Aihe: Kirjallinen etiketti/sääntökoe osaksi greencardin suoritusta. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Kirjallinen etiketti/sääntökoe osaksi greencardin suoritusta.

Etusivu Foorumit Yleistä Kirjallinen etiketti/sääntökoe osaksi greencardin suoritusta.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mihin on hävinnyt golf-etiketti kentiltä? Forea ei huudeta, jos pallo putoaa metrin päähän, niin anteeksi ei pyydetä. Lisäksi näitä niskaanlyöjiä riittää, varsinkin greeneille. Yhtäkkiä vaan pallo putoaa puttaajan viereen. Lajia 20 v. harrastaneena voin sanoa, että vuosi vuodelta aloittelijat tietävät etiketistä yhä vähemmän samoin kuin säännöistä, kun heitä kierroksella jututtaa. Silloin, kun itse kävin green card kurssin Timo Sippolan opastuksella Hyvinkäällä jaettiin harjoitteiden ohessa kaksi yhtä paksua vihkosta: pelitekniikka ja sääntö/etikettivihko. Ehdotankin tässä, että green cardin sääntö-/etikettiosuutta testataan tulevaisuudessa kirjallisella kokeella pelikokeen lisäksi, kuten ajokorttitutkinnossa.

EFC

mrniceguy kirjoitti: (31.7.2007 11:59:24)

Silloin, kun itse kävin green card kurssin Timo Sippolan opastuksella Hyvinkäällä.
    .

Tarkoitat varmaan herraa nimeltä Timo Sipponen ?

Ainakin viime kesänä itsellä creen cardia suorittaessa oli kaksi kirjallista koetta, josta toinen koski sääntöjä ja toinen etikettiä. Ja nämä tuli suorittaa ennen pelikoetta..

Minusta ainakin hyvin toimiva ratkaisu, koska kokeen jälkeen pystyi itselle epäselvistä asioista kyselemään ja keskustelemaan kokeen valjovan kanssa.

mrniceguy kirjoitti: (31.7.2007 11:59:24)

Mihin on hävinnyt golf-etiketti kentiltä? Forea ei huudeta, jos pallo putoaa metrin päähän, niin anteeksi ei pyydetä. Lisäksi näitä niskaanlyöjiä riittää, varsinkin greeneille. Yhtäkkiä vaan pallo putoaa puttaajan viereen.

Ehdotankin tässä, että green cardin sääntö-/etikettiosuutta testataan tulevaisuudessa kirjallisella kokeella pelikokeen lisäksi, kuten ajokorttitutkinnossa.

Mistäs tiedät, että niskaanlyöjät ovat aina aloittelijoita? Viimeiset tällaiset tapaukset mitkä omalta osalta muistuvat mieleen ovat kaikki vanhojen ukkojen aiheuttamia. Saattoivathan hekin toki olla aloittelijoita, mutta itselle ei tällaista kuvaa jäänyt.

Ja kyllä se kirjallinen osuus on edelleen mukana green card -kokeissa…Taisi olla n. 8 sivun nivaska kun sen itse suoritin 2005. Tuleepa mieleen eräs 26 vuotta pelannut herra, joka ei meinannut uskoa kun hänelle sivuvesiestesääntöä selitin ja kirjasta näytin. Ei kuulemma tarvinnut itse sääntökirjaa, koska oli pelannut 26 vuotta kävelevien sääntökirjojen kanssa. Olisikohan kertaus tarpeen itse kullekin?

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #475547 kohteessaKirjallinen etiketti/sääntökoe osaksi greencardin suoritusta.

Etusivu Foorumit Yleistä Kirjallinen etiketti/sääntökoe osaksi greencardin suoritusta.