Aihe: kentänhoitajat - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

kentänhoitajat

Etusivu Foorumit Yleistä kentänhoitajat

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 47)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • varmaankin kaikki aamuisin pelaavat golffarit ovat törmänneet ’tiellä’ oleviin kenttämiehiin nyt kysynkin mille kentille voi aamuisin mennä pelaamaan, eli kentänhoitajat osaavat antaa tilaa ja toisaalta mitä kenttiä kannatta välttää

Tämä on kyllä kaikkien typerien kysymysten äiti! Pysy ihmeessä kotona jos asenteesi on tuota luokkaa.

’Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä, universumi ja ihmisten tyhmyys. Ensimmäisestä en ole tosin aivan varma’ -A.Einstein

KL

Mene aamulla kolmelta, niin kukaan ei ole tiellä. Etkä sinäkään ole kenenkään tiellä.

Nimetön

Arvoisa Poa anus,uskoakseni sinä olet varmasti enemmän kentänhoitajien tiellä kuin he sinun tielläsi,oletko sinäkin niitä ’GOLFFAREITA’jotka alkaa heilutella käsiään 250 metrin päässä greeniltä leikkaajalle et sivuun jo sieltä ja olet vain unissasi kerran lyönyt yli 130m ilmassa,leikkaaja sitten vetää kolme kertaa sivuun greeniltä ennen kuin sinä olet greenillä.Arvaa kumpaa närästää enemmän.Sinun ei kannata välttää Paloheinää eikä Laajasaloa,toivottavasti et loukkaantunut ja jos niin so wat.Hyviä pelejä kuitenkin.Huomaaks et mä en ole saanut Openia koko päivänä näkymään.

Jos sinua ne kentänhoitajat häiritsee, jotka tekevät työnsä aamulla, ettei olisi liian usean pelaajan tiellä, niin älä mene aamuisin pelaamaan.

Osumasta koneeseen saa 10 pb pistettä, osumasta mieheen saa 15.

Mutta todellisuudessa tietenkin kentänhoitajat jätetään rauhaan. Heidän tehtävänsä on varmistaa että meidän pelimme on mahdollisimman mukavaa, ja meidän tehtävämme on tehdä heidän tehtävänsä mahdollisimman helpoksi.

Tosa taannoin huugon vitosreikällä leikkuri ajeli siististi vasemmalle raffiin tietä antaakseen ja minä sitten aloitusta sutimaan. Tuttu pullihukki pärähti toki peliin ja pallo sitten kimposi koneen ajolasista griinillepäin. No siinä sitten puolin ja toisin anteeksipyytelemään ja homma sillä selkee. En muistanut kiittää kyl hyvästä pompusta.

kebax kirjoitti: (23.7.2007 11:17:13)
    Tosa taannoin huugon vitosreikällä leikkuri ajeli siististi vasemmalle raffiin tietä antaakseen ja minä sitten aloitusta sutimaan. Tuttu pullihukki pärähti toki peliin ja pallo sitten kimposi koneen ajolasista griinillepäin. No siinä sitten puolin ja toisin anteeksipyytelemään ja homma sillä selkee. En muistanut kiittää kyl hyvästä pompusta.

Sulla ei hermot kestänyt 🙂

useimmiten kenttä hlökunta on osaavaa ja antaa tilaa MUTTA esimerkkinä voisi mainita tässä viimeviikolla tuossa kehä kolmosella nimeltä mainitsematon kenttä (par 73) oikein väläytti. takanamme oli ainakin 4 väylää tyhjää ja jouduimme silti 4:n väylän ajan joka lyönnillä odottamaan väylällä ruohoa leikkaavaa neitiä. hän piti sopivasti kiirettä että ehti lyöntiemme aikana siirtymään väylällä eteenpäin tai seuraavalle väylälle että saadaan kenttä tukkoon!!!

etu-ysi meni noin 90 minuuttia ja taka-ysi 150 minuuttia. noh, mikäs teet, tuskin tämä kenttä saa enää green fee rahojani!

Me aamukierroksen pelaajat olemme usein menossa esimerkiksi töihin, jonka vuoksi menemme aamulla pelaamaan, että pääsisimme sieltä nopeasti myös pois. Kentänhoitajilla juoksee palkka samalla hetkellä koko ajan, joten luulisi löytyvän aikaa tehdä tilaa pelaajille.

