Aihe: Kielletään tiit, sanoo Faldo - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Kielletään tiit, sanoo Faldo

Etusivu Foorumit Yleistä Kielletään tiit, sanoo Faldo

Esillä 9 viestiä, 26 - 34 (kaikkiaan 34)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • DCI

Varsifriikit saattaisivat löytää hikkorista jopa jotain hyvääkin. Minua kyllä ainakin kiinnostaisi kokeilla niin perinteisiä vehkeitä kuin suinkin mahdollista. Näkisipähän eron uusiin tykkeihin. Sitten olisi helpompi verrata nykytuloksia. Mutta eihän tämä ole mahdollista.

Pussihousut ei kyllä peliä haittaa, joten ne voisi määrätä pakollisiksi.

Jos tiit kielletään, on ainoana mahdollisuutena suorittaa avaukset maton päältä. Minusta se olisi erittäin hyvä idea. Matto on sama kaikille. Tiit sotii kieltämättä koko golfin perusideaa vastaan, jossa peliä jatketaan aina siitä mihin pallo on jäänyt. Miksi avauslyönnin on oltava jotenkin spesiaali? Maasta sekin olisi pelattava, ja nimenomaan matolta. Näin se olisi kaikille sama.

DCI

No mattohan se luonnollisemmin golfiin sopii kuin tii. Miksei se tii kelpaa, jos se kerran lajin kehittyessä on nähty parhaaksi ottaa mukaan. Ei se matto niin mukava ole.

Onko sillä jotain merkitystä kuinka paljon tulos on alle parin ? Eikö kilpailun kuitenkin voita se, joka lyö vähiten lyöntejä ?

Jos ei haluta -20 tuloksia, niin sanotaan, että kentän par on 67. Se ei muuta tuloksia mitenkään, paitsi että voittajan tulos on 0 ja muut +jotain.

No ei vaiskaan, se Faldo on ollut munkin idoli joskus teininä,

harmitti vain että se vaihtoi svinginsä.

Sattuuko kukaan muuten muistamaan Faldon muodon muutosta 88-91 ripakintusta atleetiksi?

Etsikääpä kuvia sen miehen uran alusta, se oli aika ruipelo.

Mä väitän edelleen että, olen lyönyt itse pisimmät lyöntini toisen teräsvartisella Wilsonin Power chamberilla jota moni täällä ei edes muista, ja toisen King Cobran Steal headillä….

Eli mä voi sopia treffit ihan mihin vaan, ja otan ton mun MC Regorin 8 asteisen persikan tuolta varastosta, ja lupaan kaljat sille joka pistää ihan millä tahansa ramboliinilla pidempiä driveja.

(voin käyttää pallona perinteistä kasari Ultraa niin ei tuu pallostakaan riitaa).

Sitä paitsi -20 tulokset ei ollut mahdottomia 10 vuotta sittenkään, Vijay, Fred Couples ja itse Els pelasivat niitä silloinkin. Ainiin mut mul ei ollut silloin tallentavaa DVD:tä eli en saanut talteen kyseisiä kisoja, eikä ole saanut näköjään moni muukaan.

Eikös Couplesilla ole virallinen Birdie ennätys yhdellä rundilla jotain 11-12 birdietä rundilla, kiitteliköhän se jätkä lehdistölle muistaakseni vuonna -95 silloisia drivereita?

Mut ihan sama, jos te haluutte estää kehityksen niin muistakaa miten iso juttu oli siirtyä metallivarsiin, tai kuttaperkka palloihin.

No ei helppoahan noiden tourin jätkien on nykyään pelata noilla vehkeillä, ihan pellejä! Kaikki klubillahan pystyy samaan kun on yhtä hyvät vehkeet.

Totuus on kuitenkin muistettava.

HUONOIMMAT HYÖTYY ENITEN.

SE TAAS LISÄÄ KÄRKIPÄÄN RUUHKAA, vai olisiko kiva että siellä taas vain yksi mies huipulla.

Kenelle noita helpompia mailoja valmistetaan muille kuin clubituuppareille, on ofsettiä ja tramboliinia eihän niitä tarvitse kuin maksavat clubituupparit.

