossa epärealistisia toiveita?

Hear hear. Maailma on täynnä tulevaisuuden ’kykyjä’ joille kukaan ei ole koskaan rehellisesti kertonut että mihin asti ne lahjat oikeasti riittävät, ja lopputulos on totaalisen vinoon kasvanut kuva omista kyvyistä. Hyvä esimerkki tästä on Idols-ilmiö, missä näitä hirvittäviä raakujia tulee raivoitkua tihertäen sieltä tuomariston edestä, missä niille on ekaa kertaa eläessään esitetty kipeä totuus niiden musiikillisista ja äänenmuodostuksellisista lahjoista. Kas kun kaverit ja vanhemmat (jotka tosin asioista tajua välttämättä itsekään) ovat aina vaan olleet niin ihanan kannustavia…

Ehdotankin että näille kolmikymppisille tourille hamuajille perustetaan oma Golf-Idols, päävoittona kategorian 10 kortti European Tourille kaudeksi 2010, ehtona min 30 vuoden ikä ja maksimissaan 5v vanha green card. Televisioituna esikarsintana laitetaan jätkät pelaamaan linnan takatiiltä reikäpeliskaba Ilosta vastaan tms.

#400651 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuoppi kirjoitti: (30.10.2008 13:17:02)
    Ehdotankin että näille kolmikymppisille tourille hamuajille perustetaan oma Golf-Idols, päävoittona kategorian 10 kortti European Tourille kaudeksi 2010, ehtona min 30 vuoden ikä ja maksimissaan 5v vanha green card. Televisioituna esikarsintana laitetaan jätkät pelaamaan linnan takatiiltä reikäpeliskaba Ilosta vastaan tms.

Jenkeissä, missä kaikki on suurempaa, satiaisetkin,
    tälle on annettu nimeksi Big Break.
    Pääsyvaatimukset tosin vähän poikkeavat listaamistasi.

#400652 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

… Antoi vaan tuo tiistainen kierros tourin tiipaikoilta ja neljännen päivän lipuille pelattuna melkoisen lisäpotkun tähän realismiin….

Pelasitko alle sata kuitenki?

#400653 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

kebax kirjoitti: (30.10.2008 13:34:01)

… Antoi vaan tuo tiistainen kierros tourin tiipaikoilta ja neljännen päivän lipuille pelattuna melkoisen lisäpotkun tähän realismiin….

Eiköhän, jos vaan muisti, että mitat oli greenin etureunaan eikä keskelle.

#400654 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Tee

Rauski kirjoitti: (30.10.2008 11:01:50)
    Perhana oli noi jaardit mielessä mutta tuli laitettua metrejä pituuksiin. Kerrotaanpa noi 0,9144:llä, olisko parempi jo pärjäämisen raja vai menikö jo alakanttiin?
    D 265m +-15m
    P3 230m +-13m
    P5 215m +-12m
    I3 192m +-10m
    I4 183m +-8m
    I5 174m +-7m
    I6 165m +-6m
    I7 155m +-5m
    I8 146m +-4m
    I9 137m +-3m

Noi jos olis jaadeja, niin olis aikas tarkasti mun mittoja. Mut siis ihan oikeasti ei sen niin ole väliä miten pitkälle lyö (eihän pituudella ole muutenkaan missään mitään väliä..) Kun lyö aina saman mittaisia lyöntejä. Ja pitää sivusuunnan hallinnassa…

Nimim: mitäs me lyhytlyöntiset

#400655 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tee kirjoitti: (30.10.2008 15:37:37)
    Nimim: mitäs me lyhytlyöntiset

Vai lyhytlyöntiset, sä tiedä mitn. Noi on mun mittoja… jalkoina.

#400656 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No joo, Big Break on ihan hauska ajanvieteohjelma, josta on sen historian aikana paassyt Nationwidelle ja tai PGA Tourille muutamia tyyppeja. LPGA Tourilla niita myos pyori jokusia, joista ainakin Kristy McPherson nayttaa tehneen ihan hyvan uran siella. Myos tama viimeisin nais-voittaja on ihan peli-tyttoja. Parhaimpana esimerkkina on ehka kuitenkin Tommy ’Two Glove’ Gainey. Ainoa todellinen pelimies siita sihdista. Paasyvaatimukseksi nykyaan nayttaa riittavan vittumainen luonne (hei, nythan ma keksin yhdelle seuraavan projektin!) ja jonkinlainen ulkonako.

