-
JulkaisijaArtikkelit
-
buugi kirjoitti: (18.3.2012 12:15:44)
Ihan hyvä paketti mites lennot ja bägi.itse meinasin mennä Pääsiäisviikolla Turkish Airlindskillä ab 250 egeen eestaas.. Menee Istambulin kautta, mutta mikäs siinä matkailu avartaa.
Marx kirjoitti: (21.3.2012 16:50:07)
itse meinasin mennä Pääsiäisviikolla Turkish Airlindskillä ab 250 egeen eestaas.. Menee Istambulin kautta, mutta mikäs siinä matkailu avartaa.
Noilla Istanbulin lennoilla ollaan menossa Pravetsiin 23.4. Lighthouse vaihtui, kun ei Varnaan löytynyt kunnon lentoja. Nyt oli 270 EUR ja bägithän kuuluu Turkish Airlinesilla aina hintaan.
Kenttien suhteen ehkä hävittiin, mutta saadaan ainakin pelata tyynemmissä keleissä, jos jotain positiivista hakee.
sportfinn kirjoitti: (21.3.2012 21:10:04)
Noilla Istanbulin lennoilla ollaan menossa Pravetsiin 23.4. Lighthouse vaihtui, kun ei Varnaan löytynyt kunnon lentoja. Nyt oli 270 EUR ja bägithän kuuluu Turkish Airlinesilla aina hintaan.Kenttien suhteen ehkä hävittiin, mutta saadaan ainakin pelata tyynemmissä keleissä, jos jotain positiivista hakee.
Ei huono vaihtoehto tuokaan. 🙂
Siellähän on PUPUtyttö Golfturnauskin tänävuonna.
Marx kirjoitti: (24.3.2012 10:35:31)
Siellähän on PUPUtyttö Golfturnauskin tänävuonna.
Löytyihiän se Puputyttölinkki …
Takatii kirjoitti: (4.3.2012 16:53:13)
Mitenköhän tuo mahtaa olla? Muistuu mieleen yksi Lassi Tillanderin kirjoitus. Hän pääsi kehumaan itse Gary Playerille yhtä Playerin suunnittelemaa Thaimaan kenttää hyvästä layoutista. Osoittautui, että herra Player ei ollut eläissään edes käynyt ko. kentällä, jonka hän oli ainakin virallisten dokumenttien mukaan suunnitellut…Löytyihän se kuva siitä ’vanhanherran siellä kentällä käynnistä 🙂
Kevät on Suomessa peruttu toistaiseksi
-passi ja hammasharja föliin ja matkaan mars 🙂
Kotomaassa kovaa kiinnostusta Bulgarian golfmatkoihin.
Bulgarian Golf Toursin toimitusjohtaja Boris Borissov nähty eilen Helsingissä …
Saattaisi olla Lokakuussa peräti charter lennot Helsinki – Varna – Helsinki välillä mahdollisia.
Takatii kirjoitti: (4.3.2012 16:53:13)
Mitenköhän tuo mahtaa olla? Muistuu mieleen yksi Lassi Tillanderin kirjoitus. Hän pääsi kehumaan itse Gary Playerille yhtä Playerin suunnittelemaa Thaimaan kenttää hyvästä layoutista. Osoittautui, että herra Player ei ollut eläissään edes käynyt ko. kentällä, jonka hän oli ainakin virallisten dokumenttien mukaan suunnitellut…Löytyi vieläkin parempaa tunnistusta ’Vanhanherran’ vierailusta suunnittelemallaan kentällä.
G PlayerMuutamia komemuksia Bulgariasta sieltä juuri yöllä palanneena.
Meitä oli pari tusinaa suomalaista viikon matkalla. Keskuspaikkana oli otsikossa mainittu resortti. Olimme käytännössä ainoat vieraat. Vasta viikonloppuna oli jonkin verran muita pelaajia. Talvi oli ollut Bulgariassa ankara ja kevät vasta alussa. Ruoho alkoi kasvaa vasta viikolla sään lämmetessä. Ulkoiset puitteett olivat sanoin kuvaamattomat. Minulla oli käytössä vaimon kanssa yli 200-neliöinen talo. Valitettavasti pihan allas ei ollut lämmitetty. Eli tällä kertaa mainoskuvat vastaavat todellisuutta. Meitä pidettiin muutenkin kuin kukkaa kämmenellä. Palvelu oli moitteetonta. Ruoka oli hyvää, paljon tuoretta Mustasta Merestä. Niin hyvää mustekalaa en ole syönyt koskaan.
