Aihe: Kierrosmäärät. Kohtuus? - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Kierrosmäärät. Kohtuus?

Etusivu Foorumit Yleistä Kierrosmäärät. Kohtuus?

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nyt kierroksia yli 50. Tuntuu, että kentän ulkopuoliset ihmissuhteet ja jopa työ kärsii, koska pelaamaan on vain päästävä. Peli ajaa aika monen asian edelle, mutta onko siinäkään toisaalta mitään väärää? Paljonko teillä on kierroksia tänä kesänä? Mikä on teidän mielestänne kohtuullista ja mikä menee jo yli?

Kohtuus on tientenkin suhteellista, mutta itselleni (naimisissa, lapsia ja vakituinen työ) pidän kohtuullisena kahta kierrosta per viikko ja kesäloman aikana kolme.

Ehkäpä vielä vähän vajaat 20 kierrosta takana. Enempää kuin kerran viikossa ei voi oikein edes kuvitella ehtivänsä, poikkeustapaukset kuten lomamatkat lukuunottamatta. Yhden lomaviikon aikana tuli 5 kierrosta Kalajoella, viime viikonloppuna taasen 2×18 + 1×9 reikää.

..mikä on kohtuuttoman vähän.

Menneiden 15 golfkesäni aikana on 18 r -pelikierroksieni määrä ollut 12 – 28 ja sen lisäksi muutamia par3 tai 9r-kierroksia. Tuo 12 tuli iskiaskesänä mutta normaalikesä on noin 20-25 kierrosta. Tänä vuonna 11 takana ja loma edessä.

Tällä määrällä on pelitaito noussut bogitasolle ja pysynyt siinä (tällä hetkellä 18,6) ja suhteet kotiväkeen, työkumppaneihin ja pelikavereihin kunnossa.

Kierroksia kertyy keskimäärin varmaan n. 4/viikko. Onneksi kauniimpi osapuoli pelaa myös (ehkä jopa enemmän kuin minä) ja sen lisäksi monet kavereista, joten sosiaalistakin puolta voi huoltaa kentällä.

38 täysimittaista ja jokunen par kolme. Kun perheen järkevämpi osapuoli on lähes aina matkassa, niin kohtuutta on vaikea määritellä.

n. 70 kausi viime vuosina. Parina edellisenä kautena tuli sahattua Gumbölessä yhdeksikköjä iltaisin aika paljon, mutta nyt Gumböle saa olla rauhassa radikaalien hinnoittelumuutostensa johdosta.

Kohtuus on varmaan jokaiselle erilainen. Eräskin tuttu on tällä kaudella pelannut joka päivä ja joinakin päivinä vähän enemmän.

Itselläni on tähän mennessä 16 täyttä kiekkaa (18 r.) sekä 29 muuta sessiota (eri pituisia vajaita kierroksia ja treenejä). Tämä on enemmän kuin koskaan aiemmin, mikä perustuu vaimon ja pojan palavaan innostukseen. Siinä pääsee sitten itsekin siivellä.

Tänä kautena kokonaisuudessaan noin 20-25 18 reiän kierrosta ja lisäksi alkukeväästä lähtien varmasti pitkälle yli 150 harjoituspäivää. Joulusta kevääseen harjoittelen täysimittaisella, 9 reikäisellä hankigolfradalla (hanget ajettu koviksi lumikissalla) sekä väestönsuojaan rakennetuilla chippi-, ja puttiradoilla. Samaisesta väestönsuojasta löytyy myös peileillä varustettu huone, jossa voi lyödä pressuun.

Jaa.. mulla on ehkä 30 – 35 täyttä kierrosta ja lukuisa määrä enempi vähempi vajaita. Kentälle ei aja kun vajaa 5 min niin voipi lähteä illalla tai aamulla vähäsen pelaamaan. Niinkun tänäänkin aamusta tuli puolikas pelattua ja sit töihin.

Asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen ja kohtuus löytyy tärkeysjärjestyksen mukana.

Mites se vanha viisaus menikään tasoituksesta, työstä ja vaimosta….?

on syytä pitää muutama asia mielessä

– Suomen kesä on KOHTUUTTOMAN lyhyt

– Elämä on täynnä valintoja, jotka Sinä saat ihan ITSE tehdä

Pelaan noin 100 kierrosta kesässä mutta vaimo ei valita kotona yhtään kun tietää että pelaisin 200 kierrosta ellen olisi perheellinen.

Jos miehen joku 40-50 kierrostakin kesässä on naisen mielestä liikaa, tai saa kuunnella marmatusta lähes joka kerta kentälle lähtiessä tai sieltä tullessa, niin minä kyllä kehottaisin harkitsemaan naisen vaihtoa, oikeasti. Itse en kestäisi sellaista hetkeäkään.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #346654 kohteessaKierrosmäärät. Kohtuus?

Etusivu Foorumit Yleistä Kierrosmäärät. Kohtuus?