11.6.–18.6 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][23]
KilpailuaSuomalaista

Kielitaito

Etusivu Foorumit Yleistä Kielitaito

Esillä 22 viestiä, 26 - 47 (kaikkiaan 47)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Valitettavasti poistivat tuon ’Ladies Tee’ -osaston täältä. Kävijöitä ei ollut, mutta jos joku siellä olevista aiheista kiinnostaa niin nostakaa se tänne ’miesten’ puolelle niin eiköhän keskustelua synny.

    Mozze kirjoitti: (22.5.2009 21:52:04)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.5.2009 21:50:28)
    Ajattelinkin juuri mainita, että hyvä äidinkielentaito pitää sisällään myöskin luetun ymmärtämisen.

    Kylläpä kyllä ja keskustelujen avaaminen on myös sinänsä oiva taito -:).
    Meidän Ulla

    Nuo avaukset luettuaan kaikki muu kommentointi on turhaa. Ja tuossa ei ole vielä edes ’parhaita paloja’.

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.5.2009 22:03:05)
    Valitettavasti poistivat tuon ’Ladies Tee’ -osaston täältä. Kävijöitä ei ollut, mutta jos joku siellä olevista aiheista kiinnostaa niin nostakaa se tänne ’miesten’ puolelle niin eiköhän keskustelua synny.

    Eiköhän se ole Ulla sinun hommiasi nuo ’kiinnostavat’ keskustelunavaukset.
    Saat otsikolla kuin otsikolla keskustelua aikaiseksi, näämä.

    ”Eiköhän se ole Ulla sinun hommiasi nuo ’kiinnostavat’ keskustelunavaukset.
    Saat otsikolla kuin otsikolla keskustelua aikaiseksi, näämä.

    (Mozze 22.5.2009 22:09:03)”

    Hyvinhän tämäkin ”(Kielitaito) otsikko” vetää. Näämä!

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.5.2009 22:22:33)
    ”Eiköhän se ole Ulla sinun hommiasi nuo ’kiinnostavat’ keskustelunavaukset.
    Saat otsikolla kuin otsikolla keskustelua aikaiseksi, näämä.

    (Mozze 22.5.2009 22:09:03)”

    Hyvinhän tämäkin ”(Kielitaito) otsikko” vetää. Näämä!

    Matti Nykänenkin toimii lööpeissä – vähän niinkuin samoista syistä. Näämä.

    M. Phickelson,

    nyt tarvitsen vähän ’valaistusta’: Matti Nykänenkin toimii lööpeissä??

    Muistan nimen mäkihyppykisoista (aikoja sitten). Miten nimi liittyy ’nykyaikaan’? Ei ole hypännyt moneen vuoteen.

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.5.2009 23:03:52)
    Muistan nimen mäkihyppykisoista (aikoja sitten). Miten nimi liittyy ’nykyaikaan’? Ei ole hypännyt moneen vuoteen.

    Sinun ja Matin yhteys löytyy suuresta’epäilyksestä’ siitä että ’joutuminen’ ’julkisuuteen’ liittyy usein ’naamoissa olemiseen’. Näämä.

    Minulla on yhteydet mediaan. En kuitenkaan ole ’kasvo’. En ole joutunut ’julkisuuteen’. Minun naamani tunnetaan yleisesti alalla jolla toimin. Se riittä minulle erinomaisesti!

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.5.2009 23:03:52)
    M. Phickelson,

    nyt tarvitsen vähän ’valaistusta’: Matti Nykänenkin toimii lööpeissä??

    Muistan nimen mäkihyppykisoista (aikoja sitten). Miten nimi liittyy ’nykyaikaan’? Ei ole hypännyt moneen vuoteen.

    Jospa nyt sitten käyttäisin sinun toimintamalliasi eli

    Jos et ymmärrä asiayhteyttä, niin enpä sitten ’avaa’ mainittua asiaa sen enempää.

    ”Jospa nyt sitten käyttäisin sinun toimintamalliasi eli
    Jos et ymmärrä asiayhteyttä, niin enpä sitten ’avaa’ mainittua asiaa sen enempää.

    (Mil Phickelson 22.5.2009 23:51:23”

    Juuri näin!

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.5.2009 23:45:42)
    Minulla on yhteydet mediaan. En kuitenkaan ole ’kasvo’. En ole joutunut ’julkisuuteen’. Minun naamani tunnetaan yleisesti alalla jolla toimin. Se riittä minulle erinomaisesti!

    Tähän olisi mahtavaa kuulla lisää. Missä olet tunnettu? Oliko ehkä tuttusi joku jossain? Sinun kirjoituksista ei käy mikään selväksi. Minäkin tunnen jotain henkilöitä mediasta ja pelaajista mutta mitä siitä.

    ”Tämän keskustelupalstan parasta antia on sen nimimerkkien tarjoama jonninjoutava hölynpöly, jota voi kevennykseksi (iltaisin/öisin maailman markkinoita seuraavana) välillä käydä lukemassa.”

    Tämä riittää minulle. Loistavia ’hapatuksia’ matkan varrella!

    ”Tämän keskustelupalstan parasta antia on sen nimimerkkien tarjoama jonninjoutava hölynpöly, jota voi kevennykseksi (iltaisin/öisin maailman markkinoita seuraavana) välillä käydä lukemassa.”

    Tämä riittää minulle. Loistavia ’hapatuksia’ matkan varrella!

    Sanos vielä kerran.