Pelasin viikon aikana BSR:n kentän neljään kertaan. Paras ryhmä kiersi kentän yhtenä päivänä jopa kolmeen kertaan, tosin autolla. Kenttä on tehty avoimelle pellolle, mutta maansiirrossa ei ole tingitty. Aikaan olis saatu aivan linkshenkinen ja hyvin mielenkiintoinen kenttä. Väylät olivät yleensä ainakin johonkin suuntaan vinossa. Keskimmäiseltä viidestä tiistä (silveriltä) pelattuna kenttä oli helppo näin keväällä kun raffit olivat lyhyet ja greenit hitaat. Syksyllä tilanne on varmasti toinen ja perimmäiseltä tiiltä löytyy pelimiehillekin haastetta. Mustan Meren hyllyllä kun tuulee varmasti lähes aina. Bunkkereita oli paljon, vettä vähemmän, mutta sitäkin tarpeeksi vinot lyönnit poimimaan. Mielestäni GP on onnistunut kenttää suunnitellessaan. Loppuhuipennuksena on par-3, jossa silveriltäkin on greenille lyötävä lievään ylämäkeen pari sataa metriä rotkon yli.
Syy matkalle lähtööni oli, kun näin kuvia Thracian Cliffs-kentästä. Kiersimme sen kerran, jotkut välipäivänä toisenkin kerran. Valitettavasti talvi oli koetellut tätä kenttää todella kaltoin. Kahdella greenillä oli kokonaisuudessaan vielä leikkaamatonta siirtonurmea (joka kyllä näytti näin kenttätoimikunnan puheenjohtajasta sellaiselta ettei niistä voi kunnon greeniruohoa tullakaan). Ruohottomia laikkuja tai laajempia siirtonurmella korjattuja paikkoja oli tuon tuostakin. Kun greenit olivat vielä juuri holkitetut ja hiekoitetut ei pelinautinnosta voinut enemmälti puhua.
Ei se kuitenkaan kovasti haitannut. GP oli saanut varmaan käyttää kaiken taitonsa, että hyllyille oli saatu aivan mukiinmenevä oikea golfkenttä aikaiseksi. Lyönnin pitää vaan olla jotakuinkin tikissä tai muuten pitää varata monta laatikollista palloja mukaan. Sen verran jäi minullekin hampaankoloon, että pelaan kentän hyvin mielelläni parempikuntoisena uudestaan. Cliffseille on matkaa BlackSeaRamasta ehkä vajaa kymmenkunta minuuttia autolla. Itse kenttää ei kannata kiertää ilman golfautoa. Siirtymät ovat sen verran pitkiä ja liki jatkuvasti jyrkästi ylös tai alas.
Matkan suurin pettymys oli Ligthhouse-golf, jonka kiersimme kerran. Kentän on suunnitellut Ian Woosnam. Layout on aivan ok, vähän samantapainen kuin BSR:llä. Greenit vain olivat huomattavasti heikompilaatuiset kuin BSR:ssa. Kaikkein tylsintä kuitenkin olivat heti väylän tai greenin viereltä alkavat karheikot, jotka olivat sanoinkuvaamatonta tuppaikkoa. Ikäänkuin heinänsiemen olisi loppunut pahasti kesken ja siemeniä olisi riittänyt vain 20-30 sentin päässä toisistaan oleviin korkeisiin tuppaisiin. Ne eivät olleet mitään linksheinää, vaan jotakin jjo vihreää, jumalattoman sitkeää, johon lyönti pysähtyi yleensä kuin seinään. Väleissä oli mitä milloinkin, yleensä paljasta maata, josta palloa saattoi lyödä edessä olevan korkean tuppaan takia yleensä vain muualle kuin eteenpäin. No ehkä kesä ja ruohonkasvu parantaa tämänkin kentän. Se sijaitsee aivan BSR:n vieressä ja sinne saattaa päästä aidan portista suoraankin, mutta tietä pitkin matka kestää viisi minuuttia. Sillä on omat majoitustilat, mm jumalattoman iso ja ruma hotelli keskellä muuten kaunista maisemaa.
Kuulemani mukaan parhaat pelikuukaudet Bulgariassa ovat touko- ja elokuu, kesä-heinäkuussa kuulemma on liian kuumaa. Mielestäni ainakin tänä vuonna alkanut ja seuraavaa viikko ovat todella hyviä peliaikoja. Eikä tarvitse pelätä tiiaikojen puutetta. Ja aivan ilmeisesti suomalaiset ovat kovasti tervetulleita.
Marx, oletko Bulgarian valtion matkatoimiston Suomen paikallispomo?
[Kuinkahan kauan tämä Bulgaria-mainonta saa täällä jatkua?]
