14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Kisaviikko 40

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kisaviikko 40

Esillä 16 viestiä, 76 - 91 (kaikkiaan 91)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • No mutta miettikääpä vähän tilannetta. Jos olet hyvällä paikalla väylällä sopivasti rautaysin päässä, lähdetkö vetämään vielä ylivarmistellen greenin viereen ja periaatteessa bogia pelaamaan? Kyllähän periaatteessa tuossa tilanteessa tuon tason pelaajalle jo keskelle viheriötäkin pelaaminen on aika lailla varman päälle ottamista. Jos sitten tuulen suunta muuttuukin sen jälkeen kun olet jo alkanut lyömään, niin ei siinä paljon ole tehtävissä. Jopa minä lähtisin siinä tilanteessa pelaamaan kunnolla griinille griinin eteen varmistelun sijaan.

    Olenpa itsekin muutaman kerran vetänyt rautaysillä 140 metristä pitkäksi muka varman päälle pelatessa, vaikka normaali R9 on minulle noin 120m. Eikä ole ollut edes hirveä takatuuli. Siinä sitä sitten on ihmetelty, että miten tässä nyt noin kävi.

    Hyvää peliä kokonaisuudessaan Mikolta, peli ei muuten karannut lapasesta missään vaiheessa.

    Tuossa edellä puhuttiin Dysonin ratkaisusta raffista. Mitä sitten tulee kysymykseesi, miettikääpä vähän, mikä on ratkaisu, kun lipulle on matkaa rapiat 140 metriä. Se on lähes aina selvä- lipulle vaan, mutta St Anrewsin 17:llä asia ei ole näin selvä kuten lukuisista esityksistä nähtiin nyt TV:ssä ja on nähty aiemmin muissa kisoissa. Järkevimmät pyrkivät välttämään katastrofeista pahimmat eli edessä olevan patabunkkerin ja takana olevan asfaltin+kiviaidan. Siksi monet löivät hyvistäkin paikoista joko oikealle tai vasemmalle griinille tai hieman viereen, joissa ei ole esteitä. Nyt näytti erityisesti griinin vasen puoli olevan suosiossa. Sieltä taisi saada ylämäkiputin tai chipin.

    Takatii kirjoitti: (7.10.2009 17:04:01)
    Tuossa edellä puhuttiin Dysonin ratkaisusta raffista. Mitä sitten tulee kysymykseesi, miettikääpä vähän, mikä on ratkaisu, kun lipulle on matkaa rapiat 140 metriä. Se on lähes aina selvä- lipulle vaan, mutta St Anrewsin 17:llä asia ei ole näin selvä kuten lukuisista esityksistä nähtiin nyt TV:ssä ja on nähty aiemmin muissa kisoissa. Järkevimmät pyrkivät välttämään katastrofeista pahimmat eli edessä olevan patabunkkerin ja takana olevan asfaltin+kiviaidan. Siksi monet löivät hyvistäkin paikoista joko oikealle tai vasemmalle griinille tai hieman viereen, joissa ei ole esteitä. Nyt näytti erityisesti griinin vasen puoli olevan suosiossa. Sieltä taisi saada ylämäkiputin tai chipin.

    Olen täysin samaa mieltä!

    ts

    Chip Greenside kirjoitti: (7.10.2009 22:50:32)

    Takatii kirjoitti: (7.10.2009 17:04:01)
    Tuossa edellä puhuttiin Dysonin ratkaisusta raffista. Mitä sitten tulee kysymykseesi, miettikääpä vähän, mikä on ratkaisu, kun lipulle on matkaa rapiat 140 metriä. Se on lähes aina selvä- lipulle vaan, mutta St Anrewsin 17:llä asia ei ole näin selvä kuten lukuisista esityksistä nähtiin nyt TV:ssä ja on nähty aiemmin muissa kisoissa. Järkevimmät pyrkivät välttämään katastrofeista pahimmat eli edessä olevan patabunkkerin ja takana olevan asfaltin+kiviaidan. Siksi monet löivät hyvistäkin paikoista joko oikealle tai vasemmalle griinille tai hieman viereen, joissa ei ole esteitä. Nyt näytti erityisesti griinin vasen puoli olevan suosiossa. Sieltä taisi saada ylämäkiputin tai chipin.

    Olen täysin samaa mieltä!

    Mun mielestä pelaajan pää ei kestä, jos ei uskalla lähteä R9 lyömään edes keskelle griiniä.

