Aihe: Kestävät käsineet? - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Kestävät käsineet?

Etusivu Foorumit Välineet Kestävät käsineet?

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olisiko kenelläkään suositella hyvää/kestävää golfkäsinettä? Nykyiset antoivat periksi jo kahden kierroksen aikana. ’Pinnoite’ mureni kämmenen ja etusormen kohdalta. Vaikka käsineet eivät mitään kalliita hankintoja olekaan, suotavaa olisi, että ei tarvitsisi ostaa uusia joka viikko.

Sanoisin että melkein mikä tahansa nahkahanska. Mulla ei ole kokemusta viime ajoilta kuin Footjoysta eikä ne ainakaan puhki kulu vaan menevät koppuroiksi hikoilun seurauksena. Kaksi tai kolme hanskaa menee kesässä, noin 60 rundia ja 30 polettia rangella.

Juu, kyllä kunnon nahkahanska pitää olla… Joku sellanen, joka on cabretta-nahkaa, tuntuu hyvältä ja kestääkin ihan kohtuullisesti. Golf Digestissä oli alkukeväästä juttu, Hirzl-merkkisestä hanskasta, joka pitäis kuulemma kestää vielä enemmän ja pitoakin luvataan 3-5 kertaa normihanskaa enemmän… En ole löytänyt mistään liikkeestä vielä, hinta oli jotain 30 euron paikkeilla. Jos joku tietää, mistä löytyy, niin otan tiedon kiitollisena vastaan…

Sanoisin, että sijoita parin hanskan hinta pikaconsultaatiooon proolla, koska jos hanska menee rikki parissa rundissa, on grippi aivan päin persettä. En pysty käsittämään, että mikään hanska – kallis tai halpa – menis rikki parissa rundissa, tai edes parissa viikossa, jos ote on edes sielläpäin mitä pitäis.

Itellä kestää ihan tavalliset keinohanskat(n.10e) about 1,5 kautta. Nahkaisista en tykkää.

Proffa kirjoitti: (24.8.2009 13:47:28)
    Sanoisin, että sijoita parin hanskan hinta pikaconsultaatiooon proolla, koska jos hanska menee rikki parissa rundissa, on grippi aivan päin persettä. En pysty käsittämään, että mikään hanska – kallis tai halpa – menis rikki parissa rundissa, tai edes parissa viikossa, jos ote on edes sielläpäin mitä pitäis.

Itellä kestää ihan tavalliset keinohanskat(n.10e) about 1,5 kautta. Nahkaisista en tykkää.

Niin, ilmeisesti se grippi on siis päin persettä vain tällä X-merkkisellä hanskalla, joka siis kesti tasan tarkkaan sen 2-kierrosta (okei, kävin myös lyömässä 3 korillista rangella), koska y-merkkinen hanska on edelleenkin ehjä, mutta toki muuten hieman nuhruinen, kun sillä on pelattu huhtikuusta alkaen n.15 rundia plus rangekeikat päälle.

Hanskojen kesto yleensä tuollaiset 20-25 rundia ja siihen päälle vielä rangevetelyt. Joskus kun aloitteli niin hanskat oli hiertynyt rullallle jo muutaman rundin jälkeen. Kuten joku tuossa totesi saattaa gripin kanssa olla tiettyjä puutteita ja sitä myöten swingitekniikan kanssa. Jos ranteilla yrittää kovasti palloa saada ilmaan niin aivan varmasti hiertää hanskat puhki. Viimeinen lause oli sitten ihan noin yleisesti, ei alkuperäiseen liittyvä

vemuli kirjoitti: (24.8.2009 14:53:49)

vemuli kirjoitti:
    Olisiko kenelläkään suositella hyvää/kestävää golfkäsinettä? Nykyiset antoivat periksi jo kahden kierroksen aikana…
    .

… y-merkkinen hanska on edelleenkin ehjä, mutta toki muuten hieman nuhruinen, kun sillä on pelattu huhtikuusta alkaen n.15 rundia plus rangekeikat päälle.

Mikä tuo y-merkkinen kestävä hanska on ?

Näprääjä kirjoitti: (24.8.2009 15:47:20)

Mikä tuo y-merkkinen kestävä hanska on ?