Ballmarker kirjoitti: (27.4.2012 18:38:46)
Marx, oletko Bulgarian valtion matkatoimiston Suomen paikallispomo?Harmi en ole, vois olla ihan mukava jobi kun siellä nyt on Kultarannikkoa ja 6 uudenuutukaista Golfkeskustakin kaupattavana. ’Ballmarker’ kiitti vinkistä, pitäisköhän kieltäytyä männäviikolla tarjotusta PohjoisEuroopan bossukanpaikasta ja kysellä tuota Bulkkuhommaa.Jos huolivat tuohon niin kutsun sunt viikoksi kiertelemään kaikki keskukset läpi, oli senverta hyvä vinkki.
Hei -kuinkas Marx kävi … joko uusi titteli matkanjärjestäjänä :)) ?
Kuulin huhuja, että syksyllä olisi taas suoria lentoja Varnaan -onko tietoa?
Whiff kirjoitti: (31.5.2012 21:17:39)
Hei -kuinkas Marx kävi … joko uusi titteli matkanjärjestäjänä :)) ?Kuulin huhuja, että syksyllä olisi taas suoria lentoja Varnaan -onko tietoa?
Perskules eivät ottaneet töihin. Olin kuulemma liian kallis ja vanha (yli 45), eikä tuota asiakkaiden kanssa 30 vuotta maailmalla resuamista laskettu ollenkaan matkanjärkkäyseduksi. No sihteerikköhän ne reissut aina tilailikin, mutta toimin sujuvasti aina reissuissa kävelevänä luottokorttina.
Lupailivat kyllä sponssata pelaamistani, jos menen sinne ’Valojakalle’ käymään 🙂
On nyt kuulemma suorat lennotkin Varnaan kesäaikana !
On se kamalaa kun tuloo vettä ja kylmää kotomaassa !!
Männäviikolla tuolla Mustiksenrannoilla pelailtiin kolmenkympin lämpötiloissa oikein mukavakuntoisilla kentillä auringon paisteessa.
Ensi vuonna kuuleman mukaan Norwegian aloitaa suorat lennot Burgasiin. No eihan se ihan kenttien vieressa olevaa lenkolokenttaa vastaa mutta ’nyssella’ kuulemma kaksi ja puoli tuntia.
Lupailivat ’ryhmat’ hakea ja palauttaa Burgasin kentalle.
ps huomattavasti mukavampi pelipaikka se on kuin nykyinen, jonne lennotkin kesti reilut parikymmenta tuntia(onneksi koneessa istuimet jotka laskeutuu kohtuulliseksi nukkumapaikaksi vaakasuoraan) ja ilmanala vaihtelee 20-41c (keskilampona) paivasta toiseen.
Marx kirjoitti: (28.12.2012 1:51:01)
ps huomattavasti mukavampi pelipaikka se on kuin nykyinen, jonne lennotkin kesti reilut parikymmenta tuntia(onneksi koneessa istuimet jotka laskeutuu kohtuulliseksi nukkumapaikaksi vaakasuoraan) ja ilmanala vaihtelee 20-41c (keskilampona) paivasta toiseen.
Eikös tommosen lentokoneen ilmanvaihdon kuntoon laittaminen pitäs olla ihan perujuttu huoltomiehelle? Pirullista nukkua kun tuolleen vaihtelee lämmöt.
ts kirjoitti: (28.12.2012 7:48:27)
Marx kirjoitti: (28.12.2012 1:51:01)
ps huomattavasti mukavampi pelipaikka se on kuin nykyinen, jonne lennotkin kesti reilut parikymmenta tuntia(onneksi koneessa istuimet jotka laskeutuu kohtuulliseksi nukkumapaikaksi vaakasuoraan) ja ilmanala vaihtelee 20-41c (keskilampona) paivasta toiseen.
Eikös tommosen lentokoneen ilmanvaihdon kuntoon laittaminen pitäs olla ihan perujuttu huoltomiehelle? Pirullista nukkua kun tuolleen vaihtelee lämmöt.
Älä nyt ala noilla sysipaskoilla kommenteillasi Matkailu osiotakin pilaamaan.
sdriver kirjoitti: (28.12.2012 10:59:29)
ts kirjoitti: (28.12.2012 7:48:27)
Marx kirjoitti: (28.12.2012 1:51:01)
ps huomattavasti mukavampi pelipaikka se on kuin nykyinen, jonne lennotkin kesti reilut parikymmenta tuntia(onneksi koneessa istuimet jotka laskeutuu kohtuulliseksi nukkumapaikaksi vaakasuoraan) ja ilmanala vaihtelee 20-41c (keskilampona) paivasta toiseen.
Eikös tommosen lentokoneen ilmanvaihdon kuntoon laittaminen pitäs olla ihan perujuttu huoltomiehelle? Pirullista nukkua kun tuolleen vaihtelee lämmöt.