Jenkit maana on kuitenkin aika pitkalle mahdollisuuksien saamista (ja niiden hyvaksi kayttamista) ja unelmien tayttamista, joskus jopa hieman erikoisella tavalla. Ei naa Big Break -tyypit kenenkaan paikkoja niissa turnauksissa vie. Sponsorien kiintiopaikoilla ne pelaa. Ja kylla ne ihmisia kiinnostaa huomattavasti enemman, kun jotkut ’no name’ pelaajat ties mista. Ja sitahan tourit nimenomaan on: rahantekoa ja kuuluisuutta.

Itse ohjelmassa on siis seka taysin turhia paanaukojia etta ihan pelaajiakin. Tahkonneet mini-toureja koko ikansa ja kayneet turhautumassa q-schoolissa.

Kieltamatta yksi asia mista ma pidan tassa maassa: taalla kukaan ei tule sulle sanomaan, etta nain ei voi tehda. Painvastoin. Se on susta itsestas kiinni, niin kun on nahty.

#400657 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Perhana oli noi jaardit mielessä mutta tuli laitettua metrejä pituuksiin. Kerrotaanpa noi 0,9144:llä, olisko parempi jo pärjäämisen raja vai menikö jo alakanttiin?
    D 265m +-15m
    P3 230m +-13m
    P5 215m +-12m
    I3 192m +-10m
    I4 183m +-8m
    I5 174m +-7m
    I6 165m +-6m
    I7 155m +-5m
    I8 146m +-4m
    I9 137m +-3m

Ma satun lyomaan tollasia mittoja, mutta aina yhta lyhyemmalla mailalla. Eli siis I9 on 145y ja I8 on 158y jne jne. Enka siis pelaa millaan tourilla.

Eli ei noi mitat tee pelaajaa, niin kus tiedat. Vois enemman vertailla lahipeliprossia ja puttitilastoja noihin tour-pelaajiin. Seka sita mita paan sisalla tapahtuu… joskus ei mitaan.

#400658 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Golfinn kirjoitti: (30.10.2008 19:09:25)

D 265m +-15m
    P3 230m +-13m
    P5 215m +-12m
    I3 192m +-10m
    I4 183m +-8m
    I5 174m +-7m
    I6 165m +-6m
    I7 155m +-5m
    I8 146m +-4m
    I9 137m +-3m

Ma satun lyomaan tollasia mittoja, mutta aina yhta lyhyemmalla mailalla. Eli siis I9 on 145y ja I8 on 158y jne jne. Enka siis pelaa millaan tourilla.

Eli ei noi mitat tee pelaajaa, niin kus tiedat. Vois enemman vertailla lahipeliprossia ja puttitilastoja noihin tour-pelaajiin. Seka sita mita paan sisalla tapahtuu… joskus ei mitaan.

Noi on aika lähellä mun pituuksia (noilla Wilsonin ylipitkillä ja loftisilla mailoilla):), mutta sivusuunnassa on paljon tekemistä swingin kanssa. Junnu 14 v. jää niistä jonkun verran, mutta sivusuuntainen heitto on reilusti alle puolet mun heitosta ja siksi lienee händäri on singelissä ja mulla vain legosingelissä (jos on). Tosin syksyllä on vedellyt mun pituuksiin jopa draiverilla, mutta onkin pituuskasvua tapahtunut aika paljon, viime keväästä lähes 15 cm. Voimaahan kaverilta puuttuu, mutta kiitos ts:n hyvien harjoitusohjelmien vaikuttaa siltä että noi lukemat on ensi kaudella aika paperia.

Yksi ongelma näillä nuorilla 13-15 vuotiailla on varmaan tämä pituuskasvu ja sen vaikutukset swingin liikeratoihin. Jos siinä vaiheessa ei swingi ole kunnossa niin väittäisin, että aika alusta joutuu oppimaan sen uudelleen (kellään kokemuksia?). Siinä ei varmaan auta muu kuin, että lyödään ja paljon ettei pääse swingi katoamaan. Junnun kohdalla on syksyllä ollut sellainen pieni ongelma ettei tahdo saada divottia aikaiseksi ja ihmetteli mistä johtuu. Oma selitykseni oli juurikin tämä pituuskasvun aiheuttama ongelma. No nyt se kuitenkin on taas ohi, mutta kun yritin kysyä miten sen sai pois niin ei tiedä, jotain on muuttanut muttei tiedä mitä.

