Aihe: kenttien greenfee- hinnat - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

kenttien greenfee- hinnat

Etusivu Foorumit Yleistä kenttien greenfee- hinnat

Esillä 15 viestiä, 51 - 65 (kaikkiaan 65)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kerro vielä, missä vaiheessa olen kirjoittanut ’paskaa’ eli valheellisen tiedon tai siihen verrattavissa olevan asian? Väite ilman perustelua on aika heikkovoimainen.

Suosittelen ettet haistattele ihmisille nimimerkin takaa tai nimellä. Aika heikkoa kielenkäyttöä tuollainen julkisesti.

Pelimanne 14 kannanottoa 50 tässä viestiketjussa on sinun eli sinulla riittää mielipidettä joka lähtöön

joka ei millään tavalla nosta tässä forumissa tasoa.

Sinun todella kannattaa hommata ne sukset vaikka kesä ehkä tulee ja sivakoida tosi lujaa johonkin suntaan mieluiten poisopäin täältä.

( siis voihan sen tietysti sanoa nätisti ettei mammanpojat ala spidaamaan )

Minun teini-ikäiset lapset sanoisi sinulle että hanki elämä

Kohtalaisen henkilöönkäyviä kommentteja tässä threadissä havaittavissa. Erityisryhmien huomioonottaminen hinnoittelussa lienee lähinnä eettinen kysymys. Ottaen huomioon perusongelman tässä maassa, eli osakepohjaiseen pelaamiseen painottuvan rakenteen, kysysmys kuuluu: subventoidaanko jatko-opiskelijoita vai ei?

Omana mielipiteenäni on, että totta kai pitäisi. Suomalaiseen sosialidemokratiaan kuuluu kurjuus (taloudellinen), joka nyt vaan on astetta kovempaa jatko-opiskelijoilla. Yhteiskunnan kannalta jatko-opiskelun tukeminen on suotavaa; Golffin osalta en oikein näe perusteita toisenlaiseen näkemykseen => subventointi perusteltua.

Kyllähän näitä subventoitavia ryhmiä toisaalta löytyykin – junnut, opiskelijat, sotaveteraanit, kaukot, työttömät, naiset, muut vähemmistöt, toiminnanjohtajat jne.

Olen seurannut palstaa koko sen olemassaolon ajan ja kirjoittanut tälle palstalle SELVÄSTI vähemmän viestejä kuin esim. sinä.

Eli siis kumman se elämä ja sukset sittenkin pitäisi hankkia…hmmm…

Ystävät kalliit, golf on iloinen asia. Miksi ihmeessä golfista kirjoittelu täytyy olla näin täydellisen ryppyotsaista niin, että näppiksiä pitää takoa sydän pamppaillen ja rystyset valkoisena.

Olkaa erimieltä, mutta antakaa muillekin se mahdollisuus. Halveksittavinta mitä tiedän on eri mieltä olevan fleimaaminen. Maailmaan mahtuu erilaisia mielipiteitä.

Eipä tässä foorumissa ole mitään poikkeuksellista. Löydämme varmasti jokainen itsemme täältä: http://redwing.hutman.net/~mreed/

Olen samaa mieltä Prboy:n kanssa. En ymmärrä joidenkin ’suksikaa v…uun’ tms. tyylistä, suoraan ja vain ainoastaan henkilöön/henkilöihin käyvää alatyylistä kirjoittelua jos ja kun siihen ei ole mitään perustetta (eli ensin olisi käyty kyseiseen henkilöön itseensä).

Itse en kirjoita kuin asioista, mutta jos joku asiasta kirjoittaessani käy minuun henkilönä, niin mielelläni laitan pikku kuittia takaisin. Onhan se ihan hauskaa seurata, kuinka ihmiset hermostuvat niinkin tärkeästä asiasta kuin nettifoorumilla esitetyt kirjoitukset. Yleensähän nämä henkilöönkävijät eivät osaa argumentoida tai perustella omia väitteitään itse keskustelun asiasta; kirjoittavat vain ’suksi v….un’ tai ’hanki elämä’ -tyylisiä viestejä.