Älä nyt ala noilla sysipaskoilla kommenteillasi Matkailu osiotakin pilaamaan.
Jep jep… tää ketju onkin ollu ihan hemmetin asiapitonen ennen tuota mun kommentia.
Mistä teitä oikeen sikiää…
ts kirjoitti: (28.12.2012 11:05:46)
sdriver kirjoitti: (28.12.2012 10:59:29)
ts kirjoitti: (28.12.2012 7:48:27)
Marx kirjoitti: (28.12.2012 1:51:01)
ps huomattavasti mukavampi pelipaikka se on kuin nykyinen, jonne lennotkin kesti reilut parikymmenta tuntia(onneksi koneessa istuimet jotka laskeutuu kohtuulliseksi nukkumapaikaksi vaakasuoraan) ja ilmanala vaihtelee 20-41c (keskilampona) paivasta toiseen.
Eikös tommosen lentokoneen ilmanvaihdon kuntoon laittaminen pitäs olla ihan perujuttu huoltomiehelle? Pirullista nukkua kun tuolleen vaihtelee lämmöt.
Älä nyt ala noilla sysipaskoilla kommenteillasi Matkailu osiotakin pilaamaan.
Jep jep… tää ketju onkin ollu ihan hemmetin asiapitonen ennen tuota mun kommentia.
Mistä teitä oikeen sikiää…
Niin oli!
Hyvinkäältä luultavasti.
ts kirjoitti: (28.12.2012 11:05:46)
sdriver kirjoitti: (28.12.2012 10:59:29)
ts kirjoitti: (28.12.2012 7:48:27)
Marx kirjoitti: (28.12.2012 1:51:01)
ps huomattavasti mukavampi pelipaikka se on kuin nykyinen, jonne lennotkin kesti reilut parikymmenta tuntia(onneksi koneessa istuimet jotka laskeutuu kohtuulliseksi nukkumapaikaksi vaakasuoraan) ja ilmanala vaihtelee 20-41c (keskilampona) paivasta toiseen.
Eikös tommosen lentokoneen ilmanvaihdon kuntoon laittaminen pitäs olla ihan perujuttu huoltomiehelle? Pirullista nukkua kun tuolleen vaihtelee lämmöt.
Älä nyt ala noilla sysipaskoilla kommenteillasi Matkailu osiotakin pilaamaan.
Jep jep… tää ketju onkin ollu ihan hemmetin asiapitonen ennen tuota mun kommentia.
Mistä teitä oikeen sikiää…
’Iskä’ hei, kyllähän sun pitää ymmärtää kuka ’meitä siittää’. Se olet sinä, juuri sinä eli tunnusta vaan ’isyytesi’…
JuKo kirjoitti: (28.12.2012 15:37:03)
ts kirjoitti: (28.12.2012 11:05:46)
Mistä teitä oikeen sikiää…
Hyvinkäältä luultavasti.
Huh… no onneks en oo sattunu siihen kylään syntymään enkä asumaan. Mutta saatat olla varsin oikeassa ainakin joidenkin profiilitietojen perusteella.
Nyt alkaa toisilla oleen ilmastointi liian isolla, pientä respektiä..
jiitee60 kirjoitti: (28.12.2012 18:10:51)
ts kirjoitti: (28.12.2012 11:05:46)
sdriver kirjoitti: (28.12.2012 10:59:29)
ts kirjoitti: (28.12.2012 7:48:27)
Marx kirjoitti: (28.12.2012 1:51:01)
ps huomattavasti mukavampi pelipaikka se on kuin nykyinen, jonne lennotkin kesti reilut parikymmenta tuntia(onneksi koneessa istuimet jotka laskeutuu kohtuulliseksi nukkumapaikaksi vaakasuoraan) ja ilmanala vaihtelee 20-41c (keskilampona) paivasta toiseen.
Eikös tommosen lentokoneen ilmanvaihdon kuntoon laittaminen pitäs olla ihan perujuttu huoltomiehelle? Pirullista nukkua kun tuolleen vaihtelee lämmöt.
Älä nyt ala noilla sysipaskoilla kommenteillasi Matkailu osiotakin pilaamaan.
Jep jep… tää ketju onkin ollu ihan hemmetin asiapitonen ennen tuota mun kommentia.
Mistä teitä oikeen sikiää…
’Iskä’ hei, kyllähän sun pitää ymmärtää kuka ’meitä siittää’. Se olet sinä, juuri sinä eli tunnusta vaan ’isyytesi’…
Ai nin ’iskä’, unohtui mainita, ettei sulta kukaan elatusmaksuja kuitenkaan ole täällä vonkaamassa.
-
JulkaisijaArtikkelit