    Takatii kirjoitti: (7.10.2009 14:13:53)
    Dostolle,
    Todennäköisesti Dyson tosiaan yritti sijoittaa pallonsa väylän oikeaan reunaan etuoikealle griinistä, mutta lyönti aukesi enemmän oikealle. Mutta tässä se ammattimaisuus näkyikin. Hän lähti paksusta raffista lyömään suuntaan, jossa oli varaa melkolailla epäonnistuakin ja silti varmistaa bogi ja säilyttää mahdollisuus tehdä (tuurilla?) par.

    Niin, tai ainakin vahvasti luulet niin. Ainakaan Viasatilla ei näytetty down the line kuvaa, näki vain sen, että lyönti epäonnistui täysin. By the way, tässä on koko ajan puhuttu ko. reiän lyhyeksi oikealle jättämisestä, kun selostajatkin sanoivat monen pelaavan tätä pitkäksi vasemmalle. (Silloin, kun ei keskeltä väylää rautaysillä pääse lähestymään ;o)

    ts kirjoitti: (7.10.2009 22:59:27)

    Chip Greenside kirjoitti: (7.10.2009 22:50:32)

    Takatii kirjoitti: (7.10.2009 17:04:01)
    Tuossa edellä puhuttiin Dysonin ratkaisusta raffista. Mitä sitten tulee kysymykseesi, miettikääpä vähän, mikä on ratkaisu, kun lipulle on matkaa rapiat 140 metriä. Se on lähes aina selvä- lipulle vaan, mutta St Anrewsin 17:llä asia ei ole näin selvä kuten lukuisista esityksistä nähtiin nyt TV:ssä ja on nähty aiemmin muissa kisoissa. Järkevimmät pyrkivät välttämään katastrofeista pahimmat eli edessä olevan patabunkkerin ja takana olevan asfaltin+kiviaidan. Siksi monet löivät hyvistäkin paikoista joko oikealle tai vasemmalle griinille tai hieman viereen, joissa ei ole esteitä. Nyt näytti erityisesti griinin vasen puoli olevan suosiossa. Sieltä taisi saada ylämäkiputin tai chipin.

    Olen täysin samaa mieltä!

    Mun mielestä pelaajan pää ei kestä, jos ei uskalla lähteä R9 lyömään edes keskelle griiniä.

    Juurikin näin. En kyllä ole nähnyt lipun paikkaa, mutta Mikon haastattelusta sai sen käsityksen, että hän ei edes ollut lyömässä aggressiivisesti lipulle. Edelleenkin minun käsitykseni on se, että hän pyrki pelaamaan enemmänkin varman päälle pyrkimällä keskelle griiniä. Jos Mikolla olisikin ollut vaikka jokin R5-lähestyminen, voitaisiin ehkä puhua riskin ottamisesta kyseisessä paikassa. Se vain on valitettavasti niin, että silloin tällöin ’Shit happens’.

    Jos Mikko tuollaisella svingillä meinaa pärjätä mikä on etukannen kuvan perusteella rakennettu, niin tiukkaa voi tehdä kortin saaminen ensi vuodeksi. Toi asento ei oikeen mun silmään ainakaan näytä hyvältä.

    Mozze kirjoitti: (8.10.2009 11:54:27)
    Jos Mikko tuollaisella svingillä meinaa pärjätä mikä on etukannen kuvan perusteella rakennettu, niin tiukkaa voi tehdä kortin saaminen ensi vuodeksi. Toi asento ei oikeen mun silmään ainakaan näytä hyvältä.

    Soita nyt sitten hyvä mies sille ja kerro! Meillä on muutenkin liian vähän näitä golf huippuja, ja jos Mikkokin vielä tipahtaa……… 😉

    ts kirjoitti: (7.10.2009 22:59:27)

    Chip Greenside kirjoitti: (7.10.2009 22:50:32)

    Takatii kirjoitti: (7.10.2009 17:04:01)
    Tuossa edellä puhuttiin Dysonin ratkaisusta raffista. Mitä sitten tulee kysymykseesi, miettikääpä vähän, mikä on ratkaisu, kun lipulle on matkaa rapiat 140 metriä. Se on lähes aina selvä- lipulle vaan, mutta St Anrewsin 17:llä asia ei ole näin selvä kuten lukuisista esityksistä nähtiin nyt TV:ssä ja on nähty aiemmin muissa kisoissa. Järkevimmät pyrkivät välttämään katastrofeista pahimmat eli edessä olevan patabunkkerin ja takana olevan asfaltin+kiviaidan. Siksi monet löivät hyvistäkin paikoista joko oikealle tai vasemmalle griinille tai hieman viereen, joissa ei ole esteitä. Nyt näytti erityisesti griinin vasen puoli olevan suosiossa. Sieltä taisi saada ylämäkiputin tai chipin.