Yleensähän nämä henkilöönkävijät ovat vain pahasti katkeroituneita jostain asiasta, kuten vaikkapa että heidän tarjoamiaan tuotteita ostetaan halvemmalla jostain muualta tai että jollakulla on aikaa kirjoitella työajalla golfpisteeseen (ja saa silti ehkä vielä parempaa liksaakin). Vielä kun tilannetta terästää vaikkapa muutamalla iltakaljalla, työstressillä ja riidalla vaimon kanssa ja sitten tulee kirjoittelemaan g-pisteen keskustelupalstalle, niin teksti on taattua laatua.

Minulla ei ole enää aiheeseen, eli kenttien alennettuihin green fee hintoihin mitään lisättävää, joten menen vaikkapa silittelemään uusia hienoja mailojani, jotka ostin vieläpä erittäin edullisesti internetistä ;))))

Lisätään vielä kuitenkin sen verran, että Southpaw:n kirjoitus tuossa pari viestiä alempana on erinomainen esimerkki hyvin perustellusta kirjoituksesta, jossa on vahvaa argumentointia oman mielipiteen perusteena. Juuri tuolla tavalla pitääkin oma näkemys esittää. Tällöin ei tarvitse ollenkaan tulla alatyylisesti huutelemaan asian vierestä tyyliillä ’suksikaa vi….n’, ’hankkikaa elämä’ tms.

Minulta sinun on paha ostaa mailoja, koska en niitä myy. Toisaalta tiedän ja tunnen monia, jotka niin tekevät ja yrittävät rehellisesti tienata leipäänsä ja maksaa joka veromarkan nettikauppojen puristuksessa. Ystävieni puolesta tässä siis kirjoittelen.

Kuten mainitsit, nettikaupoista ostelu on vapaata kilpailua ja markkinataloutta, jossa taloudellinen toimeliaisuus tehostuu, vahvimmat voittavat ja heikoimmat sortuvat. Kun katsot lantin yhtä puolta, se on hyvä asia.

Mutta jos samalla itket opiskelija-alennusten perään, se ei ole SAMAN HENGEN mukaista vapaata kilpailua tai markkinataloutta.

Pitäisikö näiden palveluyrittäjien vielä tukea sinua omasta pussistaan, kun olet heidät ensin kieltänyt? Vai pitäisikö sinun saada verovaroista lisää markkinataloudellista opiskelijatukea. MAHDATKO TIETÄÄ, ETTÄ TÄSSÄ MAASSA HYÖDYKKEIDEN HINNANMUODOSTUS EI OLE VAIN YRITTÄJISTÄ KIINNI. Kyllä yhteiskunta on siihen monella tavalla kertoimensa laittanut.

Opiskelijoissa on maamme tulevaisuus, tehtäköön se niin houkuttelevaksi kuin suinkin, mutta etujen saaminen edellyttää tietynlaista vastuullisuutta, me kun olemme yhdessä päättäneet tätä maata siihen suuntaan kehittää.

Anteeksi nyt myös Poodri Hoolla ja Nipottajalle, että tuli taas politiikkaa.

Kirjoitan vielä tämän viestin korjatakseni väärinkäsityksen, joka on selvästi muodostunut.

En itke opiskelija-alennusten perään, mutta tietenkin toivon, että niitä olisi useammalla kentälle. Ainakin sellaisilla, jotka eivät ole osakepohjaisia, jolloin osakkeenomistajien etua ei tarvitse ’tyhjän kentän’ muodossa ajaa.

Kuten myös aiemmin totesin, mielestäni sitä opiskelija-alennusta pitäisi jopa rajoittaa tiettyyn ikävuoteen asti, jotta sitä ei päästäisi käyttämään väärin, mitä varmasti tällä hetkellä osittain tapahtuu.