Enkä ymmärrä niitä kentänhoitajia, jotka levittelevät käsiään jos pallo nyt sattuu vaikka kymmenen metrin päähän tulemaan. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tilanne, että olen lähestymässä greeniä vaikkapa vajaasta sadasta metristä, lippu on greenin etuosassa ja kenttämies vaikkapa greenin takana tekemässä töitään. En yksinkertaisesti ymmärrä miksi sinne en voi muka lyödä ilman että arvon kenttähoitaja osoittaa välittömästi mieltään?

Minä maksan seuralle pelaamisestani. He eivät, joten eiköhän minulla ole se etuajo-oikeus?

Nimetön

jos sä kupolaattori yksinkertaisuutesi takia et ymmärrä miksi sinne ei voi lyödä niin yritä tajuta että golfkenttä on sellainen paikka mistä sun pitää ehdottomasti pysyä poissa,voi vittu mikä NUIJA

kupolaattori, se kentänhoitaja pyörii siellä sinun jaloissasi jotta meillä kaikilla n. 800 – 1600 kentän jäsenellä olisi käytössämme kenttä joka on kohtuullisessa kunnossa.

a) kentänhoitaja tekee duuniaan silloin kun siitä aiheutuu vähiten haittaa jäsenten suurelle enemmistölle.

b)voit olla ihan varma siitä että esim. ruohoa leikkaavalla hepulla painaa aikataulu päälle.

c) nuo työt on vain tehtävä jotta kenttä pysyisi kunnossa.

kun otat nuo muutamat pikkuseikat huomioon, niin eiköhän se ole aika selvää jotta ’kentänhoitajalla on etuajo-oikeus’, ilman että aloitamme edes keskusteulua työturvallisuudesta.

Pro Anus !

Mun mielestä kentän hoitajien kanssa kandee olla erittäin hyvissä väleissä. Heidän kanssaan kun keskustelee voi oppia paljon ko. kentästä ja koko pelistä.

t. Jukka

Toissapäivänä Paloheinässä pelatessani kentänhoitotyöt, ainakin osittain, ajoittuivat hetkeen, jolloin kenttä oli muutenkin tukossa. 10 minsan teeboksissa seisoskelun jatkoksi greenien lannoitus ja reiänpaikkojen vaihto lisäsivät odotteluaikaa mukavasti. Tämä siis iltapäivällä. Aamuisin lienee rauhallista…

Nimetön

kupolaattori kirjoitti: (26.7.2007 17:08:22)
    Me aamukierroksen pelaajat olemme usein menossa esimerkiksi töihin, jonka vuoksi menemme aamulla pelaamaan, että pääsisimme sieltä nopeasti myös pois. Kentänhoitajilla juoksee palkka samalla hetkellä koko ajan, joten luulisi löytyvän aikaa tehdä tilaa pelaajille.

Samaa olen ihmetellyt eräänkin kerran, jos kerran arvoisalla kentänhoitajalla on joutilasta aikaa tulla aamuviideltä työmaalle, niin mikä ihme sitä estää pitämään muutaman minuutin tauon että saan pelattua reiän loppuun.

kupolaattori kirjoitti:Enkä ymmärrä niitä kentänhoitajia, jotka levittelevät käsiään jos pallo nyt sattuu vaikka kymmenen metrin päähän tulemaan. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tilanne, että olen lähestymässä greeniä vaikkapa vajaasta sadasta metristä, lippu on greenin etuosassa ja kenttämies vaikkapa greenin takana tekemässä töitään. En yksinkertaisesti ymmärrä miksi sinne en voi muka lyödä ilman että arvon kenttähoitaja osoittaa välittömästi mieltään?

Tuntuvat olevan kovin herkkänahkaisia nuo kenttämiehet, eivätkä juuri ymmärrä golfin hienouksien päälle. Jos lähestyn parin metrin päähän kupista ja lopetan parilla putilla niin heti mulkoillaan kiukkuisesti. Eivät ne ymmärrä että minä lyön sinne mihin pitääkin. Ja jos pallo sattuu putoamaan kymmenen metrin säteelle arvon herrasta niin mikäs hätä hänellä on? Putoava pallo kun ei enää paljon kirpaise.

kupolaattori kirjoitti:Minä maksan seuralle pelaamisestani. He eivät, joten eiköhän minulla ole se etuajo-oikeus?