Yksi este kehittymiselle Suomen kentillä on varmankin tämä väylien lyhyys aika harvassa löytyy tuolle junnulle esim par4:sta jossa draivin jälkeen tulisi käytettyä jotain isompaa rautaa lähestymiseen (yleensä se on enintään rauta8). No voihan sitä avata raudalla draiverin sijaan, mutta aika vaikea näitä on motivoida siihen noin pitkällä tähtäimellä, vaikka kuinka yrittää kertoa sen tärkeyttä tulevaisuudessa, jos halua on pidemmälle kuin Suomen kentille.

Haluaisinkin tässä kysellä lähinnä tuon pituuden perään. Onko kyseessä enemmän nopeamman kierron aikaansaaminen (enemmän kiihtyvyyttä, joustavuus?) vai se että voimaa saa jostain lisää ja jos niin miten tämä voima tulisi tuottaá ja millä se saadaan kohdistettua osumahetkellä palloon. Nopeamman kierron aikaansaaminen lienee suhteellista riippuen rentoudesta ja kuinka eri lihaksia alakerrasta saadaan siihen mukaan nopeasti, jännityksellä sitä tuskin tuotetaan. Toisaalta kun RR:ssä tulee pidättelyn jälkeen kädet mukaan niin tulisiko niillä tehdä jotain aktiivista voiman tuottoon liittyvää (painaa, tulittaa, mitä nämä tarkoittavat käytänössä?). Vai onko kyse siitä, että kun suurempaa lihasmassaa saa pidäteltyä (jännitys kasvaa selkä/olka/rintalihaksissa) kauemmin niin lihaksiin latautunut energia purkautuu vaan suuremmalla energialla/voimalla ja sitä kautta pallon taakse saadaan suurempi voima sen lennättämiseksi pidemmälle.

No tuossa ainakin itseäni askarruttavia asioita. Mailojen tuunaaminen ja tilaukset Ben Hoganin serkun kummin kaimalta ei niinkään kiinnosta tuloksen parantamiseksi:)

#400659 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Golfinn kirjoitti: (30.10.2008 19:05:35)
    Kieltamatta yksi asia mista ma pidan tassa maassa: taalla kukaan ei tule sulle sanomaan, etta nain ei voi tehda. Painvastoin. Se on susta itsestas kiinni, niin kun on nahty.

Kyllä sä taidat pikkuisen aivopesty jo olla.
    Tuhkimotarinoita mediassa nostattamalla saadaan Suomestakin Land of the Brave.
    Jos saisit, Sä varmaan äänestäisit McCainin presidentiks, koska se lupas just ottaa Osaman kiinni ja se on ’sotasankari’. JEE!
    Tule nyt GF nopeasti pois sieltä Joe-landiasta enneku on myöhäistä. Tule jo tänä vuonna.

#400660 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eikös Ivan Lendl yrittänyt liki tosissaan golfiakin. Ihan kohtuullinen pelimies hänestäkin tais tulla, mutta ei ihan sitä mitä alkuun hehkutettiin. Kaveri on kuitenkin melkoisen lahjakas mailapeleihin ja käytettävissä oli rajattomasti aikaa ja resursseja.

#400661 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rauski kirjoitti: (30.10.2008 22:12:44)
    Noi on aika lähellä mun pituuksia (noilla Wilsonin ylipitkillä ja loftisilla mailoilla):), mutta sivusuunnassa on paljon tekemistä swingin kanssa. Junnu 14 v. jää niistä jonkun verran, mutta sivusuuntainen heitto on reilusti alle puolet mun heitosta ja siksi lienee händäri on singelissä ja mulla vain legosingelissä (jos on).

Postaappa Rauski päivitystä tuohon swingiisi tuonne jäsenten swingit-ketjuun? Olisi kiva nähdä miten olet siitä sen jälkeen saanut kehitettyä sellaisen että pystyt lyömään 265m ilmassa! Aika vaikuttavaa…

#400662 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Rauski kirjoitti: (30.10.2008 14:53:16)

kebax kirjoitti: (30.10.2008 13:34:01)

Eiköhän, jos vaan muisti, että mitat oli greenin etureunaan eikä keskelle.

