Aihe: Kestävä hanska - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Kestävä hanska

Etusivu Foorumit Välineet Kestävä hanska

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tuntuu että tänä kesänä on mennyt liian monta hanskaa. Taas on yhdessä kämmenessä reikä. Tiedän että vika gripissä ja jne… Onko olemassa hanskoja, jotka kestäisivät normaalia pidempään tai laittakaa ainakin omat suosituksenne omista favoriteista.

Kokeile ihoa. Toimii helvetin hyvin eikä tartte nysvää sen vihoviimesen, ikivanhan, mustaksi kulahtaneen rikkinäisen paskan kanssa enää koskaan. Ymmärtääköhän kaikki varmasti miten tyhmän näköstä se on kun klubituuppari ottaa hanskan pois ennenkun puttaa 6-metrisen par-putin 2 metriä vajaaksi tai duffaa chipin?
    Sun pelisuoritukseen se hanska ei ainakaan alentavasti vaikuta. Piste.

Ja säästyneillä hanskarahoilla ostat vuosittain 2-3 pulloa Lagavulinia.

Laviksen kanssa samoilla linjoilla, pari vuotta ilman hanskaa, eikä häiritse ohi puttaamista. Oon kyllä oppinut ettei kannata pitää gripin päätä kämmenen sisällä, samalla tavalla se nahka menee kädestäkin, kunnes ymmärtää miten mailasta pidetään kiinni.

Jos hanskoja menee tota vauhtia niin vika on joko siina miten grippaat tai etta grippaat ihan turhan kovaa (niin kun itse sanoitkin). Asia on meinaan niin, etta kantsii yrittaa oppia se kunnollinen grippi eika etsia vahvaa hanskaa. Vahvalla hanskalla ei pelaamaan opi, hyvalla/oikealla gripilla kylla.

Elikka

1) tsekkaa grippis, etta se on oikeanlainen ja sen jalkeen

2) hae itsellesi oikeaa painetta grippiin. Asteikolla 1-10, sen pitaisi olla siella vitosen nurkilla.

Ei oo meinaan hanska hajonnut viimeseen kolmeen vuoteen, joskin uusia tulee ostettua/saatua pari kolme per vuosi.

Yhden kierroksen oon pelannut kerran (tana vuonna) ilman hanskaakin. Yllattaen pelisuorituksessa ei eroja taman takia nakynyt. Vain kun otin mailan kateen, huomasin jotain olevan ’vialla’, mutta itse swingiin ja pallon lyontiin silla ei ollut vaikutusta. Pelaan kuitenkin hanskalla, koska se vaan tuntuu ’oikealta’. Oli se sita tahi ei.

Nimetön

En oo koskaan ilman hanskaa kokeillu, New Decaden gripit on kyl sen verran ’kovat’ et rikkoo mun vauvankädet samantien ilman hanskaa. Mut jos toimii nii mikäs siinä.

Oma valinta hanskaksi on TaylorMade r7 Tour. Vähän hintava, vissiin jotain 20e laaki jos ostaa kaupasta, mutta ihan helvetin kestävä, verrattuna esim FJ:n hanskoihin.

30+ kieppiä takana ja edelleen niillä kahdella hanskalla mennään mitä tuli ostettua kauden alussa. Tosin ihan piakkoin on uuden hankinta edessä.

J78
    mutta ihan helvetin kestävä, verrattuna esim FJ:n hanskoihin.

Itellä FootJoyn rukkaset taas kestänyt oikein hyvin (Sciflex, WeatherSof, GTX). Yhtään en ole saanut vielä rikki. Kintaan kesto noin +10 kierrosta, kunnes venyy liiaksi. Wilsonin lapaset taas kaikki alkanu irvistää saumoista jo parin rundin jälkeen. Taylor Madeista ei kokemuksia..

Grippinä Titleist Tour Velvet Cord (Golf Pride).

J78 kirjoitti: (14.8.2008 6:06:33)
    En oo koskaan ilman hanskaa kokeillu, New Decaden gripit on kyl sen verran ’kovat’ et rikkoo mun vauvankädet samantien ilman hanskaa. …

Mä oon aina tykänny vähän karkeemmista gripeistä ja pikkuhiljaa siirryinkin narugrippeihin. Paljaalla vedellessä ei oo suurempia onkelmia ollu paitti ny tänä keväänä kun innostuin enemmänkin pelaamaan niin uudenkarheet cordit rouhivat kätöstä sen verta että oli ostettava hanska suojaksi pitempiä lyöntejä varten. Aika opetteleminen oli tuon hanskan pulaamisen kanssa, mutta hetken harjoittelun jälkeen ihan hauskaa puuhaa. No aika aikansa kutakin ja käpälä sitten parani. Hanska jouti bägin pohjalle, kunnes Pikkulan maratoonilla päätyi der Henkkulin kätöseen.