    Olen täysin samaa mieltä!

    Mun mielestä pelaajan pää ei kestä, jos ei uskalla lähteä R9 lyömään edes keskelle griiniä.

    Ehkä kaikkialla muualla, mutta ei St Andrews’in Road Hole’lla. Mehän tiedämme lukemattomia tapauksia juuri tuolta ko. rei’ältä, jossa on sattunut ja tapahtunut niille, jotka eivät ole ottaneet riittävän isoja marginaaleja. Ihan hiljattain siellä oli tällainen erityisesti meitä suomalaisia koskettanut tapaus!

    ts

    Chip Greenside kirjoitti: (8.10.2009 12:52:22)

    ts kirjoitti: (7.10.2009 22:59:27)

    Chip Greenside kirjoitti: (7.10.2009 22:50:32)

    Takatii kirjoitti: (7.10.2009 17:04:01)
    Tuossa edellä puhuttiin Dysonin ratkaisusta raffista. Mitä sitten tulee kysymykseesi, miettikääpä vähän, mikä on ratkaisu, kun lipulle on matkaa rapiat 140 metriä. Se on lähes aina selvä- lipulle vaan, mutta St Anrewsin 17:llä asia ei ole näin selvä kuten lukuisista esityksistä nähtiin nyt TV:ssä ja on nähty aiemmin muissa kisoissa. Järkevimmät pyrkivät välttämään katastrofeista pahimmat eli edessä olevan patabunkkerin ja takana olevan asfaltin+kiviaidan. Siksi monet löivät hyvistäkin paikoista joko oikealle tai vasemmalle griinille tai hieman viereen, joissa ei ole esteitä. Nyt näytti erityisesti griinin vasen puoli olevan suosiossa. Sieltä taisi saada ylämäkiputin tai chipin.

    Olen täysin samaa mieltä!

    Mun mielestä pelaajan pää ei kestä, jos ei uskalla lähteä R9 lyömään edes keskelle griiniä.

    Ehkä kaikkialla muualla, mutta ei St Andrews’in Road Hole’lla. Mehän tiedämme lukemattomia tapauksia juuri tuolta ko. rei’ältä, jossa on sattunut ja tapahtunut niille, jotka eivät ole ottaneet riittävän isoja marginaaleja. Ihan hiljattain siellä oli tällainen erityisesti meitä suomalaisia koskettanut tapaus!

    Se on ihan sama, mikä reikä ja missä päin maailmaa. Noi muut tapaukset on yleensä raffista tai pidemmällä mailalla, tai sitten vastaavaa sontaa mikä kävi Mikolle.

    Keskeltä väylää R9 mennään aina vähintään griinille, yleensä lipulle. Reikä ku reikä.

    Oletkos ajatellut, että griini on tuolla se alusta, mikä kuitenkin pysäyttää pallon parhaiten. Tai no… toki bunkka, mutta sinne ei liene hinkua kellään. Eli pallo griinin eteen väylälle alas, saattaa sen herkemmin heittää tielle, kuin griinille pudotettu.

    Hyvästä asemasta hyvä lyönti, joka tuulessa lensi muutaman metrin pidemmälle, kuin pelaaja olisi millään voinu olettaa. Paska säkä ja siitä jatketaan.

    ts kirjoitti: (8.10.2009 13:01:38)

    Se on ihan sama, mikä reikä ja missä päin maailmaa. Noi muut tapaukset on yleensä raffista tai pidemmällä mailalla, tai sitten vastaavaa sontaa mikä kävi Mikolle.

    Keskeltä väylää R9 mennään aina vähintään griinille, yleensä lipulle. Reikä ku reikä.

    Oletkos ajatellut, että griini on tuolla se alusta, mikä kuitenkin pysäyttää pallon parhaiten. Tai no… toki bunkka, mutta sinne ei liene hinkua kellään. Eli pallo griinin eteen väylälle alas, saattaa sen herkemmin heittää tielle, kuin griinille pudotettu.

    Hyvästä asemasta hyvä lyönti, joka tuulessa lensi muutaman metrin pidemmälle, kuin pelaaja olisi millään voinu olettaa. Paska säkä ja siitä jatketaan.