Joo etureunasta ei griiniä saa. Ainakaan ulkopuolelta.
    84 se kuulemma pelas. Aika hyvä tulos tuupparille tour setupilla.

#400663 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

januz kirjoitti: (31.10.2008 10:33:13)

Rauski kirjoitti: (30.10.2008 22:12:44)
    Noi on aika lähellä mun pituuksia (noilla Wilsonin ylipitkillä ja loftisilla mailoilla):), mutta sivusuunnassa on paljon tekemistä swingin kanssa. Junnu 14 v. jää niistä jonkun verran, mutta sivusuuntainen heitto on reilusti alle puolet mun heitosta ja siksi lienee händäri on singelissä ja mulla vain legosingelissä (jos on).

Postaappa Rauski päivitystä tuohon swingiisi tuonne jäsenten swingit-ketjuun? Olisi kiva nähdä miten olet siitä sen jälkeen saanut kehitettyä sellaisen että pystyt lyömään 265m ilmassa! Aika vaikuttavaa…

No puhuin tuossa noista rautamailoista, pisin draivi oli kotikentällä voitettu pisin draivi kilpailu joka oli myötikseen aika liki 285 m tuomarin mukaan, paljonko se meni ilmassa niin ei osaa sanoa kun ei enää niin pitkälle nähnyt. Toinenkin voitto tuli, se oli lievään vastatuuleen aika liki 255 m jotenkin tuntu että tuuli melkein enemmän auttoi. Se stoppasi aika hyvin pehmellä kentällä paikalleen. Täytyy katsoa josko tuota swingiä saisi viikonlopun aikana kuvattua, jos nyt kentälle mennään ja tän tökkivän Nokialaisen saisi toimimaan kunnolla, on niin hiton märkää. Veikkaan, että ilmassa draiverilla ollaan aika hyvin siellä 240-250 kun palikat osuu kohdalle, jos noihin kotikentän mittoihin on luottamista.

#400664 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lavantauti kirjoitti: (31.10.2008 7:19:04)

Kyllä sä taidat pikkuisen aivopesty jo olla.
    Tuhkimotarinoita mediassa nostattamalla saadaan Suomestakin Land of the Brave.
    Jos saisit, Sä varmaan äänestäisit McCainin presidentiks, koska se lupas just ottaa Osaman kiinni ja se on ’sotasankari’. JEE!
    Tule nyt GF nopeasti pois sieltä Joe-landiasta enneku on myöhäistä. Tule jo tänä vuonna.

Kylla naita sun ’juttuja’ lukemalla saa sen luvan, etta sina se meista kahdesta olet se aivopesty. Ja synkka. Pahasti. Ehka sun kantsis laajentaa sun maailmankuvaa edes hieman, niin noi jututkin kaantyis johonkin muuhunkin suuntaan kun ainaiseen vittuiluun ja nalvimiseen. Noh, kotoahan noi tollaset aina opitaan, joten myohasta taitaa olla…

Suomeen en ole enaa koskaan muuttamassa. Ellei nyt joku sitte joskus keksi mita siella olis mulle sellasta, etta sellanen ’move’ kantsis tehda. Ehdota!

Obamaa aanestaisin, jos saisin. Tiedoksi. Paa taa hei sinne sun paivakirjaan ylos, niin muistat seuraavalla kerralla. Semminkin kun oot jo unohtanut sen, etta ma oon itse asiassa hyvin USA -kriittinen tyyppi. En toki niin paljon, etten nakis siinakin jotain hyvaa. Mutta taahan on taas tata positiivisuus – negatiivisuus/realismi juttua, mista tossa oli jo puhe…

#400665 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Paksupekka kirjoitti: (31.10.2008 8:59:20)
    Eikös Ivan Lendl yrittänyt liki tosissaan golfiakin. Ihan kohtuullinen pelimies hänestäkin tais tulla, mutta ei ihan sitä mitä alkuun hehkutettiin. Kaveri on kuitenkin melkoisen lahjakas mailapeleihin ja käytettävissä oli rajattomasti aikaa ja resursseja.

