Aihe: KOLMONEN HALOO – The Openista ?? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

KOLMONEN HALOO – The Openista ??

Etusivu Foorumit Yleistä KOLMONEN HALOO – The Openista ??

Esillä 22 viestiä, 151 - 172 (kaikkiaan 172)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • goldencap kirjoitti: (23.7.2007 15:25:38)
    Te nyt taas keksitte kaikennäköisiä hörhöjä juttuja. Missä viestissä olen sanonut että itse pystyisin pelaamaan väylän pariin? Kommentoin vain sitä, että väylä ei NÄYTÄ erityisen vaikealta.

No sellaisen käsityksen viesteistäsi sai kun sanoit että ei se kovin vaikealta näytä ja olisi kiva kokeilla omaan lyöntipituuteen suhteutettuna.

Kyllä se jo telkkaristakin katsottuna näyttin niin julmetun pelottavalta se kakkoslyönti ettei mitään rajaa. Tosin minä en olekaan mikään hyvä pallonlyöjä.

Juge kirjoitti: (23.7.2007 15:32:00)
    Näyttäs oleva normitiiltäkin reippaasti yli 400 (~413m), joten onnea vaan kakkoseen spoon-avauksen jälkeen !)))
    Taitaa driverilläkin osua just tohon kapeimpaan kohtaan (max), mutta tilaahan oli reilusti…

Itse olisin todella tyytyväinen tuplaan ja bogi olisi jo loistopäätös. Mää oonkin vaan ihan tavallinen klubituuppari en ihmemies.

Sulla ei ole asenne kohdallaan jos olet tyytyväinen tuplabogiin ja erittäin tyytyväinen bogiin. Toi on sama asia kuin sanoisit jääkiekon MM-finaalin jälkeen että olet tyytyväinen 0-5 tappioon kun hävittiin Ruotsille. Aina tähdätään pariin, välillä siinä onnistutaan, välillä ei. Koskaan ei saa olla tyytyväinen huonompaan kuin pariin. Aina ei edes pariin. Mä en ole väittänyt olevani ihmemies, vaikka tokihan olis kiva olla McGyver, edelleenkin kommentoin vain sitä että väylä ei näytä erityisen vaikealta. Omasta suorituksesta en puhunut mitään, vaan te otitte sen puheeksi.

goldencap kirjoitti: (23.7.2007 15:29:21)
    En kai mä nyt slopea sentään kahta lyöntiä tuohon saisi? Tai sitten on aikamoinen slope tolla kentällä. Vai tarkoititko, että tuplabogi olisi mielestäsi tasoiselleni pelaajalle par? Ja voihan sen oikean parin tehdä niinkin, että jättää lähestymisen Barry Burnista vajaaksi ja menee kolmannella kernille ja putti sisään? Tuskinpa siihen ihan ekalla yrittämällä pystyisin, mutta ei se nyt mahdottomalta kuulosta.

Skoteissa ei tunneta muuten slopea ja kyllä, tarkoitin että tuplabogi olisi sinulle (Ja itselle) par. Carnoustiessa pelaaville ohjeeksi yleensä annetaan, kun tulostavoitetta miettii, että kerro tasoituksesi kahdella ja lisää siihen kolme lyöntiä niin alat olla lähellä totuutta.

Suosittelen kyllä silti links-golfia kaikille, jotka sitä eivät ole kokeilleet. Se pitää vain itse kokea, ei sitä pysty mistään telkkarista arvioimaan…

januz kirjoitti: (23.7.2007 15:42:07)
    No sellaisen käsityksen viesteistäsi sai kun sanoit että ei se kovin vaikealta näytä ja olisi kiva kokeilla omaan lyöntipituuteen suhteutettuna.

Kyllä se jo telkkaristakin katsottuna näyttin niin julmetun pelottavalta se kakkoslyönti ettei mitään rajaa. Tosin minä en olekaan mikään hyvä pallonlyöjä.

Olisi kiva kokeilla niin, erittäin kiva. Mun mielestä se ensimmäisen lyönnin laskeutumisalue näytti kuitenkin aika isolta ja leveältä. Draiverilla ei välttämättä helppo osua, mutta kuka käskee aina draivata? Kakkoslyönti on ehdottomasti vaikea, ei siinä mitään. Mutta jos on hyvä avaus niin sitä voi lähteä koittamaan. Kehnommalla avauksella rauta väliin ja Barry Burnin takaa pitchi greenille. Ja kahdella putilla bogey, yhdellä par. Ainakin noiden pro äijien pitäisi kyllä bogeyllä tosta selvitä tuolla tavalla pelaten. Yleisesti ottaen laittavat kuitenkin aika hyvällä todennäköisyydellä kahdella sisään jostain 60 metristä, oletettavasti about sen verran on puron takaa lipulle, vissiin vähemmänkin?

januz kirjoitti: (23.7.2007 15:46:04)

Skoteissa ei tunneta muuten slopea ja kyllä, tarkoitin että tuplabogi olisi sinulle (Ja itselle) par. Carnoustiessa pelaaville ohjeeksi yleensä annetaan, kun tulostavoitetta miettii, että kerro tasoituksesi kahdella ja lisää siihen kolme lyöntiä niin alat olla lähellä totuutta.

