Aihe: Keräätkö palloja? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Keräätkö palloja?

Etusivu Foorumit Yleistä Keräätkö palloja?

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hatun nosto kaikille pallojen kerääjille. Käytetyt/hylätyt pallot eivät kuulu luontoon!!! __ Omissa kokoelmissani ’helmi’ on ruskea golf -pallo, joka on kuin koripallo. Ulkomaan tuliaisina saatu. Loistava idea lahjan antajalta! Lisäksi kertynyt ’muutama’ kiva logo -kokoelma.

Kyllä kerään.

Nykyään tuo saavi on täynnä. Sateella palloja löytyy paremmin.

’Mistä näitä palloja oikein tulee’

palloja

Mulla on tollanen vanha Spitfire.

Kerään kyllä palloja, mutta enemmänkin hukkaan niitä muiden kerättäväksi, joten harrastus ei vielä ota kannattaakseen. Tuohan itse asiassa voisi olla aika hauskakin keräilykohde, kunhan vaan sen rajaa järkevästi ja saa siihen luvan. Pallojen arkistointi, kun suattaapi olla tilaa vievää.

Markkinatalouteen enemmän kuin keräilytalouteen uskoo:

Kannattaisko vaihtaa pallohaaviin X-stiff varsi?
    Palloja kerään, jos eteen kentällä tulee, mutta mielestäni pallohaavi ei kuulu bägiin.

Hauskat pallot on hauskoja toki, mutta eikös Ulla koripallo ole oranssi ja esim. US-jalkapallo ruskea?

En todellakaan kerää niitä saati, että pelaisin niillä!
    Jos väylällä tai raffissa tulee löytöpallo vastaan, voin nostaa sen ja pudottaa seuraavaan roskapönttöön.

Kuinkas moni on ostanut Hyvinkäällä väylä 15 jälkeen siltä kroatti mieheltä siitä joesta kerättyjä palloja .
    Esim. 10 kpl PRO V 1 yht. 5 euroa ,minä olen!!

J-A

en keräile harrastukseksi mutta ajan vietteeksi ja myyntiin kyllä. Harrastusmielessä pallojenkeruu voisi kuulostaa ihan mukavalta. Voisipa tuota kokeilla. Mutta alkaa niitä palloja olla sen verran jo että on melkein mahdottomuus löytää harvinaisuuksia muiden yleisien pallojen(precep, top flite yms.) joukosta.

Tässä asiassa olen kierrätyksen harras kannattaja. Valtaosa pallonhukkaamisistani on vain päätösvaihe kierrätysprosessista. Palautan luonnosta löytämäni yksilön hieman eri kohtaa kuin mistä sen löysin. Suurinpiirtein samassa kunnossa kuin se löytöhetkellä oli.

KL

Minä poimin vastaan tulevat pallot mukaani siinä toivossa, että esikoiseni vielä innostuisi pelaamaan enemmän tosissaan. Nykyisellään löytöpalloja on huushollissa ehkä parisataa ja plus, joten hukattavaksi niitä riittää. Provikat ja muut pelikelpoiset pallot käytän itse, joskin niitä tulee vastaan prosentuaalisesti turhankin vähän.

Ekoteoksi en ole pallojen mukaan ottamista koskaan kokenut, enkä koe jatkossakaan.

Täytyy myöntää, että krantuksi on tultu. Tänään jäi maastoon kaksi löydökkiä: 2000 XL ja Scanna(?). Vähän pitää olla kritereitä, mitä ottaa pihapalloksi :-). Valitettavast,i kun baittia saa silloin tällöin lyötyä, haluaisi pelata paremmilla palloilla.

-no eagle- kirjoitti: (15.9.2009 12:00:09)
    palloja

Mulla on tollanen vanha Spitfire.

Löysin muutama päivä sitten vanhan boltsin.

Pallo väriltään melko ruskea vai sanoisko beige. Pallossa lukee P.E Ohair & Co. ja toisella puolella Fraser – Johnston. Molempien tekstien alla numero 2.

En löytänyt linkin takaa tämmöstä palloo.
    Koitin googlaa, mutta aikas heikoin tuloksin, ei ainakaan mitään golfboltseihin liittyvää.