Kysy vaikka seurasi parhailta pelaajilta onko niillä bägi täynnä tramboliineja, ja kuinka paljon niiden händäri on pudonnut sen jälkeen kuin ostivat viimeisimmän driverinsa?

Tän palstan mukaan mun händäri pitäis oikeasti olla miinus 20, lisäksi mun taidot olis ihan samat kuin ennenkin!

Mä kehtaan ainakin nostaa hattua esimerkiksi Iloselle, vai onko senkin jätkän saavutukset ainoastaa driverin ansiota.

Veikkaan että ääni muuttuu kellossa, kun puhutaan meidän pojasta tai itsestään.

tuskimpa tuo teen kieltäminen mitää ylettömän suurta muutosta toisi, jollei tee-boxien kuntoa oteta huomioon

-driveri lyönneistä putoisi joku 20 -30m pois, joskin epäonnistuneen lyönnin todennäköisyys kasvaisi hitusen.

-mailanvalmistajien driverit muuttuisivat aika rajusti, nykyisestä korkealle teelle optimoidusta -> helpommaksi lyödä jopa väylältä

-hyvän ja huonon lyöjän ero korostuisi.

veikkaan että ammattilaisten avauslyönnit lyhenisivät hitusen ja väylälyöntien max kantama saattaisi kasvaa (kun draiveri soveltuisi myös väyläpuuksi) tämä johtaisi pelitaktiikan ja kentän lukemisen merkityksen kasvuun

En tiedä ajatteliko Faldo tuota sääntöpykäläänsä sovellettavaksi ainoastaan ammattilaisille mutta Suomen kosteaan kylmään ja lyhyeen kasvukauteen se ei missään nimessä sovi.

Miksikö? No siksi että täällä nyt jo monilla kentillä aivan liian pienet tiiauspaikat on hakattu aivan ruvelle. Miettikää nyt jos siitä vielä otettaisiin tiit pois. Tiiauspaikkoja pitäisi kasvattaa joka kentällä noin nelinkertaisiksi, jotta sieltä löytyisi aina edes joku pläntti, joka on ehtinyt kasvaa kuntoon ja johon voidaan tiimerkit sijoittaa.

Tai sitten tosiaan aletaan lyömään kaikki tiilyönnit rangemaisesti maton päältä. 🙁 Sehän se olisikin kivaa.

Voisihan ajatella niinkin että huonoiksi kuluneilla tee-box’eilla saisi käyttää tii’tä, ikään kuin poikkeuksena. Tämä pitäisi olla mainittuna paikallissäännöissä (kuten talvisääntö).

Ei kuitenkaan mitään kymmensenttistä tikkua, vaan sellainen joka nostaisi palloa juuri sen verran että alareuna olisi irti hiekasta.

Ajatelkaapa kuinka paljon kertyisi säästöä kun kenenkään ei tarvitsisi tuhlata rahojaan tee-tikkuihin!

Oli muuten hyvä että golf-säännöissä rajattiin tii’n pituudeksi 10 senttiä. Jos kehitys jatkuisi kuten tähän asti niin sadan vuoden päästä lyötäisiin avauslyönnit jo puolen metrin korkuisen kepin nokasta. Ja kuinkahan isoksi mahtaisikaan kasvaa driverin pää?

tai sitten lyötäisiin avauslyönnit hiekasta! olisi aina suht samanlainen alusta kun se ei kuluisi ja ei liian pitkiä avauksia…

No ei, tosissaan kun tota hommaa ajattelee niin olis se varmaan kauheen näköstä touhua kun klubituupparit pistää menemään ilman tiitä. Ja niinkuin joku sanoikin niin tiipaikkojen kokoa tulisi kasvattaa todella paljon että löytyisi aina koskematon paikka mistä pistää menemään.

Pro pelaajat saa mun puolesta lyödä avaukset vaikka silmät kiinni jos huvittaa…hei siinähän on ideaa!

Esillä 9 viestiä, 26 - 34 (kaikkiaan 34)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #382325 kohteessaKielletään tiit, sanoo Faldo

Etusivu Foorumit Yleistä Kielletään tiit, sanoo Faldo