Pelaan niillä kentillä, joilla opiskelija-alennus on tai muuten edullinen green fee esim. kesätyönantajina pelioikeuksien kautta ja olen tyytyväinen siihen. Mikäli opiskelija-alennus laajenee joillekin uusille kentille, niin olen toki tyytyväinen asiasta ja kannan sitten mielelläni myös sellaisille kentille green fee + rangepallo + klubiravintola -eurojani. Plus mielelläni laitan kehut niille kentille esim. tälle palstalle, että muutkin huomaisivat ks. asian.

Mitä taas mailoihin tulee, niin maksavat netin välityksellä myyvät liikkeetkin ostoksistaan verot kotimaihinsa. Tyytyvät vain varmasti alempiin katteisiin sekä maahantuonti- että jälleenmyyntiportaassa. Ehkäpä harrastavat parempaa yhteistyötäkin jakeluportaissa – mene ja tiedä.

Ilmiö on sama kuin viinavero-alessa. Vaikka viinan hinta laski alkossa jotakin yli 10% luokkaa (en tiedä tarkkaa % kun en väkeviä juo), niin silti liikevaihdon nousulla sai valtio kuitattua oman ’katteensa’ (=verot) pienennyksen. Ehkä samaa voitaisiin kokeilla suomalaisessa välinebisneksessäkin(?) Koska varmasti minä ja kymmenet/sadat muut ostajat ostavat mieluummin kotimaasta kuin ulkomailta, kunhan hinta on edes jokseenkin kilpailukykyinen, eikä esim. 85% kalliimpi, kuten uusimmassa rautamailaostoksessani.

Ei oikein aukea tämä keskustelu -eikä varsinkaan se mihin sillä pyritään.

Voisikohan perimmäinen syy olla – kateus.Sitä toki

esiintyy kaikkialla maailmassa.

Kun täällä on puhuttu paljon Ruotsista – myös tämän keskusteluketjun aikana – kerron eron suomalaisen ja ruotsalaisen kateuden välillä.

Suomalainen kateus on sitä,että kun kaveri istuu jollain hyvällä oksalla,me mietitään miten kaverin saisi pois siltä oksalta.Ruotsalainen kateus on sitä,että miten pääsisin korkeammalle oksalle kuin

kaveri.

Nyt kun viimein sait viimeisen viestisi ’aiheesta’ kirjoitettua, niin sinulla on varmaan varemmin aikaa selvittää itsellesi peruskäsitteet kunnallinen / yksityinen. Näin siksi, ettei jatkossakin tulisi niin hassuja väitteitä ja koomisia johtopäätöksiä. Jotta pääsisit paremmin alkuun, niin annan vihjeen; kenen pussista rahat tulevat ja kenellä on taloudellinen vastuu sekä riski. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Tietosanakirjat ja oppikirjat voivat olla myös suureksi avuksi.

Ei kait kukaan ole edes teoriassa kiistänyt rahoittajien tai yhtiöiden oikeuksia määritellä pelaamisen ulkoisia ehtoja.

Melkoista asioiden yksinkertaistamaista on leimata tämä viestiketju vaikkapa kateudesta johtuvaksi. Se on käsittääkseni yksi juonne etsiä uusia vaihtoehtoja ja madaltaa aloittamiskynnystä sekä laajentaa golfin harrastusta. Tietääkseni ihan linjassa Liiton tavoitteiden kanssa.

Jos ottaa opiskelija-alennuksen käytön esimerkiksi, minusta se on pitemmällä aikavälillä puhdasta markkinointia ja kenties potentiaalisen asiakaskunnan luomista osakemyynnille. Osa jatkaa pelaamista valmistuttuaan, osa ei.

Alennukset voi rajata hiljaisiin aikoihin, jos kentälle halutaan pelaajia ja jonkinlaista lisätulovirtaa.

Itseäni näissä keskusteluissa kiusaa joskus asenteet: kun minä olen ratkaisuni tehnyt, muiden on mentävä suurin piirtein samaa latua.

Eihän se ole millään muullakaan elämänalueella niin.

Nimetön

Eihän tämä keskustelu aukea, jos ei lue läpi näitä kirjoituksia. Minusta tässä on selkeä vastakkainasettelu kahden erilaisen ajattelumaailman välillä.