Suosittelen kyllä silti links-golfia kaikille, jotka sitä eivät ole kokeilleet. Se pitää vain itse kokea, ei sitä pysty mistään telkkarista arvioimaan…

Näinhän ne väittää juu, että se pitää kokea. No ehkä joskus, ehkä joskus. Uskoisin silti, että pitäisin pelattuanikin enemmän puistotyylisistä kentistä. Enpäs tiennyt tuota slopesta. No ei se mitään. Olen kyllä kuullut tuon tulostavoitteen ja hyvinkin voi toki paikkaansa pitää. Suurin ongelma lienee klubipelaajille pelattaessa se, että jos lyönti ei pysy väylällä niin pallo hukkuu pitkään heinikkoon, mutta ammattilaiskisoissa pallo ei käytännössä voi hukkua. Olisiko osa selitys kentän vaikeudesta klubipelaajalle siinä?

goldencap kirjoitti: (23.7.2007 15:44:10)
    Aina tähdätään pariin, välillä siinä onnistutaan, välillä ei. Koskaan ei saa olla tyytyväinen huonompaan kuin pariin.

Mä tähtään aina böröön. Joka kerta. En ikinä pariin. Par tulee jos börö ei tule.
    Meillä on ajatusmaailmassa ero.

Lavantauti kirjoitti: (23.7.2007 15:59:43)

Mä tähtään aina böröön. Joka kerta. En ikinä pariin. Par tulee jos börö ei tule.

Okei, mä en oo IHAN vielä sillä tasolla että voisin tähdätä joka kerta böröön =) Mutta jos saan kentän joka reijälle parin, niin olen kyllä ihan kohtuullisen tyytyväinen kierrokseeni =D

Lavantauti kirjoitti: (23.7.2007 15:59:43)

Sama juttu, paitsi ’reachable’ par femmoilla iigeliin. …ja joka kerta paskan avauksen jälkeen se pudotus todellisuuteen tuntuu yhtä pahalta.

Goldencap: Tuuli + bunkkerit + pitkät raffit = ihan *tun vaikeaa tehdä tulosta. Siitähän se muodostuu.

Suosittelen lukemaan Pia Nilssonin ’Every Shot Must Have a Purpose’, niin ei tartte sitä paria miettiä 🙂

Minäkään en koskaan yritä paariin )

Jamasa kirjoitti: (23.7.2007 16:42:30)
    Suosittelen lukemaan Pia Nilssonin ’Every Shot Must Have a Purpose’, niin ei tartte sitä paria miettiä 🙂

Minäkään en koskaan yritä paariin )

Mä en koskaan yritä tulosta. Se on varmin tapa pilata peli. Ja fiilis.

(toisaalta, cippailu riittää mulle muutenkin tällä hetkellä…)

goldencap kirjoitti: (23.7.2007 15:54:07).. Suurin ongelma lienee klubipelaajille pelattaessa se, että jos lyönti ei pysy väylällä niin pallo hukkuu pitkään heinikkoon, mutta ammattilaiskisoissa pallo ei käytännössä voi hukkua. Olisiko osa selitys kentän vaikeudesta klubipelaajalle siinä?

Itse jokusella links-kentällä pelanneena en voi allekirjoittaa tuota että siellä pallot hukkuisivat pitkään heinään. Tuo heinä mikä kasvaa tuolla linkseillä on sellaista suhteellisen harvaa heinää ja omien kokemusten mukaan pallon ei useinkaan sinne huku. Siitä heinästä on kuitenkin hankala lyödä.

Joillakin links-kentillä on tuon heinän lisäksi väylien ympärillä kanervaa (tai jotakin kanervan sukulaiskavia) ja sen suhteen pätee sama homma, eli pallo harvoin siihenkään hukkuu, mutta sieltä ei voi kuin yrittää väylälle.

EFC

Scoop kirjoitti: (23.7.2007 10:00:38)

januz kirjoitti: (23.7.2007 9:54:36)

On meinaan suht pelottava väylä mm. se 18. Jollekin hcp15-kaverille olisi hyvä suoritus päästä se neljännellä griinille, jos ei siis veteen lyö.

Tarjoaisin välittömästi oluet.

Hitto kun pääsis joskus kokeileen….

Anteeksi että hetkiseksi keskeytän kinaamisen, mutta vielä hetkeksi palaan alkuperäiseen aiheeseen:

Täällä jossakin topicissa voimakkaasti arvostelin maikkarin toimintaa. Olen edelleenkin samaa mieltä, mutta risujen joukossa haluaisin myöskin ruusuja tarjota.