    Nää tyypit (Ullat) on kivoja kun he aina jossain vaiheessa sanovat, että tää riittää nyt minulle, enään en kirjoita. Miksi sitä edes tarvii sanoa? Onko se lähinnä itselle sanottua.
    Meneppäs miettimään nyt uutta ja meitä virkistävää keskustelunavausta.
    ’ Kuinka olette kokeneet pelaajien keskustelut kierroksen aikana’

    KL kirjoitti: (22.5.2009 14:16:31)

    Ulla ei törmää ongelmiin, hän luo niitä.

    Tarviiko tähän tämän enempää sanoa. Eiköhän Ullan kirjoitukset puhu puolestaan…

    hyvä Ulla, kyllä se olisi isännän / emännän velvollisuus ja tehtävä huolehtia vieraastaan.

    et kai vaan kuulu niiden käytöstapoja omaamattomien joukkoon jotka eivät vaivaudu vierasta tuodessaan huolehtimaan heidän ilmottautumisistaan, siitä että heidän pukeutumisensa ja varusteensa ovat linjassa klubin toiveisiin ja ennen kaikkea siitä vierailu olisi vieraallesi miellyttävä sekä jouheva?

    ainakin tuo kysymyksesi viittaa siihen että kuulut siihen ryhmään joka sopii ulkomaalaisen vieraansa kanssa näkevänsä tämän klubilla klo XX, siellä se vinkuintian kielinen vieras polo pyörii onnettomana tietämättä minne mennä ja mitä tehdä, tee aika lähestyy ja vieraan paniikki senkun pahenee, missään ei näy tiskiä jossa ilmoittautua, ja jostain kumman syystä mailapoikien työnjohtaja päivystää keskellä aulaa? kaikenkukkuraksi tuota ulkomaanihmettä kalvaa huoli ja epätietoisuus siitä onko kerhon aluelle ylipäätänsä suotavaa saapu muutoin kuin isännän seurassa.

    lopulta isäntä / emäntä saapuu paikalle kumihanskat kädessä, eikä edes kättele (eihän sitä tietä vaikka vieras olisi vessassa roiskinut käsilleen)….

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (21.5.2009 22:47:53)
    Ilmoittautumisen yhteydessä: oletko törmännyt ’kieliongelmaan’? …

    Pari vuotta sitten kun varailin Ahvenanmaalle aikoja törmäsin ”kieliongelmaan”. Ajanvarauskeslustelu käytiin sähköpostitse, minä kirjoitin suomeksi ja kädäri vastaili ruotsiksi. Ymmärrys kuitenkin taisi toimia kumpaankin suuntaan sillä ilmoittautuessani varaamani aika löytyi. En kyllä muista yhtään mitä kieltä silloin käytettiin.

    Onneksi ylläpito moderoi vittuilut mutta jättää idioottien ketjut kukkimaan. Miksi näitä muuten enään lukisikaan kiitos Ulla.

    kebax kirjoitti: (28.5.2009 11:29:15)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (21.5.2009 22:47:53)
    Ilmoittautumisen yhteydessä: oletko törmännyt ’kieliongelmaan’? …

    Pari vuotta sitten kun varailin Ahvenanmaalle aikoja törmäsin ”kieliongelmaan”. Ajanvarauskeslustelu käytiin sähköpostitse, minä kirjoitin suomeksi ja kädäri vastaili ruotsiksi. Ymmärrys kuitenkin taisi toimia kumpaankin suuntaan sillä ilmoittautuessani varaamani aika löytyi. En kyllä muista yhtään mitä kieltä silloin käytettiin.

    Saapas nähä kuinka nyt käy? Ollaan tuleva viikonloppu Ahvenanmaalla, eikä meistä kukaan hallitse toista kotimaista! Ehkäpä kuitenkin meikäläistenkin pallot osaavat pudota heikäläisten griinien ’kuppeihin’ kunhan tarpeeksi monta kertaa yritetään.

    poa supina kirjoitti: (28.5.2009 21:30:29)
    Saapas nähä kuinka nyt käy? Ollaan tuleva viikonloppu Ahvenanmaalla, eikä meistä kukaan hallitse toista kotimaista!

    Eiköhän siellä kuitenkin englantia ymmärretä ellei suomeksi onnistu?

    poa supina kirjoitti: (28.5.2009 21:30:29)

    kebax kirjoitti: (28.5.2009 11:29:15)

    Ulla Heikkinen kirjoitti: (21.5.2009 22:47:53)
    Ilmoittautumisen yhteydessä: oletko törmännyt ’kieliongelmaan’? …

    Pari vuotta sitten kun varailin Ahvenanmaalle aikoja törmäsin ”kieliongelmaan”. Ajanvarauskeslustelu käytiin sähköpostitse, minä kirjoitin suomeksi ja kädäri vastaili ruotsiksi. Ymmärrys kuitenkin taisi toimia kumpaankin suuntaan sillä ilmoittautuessani varaamani aika löytyi. En kyllä muista yhtään mitä kieltä silloin käytettiin.

    Saapas nähä kuinka nyt käy? Ollaan tuleva viikonloppu Ahvenanmaalla, eikä meistä kukaan hallitse toista kotimaista! Ehkäpä kuitenkin meikäläistenkin pallot osaavat pudota heikäläisten griinien ’kuppeihin’ kunhan tarpeeksi monta kertaa yritetään.

    Haar nii reserveerat tiiderna i förhand som kebax?

    hups…ei kai sul Ulla vaan oo menny joku klupipallotarjous ohi suun jossain saamenkielisel pelialueel?

Esillä 22 viestiä, 26 - 47 (kaikkiaan 47)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #395629 kohteessaKielitaito

Etusivu Foorumit Yleistä Kielitaito