En nyt muista onko se Golf Diggestiivissa vai Golf Magazinessa kun ne listaa vuosittain parhaat kuuluisat ihmiset (urheilijat/nayttalijat ym) golfissa. Pitais kaivaa se lehti jostain esille, ettei tuu puhuttua paljoa paskaa, mutta kylla siellakin on plus-handarilla pelaavia jonkin verran. Alhasia singeleita paljon.

Mutta eihan se silti sita tarkoita, etta kaikista tulis golffareita, vaikka lahjoja, aikaa ja rahaa olis. Miettikaa nyt vaikka sita, paljonko meita opettavia golffareita on maailmassa ja sen suhdetta edes jonkintasoisella tourilla pelaaviin golffareihin. Ja sitten niita toureilla pelaavia golffareita, jotka tekevat edes jonkinlaisen elannon silla… Ei oo monia prosentuaalisesti! Eika ts tai fds:kaan nyt mitaan ihmeellisia golffareita ole, vaikka tietoa kertovat olevan joskus jopa enemman kun kenellakaan muulla… Eli ei sekaan tuo sita onnea. Pitaa siis olla jotain muutakin. Monimutkainen juttu, johon ei ole valmista reseptia. Jos olis, niin en mina tassa oli ’laviksien’ kanssa vaantamassa taysin yhdentekevista asioista, vaan pelaamassa golfia ja tekemassa miljoonia… 😉

Enka ma sano, etta tosta ’mun’ espanjalaisestakaan tulis koskaan sen kummempaa tour-pelaajaa, mutta en vaan ole niita tyyppeja, jotka on heti ekaksi sanomassa toiselle, etta ’paska oot’ (ellei sille nyt sit vahingossa tule jotain menestystakin samalla ja sitte muutetaan aanta kellossa…). Oon nahnyt hanen etenevan varsin nopeassa tahdissa alhaseksi singeli-pelaajaksi (oon nahnyt vain yhden samanlaisen tapauksen aiemmin ja han pelasi pikku-toureja toisena vuotenaan) ja koska miehella on aikaa, rahaa ja halua kehittya, niin katotaan! Samaa ajatteli Sergion faijakin tasta miehesta, joten on meita sitten kai ainakin kaksi, jotka haluaa antaa miehelle mahiksen… Jossain muuallahan sita ei olis koskaan annettu.

#400666 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Golfinn kirjoitti: (31.10.2008 17:25:24)

Kylla naita sun ’juttuja’ lukemalla saa sen luvan, etta sina se meista kahdesta olet se aivopesty. Ja synkka. Pahasti. Ehka sun kantsis laajentaa sun maailmankuvaa edes hieman

Tää menee nyt jo OT:ksi, mutta Okei. Mä teen just noin, heti kun kerrot mulle minkä suhteen mut on aivopesty ja mihin päin mun pitää avartaa maailmankuvaani niin että siitä tulee positiivisempi?
    Kenties seuraaviin positiivisiin aiheisiin tässä positiivisessa maailmassa?:

– Sodat, kansanmurhat ja niiden taustat
    – Nälänhädät, epidemiat ja 3.maailman riisto
    – Uskonnot ja niiden väärinkäyttö koko maailmanhistorian ajan.
    – USA:n ’demokratia’
    – Universumin synty

Tiesitkö muuten että teidän ’demokratianne’ terrorismin vastainen öljynhakureissunne on maksanut Joe-landian veronmaksajille uusimpien arvioiden mukaan jopa 3 triljoonaa tollaria.
    Se on siis kolmonen ja 12 nollaa perässä. Aika paljon. Joe maksaa.

Tuossa alla sulle numeroita maasta, jossa sä elät.

pikkupikku budjetti 2009

Ajattele, jos ne rakentais 500:lla MILJARDILLA vuodessa vaikka asuntoja, tehtaita, moottoriteitä, siltoja, julkisia kulkuzydeemeitä?

Mutta ei. Tehdään ennemmin pommeja ja viedään ’demokratiaa’ aavikolle.

#400667 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No joo, nythan me paastiin lapsellisuudessa ihan uudelle tasolle!! Yllatys? Ei.