    En ole todellakaan tarkoittanut lyhyeksi jättämisellä greenin eteen pelaamista, vaan joko oikealle puolelle lyhyeksi rei’ästä tai vasemmalle pitkäksi, mutta kuitenkin aina tietenkin greenille, jossa pallo on parhaiten hallittavissa. Road holella on kaksi paikkaa, johon palloa ei missään tapauksessa saa lyödä: Patabunkka greenin edessä tai liian pitkä, joka edes voisi mennä muurin viereen. Nämä mahdollisuudet pitää mailavalinnoilla tai muulla strategialla eliminoida.

    Mozze kirjoitti: (8.10.2009 11:54:27)
    Jos Mikko tuollaisella svingillä meinaa pärjätä mikä on etukannen kuvan perusteella rakennettu, niin tiukkaa voi tehdä kortin saaminen ensi vuodeksi. Toi asento ei oikeen mun silmään ainakaan näytä hyvältä.

    Olisko siinä jo hieman jäykistymistä havaittavissa monen päivän työrupeaman lopuksi…PGA tourin kommentaattori voisi sanoa jotain ikävää tuosta lantion asennosta kieltämättä.

    Tubea kun selaa niin Tiikerikin tekee virheitä ja moni muu…ei haittaa jos poltsi lentää suoraan 265 m jne. Kaikki ei aina ole läheskään täydellistä…voittaja vaan on se jolla kaikki on enemmän täydellistä..ja vielä hyvä tuuri ( jos sellaista on ).

    ts

    Chip Greenside kirjoitti: (8.10.2009 13:35:46)

    ts kirjoitti: (8.10.2009 13:01:38)

    Se on ihan sama, mikä reikä ja missä päin maailmaa. Noi muut tapaukset on yleensä raffista tai pidemmällä mailalla, tai sitten vastaavaa sontaa mikä kävi Mikolle.

    Keskeltä väylää R9 mennään aina vähintään griinille, yleensä lipulle. Reikä ku reikä.

    Oletkos ajatellut, että griini on tuolla se alusta, mikä kuitenkin pysäyttää pallon parhaiten. Tai no… toki bunkka, mutta sinne ei liene hinkua kellään. Eli pallo griinin eteen väylälle alas, saattaa sen herkemmin heittää tielle, kuin griinille pudotettu.

    Hyvästä asemasta hyvä lyönti, joka tuulessa lensi muutaman metrin pidemmälle, kuin pelaaja olisi millään voinu olettaa. Paska säkä ja siitä jatketaan.

    En ole todellakaan tarkoittanut lyhyeksi jättämisellä greenin eteen pelaamista, vaan joko oikealle puolelle lyhyeksi rei’ästä tai vasemmalle pitkäksi, mutta kuitenkin aina tietenkin greenille, jossa pallo on parhaiten hallittavissa. Road holella on kaksi paikkaa, johon palloa ei missään tapauksessa saa lyödä: Patabunkka greenin edessä tai liian pitkä, joka edes voisi mennä muurin viereen. Nämä mahdollisuudet pitää mailavalinnoilla tai muulla strategialla eliminoida.

    Tuota.. neuvotkos typerää, miten nuo kaksi esittämääsi ratkaisua olisivat voineet poistaa nyt tapahtuneen mahdollisuuden. Olis ollut vaan ei kohdassa aitaa ni….

    #224523 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (6.10.2009 15:15:14)

    Dosto kirjoitti: (6.10.2009 15:04:34)
    [
    No sitä minäkin yritin tuolta katsella, että missä ne viime hetken romahtamiset on. No toki niitäkin on, mutta niin niitä on kaikilla. Nuo tilastot tietysti pitävät paikkansa, mutta kertovat enemmänkin siitä, että yritys on jatkoon pääsyn jälkeen liian kova ja tehdään asioita, joita ei hallita. Mutta katsotaan nyt, kun meilläkin on päästy siihen, että noita miehiä naisia on jo niin paljon, ettei menestyminen ole vain yhdestä pelaajasta kiinni. Valmennustaitojenkin pitää kehittyä samaa tahtia pelaajien kanssa ennen suurta invaasioita.

    Mun mielestä missään kohti ei ole ollut invaasiota liikkeellä. Edellen mun mielestä Chip tekee samaa analyysia, joka kuuluu jokaisen valmentajan perustyöhön. On ihan turhaan käänneety relevantti ja pohdittava asia negatiiviseksi mollaamiseksi, jota en itse ole siitä koskaan löytänyt. Tuskastumista usein toistuviin tapahtumiin kylläkin.