Kentänhoitajan työnkuvaan kuulunee pitää kenttä parhaassa mahdollisessa pelikunnossa jokaiselle asiakkaalle riippumatta lähtöajasta. Siitä kai heille maksetaan, eikä turhasta jupinasta.

Tirehtööri kirjoitti: (26.7.2007 20:55:27)

kupolaattori kirjoitti:Enkä ymmärrä niitä kentänhoitajia, jotka levittelevät käsiään jos pallo nyt sattuu vaikka kymmenen metrin päähän tulemaan. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tilanne, että olen lähestymässä greeniä vaikkapa vajaasta sadasta metristä, lippu on greenin etuosassa ja kenttämies vaikkapa greenin takana tekemässä töitään. En yksinkertaisesti ymmärrä miksi sinne en voi muka lyödä ilman että arvon kenttähoitaja osoittaa välittömästi mieltään?

Tuntuvat olevan kovin herkkänahkaisia nuo kenttämiehet, eivätkä juuri ymmärrä golfin hienouksien päälle. Jos lähestyn parin metrin päähän kupista ja lopetan parilla putilla niin heti mulkoillaan kiukkuisesti. Eivät ne ymmärrä että minä lyön sinne mihin pitääkin. Ja jos pallo sattuu putoamaan kymmenen metrin säteelle arvon herrasta niin mikäs hätä hänellä on? Putoava pallo kun ei enää paljon kirpaise.

Samaa mieltä. Olis varmaan parempi, kuin kentänhoitajille olisi pakollista suorittaa vähintäänkin green cardin sääntökoe ennen kuin päästettän sinne hidstamaan pelaamista kaikkien sääntöjen vastaisesti. Okei, onhan niillä ’etuajo-oikeus’- kentällä, mutta kai siinäkin nyt joku raja täytyy olla.

Kyllähän sen nyt hyvänen aika tietää itse, ettei sitä reikää voi millään niin paljoa missata, että olisi minkäänlaista hätää.

Ei kysymys ole siitä mikä on henkilökohtainen talenttisi pitch -lyönneissä, vaan siitä että odotetaan kenttähenkilökunnan lupaa lyöntiin.

Ed. viesti siis nimim. Kupolaattorille…

Ditto kirjoitti: (26.7.2007 21:18:24)

Taisivat kaverukset Kupolaattori ja Tirehtööri päättää ihan kimpassa luoda omat nickit ja osallistua keskusteluun kaiken kapasiteettinsa turvin. Hyvä niin. Kyllä tänne foorumille lisää asiallisesti perusteltuja ja loppuunajateltuja näkemyksiä on kaivattukin!

Scoop kirjoitti: (26.7.2007 21:48:23)

Ditto kirjoitti: (26.7.2007 21:18:24)

Taisivat kaverukset Kupolaattori ja Tirehtööri päättää ihan kimpassa luoda omat nickit ja osallistua keskusteluun kaiken kapasiteettinsa turvin. Hyvä niin. Kyllä tänne foorumille lisää asiallisesti perusteltuja ja loppuunajateltuja näkemyksiä on kaivattukin!

Ei siinä mitään, mielelläni kyllä pelaisin Herra Tirehtöörin kanssa. Poa Annuakin mahtuisi samaan ryhmään oikein mukavasti. Mielellään ennen kuutta/kuudelta.

poa annua kirjoitti: (22.7.2007 13:59:00)
    varmaankin kaikki aamuisin pelaavat golffarit ovat törmänneet ’tiellä’ oleviin kenttämiehiin nyt kysynkin mille kentille voi aamuisin mennä pelaamaan, eli kentänhoitajat osaavat antaa tilaa ja toisaalta mitä kenttiä kannatta välttää

Vaihdappa vittuilessasi osia niiden kentänhoitajien kanssa, ne tekee TÖITÄ sinä harrastat, ja jotta voit harrastaa paremmissa olosuhteissa, siksi ne on siellä ’tielläsi’.

Vaihda alaa, ala virkkaamaan tai kutomaan sukkia.

Monet eivät varmaankaan täysin hahmota sitä mistä kentänhoidossa on kysymys.
    Jos ruohon lyhentämisestä puhutaan niin LGV:ssa viheriöt leikataan joka päivä ja väylät kolmasti viikossa. Vaikka työt aloitetaan klo 5 tai 6 ei hoitoa ole mahdollista kokonaisuudessaan toteuttaa peliaikojen ulkopuolella.