Mita helvettia sa mulle tota kerrot?? LOL Ma oon, hyva mies, suomalainen, joka on asunut taalla nyt reilut nelja vuotta? Oonko ma samalla tavalla syyllinen Suomen, Belgian, Hollannin, Ison-Britannian ja Australiankin vastaavanlaisiin juttihin, koska olen asunut noissa maissa?? Entas kun me muutetaan jonnekin muualle? Rupeenko jo tassa vaiheessa ottaan vastuuta tasta uudestakin maasta harteilleni?? LOL Asuin Suomessa 90-luvun taitteessa, kun meilla oli siella paha lama… Syytatko mua siitakin??? Tai Halosen mokista?? Heraa nyt jo siita synkasta elamastas, LOL!

Mikaan tassa maassa ei ole ’mun’ juttuja, tiakko? Ma en ole amerikkalainen yhtaan sen enempaa kun sakaan. Se, etta asun taalla, johtuu paaasiassa vaimoni tyosta, ei mistaan muusta. Ja koska hankin on kanukki, niin ei oikeen aukee toi sun kirjain’oksennus’ nyt kylla.

Jestas, etta sa oot vasynyt! Onko sun mielesta tosiaan kaikki Yhdysvaltoihin muuttaneet republikaaneja ja ennen kaikkea vankkoja USA-faneja?? Heratys nyt! Tata tarkoitin maailmankuvan avartamisella. Varsin surkuhupaisaa, mutta ennalta-arvattavaa kylla, toi sun juttus. LOL!

Kateellista paskaa. Eihan toi mitaan muutakaan voi olla… eihan?

#400668 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Golfinn kirjoitti: (31.10.2008 17:48:21)

En nyt muista onko se Golf Diggestiivissa vai Golf Magazinessa kun ne listaa vuosittain parhaat kuuluisat ihmiset (urheilijat/nayttalijat ym) golfissa. Pitais kaivaa se lehti jostain esille, ettei tuu puhuttua paljoa paskaa, mutta kylla siellakin on plus-handarilla pelaavia jonkin verran. Alhasia singeleita paljon.

Toi juttu kertoo sun olleen tän lajin kanssa tekemisissä vielä ihan liian vähän aikaa. +2 ja +3 händärisiä ukkoja on maailma väärällään ja niitten ero oikeisiin osaajiin on valovuosi edelleen. Tuosta kun lähdet miettimään, että pelattavan kentän CR olis jossain 76 ja 78 välillä ja ukot painaa sinne 64 – 66. Tuossa +3 tasossa on moni ura kaatunut nöyryyden puutteeseen…

Ja lapsellisuuden huippu on kyllä rinnastaa fukken tai mun pelaamisen taso analyyttisen tiedon tasoon. Mitä hemmettin yhteyttä voi olla vanhojen ukkojen pelaamisen ja tietämyksen välillä?

#400669 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (31.10.2008 19:06:23)
    Ja lapsellisuuden huippu on kyllä rinnastaa fukken tai mun pelaamisen taso analyyttisen tiedon tasoon. Mitä hemmettin yhteyttä voi olla vanhojen ukkojen pelaamisen ja tietämyksen välillä?

ts, ei mitaan. Sitahan ma just tossa sanoin ja kerroin sita tassa ketjussa ihmetteleville jannuille. Siis yhteytta pelillisiin taitoihin ja opetuksellisiin taitoihin. Ei ollut siis tarkoitus loukata millaan muotoa. Tarkoitin juuri sita mita sanoin: ei tieto viela tee golfaajasta hyvaa pelaajaa.

Toi juttu kertoo sun olleen tän lajin kanssa tekemisissä vielä ihan liian vähän aikaa. +2 ja +3 händärisiä ukkoja on maailma väärällään ja niitten ero oikeisiin osaajiin on valovuosi edelleen. Tuosta kun lähdet miettimään, että pelattavan kentän CR olis jossain 76 ja 78 välillä ja ukot painaa sinne 64 – 66. Tuossa +3 tasossa on moni ura kaatunut nöyryyden puutteeseen…

Onko taa nyt nain arka aihe sulle, etta toiset meista ei oo ollut lajin kanssa tekemisissa ’tarpeeksi kauaa’ (mita se on??) ja silti ymmartaa asioista jo jotain? Ei nain. Enka taaskaan toisaalta sanonut mitaan sellasta miten sa ton tajusit. Tarkotin sita, etta kylla noita on paljon, jotka vanhallakin ialla oppii tan pelin varsin hyvin ja osa niista vois ihan hyvin parjatakin jollain tourilla, jos vaan golf olis prioriteetti. Ei se Tony Romoltakaan kauaksi jaanyt se major-turnauspaikka…