Osaisko joku kertoa minkä ikäisestä pallosta vois olla kyse ja mahtaako joku olla jopa skulannut tommosella ’munkilla’

Minä poimin vastaan tulevat pallot mukaani siinä toivossa, että esikoiseni vielä innostuisi pelaamaan enemmän tosissaan. Nykyisellään löytöpalloja on huushollissa ehkä parisataa ja plus, joten hukattavaksi niitä riittää. Provikat ja muut pelikelpoiset pallot käytän itse, joskin niitä tulee vastaan prosentuaalisesti turhankin vähän.
    Ekoteoksi en ole pallojen mukaan ottamista koskaan kokenut, enkä koe jatkossakaan

Niin kuin KL sanoi minäkin otan palloja talteen vanhemmalle pojalleni. Toivottavasti nuorempikin kiinnostuu lajista.

Jos nokan eteen omaa palloa etsiessä osuus ylimääräisiä, niin nostan ne bägiini. Pelipalloiksi niistä kelpaa hyväkuntoiset samanlaiset joilla itse pelaan. Muut päätyvät käyttämättömänä kasseihin. Veikkaisin turhia palloja pyörivän nurkissa ~500. Joskus heikkoina hetkinä olen ajatellut harjoittelevani ja ehkäpä silloin osa noista palloista päätyy jonkinlaiseen käyttöön – todennäköisesti harjoittelemaan en kuitenkaan sorru 😮

Noiden löytöpallojen lisäksi kuitenkin kerään ’oikesti’ niiden ulkomaisten kenttien logopalloja, joilla olen pelannut.

Mihin nuo luonnosta löydetyt, pelikelvottomat pallot tulisi toimittaa?

Ulla Heikkinen kirjoitti: (18.9.2009 0:04:38)

Varjoisaan paikkaan.

KL

Lyödä rangelle. Joku varoistaan tarkka kuitenkin poimii ne käyttöön sieltä pallokorista.

Muistan kerran Vierumäellä 10 vuotta sitten löin muutaman tuommoisen löytöpallon rangella, Kohta tuli joku heppu skootterilla sieltä toisesta päästä rangea sanomaan, että ’älä lyö noita oikeita palloja, ne tulevat meidän jaloillemme’. Pah, liian lyhyt range…

Jos sulle on kertynyt löytöpalloja ihan riesaksi asti, niin eiköhän ko.pallojen oikea paikka ole Riihimäellä sijaitseva ongelmajätelaitos.

poa supina kirjoitti: (18.9.2009 21:17:32)

Jos sulle on kertynyt löytöpalloja ihan riesaksi asti, niin eiköhän ko.pallojen oikea paikka ole Riihimäellä sijaitseva ongelmajätelaitos.

Onko todella niin? Kuuluvatko golfpallot ongelmajätteeseen eikä sekajätteeseen?

KL

Ballmarker kirjoitti: (19.9.2009 6:11:18)

poa supina kirjoitti: (18.9.2009 21:17:32)

Onko todella niin? Kuuluvatko golfpallot ongelmajätteeseen eikä sekajätteeseen?

Golfpallot lienevät verrattavissa autonrenkaisiin, jotka eivät ole ongelmajätettä, vaan ympäristöhaitta. Mahtaako vielä löytyä sellaisia laitoksia, jotka kykenisivät järkevin kustannuksin erottelemaan golfpallon eri materiaalit todelliseen uusiokäyttöön? Tuskinpa vain, joten kaatopaikka on käytöstä poistetuille golfpalloille se oikea osoite.

Sellaiset pallot, joissa ei ole rikkiä sisältäviä komponentteja (kuten kumia) voisi tietenkin hyödyntää energiajakeessa.

askitformore2 kirjoitti: (16.9.2009 9:09:20)
    Ekoteoksi en ole pallojen mukaan ottamista koskaan kokenut, enkä koe jatkossakaan

Niin kuin KL sanoi minäkin otan palloja talteen vanhemmalle pojalleni. Toivottavasti nuorempikin kiinnostuu lajista.

Mä ostan aina kun kossit myy 20e muovipussin palloja. Kyllä siinä voitolle jää,yleensä ne on tituja ja bridgejä.

Nimimerkki KL, valitettavasti olet oikeassa: ’joten kaatopaikka on käytöstä poistetuille golfpalloille se oikea osoite.’

__

’Pallo’ on yltäkylläinen kunhan ’mitta’ täyttyy.

Rönnesissä saa antaa löydöt junnuille. Hyvä idea sekin!! Itse oo parhaat käyttänyt itse. Huonot rangelle. Sieltä ne kulkeutuu tosiaan tarkimpien mukana takaisin peliin (ja loput toiv oikeaan roskikseen).

Esillä 24 viestiä, 1 - 24 (kaikkiaan 24)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #392541 kohteessaKeräätkö palloja?

Etusivu Foorumit Yleistä Keräätkö palloja?