Suuri osa kentänhoitajista on muuten koulutettu tehtäviinsä Lepaalla alan oppilaitoksessa. Siihen verrattuna Green card ja vuosienkin pelikokemus on aika kevyttä tavaraa. Kentänhoitajat ovat siis ammattilaisia, valtaosa pelaajista taas on harrastelijoita, osa puhtaita turisteja. Tietysti yksittäistapauksissa saattaa esiintyä heikkoja hetkiä kentänhoitajillekin.

Omaan pelkästään positiivisia kokemuksia kentänhoitajien huomaavaisuudesta, mitä samaa en todellakaan voi sanoa peliseurastani tai kilpakumppaneistani.

PS. Aplelille tiedoksi ettei sukkia kotioloissa kudota vaan ne neulotaan.

Tirehtööri kirjoitti: (26.7.2007 20:55:27)

Samaa olen ihmetellyt eräänkin kerran, jos kerran arvoisalla kentänhoitajalla on joutilasta aikaa tulla aamuviideltä työmaalle, niin mikä ihme sitä estää pitämään muutaman minuutin tauon että saan pelattua reiän loppuun.

kupolaattori kirjoitti:Minä maksan seuralle pelaamisestani. He eivät, joten eiköhän minulla ole se etuajo-oikeus?

Kentänhoitajan työnkuvaan kuulunee pitää kenttä parhaassa mahdollisessa pelikunnossa jokaiselle asiakkaalle riippumatta lähtöajasta. Siitä kai heille maksetaan, eikä turhasta jupinasta.

Taitavatpa herrat Tirehtööri ja Kupolaattori olla täysiä trolleja, eihän noin tyhmiä kommentteja voi edes ottaa tosissaan. En jaksa kommentoida muuta kuin tuohon, että kentänhoitaja mulkoilee sinua jos lyöt pallon kun hän työskentelee greenillä tai greenin ympäristössä. Vaikka SINÄ olisit kuinka hyvä pelaaja tahansa, suurin osa kentällä pelaavista ei taatusti osaa sijoittaa palloansa joka kerta 2 metrin ympyrän sisään, ja enpä usko sinunkaan siihen pystyvän sillä siihen ei pysty edes maailman huippupelaajat. Pallo saattaa karata mihin vaan ja vaikkapa sillä rauta ysillä lyöty kylkkärikin taatusti kirpaisee ihan mukavasti kun hutaiset sen kentänhoitajan päähän. Suurin osa kentällä pelaajista ei kuitenkaan todellakaan ole mitään ammattitason pelaajia, vaan se griiniin osuminenkin on harvinaisempaa kuin siihen osuminen. Itse kunnioitan kentänhoitajien työtä, vaikka välillä saatan kentän kunnosta valittaakin. Kotikentälläni olen oikeastaan vain kerran joutunut hieman odottelemaan, että kentänhoitaja saa työnsä tehtyä ja silloinkin oli kyse greenien ilmastoinnista, josta oli siitäkin ilmoitettu etukäteen eli tiesin että lähdemme huonoon aikaan kierrokselle.

Kupolaattori keksi ratkaisun pelinopeuden parantamiseksi. Arvokkaita minuutteja säästyy, mikäli pelaaja lyövät griinille edellisten pelaajien siellä vielä ollessa. Mitäs haittaa siitä nyt on, kun kerran lipulle kuitenkin lyödään. Eikun toimeksi.

;=)

Nimetön

Scoop kirjoitti: (26.7.2007 21:48:23)

Valitettavasti emme ainakaan vielä ole kaveruksia, yhteinen tulevaisuutemme kyllä näyttäisi valoisalta ainakin näin suhteen alkuvaiheessa. Niin valitettavan harvoin tapaa hengenheimolaisia mutta täältähän niitä tuntuu löytyvän kunhan pikkaisen pintaa syvemmältä jaksaa rapsuttaa..

Koitan perustella näkemykseni mahdollisimman asiallisesti; asiantuntemukseen, kokemukseen, teoriaan ja käytäntöön perustuen. Joskus saattavat olla valitettavasti loppuunajettuja ja/tahi asiattomia mutta näkemyksiä kuitenkin.

Näillä sanoilla ja tästä tähän, niska kyyryssä kohti uusia osumia!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 47)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #476066 kohteessakentänhoitajat

Etusivu Foorumit Yleistä kentänhoitajat