Pelimanne katsoo oikeudekseen toimia ja vaatia etuja vain omasta näkökulmastaan. Tietty oikeushan se on, vapaa maa jne.

Et tunnu ymmärtävän, miten rahavirrat kulkevat. Ei se alv ole ainoa vero mailojen hinnoissa. Työpalkoistakin niitä pidätetään ja onhan kysymyksessä myös työllistävä vaikutus.

Päätä jo Pelimanne, missä rivissä seisot ja kenen leipää syöt.

Ritari on oikeassa, opiskelija-alennukset palvelevat markkinointia monellakin tavalle.

Ei muuta kun pelaamaan!!!!

Olen hyvinkin tarkasti perillä, kuinka rahavirrat jonkin tuotteen jakeluketjussa ja yleensäkin yhteiskunnassa kulkevat. On vähän pakkokin olla, tai voitaisiin olla erittäin huolestuneita Suomen suurimpien yliopistojen taloustieteiden opetuksen tasosta.

Tiedän myös, että Englannissa ja Suomessa ei käytännössä ole kuin pieniä eroja (=selvästi alle 10%) kokonaisyritysverotuksen suuruudessa ja palkkataso on samaa luokkaa myyjällä täällä ja siellä. Alvissa eroa on se muutama prosenttiyksikkö. Nämä tekijät eivät selitä vielä esim. 60% hintaeroa rautamailasetissä.

Minä en maksa 60% lisähintaa siitä hyvästä olosta, että joku saattaa saada sen ansiosta 10 minuutiksi töitä Suomessa. Kuten taloustieteiden eräs professorini sanoo: Bisnes ei ole hyväntekeväisyyttä. Vai ostatteko esim. te kaikki ’vastustajat’ päivittäiset ruokaostoksenne 60% kalliimmasta kaupasta, vain koska sillä saattaa olla enemmän työllistävä vaikutus? Epäilen aika vahvasti, että ette. Eli todellisuudessa käyttäydytte samalla tavalla kulutustottumuksissanne. Sitä ei vain ’huomaa’, koska esim. ruokakaupan kulutustavaraostokset ovat paljon arkipäiväisempiä kuin vaikkapa golftarvikkeiden osto.

Kannatan täydellistä markkinataloutta, jossa hinta määrää kysynnän ja toisinpäin. Ei siis todellakaan ole mitään tilannetta, että ’päätä jo millä puolella seisot’ tms. Tästä syystä minulla ei olekaan mitään sitä vastaan, että esim. etelä-suomen oy-pohjaiset golfkentät pitävät korkeita gf:iä tai ettei kaikki kentät anna opiskelija-alennuksia. Mutta kuten olen todennut; olen erittäin tyytyväinen, JOS jokin kenttä niitä antaa ja kannan euroni pääasiassa niille kentille. Kyllä, opiskelija-alennus toimii siis täten markkinointikeinona, kuten useat ovat jo ketjussa todenneet, koska samalla kulutan myös muita kyseisen kentän palveluja, kuten klubiravintolaa, rangea jne. Kysyntä ja hinta kohtaavat ja molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä. Näin bisnes hienosti toimii molempiin suuntiin.

Ihmettelen myös joillakuilla tällä palstalla esiintyvää asennetta, että jos yksityishenkilö ostaa golfmailat ulkomailta, niin vedetään herneet sieraimiin ja pidetään lähes maanpetturina. Jos ja kun taas vaikkapa Nokia ostaa kaikkien kännyköidensä akut Taiwanista, Intiasta tms. maasta, niin se on ihan OK. Vaikka kyse on AIVAN eri kokoluokan työllistävistä vaikutuksista kotimaassa. Yksittäisen golfsetin osto ei ole kuin hiekanjyvä hiekkarannalla verrattuna tuollaisen suuryhtiön ostovalintoihin (eli että teettääkö akut Suomessa vai Intiassa). Kuten eräs jääkiekkoselostaja sanoisi: Miettikääpä sitä.