Niin ite aiheeseen tosiaan. Halvin hanska on tosiaankin ei hanskaa lain. Ja säästyneet hanskakulut voi törsiä virvokkeisiin.

Wosse kirjoitti: (13.8.2008 21:56:49)
    Onko olemassa hanskoja, jotka kestäisivät normaalia pidempään tai laittakaa ainakin omat suosituksenne omista favoriteista.

Kasco.

Nimetön

Yks tuttu pelailee jenkkifutiksen laitahyökkääjä (receiver) hanskoilla.
    Kämmenissä on valmis liimapinta ja kuulemma toimii.

http://www.sportsunlimitedinc.com/reebok-football-gloves-adult-x-treme-grip-2.html

Ymmärtääköhän kaikki varmasti miten tyhmän näköstä se on kun klubituuppari ottaa hanskan pois ennenkun puttaa 6-metrisen par-putin 2 metriä vajaaksi tai duffaa chipin?
    Sun pelisuoritukseen se hanska ei ainakaan alentavasti vaikuta. Piste.

Sen verran tunsin piston sydämessä, että täytyy tähän kommentoida. Itselle on tullut tapa ottaa hanska pois aina lyönnin jälkeen ja lähipelissä en pidä lainkaan. Ei sen takia, että sillä olisi lyöntiin/tuntumaan jotain vaikutusta vaan siksi että loppukesästä näyttää tyhmältä kun toinen käsi on ruskettunut ja toinen valkoinen.

Kokonaan ilman hanskaa pelaaminen on tietysti vaihtoehto, mutta ei sitä enää näillä vuosilla jaksa..

Raideri kirjoitti: (14.8.2008 13:51:15)
    … Kokonaan ilman hanskaa pelaaminen on tietysti vaihtoehto, mutta ei sitä enää näillä vuosilla jaksa..

Ihan vaan mielenkiinnosta, miten hanska se vaikuttaa jaksamiseen?

Footjoy Sta Sof

kebax kirjoitti: (14.8.2008 14:55:30)

No katokku jos koko ajan vaan hanskaa, niin eihan sita jaksa kukaan!

Lavantauti kirjoitti: (13.8.2008 23:00:32)
    Kokeile ihoa. Toimii helvetin hyvin eikä tartte nysvää sen vihoviimesen, ikivanhan, mustaksi kulahtaneen rikkinäisen paskan kanssa enää koskaan.

Tuostapa tuli mieleeni kun teinivuosina Turkissa nahkatakkiliikkeeseen menin ja kysäisin ’Is tis riil skin’, että nahka kuin nahka. Jostakin syystä tuo turkkilainen katseli ’pikkusen’ hitaasti, mutta toisaalta sehän olikin turkkilainen, että piruakos niistä selvän ottaa jos ei selvää englantia ymmärrä.

Suosittelen näppylähanskoja. Ex vaimo kun aikanaan oli noihin samoihin aikoihin 3,5 v Texasissa opiskelemassa, hanska kesti koko tuon ajan. En tosin pelannut silloin vielä golfia, mutta kuitenkin, hanskan turnauskestävyys oli etten sanoisi hämmästyttävä.

Näppylähanskoista taasen tuli mieleeni, että loppuu kohta rahat kun en malta mennä töihin, vaan joka päivä odotan postissa Natalie Gulbisin alastonkuvaa nimmarilla, jota ei vieläkään ole postilaatikosta kopsahtanut.

Henkka kirjoitti: (14.8.2008 23:06:11)
    …joka päivä odotan postissa Natalie Gulbisin alastonkuvaa nimmarilla, jota ei vieläkään ole postilaatikosta kopsahtanut.

Voin pyytaa sita hanelta ensi viikolla henk koht ja lahettaa sen sitten sulle. Han tietaa sen nimittain jo varsin hyvin, etta Golfinnin kaverit haluaa milloin mitakin hanen nimmareilla varustettuna 😉

Näppylähanskoista taasen tuli mieleeni, että loppuu kohta rahat kun en malta mennä töihin, vaan joka päivä odotan postissa Natalie Gulbisin alastonkuvaa nimmarilla, jota ei vieläkään ole postilaatikosta kopsahtanut.