Ei jaksa vaantaa ihan itsestaan selvyyksia. Ma kuitenkin veikkaan, etta jotain opin viime vuonna(kin) siita mita toureilla tarvitaan. Ja jos se ei tietyille ihmisille ole tarpeeksi, niin eihan se multa ole pois. Mulle taa golf on ’journey’ ja sita tassa nyt tehdaan omaksi ja muiden iloksi. Ei toki kaikkien.

#400670 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tästähän se lähti. Nimenomaan noin te siellä teitte parikymmentä vuotta, ja nyt teillä on hippasen vaikeeta.

Ja mun maailmankuvaan sä et esittäny muuta parannusehdotusta kun tuon USA-maahanmuuttajien puoluekannan. En mä sanonut missään vaiheessa että kaikki mahanmuuttajat on republikaaneja. Puolueella ei oikeastaan ole siellä mitään väliä, kun vaaleissa äänestetään kahta jannua jotka molemmat on yhtä huonoja (hyviä).

Kärjistettynä: ’Hei, averege-Joe! Kumpaa äänestät tänä vuonna, Stalinia vai Hitleriä?’

Mutta lopetetaan tämä nyt, ja kun tulet joskus Suomeen (mä en tule sinne) , pistä meili, mennään pelaamaan. Eikä puhuta maailmankuvista mitään!

#400671 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Golfinn kirjoitti: (31.10.2008 17:48:21)

Mikäli oman pelitason pitäisi korreloida opetuksen tasoon, niin vain TW ja kaltaisensa olisivat päteviä opettajia. Mutta eihän TW ole opettaja, koska hänen ehkä kannattaa kuitenkin pelata. Jonkinlainen pelitaso tulee luonnollisesti omata pystyäkseen opettamaan. En tiedä mitään ammattilaislajia, jossa valmentaja on samalla paras peluri.

#400672 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Tuota.. semmonen vaan tuli mieleen, että ootkos sattunu lukemaan tän ketjun avausviestiä.

Eii siinä puhuta minitoureista eikä siitä, voiko tulla hyväksi pelaajaksi. ET:llä on kasa aika hyviä pelaajia, joiden kyvyt ei ole koskaan riittäny lähellekään jenkkitouria. Minitoureilla ne varmaan pärjäis aika hyvin 😉

#400673 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lavantauti kirjoitti: (31.10.2008 19:39:48)

Tästähän se lähti. Nimenomaan noin te siellä teitte parikymmentä vuotta, ja nyt teillä on hippasen vaikeeta.

Mutta lopetetaan tämä nyt, ja kun tulet joskus Suomeen (mä en tule sinne) , pistä meili, mennään pelaamaan. Eikä puhuta maailmankuvista mitään!

Lavis, sorry vaan mutta ma edelleenkin uskon tuohon, koska elan sita elamaa. Olisko musta koskaan Suomessa tullut Tour caddie:a, jota kuunnellaan myos valmennus-asioissa? Ei todellakaan. Ja sinne olis vielakin vientia, jos vaan haluisin tien paalle. Mutta en halua. Himassa on kivempi nukkua ja tehda duunia rankella, jossa saan kaiken lisaksi pitaa omaa maila’pajaa’ ja fittaus centteria.

Toisaalta, oisko musta koskaan Suomessa tullut huippu-ranken johtajaa/vetajaa ja coachia sinne? Ei todellakaan. Taalla annettiin mahikset molempiin. Kukaan ei tullut sanomaan, etta ei nain voi/saa tehda, koska…. Ihan vaan esimerkkeina, mita ma tolla tarkotin. En jotain pain vittua hoidettua talous ja ulkomaanpolitiikkaa.

En kay Suomessa kesaisin, joten ei taideta paasta pelaamaan 😉 Siita tosin olen samaa mielta, etta lopetetaan tama taysin turha jauhaminen.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 61)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #400673 kohteessaKoska liian myöhäistä?

Etusivu Foorumit Yleistä Koska liian myöhäistä?