En päässyt seuraamaan kisan kolmea ensimmäistä päivää surffauksen, saunomisen, kalastamisen ja malttamattoman mielen aiheuttaman liian kuumien makkaroiden ahmimisen takia. Etukäteen vähän pelotti selostajan nimi. Tyryä on ollut niin mukava jo pitkään kuunnella, että Petteri Ahonmaa suorastaan pelotti. Mutta Pilzin ja Ahonmaan johdattamia hiuksianostattavan jännittäviä ratkasuvaiheita oli suuri nautinto seurata. Jonkun pikkukoosteen näin jossakin vaiheessa loppuviikkoa. Garhia oli vaihtunut mukavasti suomalaiseksi Garsiaksi. Pari muutakin pikkuhymyilyttävää juttua myös tietysti joukkoon eksyi niinkuin kaikille tekeville, mutta minulta suuri hatunosto erittäin hyville selostajille. Täälläkin Ahonmaata kovasti pohdiskeltiin ja epäiltiin usealta taholta. Minunkin. Hieno esitys ! Kiitokset pojille !

Ja se minkä seurasin… oli se jokaisen minuutin arvoinen. Ei tullut maksulliselta, mutta olisin siitä kyllä voinut vaikka jokusen lantin jopa maksaakkin. (Hyss… elkää kertokaa kenellekkään Maikkarilla)

Suomi sai uudet erinomaiset selostajat. En olisi uskonut että suomen kokoisesta golfmaasta Tyryn tasoisia selostajia enempää löydetään. Ilon kautta otin siis uuden kaksikon vastaan.

Scoop kirjoitti: (23.7.2007 10:00:38)
    Hitto kun pääsis joskus kokeileen….

Tässä tämä puropahainen. Huonoksi onnekseni vedin päivän parhaan draivini 18-väylällä ja oli pakko yrittää toisella päälle. No puroonhan se sitten molskahti.

On se oikeesti aika häijy rasti. Niinkuin koko loppulenkki tuolla kentällä.

Meni lainauksen tagit miten sattuu. Siis EFC kirjoitti….

… Skoteissa ei tunneta muuten slopea …

Ei varmaankaan slouppia mutta joku tasoituszydeemi sielläkin on, lieneekö SSS?
    Tuon 18. reikän strokeindex on muuten 11.

kebax kirjoitti: (24.7.2007 10:51:46)

Carnoustie
    ————-
    Yardage: 6931
    SSS: 74

Arvioitu siis vaikeammaksi kuin mitä parlukema ilmoittaa.

kebax kirjoitti: (24.7.2007 10:51:46)

Mielestäni Skoteissa nimenomaan tunnetaan slope, mutta Englannin puolella ei. Walesista ei ole tietoa. Esim. täältä näkee St. Andrewsin ja Carnoustien slopet, jotka ovat (samassa järjestyksessä) 129 (Old Course, 6566 jaardia) ja 145 (Medal, 6941 jaardia). Tiistä ei tietoa.

Jännä kyllä, että esim. Old Coursen omilta sivuilta tuota tietoa ei tunnu löytyvän vaan tuloskortissakin on pelkkä SSS-luku.

Englannin puolella taitaa olla käytössä vain tuo SSS-systeemi. Syitä voi lukea sitten taas täältä.

Ja palatakseni ketjun aiheeseen, tämän vuoden Openia oli mielestäni nautinto seurata vaikka lähetysten kestot jäivätkin laihoiksi. Tuntui siltä, että selostajakaksikolla oli oikeasti hauskaa. Saman huomasin jo tuossa edellisessä majorissa.

Theodore S. Maul, Esq. kirjoitti: (24.7.2007 18:21:17)
    Mielestäni Skoteissa nimenomaan tunnetaan slope, mutta Englannin puolella ei. Walesista ei ole tietoa.[/URL].

Jaa kyllä vain ainakin viime vuonna Crailissa käydessämme caddiemasterin vastaus yhdelle asiaa kysyneelle jenkille oli: ’Sir, we don’t have slope here at Scotland’.

januz kirjoitti: (24.7.2007 19:24:58)

Theodore S. Maul, Esq. kirjoitti: (24.7.2007 18:21:17)
    Mielestäni Skoteissa nimenomaan tunnetaan slope, mutta Englannin puolella ei. Walesista ei ole tietoa.[/URL].

Jaa kyllä vain ainakin viime vuonna Crailissa käydessämme caddiemasterin vastaus yhdelle asiaa kysyneelle jenkille oli: ’Sir, we don’t have slope here at Scotland’.

Olisko niin, että kaikilla kentillä tuota ei ole sitten määritelty? Pakollista se tuskin lienee. Vaikea uskoa, että tuo Pope of Slope olisi niitä hatustakaan vetänyt.

Kuvatekstin mukaan tässä kuvassa olisi Old Coursen slope-taulukko. Näin väittää itse slope-systeemin kehittäjä, joka myös ylpeänä poseeraa kyltin vieressä.

Löysinpä tuossa nettiä selatessani mielenkiintoisen artikkelin Sergiosta. Pitäisikö ensin oppia häviämään, ennen kuin oppii voittamaan? Artikkeli

Esillä 22 viestiä, 151 - 172 (kaikkiaan 172)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #476335 kohteessaKOLMONEN HALOO – The Openista ??

Etusivu Foorumit Yleistä KOLMONEN HALOO – The Openista ??