    Jos on tilastollista faktaa (tosin eilisessä paha vääristymä), asiat pitää nostaa esille ja miettiä mitä niille tehdään. varmin tapa jarruttaa kehitystä, on negatiivisista asioista vaikeneminen.

    Mä uskon, että myös Mikon taustajoukoissa tuo on huomioitu, mutta tietoa ei ole siitä, mitä kautta parannusta on lähdetty hakemaan. Enkä usko, että Mikko on lainkaan poikkeus pelaajajoukossamme.

    Oiskohan statistilla noista taulukkoja olemassa?

    Niin niin, ei todellakaan ole ollut invaasiota. Sitähän tarkoitinkin, että ennen kuin sellainen tulee, on kaikkien pelin osa alueiden olla kunnossa myös liitto- ja valmennustasolla. Mutta se invaasio vääjäämättä tulee suomalaistenkin osalta ja veikkaisin, että se on jo ovella. Mennään viisi vuotta eteenpäin, niin meillä on seitsemän vakiopelaajaa ET:llä, tämä siis minun veikkaukseni.

    #224524 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mozze kirjoitti: (8.10.2009 11:54:27)
    Jos Mikko tuollaisella svingillä meinaa pärjätä mikä on etukannen kuvan perusteella rakennettu, niin tiukkaa voi tehdä kortin saaminen ensi vuodeksi. Toi asento ei oikeen mun silmään ainakaan näytä hyvältä.

    Mä kyllä sanoisin toisin päin. Toi follow through on sata kertaa ilmavampi kuin kesän kuvissa Kytäjälle. En tiedä mitä on tehty ja kuka on tehnyt, mutta Mikon läpilyönti menee paremmin nyt gliidaamalla eikä joudu vetämään käsiä ja hartioita suppuun.
    Mikko on siis välttänyt chicken swing -vaaran ainakin toistaiseksi. Toivottavasti se on ollut tietoisen toiminnan tulosta, ettei yhtäkkiä katoa.

    Joka tapauksessa muutos on ollut tekninen ja Mikko on ’jostain syystä’ kulkenut jonkun matkaa postiivisessa luupissa. Päässä ei ole koskaan ollut mitään vikaa, vaan mies on fiksu, järkevä ja hallitsee myös course managementin. Joku vitun kivimuuri greenin takana on osa tätä peliä ja nyt kävi näin. Ensi kerralla menee toisin, sillä voittaakseen tourilla on oltava myös tsäkää.

    Toivotaan, että Madridissa on onnistuu.

    #224525 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    fukke diise saisse kirjoitti: (10.10.2009 21:15:52)

    Mozze kirjoitti: (8.10.2009 11:54:27)
    Jos Mikko tuollaisella svingillä meinaa pärjätä mikä on etukannen kuvan perusteella rakennettu, niin tiukkaa voi tehdä kortin saaminen ensi vuodeksi. Toi asento ei oikeen mun silmään ainakaan näytä hyvältä.

    Mä kyllä sanoisin toisin päin. Toi follow through on sata kertaa ilmavampi kuin kesän kuvissa Kytäjälle. En tiedä mitä on tehty ja kuka on tehnyt, mutta Mikon läpilyönti menee paremmin nyt gliidaamalla eikä joudu vetämään käsiä ja hartioita suppuun.
    Mikko on siis välttänyt chicken swing -vaaran ainakin toistaiseksi. Toivottavasti se on ollut tietoisen toiminnan tulosta, ettei yhtäkkiä katoa.

    Joka tapauksessa muutos on ollut tekninen ja Mikko on ’jostain syystä’ kulkenut jonkun matkaa postiivisessa luupissa. Päässä ei ole koskaan ollut mitään vikaa, vaan mies on fiksu, järkevä ja hallitsee myös course managementin. Joku vitun kivimuuri greenin takana on osa tätä peliä ja nyt kävi näin. Ensi kerralla menee toisin, sillä voittaakseen tourilla on oltava myös tsäkää.

    Toivotaan, että Madridissa on onnistuu.

    Mä näin yhden lyönnin tältä päivältä ja mun silmään ero on melkoinen. Palloon tulo ihan eri tavalla, kuin tottunu näkemään ja siitä tietty mahdollisuus tuohon laajaan saattoonkin. Toivottavasti toi ajatus pysyy päällä tännän ja myös tulevina viikkoina.

    Veikkaan, että muutos on onneksi myös tietoisella puolella.

Esillä 16 viestiä, 76 - 91 (kaikkiaan 91)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #224454 kohteessaKisaviikko 40

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Kisaviikko 40