Y-hanska, joka siis on osoittautunut kestäväksi MINUN käytössäni on Nike Tech Xtreme

X-hanska, joka siis on osoittautunut heikoksi MINUN käytössäni on Wilson Dry Synthetic Weather

En väitä, että W olisi huono. Se ei vaan ilmeisesti sovellu minulle, johtuu se sitten ’kauhomisesta’ tai päin peppua olevista gripeistä, mitä en kyllä ihan heti usko.
    Kummatkin olivat M -kokoa, mutta Nike oli selvästi napakammin istuva. Tämäkin voi olla merkittävä seikka kestävyyden kannalta.

Kokeilepa vetää paljaalla. Tuntuu hyvältä ja kestää hyvin.

Iron-6 kirjoitti: (24.8.2009 16:20:39)

Eikös se kesto lyhene jos ihan paljaalla ; )

vemuli kirjoitti: (24.8.2009 16:28:45)

Iron-6 kirjoitti: (24.8.2009 16:20:39)

Eikös se kesto lyhene jos ihan paljaalla ; )

’Hanska’ kyllä kestää. 🙂

Naisten hanskoista minulle paras tähän mennessä on ollut Wilson staff Luxe, jollei halua kluttaa hanskaan enmän rahaa kuin tämän 10-14€. Kesto hieman yli 2kk, sis. yli 20 kierrosta ja saman verran pallokorillisia.

yläalakierre kirjoitti: (24.8.2009 11:08:45)
    Juu, kyllä kunnon nahkahanska pitää olla… Joku sellanen, joka on cabretta-nahkaa, tuntuu hyvältä ja kestääkin ihan kohtuullisesti. Golf Digestissä oli alkukeväästä juttu, Hirzl-merkkisestä hanskasta, joka pitäis kuulemma kestää vielä enemmän ja pitoakin luvataan 3-5 kertaa normihanskaa enemmän… En ole löytänyt mistään liikkeestä vielä, hinta oli jotain 30 euron paikkeilla. Jos joku tietää, mistä löytyy, niin otan tiedon kiitollisena vastaan…

Et sitten hakenut netin hakukoneilla. No olkoon, tässä on.

Hirzl golf gloves

Finnwin kirjoitti: (24.8.2009 20:03:58)

Et sitten hakenut netin hakukoneilla. No olkoon, tässä on.

Hirzl golf gloves

No juu, hivenen epätarkka olin tuossa kirjoituksessa. Siis Suomen liikkeissä ei ole tullut vastaan. Toki netin kautta olen lueskellut ko. hanskoista juttuja, mut jostain syystä ei ole luottoa noihin nettimyymälöihin. Ehkä haluaisin tukea suomalaisia yrittäjiä ostamalla suoraan liikkeestä, enkä työntämällä rahojani brittien nettifirmoille… Eli siihen asti pelaillaan muilla, lähes yhtä kestävillä hanskoilla…

Nahkahanska on ylivoimainen minun käytössä. Cabretta leather lamb skin lukee materiaalissa ja ostin niitä huuto.netin kautta 2 € / kpl, taitaa olla vaan tarjolla oikeaan käteen, joten leftyille suosittelen vilpittömästi, eipä tule kalliiksi vaikka joka kierrokselle ottaa tuoreen hanskan. Mutta, kun eivät kulu rikki edes kuluttamalla ja kun vielä itse sairastan huono grippiä eli pidän mailasta liian korkealta, jolloin kämmentyynyt menee ainakin synteettisistä hanskoista parin kierroksen aikana aika ruvelle. Eipähän tarvitse nyt enää alkaa korjaamaan grippiä kun löytyi kestävät hanskat….

Ostaakaa, cabrettaaa!!! 😉

Eikös se ole Iron-6 hiukan arveluttavaa vedellä paljaalla näinä aikoina, kun on kaiken näköistö pöpöä liikkeellä. Ja etenkin, jos vielä antaa toisten kokeilla vehkeitään. Siitä voi nääs saada pahojakin pöpöjä ja niitä joutuu sitten oikein lääkärillä hoidattamaan. Ja sehän riippuu kuinka hyvältä paljaalla vetäminen tuntuu. Karhealla tulee hankaumia ja liukas ei pysy käsissä.

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #308386 kohteessaKestävät käsineet?

Etusivu Foorumit Välineet Kestävät käsineet?