Mulla onkin vuoden -97 (tai -98, en muista, olin kännissä) Kaapelitehtaan aikaisilta Seksimessuilta Polaroidi, jossa mä puristan Jill Kellyn Hootersseja. Takaapäin. Parasta siinä kuvassa on, että siinä on luonnollisesti omistuskirjoitus, jossa lukee rakkaudella Lavikselle, Jill. Ja helvetin iso sydän.

Mulla on myös seksitaiteilija Veronican S/M-henkinen juliste, jossa lukee myöskin rakkaudella Lavikselle, Veronica. Tässä tapauksessa mulla oli ilmeisesti oikein charmi päällä, kun Veronica piirsi kuvaan kolme sydäntä. Mä pidin sitä pitkään seinällä, kunnes nykyinen vaimoni käski ottaa sen alas. Ihme pomotusta.

Näillä tarinoillahan ei luonnollisesti ole mitään tekemistä näppylähanskojen tai golfin kanssa, mutta olempahan puristanut Jill Kellyn tissejä. Hähää!

KL

Lavantauti kirjoitti: (14.8.2008 23:51:30)
    Mulla onkin vuoden -97 (tai -98, en muista, olin kännissä) Kaapelitehtaan aikaisilta Seksimessuilta Polaroidi, jossa mä puristan Jill Kellyn Hootersseja. Takaapäin. Parasta siinä kuvassa on, että siinä on luonnollisesti omistuskirjoitus, jossa lukee rakkaudella Lavikselle, Jill. Ja helvetin iso sydän.

Näillä tarinoillahan ei luonnollisesti ole mitään tekemistä näppylähanskojen tai golfin kanssa, mutta olempahan puristanut Jill Kellyn tissejä. Hähää!

Kuka on tai oli Jill Kelly?

KL kirjoitti: (15.8.2008 8:44:25)

Asiasta en mitään tiedä, mutta arvaan, että Jerry Kellyn broidi.
    Lavis tietänee paremmin?

kebax kirjoitti: (14.8.2008 14:55:30)

Raideri kirjoitti: (14.8.2008 13:51:15)
    … Kokonaan ilman hanskaa pelaaminen on tietysti vaihtoehto, mutta ei sitä enää näillä vuosilla jaksa..

Se on niin prkeleen painava.

nimim. marjanpoimija

Mulla on myös seksitaiteilija Veronican S/M-henkinen juliste, jossa lukee myöskin rakkaudella Lavikselle, Veronica. Tässä tapauksessa mulla oli ilmeisesti oikein charmi päällä, kun Veronica piirsi kuvaan kolme sydäntä. Mä pidin sitä pitkään seinällä, kunnes nykyinen vaimoni käski ottaa sen alas. Ihme pomotusta.

On tää monipuolinen keskustelu. Mutta et siis päässy tekemään lähempää tuttavuutta, hähää

KL kirjoitti: (15.8.2008 8:44:25)

Sinulta, parahin KL ,odottelinkin jotain tämätapaista kuivakkaa nuivakkaa lausuntoa. Jill Kelly ei liity mitenkään sääntöihin eikä kunnollisuuteen, eli hän ei välttämättä ole kovinkaan lähellä sinun elämääsi..

Toisaalta olettaisin että esim Johtaja XXL, maailmaa nähneenä ja elämää jopa eläneenä, osannee arvostaa saavutustani..

Mulla onkin vuoden -97 (tai -98, en muista, olin kännissä) Kaapelitehtaan aikaisilta Seksimessuilta Polaroidi, jossa mä puristan Jill Kellyn Hootersseja. Takaapäin.

Respect!

Onko tämä Kelly joku transsu ja tapahtuiko puristelu ko. henkilön vastustelusta huolimatta.

Chip Greenside kirjoitti: (15.8.2008 22:08:53)
    Onko tämä Kelly joku transsu ja tapahtuiko puristelu ko. henkilön vastustelusta huolimatta.

Ennenkaikkea – lerpahtiko peli neljännen kierroksen ratkaisuhetkillä suomalaisuuden tähden?

Johtaja XXL kirjoitti: (15.8.2008 21:14:28)

Mulla onkin vuoden -97 (tai -98, en muista, olin kännissä) Kaapelitehtaan aikaisilta Seksimessuilta Polaroidi, jossa mä puristan Jill Kellyn Hootersseja. Takaapäin.

Respect!

Käsiä en itse olisi pessyt tuon jälken koskaan…..

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 30)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311587 kohteessaKestävä hanska

Etusivu Foorumit Välineet Kestävä hanska