Loppukaneetti:

Vaikka kirjoitukseni ovatkin tässä ketjussa koskeneet golfiin liittyvää bisnestä, en todellisuudessa ole siitä juurikaan kiinnostunut. Golf on minulle puhtaasti sosiaalinen harrastus ja ulkoilumuoto. Välillä toimii myös sopivana kilpailuvietin täyttäjä. Välineistä olen jossakin määrin kiinnostunut, mutta en todellakaan ns. näpräystasolla, vaan peliä helpottavana tekijänä.

Nimetön

Tässä huvittuneena sivustaseuraajan roolissa tullut koluttua koko viestiketju läpi, varsin huvittavaa tekstiä.
    Ja alkuperäiseen aiheeseen niin kyllä opiskelija GF:t tuo kentille selkeästi ylimääräistä valuuttaa, määritellään vaikka ehdoiksi että arkisin ja ennen klo 14 tai 15, tai miten klubi sen parhaakseen ikinä katsookin. Tyhjä ja käyttämätön tiiaikahan ei tuota.
    Mikäli kentän kapasiteetti on lähes ’maksimaalisella’ tai tavoitteellisella tasolla, luonnollisesti kentällä ei ole tarvetta minkäänlaisille alennuksille. Ihan luonnollista markkinataloutta, kysyntä ja tarjonta kohtaavat.

Ja mitä tähän talousosaamisen väittelyyn tulee, kyllä PeliManne tietää mistä puhuu, sen verran lähellä on itseänikin tällä hetkellä taloustieteet, tai pikemminkin niiden opiskelu.
    Ja vielä lisäystä, mäkin ostin mailasettini ulkomailta, ihan pelkästään hinnan vuoksi, en ostanut edes eu:n sisältä, eli totaalinen maan- tai pikemminkin maanosapetturi. Mutta se on sitä bisnestä.

Vai menettekö tosiaan ruokakauppaan ostatte kaiken tarpeellisen, paitsi maidon, jonka haette viereiseltä r-kioskilta tuplahintaan? Ja ajattele, molemmilla kaupoilla prosentilleen sama ALV, työnantajamaksut, mahdollisesti sama sähköyhtiö jonka sähkö pitää maitokaapin kylmänä, ja ehkä jopa sama meijerin jakeluverkosto.

Nyt varmaan voisin kutsua kansantaloustieteilijävaimon (joka nyt on tehnyt oikeaa työtäkin, eli rehellisesti päättää joistain yritystuista yms. ja on itse tehnyt raakaa myyntityötä kapitalismin ehdoin, juu tämä ei kuulu asiaan) kommentoimaan tätä talouden teoreettista puolta, jota Pelimanne ja iikka oikein ansiokkaasti painottavat. Golfin osuudesta kansantuotteeseen minulla ei ole harmainta aavistusta, mutta marginaalia varmaan. Siksi en pyydä. Vaikka aina kunnallis- yms. poliitikoille ja muillekin voisi korostaa, että golfilla on positiivinen seurannaisvaikutus esim. kesätyöpaikkoihin ja paikkallisten palveluyrittäjien talouteen. Nimittäin siellä missä goflpelaaja liikkuu, opiskelija tai eläkeläinen, liikkuu joku summa irtonaista rahaa.

Minusta erittäin iso asia julkisuudessa olisi vääntää rautalangasta, että golffaajat eivät missään liiku jossain ilmaisessa virtuaalitodellisuudessa. Ehkäpä monet ajattelevat, että golffarit ovat niin vaurasta porukkaa, että raha ei heile paljoa merkitse. No, se on väärä oletus. Miten myydä idea, että golffari menee citymarkettiin ostamaan eväitä siinä kuin joku toinen, menee tankkaamaan autonsa siinä kuin paikallinen?

Esillä 15 viestiä, 51 - 65 (kaikkiaan 65)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #352750 kohteessakenttien greenfee- hinnat

Etusivu Foorumit Yleistä kenttien greenfee- hinnat